Tai aš ir sakau. Negrą pakeitė nigeris. Kuris tikrai plačiau vartojamas. Tarp draugų emigrantų girdžiu dažnai vartojant žodį juodulys. 100 proc. lietuviškos kilmės.
Kodėl tamstą taip traukia žodeliai su paniekinamu atspalviu? Negi ne fasonas vartoti normalius ir priimtinus? Visi postai atrodo lyg būtų su didesne ar mažesne užuomina, kaip čia neskaniau pavadinus. Koks tikslas?
Parašė VNS
Čiukčiai galima vartot ir kavenskas. Buk ramus.
Čiukčių savivardis yra luoravetlanai, jeigu ką. Po Sakartvelo reikės ir šitą mokytis.
Kodėl tamstą taip traukia žodeliai su paniekinamu atspalviu? Negi ne fasonas vartoti normalius ir priimtinus? Visi postai atrodo lyg būtų su didesne ar mažesne užuomina, kaip čia neskaniau pavadinus. Koks tikslas?
Aš nežinau kur jus užsidarę sėdit, bet aš bendrauju su daug žmonių. Čia sakai naujadarą juodulys pats šią sekundę sugalvojau?
Bet tai kam vartoti svetimos kalbos žodį, lyg lietuvių kalboje nėra žodžio apibūdinti tai spalvai?
Kiek realiame gyvenime tenka išgirsti žodį "negrai", tai pagrinde iš beveik pensijinio ar jau pensijinio amžiaus žmonių. Nesakau kad jie blogesni (tai irgi būtų nepolitkorektiška), bet tiesiog aiški žodžio vartojimo tendencija - vartotas seniau ir dabar tik iš inercijos vartojamas vyresnių žmonių. Iš jaunų žmonių paprastai girdžiu "juodaodis" ar "afrikietis", na dar tenka išgirsti "nigeris" bet tai būna su akivaizdžia panieka ar pašaipa.
Mokykloj buvo klasiokė negriukė, visi taip vadinom be jokių piktų nuostatų ir niekas nematė problemų... Afrikiete kažkaip neatrodydavo teisinga vadinti, visgi gimus Lietuvoj ir net nežinau ar buvus Afrikoje per visą gyvenimą. Juodaodė kažkaip per arti “juočkės” kaip būdavo prasivardžiuojama susipykus.
Klausyk, tu gal vietinius tuteišus nuo Pabradės pamokyk žodį "Lietuva" pradžiai, o paskui mokymosi planą man sudarinėk. Sorry, jei Pabradė nesiskaito Nalšia.
Pabradėje bent jau negirdėjau, kad kas pamatę pabėgėlių centre gyvenantį afrikietį sakytų "o smatri, niger!". Žmonės kultūringai sako "černokožy" arba "afrikanec".
O kuom blogas žodis yra afroamerikietis? Kuom blogas negras tai aišku, tikiuosi. Bet kas blogai su afroamerikiečiu?
Nemanau, kad labai mandagu pabrėžti, kad šitas amerikietis yra iš Afrikos atvežtų vergų protėvis, toks truputį trečiarūšis, mandagiau sakyti juodaodis (black man) taip neutraliai tik pasakant odos spalvą neklijuojant jokių etikečių.
Europoje žodis afroamerikietis išvis nelogiškas, nes Europoje esantys juodaodžiai dažniausiai su Amerika neturi nieko bendra. Yra anglų kalboje žodis Afroeuropean, bet panašu, kad nelabai kam jo reikia.
Delfi.lt 2020.01.12 Vokietijoje – „Omageito“ skandalas, žymus žurnalistas konstatuoja: kažkas šalyje ne taip
Jau dvi savaitės Vokietijoje tęsiasi „Omageitu“ pakrikštytas skadalas, kurį metų gale sukėlė per visuomeninio transliuotojo WDR kanalą televizijos vaikų choro atlikta dainelė su drastišku priedainiu „mano močiutė yra sena aplinkosauginė kiaulė“ (Meine Oma ist ’ne alte Umweltsau).
(...)
Nedažnai pasitaiko, kad dėl vaikiškos dainelės kiltų tiek triukšmo: į nesibaigiantį aiškinimųsi srautą įsitraukė aukšti politikai, didžiausio Vokietijos visuomeninio transliuotojo „Vakarų Vokietijos radijo“ direktorius Tomas Buhrowas viešai atsiprašė įžeistų senelių bei nurodė ištrinti dainelės vaizdo įrašą iš WDR feisbuko, o paskui dėl to pats buvo užsipultas savo bendradarbių, – esą, jis pasidavęs „dešiniųjų orkestruotam“ spaudimui.
(...)
Kaip šauksi, taip atsilieps, – pasipiktinimo bangos ilgai laukti nereikėjo. Juoba kad prieš pat Kalėdas panašią nepagarbą senelių kartai jau buvo pademonstravę jaunieji vokiečių FfF (judėjimo „Penktadieniai už ateitį“) aktyvistai, savo twitterio paskyroje parašę: „Kodėl seneliai kasmet vis dar kišasi į mūsų reikalus? Juk jų šiaip ar taip netrukus nebebus“.
(...)
Mes gyvename visuomenėje, kuri vis labiau radikalizuojasi ir poliarizuojasi“, kurioje stiprėja „klimato aktyvistų fundamentalizmas“, „mūsų visuomenė serga“, – diagnozavo humoristas prieš mėnesį žurnalui „Focus“ duotame interviu.Dabar panašiai prabilo ir WDR direktorius T. Buhrowas: „Mūsų šalyje esama išties nesveikų dalykų, ir visi turėtume stengtis, kad taip nebūtų“.
„Kritikuoti, kaip matyti, nebeįmanoma, jau seniai tai yra tapę diskurso viršenybės ir galios klausimu“, – „Omageito“ eigą komentavo dienraščio „Frankfurter Allgemeine Zeitung“ redaktorius Michaelis Hanfeldas.Televizijos direktorius „Omageitą“ atlaikė. Tai liudija ir įvykiai WDR televizijos viduje, kur dalis redaktorių bei autorių sukilo prieš savo direktorių T. Buhrową. Perspėjančiame laiške direktoriui redaktoriai sakosi esą „priblokšti, bet, žinoma, ne satyros, dėl kurios skoningumo galima ginčytis; Juos pribloškė tai, kad direktorius „taip lengvai nusileido akivaizdžiai dešiniųjų orkestruotai pasipiktinimų bangai“ ir, viešai atsiprašydamas už dainą, „išdavė redaktores bei redaktorius, užuot juos palaikęs“.
(...)
Didžioji dalis medijų atstovų stovi priešakinėse kovotojų už klimatą pozicijose ir, būdami įsitikinę „reikalo teisumu“, matyt, nebejaučia, kaip kaista dvasinis klimatas šalyje, kaip prarandamas saikas ir padorumas, skaldoma visuomenė, supriešinamos kartos. „Teisuoliai“ kritikos nepripažįsta. Kas juos kritikuoja, tas – dešinysis, „nacis“.
Gal man kas gali paaiškinti, apie ką čia kalbama tame Delfi straipsnyje?
Čia nuo kada nuomonių pliuralizmas pasidarė neigiamu dalyku? Vieni užima vien poziciją, ir ją aktyviai gina, kiti - kitą poziciją. Diskusijos kaip akivaizdu iš straipsnio yra gyvos ir intensyvios.
Ai nu, dar man patinka populiari žiniasklaidos catch phrase - "didėjanti visuomenės poliarizacija". Čia yra kažkoks noras kad visi susikabintumėm už rankų ir šoktume aplink metaforinį laužą, dainuodami kumbaya my lord?
Didelė visuomenės poliarizacija toje pačioje Vokietijoje buvo dar ne taip seniai, kai per Vokietijos Rudenį kokia nors ten Baader-Meinhof brigada grobė, žudė ir sprogdino kitaip manančius, o kito politinio spektro grupuotės atsakė tuo pačiu. Tai palyginus su 8-to dešimtmečio poliarizacija dabartiniai internetiniai konfliktėliai yra tokie truputį meh...
If a lion could speak, we could not understand him.
8-ojo dešimtmečio Vokietijos teroristai neturi nieko bendro su tema.
O straipsnis yra apie leftistines "apinkosaugines" patyčias iš vyresnių žmonių. Šiuo atveju žodžio laisvė savotiskai iškraipoma - ten jau prasideda ekstremizmas.
8-ojo dešimtmečio Bokietijos teroristai neturi nieko bendro su tema.
O straipsnis yra apie leftistines "appinkosaugines" patyčias iš vyresnių žmonių. Šiuo atveju žodžio laisvė suorantama savotiskai iškraipoma - ten jau prasideda ekstrermizmas.
8 dešimtmečio terorizmas yra skirtas įvertinti "visuomenės poliarizacijos mąstą". Kuris šiuo metu yra nykstamai mažas.
Dėl patičiu - tai visuomenė aktyviai diskutuoja, kas yra patyčios, kada daugiau ar mažiau linksma pašaipa virsta patyčiomis. Diskutuoja, kas yra priimtina ir kas ne nuolatos evoliucionuojančioje visuomenėje. Ar tai yra blogai? Čia kažkas "iš aukščiau"turi pasakyti kas galima, o kas ne?
If a lion could speak, we could not understand him.
Gal man kas gali paaiškinti, apie ką čia kalbama tame Delfi straipsnyje?
Iš delfi straipsnio nėra lengva suprasti, kas čia ką ir dėl ko padainavo. O esmė turbūt tokia: leftistinė televizija klimato kaitos propagandai pasitelkė vaikus. Auga G. Thunberg pamaina, kuri nesibodi konservatyvių pažiūrų žmonių vadinti kiaulėmis. Satyrinė dainelė nieko ypatinga - prieš 10 metų turbūt būtų praslydusi be didelio dėmesio. O tai, kad dabar dėl jos kilo skandalas, rodo, kad visuomenė tikrai sudirgusi ar poliarizuota.
8 dešimtmečio terorizmas yra skirtas įvertinti "visuomenės poliarizacijos mąstą". Kuris šiuo metu yra nykstamai mažas.
Dėl patičiu - tai visuomenė aktyviai diskutuoja, kas yra patyčios, kada daugiau ar mažiau linksma pašaipa virsta patyčiomis. Diskutuoja, kas yra priimtina ir kas ne nuolatos evoliucionuojančioje visuomenėje. Ar tai yra blogai? Čia kažkas "iš aukščiau"turi pasakyti kas galima, o kas ne?
Jei būtų kaimyną musulmoną ar kokią seksualinę mažumą išvadinę kiaulėm ir pasiūlę nesikišti - turbūt niekam nekiltų klausimų čia buvo patyčios ar ne. Net ir pasiūlius jaunoms merginoms nesikišti turbūt būtų kitoks požiūrius.
Jei būtų kaimyną musulmoną ar kokią seksualinę mažumą išvadinę kiaulėm ir pasiūlę nesikišti - turbūt niekam nekiltų klausimų čia buvo patyčios ar ne. Net ir pasiūlius jaunoms merginoms nesikišti turbūt būtų kitoks požiūrius.
Tai užsiiminėjo ageismu, irgi ne košer.
Todėl dalis visuomenės ir ėmė ginti įžeistuosius. Nesuprantu kur čia problema.
If a lion could speak, we could not understand him.
Tai užsiiminėjo ageismu, irgi ne košer.
Todėl dalis visuomenės ir ėmė ginti įžeistuosius. Nesuprantu kur čia problema.
Ne problema, o hipokritiškumas. Paaiškėjo, kad etatiniai visų užguitųjų gynėjai pasitaikius progai patys mėgsta pasipyzdavot iš kai kurių visuomenės grupių ir tame nemato nieko blogo.
Ne problema, o hipokritiškumas. Paaiškėjo, kad etatiniai visų užguitųjų gynėjai pasitaikius progai patys mėgsta pasipyzdavot iš kai kurių visuomenės grupių ir tame nemato nieko blogo.
Na, tai hipokritiškumas ir priešingoje stovykloje. Gi jie taip kovoja už teisę pasipyzdavot, o kai kažkas pasipyzdavoja iš jų, tada vaje vaje kaip negražu.
O iš esmės, kaip jau ir rašiau, eilinė, normali civilizuota diskusija apie tai, kokios yra vienos ar kitos visuomenės normos.
If a lion could speak, we could not understand him.
Comment