Nedemokratiška būtų, nors Vyriausybė, aišku, veiktų geriau.
Kodėl nedemokratiškas? Niekas netrukdo įgyti reikiamą išsilavinimą, jeigu toks darbas domina, net į eilines pareigas valstybės tarnyboje yra n reikalavimų, kodėl jų negali būti ir kai kuriems valstybės vadovams? PM, ministrai šiaip net nėra renkami kaip prezidentas, seimo nariai, merai, o yra galima sakyti samdomi seimo/prezidentūros, tad demokratijai net teoriškai neturėtų trukdyti tokie reikalavimai.
Kodėl nedemokratiškas? Niekas netrukdo įgyti reikiamą išsilavinimą, jeigu toks darbas domina, net į eilines pareigas valstybės tarnyboje yra n reikalavimų, kodėl jų negali būti ir kai kuriems valstybės vadovams? PM, ministrai šiaip net nėra renkami kaip prezidentas, seimo nariai, merai, o yra galima sakyti samdomi seimo/prezidentūros, tad demokratijai net teoriškai neturėtų trukdyti tokie reikalavimai.
Tai čia tik tokiu atveju jei vertinsime jį ne kaip renkamą politiką, tada galima būtų. Visgi šiuo metu faktiškai jis yra renkamas politikas (kad ir ne tiesiogiai t.y. Seimas iš laimėjusios partijos narių kažką paskiria dirbti premjeru) vien dėl savo pareigų pobūdžio t.y. politikos darymo, o tą daryti ne rinktam politikui, o šiaip samdomam pareigūnui būtų keistoka (tas nevyksta ir privačiame sektoriuje, ten strateginę politiką daro ne samdytas vadovas, o akcininkų stebėtojų taryba).
Jei Vyriausybė netektų įstatymų rengimo pareigų, o jai liktų tik praktinis ūkinių reikalų valdymas, tada kodėl gi ne.
Tai čia tik tokiu atveju jei vertinsime jį ne kaip renkamą politiką, tada galima būtų. Visgi šiuo metu faktiškai jis yra renkamas politikas (kad ir ne tiesiogiai t.y. Seimas iš laimėjusios partijos narių kažką paskiria dirbti premjeru) vien dėl savo pareigų pobūdžio t.y. politikos darymo, o tą daryti ne rinktam politikui, o šiaip samdomam pareigūnui būtų keistoka (tas nevyksta ir privačiame sektoriuje, ten strateginę politiką daro ne samdytas vadovas, o akcininkų stebėtojų taryba).
Jei Vyriausybė netektų įstatymų rengimo pareigų, o jai liktų tik praktinis ūkinių reikalų valdymas, tada kodėl gi ne.
PM ir ministrai nėra renkami, juos paskiria seimas su prezidentu. Šiaip nonsensas ne kai vyriausybėje dirba žmonės iš išorės, o Seimo nariai. Visų pirma neįmonoma gerai dirbti dviejų tokių atsakingų darbų vienu metu, visų antra nėra pilnai įgyvendinamas valdžių atskyrimas (tas pats žmogus priima ir vykdo įstatymus). Visi vyriausybės, ministrų nutarimai negali prieštarauti įstatymams, kuriuos priima Seimas. Įstatymus inicijuoti aišku gali vyriausybė, bet tą gali daryti bet kuris pilietis, vis tiek visus įstatymus priima Seimas.
Šiaip nonsensas ne kai vyriausybėje dirba žmonės iš išorės, o Seimo nariai. Visų pirma neįmonoma gerai dirbti dviejų tokių atsakingų darbų vienu metu, visų antra nėra pilnai įgyvendinamas valdžių atskyrimas (tas pats žmogus priima ir vykdo įstatymus). Visi vyriausybės, ministrų nutarimai negali prieštarauti įstatymams, kuriuos priima Seimas. Įstatymus inicijuoti aišku gali vyriausybė, bet tą gali daryti bet kuris pilietis, vis tiek visus įstatymus priima Seimas.
Valdžių atskyrimo principu yra šioks toks prieštaravimas. Bet vis tik visa Vakarų praktika yra tokia: visi UK primai ir ministeriai yra parlamento nariai, ta pati Merkel su kokiu Maasu yra Bundestago nariai, visi skandinavų primai yra parlamentų nariai ir t.t. Tokiu atveju vis tik negali išvengti atsakomybės: laimėjai rinkimus ir turi prisiimti atsakomybę. Kitaip palaipsniui artėtumėm prie rusiško varianto (caras tai geras, tik bojarinai blogi - kaip ir tiesiogiai už nieką neatsakantis ir nuo visko kas negatyvu nusimuilinantis prezidentas), t.y. mes priimam gerus įstatymus, bet va tie samdyti nemoka jų realizuoti.
Kitaip palaipsniui artėtumėm prie rusiško varianto (caras tai geras, tik bojarinai blogi - kaip ir tiesiogiai už nieką neatsakantis ir nuo visko kas negatyvu nusimuilinantis prezidentas), t.y. mes priimam gerus įstatymus, bet va tie samdyti nemoka jų realizuoti.
Lietuvoje tam tikra prasme taip ir yra, caras (prezidentė) gera, tik bojarinai (seimas su vyriausybe) blogi, nors visus įstatymus, ministrų, premjero kandidatūras pati tvirtina ir pasirašinėja, bet bando vaizduoti, kad didžiojoje politikoje nedalyvauja ir už nieką neatsako.
Valdžių atskyrimo principu yra šioks toks prieštaravimas. Bet vis tik visa Vakarų praktika yra tokia: visi UK primai ir ministeriai yra parlamento nariai, ta pati Merkel su kokiu Maasu yra Bundestago nariai, visi skandinavų primai yra parlamentų nariai ir t.t. Tokiu atveju vis tik negali išvengti atsakomybės: laimėjai rinkimus ir turi prisiimti atsakomybę. Kitaip palaipsniui artėtumėm prie rusiško varianto (caras tai geras, tik bojarinai blogi - kaip ir tiesiogiai už nieką neatsakantis ir nuo visko kas negatyvu nusimuilinantis prezidentas), t.y. mes priimam gerus įstatymus, bet va tie samdyti nemoka jų realizuoti.
Lietuva yra pusiau prezidentinė valstybė, kitaip nei Vokietija ar Skandinavijos šalys.
Vytenis Folkmanas: „Jei galėčiau, iš Venesuelos į Lietuvą kraustyčiausi nieko nelaukdamas“
„Lietuvių bendruomenė Venesueloje nėra didelė, ji vis mažėja, nes tie, kas gali išvykti, išvyksta. Žmonės traukiasi pirmiausia į kaimynines Pietų Amerikos šalis, taip pat JAV. Mažai kas kraustosi į Europą, nes tai kur kas brangiau, mažai kas turi europietiškus pasus. Aš vis dar čia, bet aš labai norėčiau persikelti į Lietuvą. Vienintelė bėda – abejoju, ar rasčiau ten darbo. Aš jau ieškojau darbo Lietuvoje, nebūtinai pagal architekto specialybę – bet kokio darbo, kuris leistų pragyventi“, – 15min teigė V.Folkmanas. Todėl, pasak jo, būtų labai gerai, jei Lietuvos Užsienio reikalų ministerija atsilieptų į Pasaulio lietuvių bendruomenės prašymą perkelti Venesueloje gyvenančius tautiečius į Lietuvą, kaip ne taip seniai buvo pagelbėta Krymo lietuviams.
Teiktų daryti taip - visiems lietuvių kilmės venesualiečiams, kurių bent vienas senelis buvo Lietuvos pilietis, suteikti 5 metų leidimą gyventi Lietuvoje. Plius žinoma sudaryti jiems palankias sąlygas integruotis į visuomenę.
Jei iš tų 5 metų bent 4 metus dirbo/kūrė verslą, neturėjo jokių prasižengimų, duoti pilietybę.
Teiktų daryti taip - visiems lietuvių kilmės venesualiečiams, kurių bent vienas senelis buvo Lietuvos pilietis, suteikti 5-10 metų leidimą gyventi Lietuvoje. Plius žinoma sudaryti jiems palankias sąlygas integruotis į visuomenę.
Man atrodo, kad tokie asmenys automatiškai gauna Lietuvos pilietybę (jei išvyko iki 1990 m.). Ar aš neteisus, gal gali kas pakomentuoti?
Teiktų daryti taip - visiems lietuvių kilmės venesualiečiams, kurių bent vienas senelis buvo Lietuvos pilietis, suteikti 5 metų leidimą gyventi Lietuvoje. Plius žinoma sudaryti jiems palankias sąlygas integruotis į visuomenę.
Jei iš tų 5 metų bent 4 metus dirbo/kūrė verslą, neturėjo jokių prasižengimų, duoti pilietybę.
Tik jeigu jis/sutuoktinis neturi kitos šalies pilietybės.
Prieš 5 metus Litgrid tiek uždirbdavo žemiausias grandies vadovai, dabar tiek gauna paprasti darbuotojai, todėl tubūt ZYKLON-B ir netenkino, nes į kažkurias vadovaujančias pareigas pretendavo.
As jau nebepamenu kokios ten tiksliai pareigos buvo - lyg tai skyriaus vadovo.
Aš kaip Kaune augęs kaunietis pareiškiu, kad renkuosi abu variantus, bet kadangi pagal apibrėžimą neesu tikras kaunietis (labiau koks nors pseudovilnietis, nežinau), tai gal ir neesu čia labai relevant. Nežinau ką tikri kauniečiai sakytų.
Na, turi gi kažkas dirbti ištuštėjusioje Lietuvoje. Mūsų emigrantų ne kiekvieną priviliosi su 500 eurų.
Politkorektiškai turiu pasakyti, kad gerbiu ukrainiečių imigrantus, nors tarp jų kartais pasitaiko ir ne visai kultūringų, ne visada reguliariai besiprausiančių ar besilaikančių taisyklių. Bet tokių būna visur (tarp lietuvių irgi ne ką mažiau) ir tai sakydamas tikrai nepriskiriu minėtų savybių tik ukrainiečiams.
Comment