Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kinijos santvarka ir ekonomika

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Skaitau ir juokiuosi kaip čia kažkas teigia kad protekcionizmas yra ekonominis gėris. Negaliu patikėti kaip po tiek dešimtmečių ar amžių vis dar yra tikinčių tokiais absurdais.

    Na o komedija tęsiasi: Po to kai Europos biurokratai pradėjo šikt į kelnes dėl pigių ir gerų kiniškų automobilių, kuriuos, anot jų, kinai subsidijuoja (kitaip tariant CCP sumoka dalį kainos ir dovanoja europiečiams automobilius nemokamai, kas yra nuostabų), EU pradėjo grasinti tarifais ir t. t., sulaukėme kinų atsako, kurie grasina uždėti tarifus Europos Vynui ir sūriams, kuriuos EU taip pat stipriai subsidijuoja (kitaip sakant, sumoką dalį kainos iš savo mokesčių mokėtojų jog kinai galėtų pigiai mėgautis geru vynu ir sūriu). Klykiu iš juoko.

    Comment


      (kitaip tariant CCP sumoka dalį kainos ir dovanoja europiečiams automobilius nemokamai, kas yra nuostabų),
      Rusijoje išėjus vakarų gamintojams kiniečiai užkėlė savo kibirų kainas iki europietiškų

      Bet Europoje žinoma taip nebus. Kinai - kaip draugiškos pandos, ir nuvarę europietiškas gamyklas į bankrotą kainų nekels, o toliau nemokamai europiečiams dovanos automobilius, nu nes tokie faini

      Comment


        Parašė neamos Rodyti pranešimą

        Rusijoje išėjus vakarų gamintojams kiniečiai užkėlė savo kibirų kainas iki europietiškų
        Source?

        Ir jei taip buvo nutikę kažkurį momentą, tai tik dėl to nes Rusijoje buvo laikinas naujų automobilių deficitas, kuris susitvarkė kai Kinai atvežė daugiau savo kibirų, bei rusai susitvarkė savo tiekimo grandis saviems fabrikams.
        Paskutinis taisė bimbam; 2024.05.21, 01:56.

        Comment


          CCP paleido savo atsaką OpenAI su vinipucho kalbomis: https://t.me/uniannet/134671
          p.s. įdomu ar John iš ten semiasi gilių minčių ?
          Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

          Comment


            Parašė bimbam Rodyti pranešimą
            Source?

            Ir jei taip buvo nutikę kažkurį momentą, tai tik dėl to nes Rusijoje buvo laikinas naujų automobilių deficitas, kuris susitvarkė kai Kinai atvežė daugiau savo kibirų, bei rusai susitvarkė savo tiekimo grandis saviems fabrikams.
            Source yra mano rusakalbio interneto skaitymai suprasti ekonominę padėtį. Mokslinių tyrimų neturiu

            Bet ginčyti tšventą tikėjimą kinų gerumu ar rusų dvasingumu ir nenoriu

            Comment


              Parašė bimbam Rodyti pranešimą
              Skaitau ir juokiuosi kaip čia kažkas teigia kad protekcionizmas yra ekonominis gėris.
              Aš suprantu kad esate užkietėjęs libertaras, bet tai kaip tik reiškia kad turėtumėte palaikyti didelius tarifus siekiant sudaryti salygas vidaus konkurencijai, o ne valdžios finansuojamam importui.

              Comment


                Laukiame mėgstamiausios rubrikos
                Skrydis- lyg amžinybės blyksnis

                Comment


                  Nu tai labas rytas su ta antra kadencija. Jeigu jau atvėso noras skaityti dar vieną “analitinį straipsnį” su trečia savaitė iš eilės gromuliuojamais tais pačiais argumentais apie akivaizdų akivaizdumą, tai jūsų paslaugoms rubrika “toli toli, už jūrių marių” - Taivano apgultis, NT rinkos judesiai, bei seniai nematytas smulkmenų skyrelis. Skanios kavos ir gero prasiblaškymo.
                  #ToliToliUzJuriuMariu

                  Muitai a.k.a. tarifai

                  Baideno administracijai mostelėjus keturgubus muitus iš čainyziumo pagamintiems elektromobiliams, o šalia dar gerokai kilstelėjus importo taksą kitiems produktams, nemaža dalis internautų atsikimšo alų, ir patogiai įsitaisę pasiruošė laukti BYD, Cherry, Xiaomi et al kracho ir kolapso. Nei kiek ne mažesnė dalis puolė šaukti, kad pridūrkai politikai yr an tiek tūpi, atsiprašau už prancūzišką žodį, jog net nesugeba su kinietišku kalkuliatorium du iš dviejų padaugint, ir visa šita tarifų bliadstva tik tam, kad atimti iš dorų amerikiečių irgi europiečių puikius pigius importinius elektromobilius. Na ir be abejo yra trečia tautos dalis, kuri dėjo skersą ant visos šitos painiavos, nes komunaliniai mokesčiai už balandį patys nesusimokės, taip kad eikit visi nx su savo elektrojobiliais. Pastaruosius atmeskim į šalį, kartu su jų perdėm buitiniais interesais, ir pažiūrėkim į pirmąsias dvi grupes.

                  Abi yra neteisios.

                  Pakelti tarifai nenužudys Kinijos gamintojų. Patikslinu - nenužudys didžiausių. Visi, išskyrus BYD, ar šiaip ar taip neuždirba jokio pelno ir realiai gyvuoja tik iš subsidijų. Sumažėjusi rinka šiek tiek sumažins subsidijų kiekį (nes šaibas valstybė moka už parduotą transporto vienetą), bet iš principo verslo modelio nepakeis. Iš kitos pusės CCP jau ne kartą parodė, kad mėgsta naudoti darvinizmo teoriją ekonomikoje - pradžioje įmeta šaibų, idant paskatinti krūvą gamintojų pradėti produkciją, o tada vienaip ar kitaip panaikina šiltnamio sąlygas ir be gailesčio leidžia silpniausiems numirti. Tiesa, pilno darvinizmo tame nėra, nes labiausiai su partijos interesu susiję gamintojai kaip taisyklė išgyvena, bet idėja vis tik yra tokia. Taigi kolektyvinių Vakarų įvesti muitai ir EV pasaulyje tiesiog kažkiek paspartins jau ir taip prasidėjusį silpnų daigų išdeginimo procesą. Na o BYDai ir kiti visų pirma ieškos būdų, kaip apeiti sankcijas, o ne pradės žaisti sąžiningai. Katės-pelės žaidimas tęsis toliau, o Vakarai galutinai nugalės tik tuo atveju, jei CCP nuspręs, kad gambitas nepasiteisino, ir permes dėmesį ir dotacijas į kitą industrijos šaką, kas greitu laiku tikrai nenusimato.

                  Tuo tarpu besipiktinantiems dėl iš vartotojų atimto pasirinkimo pirkti už pigiau, nei pagaminimo kaštas, turiu vieną vienintelį klausimą: ką jūs, ožkapetriai, pasiūlysit kinams mainais už tuos puikius pigiakus? Kokias materialines gėrybes? Kokią vertę? Jeigu leisim PRC toliau vergų darbu ir dotacijomis numušinėti kainas rinkoje, mūsų pačių gamintojams liks du pasirinkimai: užsidaryti, arba sumažinti atlyginimus iki tiek, kiek gauna koks nors uigūras konclageryje, t.y. į snukį pusryčiams, pietums ir vakarienei. Abiem atvejais pirmu numeriu nukentėsite jūs patys, nes bukai neuždirbsit net šūdinai mikrobanginei, nekalbant jau apie elektromobilį ar saulės bateriją. Taip, žiūriu taip pat ir į jus, kurie su manim prieš daugiau kaip metus ginčijosi ir įrodinėjo, kaip gi baisingai valdantieji pasielgė nuėmę muitų lengvatas mažavertėms siuntoms iš Kinijos.

                  Nekilnojamas (ne)turtas.

                  Kinijos Kamunistų Parcijos (CCP) Gyvenamo Ploto Ministerija užpraeitą savaitę atsikrenkštė ir tėškė ilgai lauktas NT rinkos gaivinimo priemones. Pirmu numeriu davė niuksą Centriniam Bankui, kuris pažadėjo prafinansuoti papildomą trilijoną juanių. Pusė sumos turėtų būti skirta palengvinti paskolų pasiėmimo sąlygas, tame tarpe numetant iki nematytų mažumų pradinį įnašą bei palūkanų procentus. Kita pusė atseit bus skirta iniciatyvoms perstatyti miestų teritorijas su “pasenusiais namais”. Antru numeriu municipalines valdžios buvo įpareigotos supirkti balastinį NT inventorių, ir dalį paversti socialiniais būstais, kitus galbūt tiesiog nugriauti. Mačiau kai kuriuose šaltiniuose informaciją, kad tam išskirta nei tai 90, nei tai 900 miliardų RMB. Reuters gegužės 17 dienos straipsnyje tačiau teigia, kad pirkimų finansavimo šaltiniai ir sumos nėra tiksliai įvardinti. Sekdamos aukštosios valdžios pavyzdžiu (arba gavę užkulisinį pendelį) beveik visų didžiųjų miestų administracijos urmu panaikino paskutinius iki šiol galiojusius rezidencijos reikalavimus norintiems įsigyti būstą.

                  Tokie seniai laukti pažadai pystelėjo CSI 300 Real Estate indeksą daugiau kaip 9% į viršų, bet aukštumos ilgam neišsilaikė. Analitikai daugiau mažiau sutaria, kad tai yra ko gero kol kas pats stipriausias CCP ėjimas NT rinkos stabilizavimui per tris paskutinius metus, tačiau galutinio rezultato niekas sveikam prote dar nedrįsta garantuoti, nes:

                  - iš principo tai turėtų palengvinti perteklinio NT inventoriaus pašalinimą iš rinkos, ir, ideale, vėl užkurti daugiau mažiau sveiką poreikį statyti naujus namus, prie to pačio neduodant kainoms pernelyg nukristi, bet…

                  - įvariai vertinimais vien tik gyvenamojo “palaido” NT inventoriaus vertė PRC yra tarp 7 ir 13,5 trilijonų RMB (čia greičiausiai neįvertinant nebaigtų ir/arba į rinką neatiduotų pastatų), taigi net 900 miliardų turto išpirkimui vargiai pajudins bent 10%;

                  - 96% namų ūkių jau turi bent vieną gyvenamą būstą, bet… gali sugroti rezidencijos reikalavimų pašalinimas.

                  Na ir pabaigai dar trumpai apie aukščiau minėtus rezidencijos reikalavimus: Kinijoje, kaip ir visuose padoriuose distopiniuose filmuose, labai smarkiai galioja pajamų/išsimokslinimo/etc priklausomybė nuo gyvenamosios vietos. Tai yra jeigu nori, kad tavo vaikai eitų į geresnę mokyklą, jeigu nori būti ne pusiau legalus gasterbaiteris, o pretenduoti į oficialų darbą ir pilnavertį atlyginimą padoresnėje kompanijoje, privalai turėti visagalį ADRESĄ. O adreso gavimui iki šiol neužteko vien šaibų būstui norimoje teritorijoje įsigyti - reikėjo privalomuoju būdu gauti sprafkę iš vietinio komiteto, kas, pavadinkim, nebuvo lengva net ir turintiems pakankamai pinigų. Panaikinus rezidencijos reikalavimus be abejo atsiras norinčių įsigyti priveligijuotą pašto indeksą, bet tuo pačiu tai iš karto gerokai supykdė esamus minėtų indeksų gyventojus - vienok jie arba turėjo sėkmės gimti reikiamoje šeimoje, arba nuėjo kryžiaus kelius kad gautų visagalę sprafkę, o čia kažkokie kaimo čiobreliai apsigyvens dabar kaimynistėje ir dar galbūt kiaulėmis smirdės, netvarka!

                  Manevrai aplink Taivaną

                  Taipėjuje inauguruojant naująjį prezidentą, Pipl Libereišn Armi (PLA) iniciavo plataus masto pratybas aplink salą. Prisegu jūsų dėmesiui paveiksliuką, kuriame pilka spalva pažymėtos 2022 metų pratybos, skirtos pagąsdinti vizituojančią Nancy Pelosi, o gražia raudona - praeitos savaitės pasispardymai. Labiausiai krenta į akis pastangos blokuoti salą iš visų pusių, taip pat būtina atkreipti dėmesį į raudonus kliaksus aplink mažasias Taivano valdomas salas, esančias gerokai arčiau kontinento. Liudininkų parodymais ten PLA treniravosi priartėjimą ir išsilaipinimą.

                  Valstybinės Čainykų televizijos CCTV pakalbintas “karo ekspertas” Džian Čy nevyniojo žodžių į vatą: “šios pratybos įvedė naują koncepciją - Taivanas yra izoliuota sala, “pakabinta” jūroje ir negalinti pati saves išlaikyti. Taivano ekonomiką yra orientuota į eksporta, o visa energetika - importuojama. Apsupta ir įtraukta į kovinius veiksmus sala greitai žlugs ekonomiškai ir taps Mirusiaja Sala. Šiose pratybose treniravome naujus blokados būdus”. Ketvirtadienio vakare PRC Užsienio Reikalų Ministerijos atstovas dar kartą pabrėžė, kad “šios pratybos yra visiškai legalios, būtinos, ir nepažeidžia jokių tarptautinių taisyklių ir reikalavimų. Visi ir kiekvienas, siekiantis Taivano nepriklausomybės bus sutriuškinti istorinės Kinijos suvienijimo krypties”, tik nelabai aišku, kas per šūdas ta istorinė kryptis. Na ir žinoma dar eilinį kartą prigrasė JAVams, kuriems “laikas nustoti įgalinti ir palaikyti Taivano nepriklausomybės siekiančias jėgas, bei nustoti kištis į Kinijos vidaus reikalus. Visi veiksmai kompromituojantys Kinijos teritorijos integralumą bus ryžtingai pasitikti smūgiais į snukį”. Prisipažinsiu, konkrečiai “snukio” oficiozas gal ir neminėjo, bet manau, kad prasmiškai pareiškimą išverčiau teisingai.

                  Ar žinote kad…

                  …Taivano žiniasklaida išvardinimą konkrečių garbių asabų sudalyvavusių prezidento inauguracijoje, pradėjo žodžiais: “Some of the heavyweight guests include former Lithuanian president Dalia Grybauskaite, European Parliament Subcommittee on Security and Defence Vice Chair Rasa Jukneviciene”. Toliau sekė mažiau aktualūs asmenys - Didžiosios Britanijos, Italijos ir kitų šalių atstovai.

                  …Prokinietiškos partijos Taivano parlamente suformavo koaliciją (DPP surinko tik 40%), ir pirmu reikalu pabandė įstatymu apriboti prezidento galias. Pasekoje parlamente kilo muštynės (kasdieninis kultūrinis reiškinys), o Taipėjaus gatvėse audringi protestai (gerokai mažiau įprastas reikalas).

                  …Viena mažiausių Europos valstybių - Vatikanas - labai tikisi dar pagerinti santykius su PRC ir netrukus atidaryti pastovią atstovybę Beidžine. Papiežas Pranciškus siekia santykių apgreido nebodamas liūdno fakto, kad CCP mažiau kaip prieš metus dėjo bb ant 2018 susitarimo ir neatsiklausę Šventojo Sosto patys paskyrė Šanchajaus vyskupą. Belieka tikėti, kad Vatikanas tiesiog pavyzdžiu demonstruoja, jog gavus vieną pendelį būtinai reikia atsukti antrą žandą.

                  …Sugriežtintas JAVų apribojimas eksportuoti DI tinkamus procesorius, privertęs nVidia pardavinėti tik maksimaliai prismaugtus H20 čipus, atidarė netikėtai pelningą Kinijos vidaus rinką Huawei Ascend 910B čipui. Tik vat tas rojus turbūt ne visai be problemų - anot vidaus šaltinių 910B labiau laimi dėl rūsčių partijos žvilgsnių, nei skaičiavimo pajėgumų.

                  …Politico įšovė straipsnį pavadinimu “How Germany lost the battle to prevent tariffs on Chinese cars”. Vietoj platesnio komentaro tik pasakysiu, kad oficialaus EU pranešimo tikimasi už dviejų savaičių, o galiojimas turėtų prasidėti nuo liepos mėnesio.

                  Šia žvalia nata ir atsisveikinsiu.
                  Click image for larger version  Name:	445077121_10224769509212875_8247103285655057789_n.jpg Views:	0 Size:	27.2 KB ID:	2132835

                  Comment


                    Laba diena, Rubrikos skaitytojai neramiai laukia pirmadieninio reportažo, dalis skaitytojų net pietauti atsisakė...
                    Skrydis- lyg amžinybės blyksnis

                    Comment


                      Labas rytukas, rubrikos “toli toli, už jūrių marių” vartotojai. Šiandienos skaitinius pradėsim arčiau saves - apžvelgsim čainamobilių populiaciją Lietuvoje, tada prisiminsim hučius, nu ir dar vieną kitą smulkmeną rasim. Gero skaitymo, skanios kavos ar tai limonado.
                      #ToliToliUzJuriuMariu
                      ___
                      Keturi ratai

                      “Great news!”, kaip mėgo sakyti Topgear’o vedantysis Džeimsas May, tik mūsų atveju vietoje naglo pičo apie Dacia Sandero Britanijoj, tęsinys būtų: “čaina-elektro-mobiliai jau Lietuvoje!!”. Esu tikras, kad tos batareikos su ratais jau kuris laikas makaluojasi mūsų rinkoje, bet taip jau gavosi, kad praeitą savaitę Snukiaknygės news feed’as metė šalin bandymus įpiršti man Temu apsą, ir pradėjo agresyviai atakuoti džiaugsmingais siūlymais “pasisveikinti su GWM Ora 03”, nepaisant to, kad aš tos Oros nei į vestuves, nei į laidotuves nekviečiau. Na bet kad jau taip prašosi, tai pasižiūrėkim…

                      Gerą valandą pasiknaisiojęs internetuose (taigi nelabai išsamus tyrimas) aptikau cielus tris čainamobilių tiekėjus ant Marijos žemės: JMA Centro atstovaujamą GWM, skolų suėsto portalo EVmotors.eu atstovaujamą Seres, ir galiausiai neaiškaus emailo ir telefono numerio su prierašu “EN, RU” atstovaujamą Nikrob, kuris atidžiau patikrinus paaiškėjo esąs Lietuvoje registruota organizacija, neva tai surinkinėjanti SAIC-GM-Wuling čemodaną su ratais čia, pas mus. Bet apie visus tris iš eilės.

                      GWM, arba “Great Wall Motor” yra atseit didžiausias Kinijos automobilių gamintojas. Kas ir kaip tą didumą mieravo nežinau, bet mums ko gero ne tai yra svarbu. GWM turi prisikūręs ar ne šešis įvairaus pigumo ir prabangumo brandus, kurių vienas - Ora - yra dedikuotas tik elektromobiliams. Regitra apie Ora pasirodymą Lietuvoje informavo dar vasario mėnesį, o gegužės 18 dieną Verslo Žinios mostelėjo straipsnį pavadinimu “Į Europos rinką atėjęs Kinijos automobilių gamintojas „Great Wall Motors“ (GWM) už patrauklią kainą siūlo dailų kompaktinį elektromobilį.” Kas ten prirašyta negaliu pasakyti, nes straipsnis paywall’intas prenumeratoriams. Linksmiau yra tai, kad vos po poros savaičių, t.y. šį penktadienį, remdamiesi Vokietijos Manager Magazin informacija, portalas tv3.lt apskelbė, kad GWM bendrai ir Ora konkrečiai jau fakofinasi iš visos Europos, nes “blogėjant ekonominiam klimatui ir dėl numatomų muitų būsiant nekonkurentabiliai kainai nesitiki pasiekti pardavimų tikslus”, o iš tiesų tai tiesiog nieko doro parduot nesugebėjo kol ta kaina buvo konkurentabili. Visi Europiniai GWM darbuotojai buvo išpašolvoninti, bet “pasikeitę bendrovės planai neturėtų kelti nerimo vairuotojams, kurie jau įsigijo ar dar planuoja įsigyti „Great Wall Motor“ automobilius Lietuvoje”. Nu tai sėkmytės tiems 45-iems, kurie anot Regitros jau atidavė šaibas už tą Orą.

                      A, jo, vos nepamiršau - Great Wall Motor yra įtraukti į Ukrainos sudarytą Tarptautinių Karo Sponsorių sąrašą. JMA Subaru Centras, ką jūs apie tai galvojat? Viskas gerai?

                      Seres yra Chongqing Sokon Industry Group subsidiaras, įkurtas 2016 metais San Francisko Socialistinėje Respublikoje, persiprašau, Silicio Slėnyje, Kalifornijoje. Ką dar verta paminėti? Ak taip, 2017-ais nusipirko startupą inEVit kartu su Teslos bendraautorium Eberhardu, o 2019 metais išvaikė visus JAVų ofiso darbuotojus, nes nafig. Šiaip jau kontora turi atseit R&D padalinių ir Europoj, ir Japonijoj, bet kažkuo daugiau nepasižymi. Na o Lietuviškai rinkai skirtas websaitas atrodo profesionaliai, bet niekur toliau neveda, nes bandant užsibukinti testdraivą eina pas evmotors.eu ir užsilenkia, tai net nežinau, kaip su tais pardavimais.

                      The last and certainly least - Nikrob, kuris taip pat yra SAIC-GM-Wuling. GM, jeigu ką, yra General Motors, kurie kartu su kinišku SAIC suklijavo kažkokį tai konglomeratą. Apsistokime ties tuo, kad pats automobilis neištariamu pavadinimu yra dviejų vietų taburetė su dvylikiniais ratais ir stogu. Taip pat wikipedijos aprašyme yra nurodyta, kad “gaminama Lietuvoje kaip Nikrob”. Kadangi UAB Nikrob duomenis paskutinį kart pateikė gūdžiais 2019, o dabar turi 4 štangų skolą Sodrai, tai musėt daug nepagamino.

                      Ko verti visi trys EV? Nikrobas yra pranašesnis už bet kurį supistą mopedą tik dviem aspektais: turi stogą ir avarijos atveju vairuotojas nebus nublokštas po gretima juosta važiuojančiu trūliku, o mirs lėta kankinančia mirtimi supresuotas tarp benvo ir audinės.

                      Ora ir Seres iš paveiksliukų atrodo kiek geriau. Abi kontoros turi prabangesnių modelių, bet kainas pasiskelbė tik einamiausiems, kurie nu visai atsitiktinai vadinasi atitinkamai “03” ir “3”. Į primeluot… t.y. deklaruotus nuvažiavimo atstumus nežiūrėsim, o štai kaina ir įsibėgėjimą palyginkim su Tesla Model 3, kodėl gi ne. Ora deklaruoja kainos pradžią 32-38k, bet dar prisideda opcijos. Seres sakosi, kad už “pilną komplektaciją” nori 41k, bet neaišku, ar yra įtraukta 5k EV pirkimo iniciatyva. Naujas Model 3 Vokietijoje šiuo metu prasideda nuo 41k be iniciatyvų ir opcijų, tai kaip ir kinai ant kainos ne kažką įspūdingo, o kur dar nusimatantys muitai…

                      Tai gal reikalai su technologiniu pranašumu geresni, jeigu jau kaina neypač? Čajnykai deklaruoja įsibėgėjimą 0-100km/h per svaiginančias… 8,3 ir 8,9 sekundes. I shit you not, čia ne kokia nuekologinta vieno litro klasika - čia tikri eiklieji elektromobiliai, duomenys iš oficialių gamintojų websaitų. Palyginimui: išimtinai dėl nostalginių paskatų vis dar neišleista į pensiją 22 metų senumo šeimyninė batų dėžė ant ratų a.k.a. mano XC70, savo jaunystėje maudavo šimtą per 8,1 sekundės. O Tesla Model 3 išvis kitose lenktynėse bėga su 4,4-5,3 sekundžių rezultatu.

                      Užtat, pagal fotkes sprendžiant, Ora ir Seres apdaila tai gal ir visai gražiai atrodo…
                      ___
                      Iš konteinerių gyvenimo

                      Kad bent kiek pasijustų ta rubrikos toluma už marių, prisiminkim mažučius teroristučius hučius. Pastarieji paskutiniu metu dingo iš žiniasklaidos pirmųjų puslapių, bet tai nereiškia, kad nieko neveikia. Šaudo, brangieji, vis dar šaudo, užtikrinu jus. Va visai neseniai sėkmingai penkiom raketom, iš kurių bent trys pataikė, perpiso sausakrovį Laax. Laivo ir ypač įgulos sėkmei, nei vienos iš raketų kovinės galvutės nesudetonavo, tad sausakrovis, pakeliui tarsi ikrus leisdamas į vandenyną trąšas, toliau sau plaukia į paskirties uostą… Irane. Hučiai vis dar mama prisiekinėja, kad šaudo išimtinai tik į žydų ir jų pakalikų geldas. Pradedu įtarti, kad visai neseniai būtent hučių specbūriai Azerbaidžano pasienyje medžiojo pasalūniškai sąjungininkus ajatolas susiruošusius atakuoti žydų helikopterius, ne kitaip.

                      O tuo tarpu konteinerių gabenimo ekosistemą galų gale prisivijo antrinės, tretinės ir ketvirtinės Sueco kanalo blokavimo pasekmės. Didžiausi konteineriniai laivai dėl labai išaugusių draudimo kaštų ir ypač didelės krovinių vertės (lyginant su tanklaiviais ir sausakroviais) keliauja beveik išimtinai aplink Afriką. Dėl to ne tik išaugo kelionės laikas (palyginimui - į Baltijos jūros regioną konteinerio pervežimo iš Rytų Azijos laikas išaugo vos 10-11%, į Viduržemio jūros regioną - 60%), bet ir pradėjo trūkti infrastruktūros pajėgumų. Visų pirma uostuose kaupiasi nespėjami išgabenti kroviniai. Ko pasekoje laivai išmetami iš tokių uostų, kaip Singapūras, vos pakrauti, ir nespėja tenai užsipilti kuro. Kuras tampa problema ir dėl išilgėjusios kelionės, taigi tenka stoti piltis kurą pakeliui, kas irgi nėra lengva, nes Afrikos uostai nėra pritaikyti aptarnauti 18000+TU milžinus. Visa tai vėl pradėjo auginti laikinai pakritusias pervežimo kainas, kas, kaip ne keista, ko ne labiausiai atsiliepia didžiausiems prekybiniams tinklams ir panašioms kompanijoms. Pastarosios turi ilgalaikius kontraktus su fiksuota kaina, brangimas atrodo turėtų jų neliesti, bet - Maerskai, Happag-Loydai ir kita vežėjų chebra paprasčiausiai palieka uoste jų konteinerius, ir veža brangius trumpalaikius kontraktus. Tai nenustebkit, jei po mėnesio-dviejų Maksimose ar Seniuose pritruks puikių kinietiškų sezoninių prekių.

                      Na ir pabaigai apie krovinius, trumpa žinia iš JAVų muitinių, kurios pradėjo negailestingai purtyti per visus kovidus išvešėjusį de minimis siuntų srautą iš Kinijos. Pareigūnai aptiko daugybę primeluotų deklaracijų tiek kainos, tiek turinio prasme, tad jau įstatė nemenką kuolą šiknon kelioms muitinės deklarantų agentūroms. Šalia dokumentinių “klaidų”, aptikta ir stebėtinai didelis kiekis siuntų su tokiais maloniais preparatais, kaip fentanilis ir jo gamybos prekursoriai, nors Kinija sakosi kaip ir beveik ten užraukus šitos chemijos gamybą ir eksportą, aha…

                      Alibabos, Temu ir CCP pakėlė skandalą ir taškosi kaltinimais, atseit kaip mažas, tai visi ir muša, bet vargu ar bent kiek pristabdys muitinės siautėjimą, kuri jau derinasi pereiti į dar potencialiai derlingesnius konteinerių inspektavimo dirvonus. Vienok vien tik Los Anželo uostas per metus perkrauna 9-10 milijonų TEU importo, kurio didžioji dalis iki šiol būdavo praleidžiama “ant pasitikėjimo”.
                      ___
                      Ar žinote, kad…

                      …Ričardas Kū, Nomura Research Institute vyriausias ekonomistas, daug metų buves įvairių Japonijos premjerų patarėju ir laikomas termino “balance sheet recession” autoriumi, davė intervą Honkongo portalui South China Morning Post. Kū laikosi nuomonės, kad tik masyvus fiskalinis rinkos stimulas gali išgelbėti PRC nuo 90-ųjų Japonijos likimo. Su tokia idėja nesutinka gana daug tiek Kinijos, tiek Vakarų ekonomistų. Nuoroda į straipsnį, paliksiu jums patiems spręsti, taip ar ne.

                      …PRC toliau bando sužavėti vadinamas Arabų Šalis. Savaitės pradžioje gensekas asmeniškai lankėsi Arabų Forume ir sakė ugningas prakalbas. Arabai, kaip žinia, žaidžia savo žaidimą, tad sunku pasakyti, ką Ši laimėjo, o ko ne.

                      …Trumpo pripažinimas kaltu prisiekusiųjų teisme “pakabino” CCP vidaus rinkos propagandos algoritmą: iš vienos pusės puikiai parodo, kokie tie Vakarai supuvę, bet iš kitos - o siaube! - legitimizuoja galimybę, kad šalies vadovą galima teisti ir nuteisti už smulkią korupciją…

                      … toliau garsėja šnekos, kad PRC CB turėtų atleisti RMB kontrolės vadžias ir leisti valiutai devalvuoti USD atžvilgiu. Tam tačiau yra labai didelis politinis pasipriešinimas, tame tarpe iš pačio genseko, o pats judesys išspręstų tik dalį problemų ir smarkiai paaštrintų kitas. Bet diskusija eina labiau apie “kada”, nei “ar”.

                      … PRC Komercijos Ministerija et al. pareiškė inicijuojantys eksporto kontrolę strateginiams produktams, įskaitant aviacijos produktų, ultra-tankaus polietileno pluošto ir pan. gamybos įrenginiams. Eksportuotojai nuo liepos 1-os turės gauti specialią licenziją. Reik pastebėt, kad PRC jau ne vienus metus myža į batą dėl analogiškų kontrolių iš JAVų pusės.

                      …MSS, Kinijos KGB atitikmuo, išpublikavo straipsnį, kuriame duoda pyzdakų tautiečiams, dirbantiems su retųjų žemės elementų (lantanoidai ir dar pora retų metalų) eksportu. Anot MSS tautiečiai turi išlikti budrūs net “jei yra viliojami dideliais Vakarų užsakymais”. Retųjų žemės elementų sodrinimas ir išgavimas šiuo metu yra Kinijos stiprioji pusė, bet monopolis pamažu silpsta.

                      …per paskutinius 12 mėnesių Kinijoje užregistruota virš 3000 protesto aktų. Sakičių surinko PRC viduje veikianti nevyriausybinė organizacija, remdamasi žiniasklaida ir soctinklais. Tai iš vienos pusės duomenys netikslūs, o iš kitos pusės bent po dešimt protestų per dieną didžiausioje pasaulio diktatūroje. Ne tai, kad tai labai padės norintiems pokyčių.

                      ___
                      Tiek tų naujienų. Pridedu paveikslą nukopijuotą iš FB reklamos. Atskirai pastebėsiu, kad trys skirtingi šriftai viename žodyje sodriai prideda profesionalaus įvaizdžio ir noro pasitikėti. Ačiū, kad skaitote. Galit ir komentarą įšaut, negi gaila.
                      Click image for larger version  Name:	447376689_10224799579604616_377883015932149993_n.jpg Views:	0 Size:	288.7 KB ID:	2134154

                      Comment


                        Tos ORA reklamos lindo iš visų skilių. Negi kinai traukiasi?
                        Šiaip jau GWM dabar vienas pagrindinių auto tiekėjų į RF.

                        Comment


                          "...pasirodė naujos informacijos apie Kinijos siekius įsitvirtinti puslaidininkių rinkoje. Pranešama, jog šalyje įsteigtas specialus investicinis fondas, o jam jau skirta daugiau kaip 47 mlrd. JAV dolerių. Į šį fondą investavo ne tik Kinijos finansų ministerija, bet ir šeši didžiausi šios šalies bankai, skelbia „Reuters“."

                          Belaukiant rubrikos “toli toli, už jūrių marių”...
                          Skrydis- lyg amžinybės blyksnis

                          Comment


                            Labas rytas, ponai ir ponios europiečiai. EP rinkimų įtampai praskaidrinti jūsų laukia rubrika “toli toli už jūrių marių”. Šviežiai įsiplieskiantį Europos-Kinijos prekybinį karą palikau kitai savaitei, nes kol kas mažoka informacijos, o štai visos kitos konfrontacijos irgi kultūros bei turizmo skyrelis - jūsų dėmesiui.
                            #ToliToliUzJuriuMariu

                            Birželio 4-oji yra svarbi data Kinijos sociopolitiniame gyvenime: lygiai prieš 35 metus Tiananmeno skvere - ko gero svarbiausioje Beidžino aikštėje - Kinijos Komunistų Partija susidorojo su dešimtimis tūkstančių protestavusių studentų. Jei norite daugiau istorinių smulkmenų, tai gūglas jums į pagalbą, o štai PRC gyventojams tos pagalbos nėra ir nebus. Partija ne tik, kad sanitizavo viešus informacijos šaltinius, bet kiekvienais metais imasi priemonių, kad ginkdie nebūtų jokių prisiminimų, memorialų ar dar kokių minėjimų. Šiemet pvz ne tik, kad soctinklai, bet ir online žaidimų platformos viena per kitą puolėsi skelbti, jog in-game čatai ir forumai “dėl aptarnavimo bus išjungti”. Minėtus apribojimus įjungė tame tarpe ir Wargaming’as, Blizzard Entertainment bei keletas kitų daugiau ar mažiau vakarietiškų studijų, kurioms ta proga be eilės suteikiu mano ką tik sugalvotą Genseko Morkos Čiulpimo Ordiną.

                            Honkonge numirė paskutinės pretenzijos į 1997 metais prijungimo prie Kinijos metu skelbtą “viena šalis - dvi valdymo sistemos” idėją. CCP pastatyti valdininkai ir juridinis aparatas pradėjo pirmus disidentų, protestavusių dėl minėtos idėjos žudymo, teismus. Vakarų šalys reiškia susirūpinimą, o partija ne tik kad besirūpinančius siunčia nx, bet dar ir kaltina atgal “bandymais suardyti demokratinę Honkongo valdymo sistemą”.
                            ___
                            Skambūs pasisakymai

                            Praeita savaitę svarbūs dėdės Singapūre diskutavo labai prestižiniam Šangri La forume. PRC užspaudė organizatorius neįleisti Taivano atstovų, bet Filipinų preziko Markoso Jaunesniojo atsikratyti nesugebėjo, o taip pat ir pranešėjo-siurprizo - Zelenskio.

                            Markosas nevyniojo žodžių į vatą, išvadino PRC godžiais banditais ir dar partijos mamą negražiam kontekste paminėjo, bei smagiai debatuose susikibo su PLA generolu. Tačiau svarbiausias, ko gero, buvo pareiškimas, kad jeigu Kinija toliau gadins nervus Antrajame Tomo sėkliuje, tai Filipinai dabar jau trukdytojams šaus tiesiai į galvą, ir ne mintimi, o tikra kulipka. Pareiškimas atrodytų kaip pareiškimas, bet vos kelios dienos po jo PRC pakrančių patrulis raportavo, jog bandant “legitimiai sutrukdyti” sėkliuje užstrigusio laivo įgulai išsižvejoti iš lėktuvo numestą paketą, pastarieji ne tik parodė ginklus, bet netgi nukreipė juos į patrulį!!1!

                            PRC Užsienio Reikalų Ministerija, be abejo, apturėjo viešą alpopleksijos priepuolį, nors mano nuomone visai be reikalo - šūviai taip ir liko neiššauti, nes PRC patrulis priėmė sprendimą drąsiai pabėgti iš įvykio vietos.

                            Zelenskis nusiėmė daug metų Ukrainos nešiotas baltas pirštines Kinijos atžvilgiu, ir labai garsiai apgailestavo, kad nors Ši ir kompanija deklaruoja neutralitetą, bet kiniški produktai kažkaip vis dažniau ir dažniau aptinkami rusijos karinėje produkcijoje, musėt bus kažkoks neapsižiūrėjimas. PRC URM’as skubiai viską paneigė.

                            JAVai irgi atsiuntė atstovą į forumą, kuris negailėjo rūgščių žodžių Kinijai, bet mes atitolkime nuo Azijos, ir pasidomaukime Baideno interviu Time Magazine. Diedukas Džo atskirus žodžius vėlė, bet mintis klojo gana aiškiai, tame tarpe apie Kiniją ir Taivaną.

                            Kinija, anot prezidento, sėdi šiknoj, ir dar didesnė šikna ateina. Mažiau angažuoti analitikai šį pasisakymą priėmė su dideliu žiupsniu druskos, nes atmetus galimybę, kad Džo žino kažką labai rimto, ko nežino publika, akivaizdu, kad Kinija iš šiknos anksčiau ar vėliau išsiropš.

                            Taivanas tuo tarpu lieka gyventi in limbo, nes Baidenas pasiryžęs salą ginti ginklu, bet atsisako šnekėti apie šalies nepriklausomybę.

                            O kad jau šnekam apie Taivaną, kaip apie šalį, tai čia tokia gana skaudi tema CCP, nes “šalis” nu labai ne tas pats, kaip “provincija”, ar ten “istorinė Kinijos dalis”. Paprastai jeigu kam nors viešoje vietoje liežuvis slysteli, ir girdint žiniasklaidai išvadina Taivaną “šalimi”, visas propagandos aparatas sukrunta, kaip išdraskytas skruzdėlynas, ir puola nusidėjėlį mušti socialiniuose tinkluose, tame tarpe ir kojomis. Bet atsitik tu man taip, kad Jensenas Huangas, nVidijos įkūrėjas ir CEO, lankydamasis Taipėjuje visiems girdint leptelėjo šį faux pas… Ir nieko neįvyko. Tiesa sakant, ne tik nieko neįvyko, bet netgi tie nacionalistiniai visuomenės elementai, kurie be atskiros komandos bandė iš inercijos kelti šaršalą, tyliai gavo snukin ir užsičiaupė. Vat ką gali stiprus žmogus ir partijos noras nesusipykti su geriausių čipų gamintoju…
                            ___
                            Technologinė konkurencija

                            Kaistant tarptautinei situacijai vis aiškiau ir aiškiau, kad technologinis pranašumas bus vienas iš pagrindinių veiksnių (“3 Body Problem”, anyone?). Kinija tradiciškai geriau pyzdino, nei kūrė savo, bet kaip praktika, tame tarpe Sovietų, rodo, gerai pavogus galima kurti toliau. Per paskutinius metus Kinija jei dar neprisivijo JAVų, tai bent jau smarkiai priartėjo kasmet registruojamų patentų skaičiumi, ir tikrai dėjo į vietą Japoniją, Vokietiją ir P.Korėją. Tai rodančius grafikus labai mėgsta rodyti norintys pagrįsti įvairias paviršutines tezes. Giliau paknisus paaiškėja, kad tas dangus kiek mažiau juodas, nei atrodo - 90% PRC patentų yra vietiniai, t.y. arba “buitiniai”, arba dėl kitų priežasčių netinkami registruoti pasauliniu mastu. “Hard science” patentų skaičiumi Vakarai ne tik bendrai, bet ir atskiromis šalimis vis dar lenkia žemyninę Kinijos. Tačiau tuo džiaugdamiesi nepamirškim, kad prieš 10 metų Kinijoje kietų mokslinių patentų buvo dar gerokai mažiau ir trendas nėra Vakarų naudai.

                            Skaičiai gerai, bet praktiniai pavyzdžiai dar geriau. Pažiūrėkim į tris technologiškai itin karštas šakas: elelktromobilius (kaipgi be jų), aviaciją ir kosmosą.

                            “Didžiausias” elektromobilių gamintojas BYD užpraeitą savaitę Kinijoje pristatė blizgantį, šokantį ir dainuojantį naujutėlį hibridą, atseit galintį nuriedėti nei tai 2000, nei tai 2100 ar dar daugiau kilometrų iš vieno pakrovimo ir bako užpylimo. Buvo skelbiami įvairiausi skaičiai, portalai ir jūtūbai viens per kitą neužsičiaupdami aptarinėja, tik vis dar niekas nepasakė, kurioje vietoje Kinijoje yra tokio ilgumo nuokalnė, kad galėtum viršuje pastumti, o už dviejų štukių kilometrų sulaukti atriedant… Gerai gerai, šmaikštauju. Taip, aš esu linkęs pasėdėti skeptikų stovykloje, iki rezultatai bus patvirtinti bandymais Europoje arba Amerikoje, bet tai neabejotinai yra labai stiprus pareiškimas, net jeigu rezultatai išpūsti 15-30%. BYDai, dėkui Warenui Buffetui, nuo 2008 metų gavo ne tik pinigines, bet ir technologines Vakarų investicijas, ko pasekoje dabar užtikrintai bėga aukščiausioje lygoje.

                            Aviacija tuo tarpu skamba šiek tiek liūdniau. Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) prieš pora savaičių pasidžiaugė, kad “dar viena oro linija pasirinko C919”. C919 formaliai yra Boeing 737, Airbus A321 ir Yakovlev MS-21 konkurentas. C919 jau gaminami ir techniškai netgi naudojami (skirtingai nei sankcijų paskandintas MS-21), COMAC giriasi, kad turi užsakymų 1200 vienetų, kuriuos tikisi atkrauti porcijomis nuo 2024 iki 2031 metų. Turint omeny, kad keleivinių lainerių rinka yra superduper konservatyvi naujų modelių klausimu (viena iš priežasčių, kodėl Boeingas dešimtmečiais drožia 737 dizainą), tai jau yra milžiniškas pasiekimas, jeigu ne visagalis “bet”... Visi pirkiniai kol kas yra tik iš Kinijos kompanijų, o C919 skrydžiams sertifikavo kol kas tik Kinijos Aviacijos Agentūra. Kol kas. Ką galvoja konkurentai? Kol kas apsiriboja kolektyviniu gūžtelėjimu pečiais. Kartu sudėjus abu aviacijos gigantai 1200 šios klasės lėktuvų iškepa per maždaug 15 mėnesių ir turi užsakymų metų metams į priekį. Jiems problema yra ne užsakymų sumažėjimas, o tiekimo grandinės negebėjimas užtikrinti didesnes gamybos apimtis. Ir tai ya akmuo, ant kurio dar labai gali suklupti C919, nes daugiau, kaip 40% komplektuojančių keliauja iš Vakarų, tame tarpe vienas iš labiausiai “smaugiančių” komponentų - varikliai.

                            O štai kosmosas vėl suka kiton pusėn - užpraeitą sekmadienį Kinijos Nacionalinė Kostmoso Administracija (CNSA) sėkmingai nutupdė bepilotį modulį tolimojoje Mėnulio pusėje. Misijos tikslas - surinkti paviršiaus pavyzdžius ir nešdintis namo. Manevras jau einamu momentu daro CNSA pretendentu į tą pačią lygą, kaip NASA, ir deda į vietą Roskosmosą. O jeigu pavyks sėkmingai įgyvendinti “nešdintis iš Mėnulio ir pargabenti namo” dalį (atgal į orbitą modulis berods jau pakilo), tai ir visai įtvirtins PRC pretenziją akent kosmoso laukus ant lygių su kiečiausiais… Bet. O tas visagalis “bet”. Kiti du kiečiausieji, t.y. tie, kurie nusileido, pakilo ir dar namo pargrįžo, tai padarė prieš daugiau kaip 50 metų. Na o mažiau kieti, tai yra nuskridę ten bet nepakilę atgal, irgi yra dar bent du - Indija ir Japonija.

                            Pabaigai ne tiek apie konkurenciją, bet vistik technologinė naujiena: iš Tiktoko nutekėjo pletkas, kad kompanija pradėjo konstruoti turinio rekomendacijų algoritmo “JAV versiją” dar praeitų metų pabaigoje, kuomet dar tik prasidėjo kalbos apie platformos prilyginimą žiniasklaidos priemonei ir iš to sekančias sankcijas parsiduoti JAVų savininkui (dabartinis rekomendacijų algoritmas ir ypač jo nustatymai yra vienas iš Tiktoko vertės pagrindų). Tęsiant pletką - atseit kodo atskyrimas turėtų įvykti dar šių metų pabaigoje, ir tai leistų parduoti tik verslo dalį, kuri toliau veiktų tik JAV rinkoje. Kompanija su puta ant lūpų visa tai neigia, o verslo specialistai irgi žiūri gana atsargiai, nes žingsnis pareikalautų masyvių pastangų atskyrinėjant turinį, atsakomybes ir t.t.
                            Bet kai reikia apsaugoti partiją, tai visko gali įvykti, ar ne?

                            Apgavau, nesibaigė dar pabaiga, nes papuolė dar viena karšta technologinė naujiena, atsiprašau iš anksto už spalvingą kalambūrą: Kinijos vidaus žiniasklaidoje pasirodė straipsnis, kurio autorė dūsauja, kad kaimuose į vadovaujančius postus paskirti (itin žemo rango) partijos pareigūnai neberanda bendros kalbos su vietiniai mužik… atsiprašau, ūkininkais. Kaip pavyzdį pateikia prieš kelis metus urmu kaimuose pastatytus viešus lauko tualetus. Taip taip, viešus, kiekvienam kaimiečiui atskirai gi nestatysi tokios prabangos. Juolabiau, kad naudojimasis šia technologine higienos fronto naujove net nepriartėjo prie partijos užbrėžtų rodiklių. Viena iš nurodomų mažo prišikimo priežasčių - tūlikai dažniausiai būna užrakinti, nes nėra kas juos valo, o jei paliksi atidarytą, taigi pritries kas nors…
                            ___
                            Nebūk šlanga!

                            Kinijoje Juntajaus kalne yra atseit aukščiausias krioklys visoje Azijoje - vanduo krenta cielus 300 metrų. Tai ko gero svarbiausia turistinė atrakcija visame nacionaliniame parke, bet kiek iš tiesų yra įspūdinga galiu spręsti tik pagal soctinkluose plaukiojančius video, kas būtų tapatu Karuzo dainavimo vertinimui iš Rabinovičiaus pašvilpavimo. Užtat ką galima lengvai įvertinti, tai vietinės administracijos pasiryžimą neprarasti traukos objekto - vienas trenktas turistas pastebėjo palei krioklį viršun kylantį gerokai parūdijusį vamzdį. Pastebėt pastebėjo, o paskui netgi užsiropštė visus 300 metrų aukštyn ir nufilmavo, kaip krioklio vanduo kriokia tiesiai iš minėto vamzdžio. Investigacijos video papuolė į soctinklus ir išplito kaip ugnis ant benzino balos. Administracija puolėsi teisintis, kad viskas čia dėl sausuoju sezonu sumažėjančio vandens ir rūpinimosi lankytojų patirčių kokybe. Lietaus sezonas, jeigu ką, Kinijoje prasideda gegužės mėnesį…
                            Vambzdžio nuotrauką pridedu pasigėrėjimui. Laikinam, šėrinam subskraibinam, ačiū, kad skaitote.
                            Click image for larger version

Name:	448094879_10224833124003205_891590591942890274_n.jpg
Views:	806
Size:	67,2 kB
ID:	2135428

                            Comment


                              Gerą dieną, rubrikos “toli toli už jūrių marių” skaitytojai. Šią savaitę gastroliuoju už Europos sąjungos ribų (iš anksto pažadu, ne elektromobilių kontrabandos sumetimais) tad rubrika bus trumpa ir be skyrelių pavadinimų.
                              #ToliToliUzJuriuMariu

                              Karščiausia naujiena, be abejo, yra keturių Ajovos valstijos gyventojų pasmeigimas Kinijoje. Jei gyvenate taip giliai po akmeniu, kad dar negirdėjote apie šį amžiaus įvykį, tai trumpai: keturi “su Ajovos Kornelio Koledžu susiję” instruktoriai nusprendė pasivaikščioti Džilin miesto parke, kur juos atseit patykojo ir padūrė daiktu panašiu į peilį pem penkių metų PRC ultranacionalistas. Keturių amerikonų pagadinimas aštriu ginklu pačioj Amerikoj anokia būtų naujiena, bet analogiškas atvejis užusieniuose labai jau toks fe fe ir net ouč įvykis gavosi, tai CCP per savo URM tuojau pat pranešė, kad čia tik izoliuota okazija, kuri nu jokiu būdu nepasikartos, pasmeigtieji jau ligoninėj ir tuojau bus visai sveiki, o nusidėjėlis paimtas į nelaisvę ir bus kankinamas kaip net nežinau kas, nes Marytė Melnikaitė visai jau nusivalkiojo, kaip pavyzdys.

                              Nebodami tokių timūriškų pastangų atkeršyti skriaudikui, JAVų koledžai jau paskelbė, kad nu ir nx tokią šalį, studentai baikit išsipisinėt ir varykit namo. Čia jau nekalbant apie tai, kad CCP iki šiol ant kiekvieno kampo trimitavo kaipgi pas juos nėra “hate crime” ir aplamai šalis labai labai saugi (turbūt atmetus iš statistikos pagrobtas merginas, nes jos gi ne žmonės). Visas įvykis vidaus žiniasklaidoje buvo raportuojamas ypatingai skūpai, kad ginkdie neprasidėtų kokios diskusijos visuomenėje.

                              Incidentas sukėlė dar ir antrinius galvaskausmius CCP viršūnėms: pats gi aukščiausiasis gensekas dantį davė, kad jau šiemet tai tikrai atvilios į PRC minimum 50 000 JAViškų studentų pasimokyti “pačiuose geriausiuose universitetuose”. Praeitos savaitės pradžioje Kinijoje rezidavo tik 900 tokių moksliukų, o dabar musėt ir dar labiau sumažės.

                              ___
                              Trečiadienį EU oficialiai įgarsino naujus tarifus kinietiškiems elektromobiliams. Pagal tai, kiek konkretus gamintojas bendradarbiavo su tyrėjais ir skundė kitus, tarifai padidėjo nuo 17 iki 31 procento, plius 10 procentų, kurie gyvavo iki šiol. Tyrimai dėl saulės elektrinių and shit tęsiasi, o Kinija atsakomuoju būdu pradėjo labai baisų tyrimą dėl Prancūzijos potencialių dotacijų brendžio, dar žinomo kaip konjakas, gamintojams.

                              Be abejo, visais kanalais iki 11 buvo atsukti klyksmai apie EU protekcionizmą ir kitokias bliadstvas. Vokietija, Vengrija ir Švedija (Volvo vienok priklauso Geely) pareiškė visokeriopai protestuosiančios ir pradėjo dar 12 sėbrų paiešką tarp EU šalių, idant nukancelint muitų parėdymą.

                              Na o ekonomistai sako, kad prekybinis karas neabejotinai kilstelės kainas, bet kol PRC parduoda du kart daugiau, nei nuperka, tai didžiausias pralaimėtojas ir bus ta pati Kinija. Na ir pačios biedniausios šalys, kuriom kaip ir pofig nacionalinė skola, nes jos viską skolon gauna, bet kam jos įdomios.

                              Rhodium Group tačiau suprognozavo, kad iki 30% padidintas muitas viso labo numuš čainamobilių pardavimus Europoje apie 20%. Tai neturėtų labai stebinti žinant, kad EU atliktas tyrimas nustatė CCP “indėlį” visoje gamybos grandinėje - pradedant ličio gryninimu, baterijų ir kitų komponentų gamyboje, tiesiogiai pačių automobilių galutiniame gamybos etape ir netgi pagamintų automobilių gabenimui į Europą. Valdžia ne tik prisidėjinėjo piniginėmis dotacijomis, bet taip pat “primygtinai ragino” tolimesnei gamybos grandžiai pardavinėti žemiau nei už savikainą, už pusdykį pardavė žemę gamyklų statybai ir prispaudė bankus, kad šie išduotų ypač lengvatines paskolas gamintojams. Taip per visą grandinę buvo išgauta sunkiai protu suvokiama kaštų kompresija.

                              Aukščiau minėtai analitikai pritarė ir akcijų rinka, nes BYD (gavusios tik papildomus 17% pliaukštelėjimą per nagus) akcijos pašoko 12% po to, kai biržos dalyviai pasiskaičiavo, kad autogigantas gali toliau pelningai pardavinėti automobilius Europoje. Dar tik patikslinsiu, kad “pašokimas” buvo labiau “atšokimas”, nes belaukiant EU sprendimo kainos buvo pakritę.

                              ___
                              Turkija nusprendė nx būt paskutine, ir tiesa sakant dar pora dienų prieš EU oficialų pareiškimą apie muitų pakėlimą, įpiso 40 procentų muitus kiniškiem automobiliams, tiek elektriniams, tiek nelabai.

                              ___
                              Kinijos policija jau kelios naktys iš eilės vaikosi elektrinių dviračių (tame tarpe motorolerių) savininkus ir skalpuoja dviračio atėmimo būdu už nu praktiškai viską - nelegalų parkingą, nelegalų krovimą, laikymą pasidėjus avariniame išėjime ir t.t. ir pan. Internautai šalia rypavimų dėl prarasto materialinio turto (ypatingai staugia picų išvežiotojai) dar pažėrė ir krūvą spėlionių, kodėl vyksta tokia staigi ir per visą šalį koordinuota abominacija:
                              • valdžia galų gale nusprendė ką nors padaryti dėl vis dažnėjančių šūdinų baterijų sukeliamų gaisrų;
                              • valdžia susirinkinėja papildomus mokesčius baudų pavidalu;
                              • valdžia tiesina kelią staiga netikėtai tuo pat metu paleistai elektrinių dviračių nuomos paslaugai.
                              ___
                              Kinijos akcijų biržų indeksai pumpavosi pumpavosi aukštyn, bet kai tik gegužės mėnesį baigėsi valstybės skirta parama, vėl pradėjo patyliukais kristi žemyn. Ir taip jau trečia savaitė…

                              ___
                              Ne visai patikrinamais duomenimis Kinijos gamyklų pelnai žiauriai ritasi žemyn. Tą labiausiai indikuoja toliau krentančios “gamyklos vartų” kainos. Lygiai taip pat nepatikriamais duomenimis 10 metų bėgyje Kinijoje į pensiją išeis dar papildomi 300 000 000 gyventojų.

                              ___
                              Kinijoje bedarbių skaičius neauga. Čia pagal oficialius duomenis. Na o pagal kiek mažiau oficialius, bet vietiniams gyventojams ypač matomus duomenis, per paskutinius du metus labai smarkiai augo taksi, pavežimo ir maisto pristatymo sektoriaus užpildymas. O jei paprasta kalba, tai darbų netekę žmonės įdarbino savo automobilius ir dviračius, idant užsidirbti bent kažkiek šaibų. Turint omeny, kad pasiūlai augant paklausa ne tik, kad nekilo, bet net ir krito (tasistam taksi ir maisto pristatymo nereikia, o pajamos mažėjo ir tiesiogiai nepraradusiems darbų), nieko nuostabaus, kad sistema galų gale pasiekė kritinį tašką. Mažesnės (labiau lokalios) rideshare platformos pradėjo užsidarinėti, o soctinklai pilni pavežėjų rypavimų, kaip gi viskas blogai ir nebeįmanoma net pasidengti taksavimo kaštų.

                              ___
                              Na ir pabaigai toks liūdnesnis, khem khem. Kinijos finansinių apžvalgų portalas Caixin atraportavo, kad centriniai valdžiai užsmaugus regionams ne tik tiesioginio skolinimosi galimybes, bet ir keletą populiarių čytų, maždaug pusė provincijų nebežino ką daryti. CCP toliau reikalauja “daryt skaičius”, kurie be išorinių injekcijų nu kažkodėl neauga. Na ir plius liūdnas faktas, kad nemažai tų pačių provincijų iš gaunamų pajamų netgi nepajėgia susimokėti paskolų palūkanų, jau nekalbant apie skolos mažinimą.

                              Ta proga baigiu šiandienos pasakojimą iliustracija su biedniausiais regionais, pyzdinta iš Caixin. Saugokit save ir aplinkinius, iki.
                              Click image for larger version

Name:	417398334_10224870336213487_5992365020182315861_n.jpg
Views:	691
Size:	95,7 kB
ID:	2136704

                              Comment


                                Kinija su Kirgizija ir Uzbekistanu statys 454 km geležinkelį su 81 tiltu ir 41 tuneliu už 4,7 mlrd. USD, su perspektyva pratęsti iki Turkijos ir ES apeinant ruZZiją.

                                https://english.news.cn/20240620/117...bc0d672/c.html


                                ruskių apžvalga
                                https://iz.ru/1715548/igor-karmazin/vokzal-na-troikh-zachem-kitaiu-kirgizii-i-uzbekistanu-novaia-zheleznaia-doroga

                                -

                                Comment


                                  Sveiki gyvi, rubrika šiek tiek vėluoja, bet nepasiduoda. Kadangi vasaros solsticija - kuri lietuviškai turbūt vadinasi saulėgrįža, o astronomiškai įvyko jau prieš keturias dienas - buvo lietinga ir apsiniaukus, tai spėju, kad arba anksti nuėjote miegoti, arba prigėrėt daugiau, nei planavot. Pirmiems užuojauta, antriems - ar taip ar taip būtumėt planus viršiję, o visi prisikėlusieji iš po vakar jamkit mineralinio ir einam pažiūrėti, kas ten “toli toli už jūrių marių”.
                                  #ToliToliUzJuriuMariu

                                  ___
                                  Visiškos naujienos

                                  Nespėjo ataušti aistros dėl Tiktoko, o į naujienų antraštes kelią skinasi naujas apsas: “NewsBreak: Local News & Alerts”. Tikrai taip, aš nesuklydau, apsas taip vadinasi ir Androido Playstore, ir Obuolio Appstore. Bet gremėzdiškas pavadinimas nėra didžioji apso bėda. Tikroji problema slypi tame, kad tai yra visai neseniai pasirodęs ir pagal download’ų skaičių iš karto šovęs į numeris vienas poziciją naujienų portalas. Ir ne bet koks, o būtent vietinių naujienų. Kur begyventumėte (ypač JAVuose), apsas bet kuriuo momentu ras jums aktualių žinių nuo miestelio iki valstijos lygio, labai kabliuojančiomis antraštėmis ir literaliai kruvinomis iliustracijomis. Programėlė, žinoma, nemokama, bet rodo krūvas reklamų (irgi žinoma). Toks kaip ir konkurentas Google News ir milijonui kitų naujienų appsų. Kyla natūralus klausimas - tai iš kokios gi balos tas gražumas ir populiarumas?

                                  Pradžioje apžvelkime turinį. Vienok surinkti tokias tonas informacijos apie kiekvieną kaimą ir kaimyną reikia išties milžiniško žurnalistų tinklų. Google News pvz net nesistengia ir tiesiog sugraibo online prieinamas naujienų agentūrų antraštes ir pateikia skaitytojui pabaksnojimui. Kartais straipsniai būna viešai prieinami, kartais mokami, bet Gūglas nesigilina ir palieka fiskalinius santykius agentūrų ir skaitytojų tarpusavio išsiaiškinimui. NewsBreak tuo tarpu eina žingsniu toliau ir pateikia klientui visą tekstą, tame tarpe ir paywall’intą. Patogu? O taip! Legalu? Bbs žino. Straipsniai, matote, nėra pateikiami vienas prie vieno - tiesiog AI generuodamas nupyzdina dalį turinio, prirašo ką nors dar priekyje ir pabaigoje, ir pronto - naujas kopiraitas. Ak, atasiprašau, gi nepasakiau, kad apso naujienų turinį generuoja po kapotu pakištas Dirbtinis Intelektas. Pastarasis yra bičas darbštus ir macniai kūrybingas, tad net kuomet nu nifigą nieko nevyksta skaitytojo gimtųjų Kalabybiškių apylinkėse - tiesiog prigeneruoja turinio iš oro. Juokingiausia, kad appso atsiliepimuose pilna komentarų “I enjoy the articles Newsbreak identifies and makes available to me. Although certainly AI powered, they suit me.” Na bet dėl prasto skonio į snukį duot BK neleidžia, tai palikim vartotojus vartoti tą šūdą, kuris jiems patinka.

                                  O mes tuo metu panagrinėkim šūdo provaiderį, kompaniją pavadinimu Particle Media Inc. Kontora prisistato, cituoju: “NewsBreak is a U.S. company and always has been. Any assertion to the contrary is not true”. Kompanija išties buvo inkorporuota JAVuose tokio Džefo Žengo, kartu su subsidiaru Kinijoje Yidian. Abiems kompanijoms priklauso patentuotas paieškos ir rekomendacijų variklis “Interest Engine”. Vienu iš ankstyvųjų investuotojų buvo Phoenix Media Group, viena iš PRC valstybinių televizijų, bet su laiku nusifakofino į šoną. Šiuo metu kompanijos pagrindiniai savininkai yra Francisco Partners ir IDG Capital. Pastaroji ne taip seniai buvo Pentagono įtraukta į sąrašą firmų, glaudžiai dirbančių su Kinijos karinėm pajėgom…

                                  Persiprašau rubrikos senbuvių, kuriems punchline’as garantuotai gavosi nelabai punchy. Na ir visiems siūlau vizualizuoti, ką gali nuveikti CCP/PLA kontroliuojamas sukurtų naujienų portalas su daugiau kaip šimtu liamų vartotojų angliakalbėje pasaulio dalyje (Playstore virš 50M parsisiuntimų, Appstore potencialiai dvigubai daugiau). Ir kaip jums toks vaizdzialis?

                                  P.S. Jei kilo noras patestuoti, kaip apsas veikia, laikykitės šalto proto politikos. Žinių agregatorium apsimetanti programėlė užsiprašo stebėtinai daug leidimų prieiti prie jūsų asmeninės informacijos.

                                  ___
                                  Eskalacijos ir deeskalacijos

                                  Kinijos pyktynės su Filipinais vis labiau įsibėgėja. PRC toliau atakuoja aprūpinimo laivus, vežančius atsargas Antrajame Tomo Sėkliuje užstrigusio derelikto “Sierra Madre” įgulai. Paskutiniame susidūrime į darbą buvo paleistos ne tik vandens patrankos ir kurtinančio garso atakos, bet taip vadinama PRC “Pakrančių apsaugos tarnyba” trenkėsi į Filipinų valtis (būtent valtis, o ne laivus) ir sulipo vidun “krovinio patikrinimui”. Tikrintojai buvo ginkluoti ilgomis lazdomis ir jų, be abejo, buvo gerokai daugiau. Bent aštuoni Filipinų jūreiviai buvo sužeisti, bent viena valtis buvo pilnai užgrobta, nutempta šalin, sugadinta ir palikta plūduriuoti. Sąlyginai trečioji konflikto šalis JAVai, dar kartą (labai griežtai!) pakartojo, kad “jei bent viena FIlipinų kariškis ar jūreivis bus sužeistas ginklu, nu tada tai jau bus!”. Iš visko sprendžiant PRC JAVų pagraudenimus priima pakankamai rimtai, tačiau stato ant to, kad iki lapkričio mėnesį prasisuks rinkimai, einamoji administracija pabijos pati eskaluoti. Tuo pačiu tai reiškia, kad laikas, iki šiol buvęs Kinijos sąjungininku, staiga tapo priešu - Financial Times ketvirtadienį išspausdino straipsnį, kuriame teigia turintys info iš patikimų šaltinių, jog Filipinai sugebėjo sėkmingai pravežti pakankamai įrangos ir medžiagų, kad stabilizuoti jau daugiau kaip dvim penkis metus trūnijantį laivą. Priminsiu, kad iki šiol dauguma apžvalgininkų mano, jog Kinija pasirinko nepereiti į ginkluotą konforntaciją, nes tikėjosi, kad įrantį laivą anksčiau ar vėliau nuo rifo nuneš koks taifūnas.

                                  Kinija paskutinį susidūrimą pakomentavo ypač nuodingai. PRC Užsienio reikalų ministerija išplatino pareiškimą, cituoju: “Filipinai vis dar vadina baltą juodu bandydami apkaltinti Kiniją. Ši vieta [Antrasis Tomo Sėklius] yra Kinijos teritoriją, į kurią Filipinai įsiveržė be Kinijos sutikimo. Tai yra gryna provokacija ir neturi jokio teisinio pagrindo. Negana to, tai buvo visiškai ne humanitarinės pagalbos misija, o siekis paslapčia pervežti statybines medžiagas ir įrangą, o taip pat ginklus. Filipinų laivai specialiai trenkėsi į teisėtus Kinijos pakrančių apsaugos laivus.”

                                  Turbūt nebūtina, bet tvarkos dėlei priminsiu, kad Filipinai tarptautiniame arbitraže laimėjo ginčą dėl sėkliaus priklausomybės. Na ir dar verta paminėti, kad aukščiau minėtame Financial Times straipsnyje užsimenama, jog pernai metais JAVų Indo-pacific regiono karinė vadovybė pasiūlė pagalbą Filipinams, bet Manila atsisakė, motyvuodama noru susitvarkyti savom jėgom ir neeskaluoti. Jeigu tai tiesa, tai gal ta Amerikos administracija ir ne tokia jau silpna, kaip atrodo.

                                  Jūsų dėmesiui prisegu žemėlapį, su pažymėta sėkliaus vieta, taip pat apibraukta pagal visus tarptautinius susitarimus Filipinams priklausanti išskirtinė ekonominė zona Pietų Kinijos Jūros teritorija (200 jūrmylių nuo kranto, jei neklystu).

                                  Tuo pačiu metu techniškai įvyko žingsnelis dėl deeskalacijos kitame karštame regione. Nuo šių metų kovo mėnesio PRC ir JAVai nors ir lėtai, bet derina naujus susitarimus dėl atominio ginklo gamybos, kaupimo ir panaudojimo. Kinija sakosi šiuo metu turinti apie 500 vienetų branduolinių bombų. JAVai ir Rusija - šiek tiek daugiau nei tūkstantį kiekviena. Esminis momentas tačiau buvo Kinijos pareiškimas, kad “konflikte dėl Taivano nenaudos branduolinio ginklo”. Deja net tiems, kas vis dar nori tikėti komunisto žodžiu, pareiškimo džiaugsmą smarkiai atšaldė iš karto išsakytas adendumas, girdi tokį pažadą lengva duoti, nes nėra pagrindo tikėti, kad konvencinių priemonių nepakaks.

                                  ___
                                  Ar žinote kad…
                                  • … CCP startavo smarkiai viešą kampaniją korupcijos išdeginimui PLA (Pipl Libereišn Armi) gretose. Kampanija tikrai ne pirma, ir ko gero ne paskutinė, tad esminis klausimas, kiek bus veiksminga šį kartą?
                                  • … Čajnos Centrinis Bankas pradėjo nedrąsiai mikčioti apie RMB devalvaciją amerikinio dolco atžvilgiu. Atsargaus mirksėjimo ir reikšmingo antakių kilnojimo tuo klausimu buvo ir seniau, bet savaitės pabaigoje žodinį naratyvą palydėjo nedidukas oficialaus kurso pokytis žemyn. Šią temą stebėsiu atidžiai, ir jei bus daugiau poslinkių, pasistengsiu suraportuoti galimas devalvacijos pasekmes. Pati akivaizdžiausia - Kinijos gamintojų kainos taps dar labiau konkurentabilios tarptautinėje rinkoje, o importas ir importo vartojimas dar labiau nusilps, t.y. priežastys prekybiniam karui su Vakarais paaštrės.
                                  • … PRC svarstomas įstatymo projektas, leisiantis bausati mirties bausme “Taivano separatistus ir separatizmo skatintojus”. Jeigu ką, mūsų užsienio reikalų ministras a.k.a. Gabrikas po straipsniu papultų.
                                  • … Labai nauja, labai moderni, ką tik pastatyta ir visaip kitaip achujiena Čengdu metro linija Nr. 13 paėmė ir įgriuvo, kartu su virš jos ėjusiu greitkeliu. Jeigu ką, tai Kinija labai mėgsta platinti tiktokus ir jūtūbus, kuriuose apžvelginėja naujus modernius PRC metro, bei lygina su senais nutrintais ir pilnais bomžų JAVų ir UKų metro sustojimais. Dabar beliko sulaukti, kol kuri nors iš tų supuvusių vakarų metro linijų sugrius. Turėtų ilgai neužtrukti, nes kai kurios veikia jau daugiau, kaip šimtą metų.
                                  • … Kinijos pietinę dalį tvindo ypač galingi potvyniai. Nieko naujo, bet vistiek malonu.

                                  Tai tiek šį kartą, ačiū už dėmesį.

                                  P.S. Senokai nebuvo disklaimerio: šiuomi skaitytojams primenu, kad nesu Kinijos ar Tolimųjų Rytų egzpertas. Nekalbu ir neskaitau nei viena iš ten esančių kalbų ar dialektų. Visa informacija yra surinkta iš anglakalbių šaltinių. Pastangų patikrinti įdedu, bet vistiek vartokite atsakingai.

                                  P.P.S. Jei kas nežino istorijos apie Filipinų laivą: "Sierra Madre" yra senas Filipinų Laivyno aprūpinimo laivas, kurį specialiai 1999 metais "pasodino" ant rifo Antrajame Tomo Sėkliuje. Laivo nepašalino iš aktyvios tarnybos, tad kitos šalies (šiuo atveju Kinijos) bet koks bandymas jį pastumti ar suardyti būtų traktuojamas, kaip LABAI tiesioginis karo aktas. Prie to dar prisideda visa krūva kitų laivybos taisyklių, įstatymų ir susitarimų. Filipinai jau 9-am dešimtmetį matė grėsmę iš Kinijos bandymų pasisavinti visą Pietų Kinijos Jūrą ("devynių brūkšnių linija"). Savinimuisi prieštarauja Vietnamas, Malaizija ir Brunėjus.

                                  Jeigu laivą nuneš pvz taifūnas, gali būt tikras, kad sekančia dieną seklumoje bus supiltas sausumos kauburėlis su PRC vėliava, o dar po dviejų mėnesių bus sala su karine baze. Po dviejų metų - karinis aerodromas. Pietų Kinijos jūra labai sekli ir turi daug tokių vietų, kurių didelę dalį PRC jau "įsalino" ir naudoja kaip karines bazes, tame tarpe kitų šalių išskirtinėse ekonominėse zonose.
                                  Vietnamas, beja, irgi naudoja panašią taktiką, bet su jais Kinija dar bando nesipykti tiesiogiai.
                                  Click image for larger version

Name:	449059992_10224911997334989_8534558690279695059_n.jpg
Views:	477
Size:	92,5 kB
ID:	2137865

                                  Comment


                                    Parašė gerietis Rodyti pranešimą
                                    Kinija su Kirgizija ir Uzbekistanu statys 454 km geležinkelį su 81 tiltu ir 41 tuneliu už 4,7 mlrd. USD, su perspektyva pratęsti iki Turkijos ir ES apeinant ruZZiją.

                                    https://english.news.cn/20240620/117...bc0d672/c.html


                                    ruskių apžvalga
                                    https://iz.ru/1715548/igor-karmazin/vokzal-na-troikh-zachem-kitaiu-kirgizii-i-uzbekistanu-novaia-zheleznaia-doroga
                                    Standartinio pločio (1435 mm) Kirgizijoje iki Makmal, 130km nuo Kinijos sienos toliau 1520 mm. Gaila, galvojau viską 1435mm darys.

                                    Comment


                                      Parašė taspac Rodyti pranešimą
                                      … CCP startavo smarkiai viešą kampaniją korupcijos išdeginimui PLA (Pipl Libereišn Armi) gretose. Kampanija tikrai ne pirma, ir ko gero ne paskutinė, tad esminis klausimas, kiek bus veiksminga šį kartą?
                                      Kinijoje, kaip ir aplamai autoritariniuose režimuose antikorupcinės kampanijos yra visų pirma politinių konkurentų valymas. PLA buvo paskutinis nepriklausomas bastionas nuo draugo Si. Na ir jis gi ruošiasi Taivanį jėga emti, tai reikia instrumentą aštrų, išgalastą turėti. Taip jie ten baisingai korumpuoti, gal net virš standartinių Kinijos 5-6%, bet čia visalaik buvo nuo Mao dar laikų, reguliariai traukė už ausų korumpuotus generolus ir jų grupes iš dežės.
                                      Parašė taspac Rodyti pranešimą
                                      … Labai nauja, labai moderni, ką tik pastatyta ir visaip kitaip achujiena Čengdu metro linija Nr. 13 paėmė ir įgriuvo, kartu su virš jos ėjusiu greitkeliu. Jeigu ką, tai Kinija labai mėgsta platinti tiktokus ir jūtūbus, kuriuose apžvelginėja naujus modernius PRC metro, bei lygina su senais nutrintais ir pilnais bomžų JAVų ir UKų metro sustojimais. Dabar beliko sulaukti, kol kuri nors iš tų supuvusių vakarų metro linijų sugrius. Turėtų ilgai neužtrukti, nes kai kurios veikia jau daugiau, kaip šimtą metų.
                                      Kinijoje net terminas yra Tofu Dreg https://en.wikipedia.org/wiki/Tofu-dreg_project, - prastos kokybės pastatas ir tokiu yra dauguma Kinijoje, ten rangovai bando sutaupyti pvz maišydami mažiau cemento į betoną gaunasi 25 aukštu daugiaubutis iš smėlio (paieškokite internetuose, kai pirštais trupina sienas kokiam 20 aukšte). Dar 1 opcija jūrų smėlis kuris ten kartus pigesnis nei upių smėlis reikalingas statybose. Problema, kad armatūra su laiku surūdija nuo druskų, tai draudžiama, bet upių smėlio neužtenka, jis brangesnis, todėl 3/4 statybose naudojamo smėlio yra jūrų smėlis. Shanghai Tower irgi pradėtas statyti naudojant jūrų smėli ir pastatytas iki kažkurio aukšto, pakol autoritetingi organai nesusigriebė, kad čia kvepia napalmu. Jei ką čia aukščiausias pastatas Kinijoje 632m.


                                      Comment


                                        Biškutį aktualesnės realaus pasaulio naujienos. Lenkijos piliečiai į Kiniją be vizų jau nuo Liepos 1.

                                        Polish citizens to travel visa-free to China as of July 1 | Polska Agencja Prasowa SA (pap.pl)

                                        Polish citizens will be able to travel to China without a visa for a period not exceeding 15 days, from July 1 until the end of 2025, a Chinese Foreign Ministry spokesperson has said.

                                        The announcement was made by Mao Ning during a press conference in Beijing on Tuesday.

                                        Mao Ning said that China had decided to broaden the list of countries eligible for visa-free access in order to enhance people-to-people exchanges with other nations. The expanded list now includes Poland, New Zealand, and Australia.

                                        She added that nationals of the three countries would be able to travel to China without a visa for a period of up to 15 days as of July 1 until the end of 2025.

                                        Mao Ning also said that other types of visas had remained unchanged.

                                        On Monday, Poland's President Andrzej Duda had announced China's plans to launch a visa-free scheme for Polish citizens. Duda made the statement after a meeting with Chinese President Xi Jinping in Beijing.

                                        "I am really very pleased as the possibility of personal communication is extremely important to me," Duda said. (PAP)
                                        at/jch


                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Biškutį aktualesnės realaus pasaulio naujienos. Lenkijos piliečiai į Kiniją be vizų jau nuo Liepos 1.

                                          [URL="https://www.pap.pl/en/news/polish-citizens-travel-visa-free-china-july-1"]Polish citizens to travel visa-free to China as of July 1 | Polska Agencja Prasowa SA (pap.pl)

                                          Kad dar ir šitas užpakalis į kiniečius atsisuktų, tai labai mums to nereikia

                                          Comment

                                          Working...
                                          X