VZ.LT 2023.01.21 Estijos degalinių laukia naujas reikalavimas: teks nurodyti ir litro, ir 100 kilometrų kainą
Estijos valdžia imasi įgyvendinti Europos Sąjungos (ES) direktyvą ir planuoja nustatyti, kad degalinėse būtų nurodoma ne vien degalų litro kaina, bet ir kiek kainuos „vidutiniam automobiliui“ nuvažiuoti 100 km. Degalinių atstovai sako, kad tai padaryti nebus paprasta ir ragina šalies vyriausybę neskubėti.
(...)
Kai kurios ES valstybės, siekdamos įgyvendinti direktyvos reikalavimus, jau pradėjo bandomuosius projektus (...). Kol kas rezultatai nesuteikia daug vilčių, kad papildoma informacija darys didelę įtaką vairuotojų apsisprendimams rinktis labiau ekologiškas transporto priemones.
Pavyzdžiui, Graikijoje 71% vairuotojų nė nepastebėjo degalinėse pateikto kainų palyginimo, o trečdaliui vairuotojų informacija pasirodė neaiški. Tiesa, daugiau nei pusė apklaustųjų graikų teigė, kad informacija apie degalų įperkamumą turėtų įtakos jų pasirinkimui įsigyjant naują automobilį.
Suomijoje bandomojo projekto rezultatai buvo kiek geresni. Čia prie degalinių, kurios dalyvavo projekte, buvo pastatytas 2,5 m aukščio ženklas su informacija, tačiau 51% respondentų jo išvis nepastebėjo. Tačiau 87% apklaustų vairuotojų teigė, kad jie lengvai suvokė nurodytą informaciją. (...)
Su tuo "vidutiniu automobiliu" bus niuansų. Juk ir to paties automobilio degalų sąnaudos skiriasi mieste, krašto kelyje ir autostradoje. Sąnaudos skiriasi vasarą ir žiemą, ypač jei nuvažiuojmi nedideli atstumai.
Įdomu, ar ES direktyvos numato ir su vienu kWh nuvažiuotą atstumą "vidutiniam elektomobiliui".
Panašu, kad papildomas žymėjimas bus tiek pat vertas, kaip ir prieš penkerius metus skirtingų rūšių benzinas pradėtas žymėti E5, o skirtingų rūšių dyzelis - B7.
Su tuo "vidutiniu automobiliu" bus niuansų. Juk ir to paties automobilio degalų sąnaudos skiriasi mieste, krašto kelyje ir autostradoje. Sąnaudos skiriasi vasarą ir žiemą, ypač jei nuvažiuojmi nedideli atstumai.
Degalų sąnaudos priklauso nuo vairuotojo. Yra normalių vairuotojų (vienas iš jų esu aš), kuruie moka vairuoti automobilį taip, kad degalų sąnaudos būtų 30% mažesnės, o yra "vairuotojų". kurie važinėja "gazas-dugnas".
Pernai nuo nuo rudens vidurio toks p. Mauricas visus gąsdino, kad įvedus 2023.02.05 embargą rusiškam dyzelinui Europoje dyzelio kainos labai pakils - atseit vokiečiai su japonais prigamino ekonomiškų dyzelinių automobilių,o dyzelio gamybos pajėgumų Europoje nepakanka.
Labai malonu, kai kažkas šiuo klausimu smarkiai prašauna pro šalį.
Degalų kainos jau praeitos savaitės antroje pusėje smuko į pernai metų kovo vidurio lygį
2022.03.07 d. dyzelis kainavo 1,599 EUR / l, o 2022.03.14 - jau 1,859 EUR /l.(augimas buvo +16% per savaitę).
Nuo praeito penktadienio ir per savaitgalį dyzelis "Nestėje" buvo nukritęs iki 1,589 EUR/ l, o benzinas buvo 5-6 ct pigesnis.
Šios savaitės pradžioje kainos trumpam pašoko iki 1,619, paskui - iki 1,649 EUR / l .
O nuo vakar vakaro gražu pažiūrėti - dyzelis 1,539 EUR o benzinas pigesnis tik 2 ct - 1,519 EUR / l.
Dyzelio kainos grįžo į 2022 m. vasario lygį
Gera naujiena dyzelių vairuotojams (anot statistikos, tokių yra dauguma).
Šią savaitę kai kuriose degalinėse susilygino benzino ir dyzelio kainos, kai kur jos dar skiriasi 1-3 centais benzino naudai.
Abiejų degalų rūšių kainų lygis yra apie 1,50 EUR/l.
Lrytas.lt 2023.03.18 Retas vaizdas degalinių švieslentėse – dyzelinių automobilių vairuotojai gali džiūgauti https://www.lrytas.lt/auto/rinka/202...ygino-26453706
Pirmadienio ryte fotografai paskubėjo - dyzelio ir benzino kainos užfiksuotos 1.579 EUR, jau po pietų bent ""Nestėje" jos buvo 1.499 EUR. Taip jau būna, kad po savaitgalio kainos būna didesnės, kad nekantrūs ir centų neskaičiuojantys įmonių kortelių turėtojai susimokėtų brangiau.
"Apibendrinat – Jozita nubausta ne už kuro kokybę. Jozitos dyzeline nenustatyta nusižengimų kuro kokybiniams rodikliams. Jozitą nubausta už alternatyviųjų degalų įstatymo nepaisymą. Kad ir kaip ironiškai tai skambėtų, bet tas visų peiktas ir keiktas Jozitos dyzelinas – pasirodo atitinka visus kokybinius rodiklius ir yra su mažesniu kiekių biopriedų, galimai, sveikesnis Jūsų automobiliui nei kitų degalinių dyzelinas."
Per Velykas kaina buvo nukritusi iki 1,439 EUR dyzeliui, 1,539 EUR benzinui.
Po švenčių kaina pašoko apie 5-6 centus, paskui sumažėjo beveik iki šventinio lygio. Skirtumas tarp dyzelio i benzino sudaro 11 centų, o kai kur 13,5 cento
Delfi,lt 2023.04.17 Parlamentarai ėmėsi didesnių mokesčių degalams: branginimo plane – ir akcizai, ir CO2 mokestis
Pirmadienį Seimo Biudžeto ir finansų komitete (BFK) įvyko klausymai pataisų, kuriomis didinami akcizai benzinui ir dyzelinui bei siaurinamos lengvatos energiniams produktams. Pakeitimai registruoti Seime prieš pusantrų metų. Pakeitimų iniciatoriai sulaukė kritikos iš žemės ūkio ir vežėjų atstovų, o kartu ir priekaištų iš Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacijos dėl per mažų ambicijų iš atsinaujinančios energetikos sektoriaus. (...)
Akcizo tarifai didinami beveik visoms iškastinio kuro rūšims. Tarifai nesikeis benzinui, suskystintoms naftos dujoms, žaliajam dyzelinui. (...)
„2024 metais – apie 66 mln. eurų, o dar nuo kitų metų – 79 mln. eurų, čia yra tik dėl akcizo, be CO2. O kai bus skaičiuojamas CO2 lygis degaluose, tai biudžeto pajamos padvigubėtų‟, – sako finansų viceministrėR. Bilkštytė.
Lietuvos vežėjų sąjungos vadovas Sigitas Žilius pažymėjo, kad vežėjai veikiausiai kels paslaugų kainą, pilsis degalų užsienyje. Šis verslas esą naudoja moderniausias, kokias šiuo metu gali, transporto priemones, o persėsti į elektromobilius šis sektorius negalėtų. „Tiek energijos Lietuva neturi, o Europos Sąjunga turbūt taip pat. Kas yra vieno cento pabrangimas? Tai yra 500 per mėnesį, 6000 eurų per metus. Jeigu vežėjai tarptautiniai, jie pilsis Lenkijoje, kitose šalyse‟, – sako S. Žilius
Apskritai LT politika daug metų buvo priešinga - paslaugų ir darbo vietų koncentracija didmiesčiuose ar bent savivaldybių centruose, su mintimi, kad gyventojai bus judrūs ir nuosavais automobiliais atvyks iš gyvenamosios į darbo/paslaugų vietą.
Visa Lietuva persėdo į dyzelinius pasatus ir tada rūri rūri .
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment