Nerandu taip greitai skaičių, bet situacija tokia - čia iš mūsų forumo - "Mėlynas fonas- prasideda Vilniaus miesto savivaldybė (arba Didysis Vilnius;plotas apie 400 km2), baltas ženklas- Vilniaus miestas (plotas apie 290 km2)"
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Ekonominė situacija Vilniaus miesto savivaldybėje
Collapse
X
-
Parašė Arunasx Rodyti pranešimąNežinau ką žiūrėjai, vien tavo paminėtose Grigiškėse yra ~12'000. Ką tai keičia iš esmės? Vilniuje oficialiai gal 540'000 + (130-150'000) besinaudojančių už dyką infrastruktūra.
Čia panašiai kaip kai neturi ką pasakyti tai sako atseit nereikėjo Vilniui avialinijas kurti. Tai zuokulos aferos ir tai kainavo gal 20mln €, palyginus 1/3 mljrd € skola yra ne kas.Paskutinis taisė udrius; 2016.04.10, 15:41.
Comment
-
Udrius nori pasiūlysiu geresnę išeitį?
Šiuo metu Vilniaus skola yra € 368 801 577,98
Tuo tarpu vien 2014 metais kitoms savivaldybėms+valstybei iškeliavo 460 milijonų eurų, o nuo to laiko GPM surinkimas dar pakankamai didėjo, tad užtektų vienus metus Vilniui skirti 100% miestiečių sumokamų pinigų ir galima būtų be dabartinio egzistencialistinio biudžeto arba grąžinti visas skolas(nors kol kas to neapsimoka daryti dėl minimalių mokamų palūkanų ir ECB planų žengti dar giliau) arba taip investuoti į miesto infrastruktūrą ir kitokius projektus, kad kitą dešimtmetį vėl būtų galima didžiąją dalį išdalinti kitiems ir gyventi pakankamai padoriai...
Comment
-
Klausimai:
1. Kaip skola susidarė? neefektyvūs projektai ar pinigų švaistymas , o gal vis tik tai noras gyventi ne pagal kišenę?
2. Kaip galima mažinti skolą - prašyti daugiau pinigų ar vis tik dar kartą peržiūrėti visas išlaidas ir pasižiūrėti ko galima atsisakyti ir kas neefektyviai naudojama, gla būt papildomų pajamų šaltinių ieeškojimas.
Manau kad air lituanica vienas iš nevykusių projektų, kiti būtų eismo valdymo sistema (paaiškinkite kur jos efektyvumas), šilumos tinklų nuoma (kodėl vilniečiai vieni iš brangiausiai moka už šildymą) ir t.t. Net ir pagalvojus - visuomeninis transportas lig šiol pustuštis, net ir piko metu, tuo tarpu senamiestis ir centras dūsta nuo mašinų. Gal reikia kelti kainas parkavimui ar blokuoti įvažiavimus i kai kurias gatves? Gal būt derybos su bankais - gi dabar palūkanos minusinės, o bankai nori iš miesto žymiai didesnių palūkanų. patikėkite aš nesu ekonomistas, bet sprendimų yra.Paskutinis taisė udrius; 2016.04.10, 16:06.
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąKlausimai:
1. Kaip skola susidarė? neefektyvūs projektai ar pinigų švaistymas , o gal vis tik tai noras gyventi ne pagal kišenę?
2. Kaip galima mažinti skolą - prašyti daugiau pinigų ar vis tik dar kartą peržiūrėti visas išlaidas ir pasižiūrėti ko galima atsisakyti ir kas neefektyviai naudojama, gla būt papildomų pajamų šaltinių ieeškojimas.
Manau kad air lituanica vienas iš nevykusių projektų, kiti būtų eismo valdymo sistema (paaiškinkite kur jos efektyvumas), šilumos tinklų nuoma (kodėl vilniečiai vieni iš brangiausiai moka už šildymą) ir t.t. Net ir pagalvojus - visuomeninis transportas lig šiol pustuštis, net ir piko metu, tuo tarpu senamiestis ir centras dūsta nuo mašinų. Gal reikia kelti kainas parkavimui ar blokuoti įvažiavimus i kai kurias gatves? patikėkite aš nesu ekonomistas, bet sprendimų yra.
Šviesoforų valdymo sistema buvo vienas geresnių didžiųjų projektų, įgyvendintų Vilniuje. Jeigu ne ji, tai miestas kiaurą parą sėdėtų kamščiuose.
Viešasis transportas piko metu tiesiog užkištas.
Ir būtų įdomu, jeigu tamsta pabandytų pats atsakyti į savo pirmą klausimą. Nustebsite kiek pinigų suvalgė "nevykę projektai" ir kokia yra koreliacija su skola. Bet rimtai paanalizuokit, susirašykit projektus ir jų kainas - tada padiskutuosim. Iki tol mėtot viską į sieną ir žiūrit kas prilips. Bet niekas nelimpa. Tada metat dar visko daugiau.
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąSkolų turi visi miestai, tik vieni sugeba jas mažinti, kiti - tik didinti.Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Udrius teisus ta prasme, kad atskyrus kokias Grigiškes, joms liktų jau 100% GPM'o ir galėtų lengviau tvarkytis infrastruktūrą, bet tai atitinkamai reikštų mažesnes dotacijas kitiems miestams. O problema čia ta, kad į ją bandoma žiūrėti per biurokratizmo prizmę, kai tuo tarpu protingiausia būtų Vilniaus GPM'o dalį tiesiog pakelti iki protingos ribos, t.y. tokios, kad Vilnius vis dar dotuotų kitus miestus, tačiau bent jau nebūtų tokios situacijos, kai pats lieka be kelnių.
Comment
-
1. Kaip skola susidarė? neefektyvūs projektai ar pinigų švaistymas , o gal vis tik tai noras gyventi ne pagal kišenę?
O šiaip kad jau kalbat apie tai, kokia išlaidaujanti yra Vilniaus miesto savivaldybė, tai būtų labai įdomu pamatyti, kaip atrodytų kuris nors kitas didysis Lietuvos miestas, turėdamas pastoviai išgyventi su puse reikalingų lėšų?..
Įtariu, kad jau seniausiai kartotųsi Detroito scenarijus, kai valdžia nebesugebėtų užtikrinti normalaus funkcijų vykdymo, tad Vilniaus miestas tvarkosi tikrai pakankamai neblogai įvertinus aplinkybes...
Comment
-
Ne pati naujausia info bet:
http://iq.lt/ekonomika/vilniaus-skol...ikimo-pranasas
„Didžiausi įsiskolinimai yra už lengvatinį keleivių vežimą. Iki 2006 metų transporto lengvatos buvo finansuojamos iš valstybės biudžeto, nuo 2006 metų – iš savivaldybės iždo, nors viešojo transporto nuolaidas įstatymuose nustato Seimas“, – teigiama IQ.lt savivaldybės atsiųstame atsakyme.
Valdininkai pažymi, kad Vilniaus biudžetas yra vienintelis Lietuvoje, kuriame transporto lengvatoms tenka skirti ypač daug lėšų, nes mieste yra daug universitetų ir kolegijų, kurių studentai naudojasi viešuoju transportu. Be to, čia įsikūrusios pagrindinės gydymo įstaigos, visos valstybinės institucijos.
„Jeigu 2006 metais viešojo transporto lengvatoms reikėjo 40,7 mln. litų, 2011 metais Vilniaus biudžete turėjome rasti net 84,6 mln. litų“, – skaičiuoja savivaldybė.
Grubiai vien per 2011-2015 metus gaunasi 84 * 5 = 420 mln Lt.
p.s. prieš kokius 0,5 metų kitas kaunietis Liutass irgi panašiai kaip udrius šioje temoje visokią demagogiją varė, tik nei vienas neatsakė, kodėl Kaunui reikia skirti didesnę sumą skaičiuojant per žmogų?Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Išvardyti projektų tikrai neturiu nei laiko, nei noro, tačiau per 2007-13 metų laikotarpį vien Vilniaus miesto savivaldybė pradėjo ~30 projektų(per tą laiką užbaigti buvo 9), kurių bendra vertė virš 0,5 milijardo litų, o vidutinis ES finansavimas ~75-80%, jau nekalbant apie tai, kad Vilnius turėjo prisidėti prie didžiųjų valstybinių projektų.
Dar vienas įdomus skaičius palyginimui(statistika 2013 metų, tad skaičiai gali būti dar pasikeitę):
Dėl biudžeto metodologijos netobulumo, vilniečių indėlis į valstybės iždą yra 28 kartus didesnis nei kauniečių ir 23 kartus didesnis nei Klaipėdos gyventojų.
Comment
-
Na va šiaip ne taip susikėliau duomenis. Vilniaus miestas metai iš metų gaudavo 40 proc GPM. Tiek 2002 metais, tiek ir 2010. Deja, dėl neaiškių priežasčių skolos nuo 2007 metų stipriai šoko į viršų. Kas tai lėmė? vat ir nuo to pradedam aiškintis, kas buvo kitaip iki 2007 metų.
Visos skaidrės čia:
http://www.slideshare.net/VilniausSa...niaus-finansai
O paskutinėje skaidrėje kiečiausiai - prognozė - Vilniaus gyventojų skaičius iki 2060 metų nebegaus UPPPSSSPaskutinis taisė udrius; 2016.04.10, 17:30.
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąNa va šiaip ne taip susikėliau duomenis. Vilniaus miestas metai iš metų gaudavo 40 proc GPM. Tiek 2002 metais, tiek ir 2010. Deja, dėl neaiškių priežasčių skolos nuo 2007 metų stipriai šoko į viršų. Kas tai lėmė? vat ir nuo to pradedam aiškintis, kas buvo kitaip iki 2007 metų.
Visos skaidrės čia:
http://www.slideshare.net/VilniausSa...niaus-finansaiNepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąNa va šiaip ne taip susikėliau duomenis. Vilniaus miestas metai iš metų gaudavo 40 proc GPM. Tiek 2002 metais, tiek ir 2010. Deja, dėl neaiškių priežasčių skolos nuo 2007 metų stipriai šoko į viršų. Kas tai lėmė? vat ir nuo to pradedam aiškintis, kas buvo kitaip iki 2007 metų.
Visos skaidrės čia:
http://www.slideshare.net/VilniausSa...niaus-finansai
Aš žinau, kad tu nepateiksi nieko. Nes tingi. Ir net jeigu pradėsi ieškot, tai nustosi, nes tai, ką surasi, tik paneigs tavo argumentus.
Aš jau buvau ne kartą įmetęs šioje temoje skaičius su ES projektais. Jeigu udriui tikrai svarbu pagrįsti savo argumentus - jis tuo skaičius ištrauks. Tai ilgas pranešimas su daug nuorodų į Vilniaus finansines ataskaitas ir biudžetus.
Comment
-
Ir 2014 metų pranešimas apie Vilniaus miesto biudžeto formavimo ypatybes ir skolas, susiradusias dėl ES projektų
https://www.youtube.com/watch?v=n0nJFRAUWOk#t=162
Comment
-
Parašė bato_usai Rodyti pranešimąIr 2014 metų pranešimas apie Vilniaus miesto biudžeto formavimo ypatybes ir skolas, susiradusias dėl ES projektų
https://www.youtube.com/watch?v=n0nJFRAUWOk#t=162
Comment
Comment