Parašė Lettered
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Ekonominė situacija Vilniaus miesto savivaldybėje
Collapse
X
-
Parašė Aleksio Rodyti pranešimąAaaa... Penkmečio planas - ačiū, nereikia.
Comment
-
Parašė D.P Rodyti pranešimąRegionų plėtra įgyvendinama per LEZ'us. Klaipėda, Kaunas, Panevežys, Alytus, Šiauliai juos turi, ten investuoja ir t.t.
Comment
-
Parašė Linas Rodyti pranešimąLEZ'ai puiku, bet tai nėra panacėja. Ne viską ten sutalpinsi, ne viskam jie ir tinka. Sakot, visa Lietuva - tai tik vienas regionas? Regionas yra šiaip ar taip regionas, o ne vienas taškas, tai ir vystom bent jau ne vieną tašką, juo labiau, kur tam yra potencialo. Ne vienam Vilniuj yra universitetai, institutai, mokslo tiriamosios įstaigos, tad ir panaudokim tą potencialą ten, kur jis yra, o ne dirbtinai tempkim į Vilnių. Jei žmogui paliksi pasirinkimą - arba važiuoti pagal profesiją dirbti į Vilnių, ar gatvę šluoti, tai net didžiausią savo regiono patriotą išprievartausi. Sutinku,kad yra Lietuvoje vietų, kur iš tiesų nėra jokių perspektyvų, bet, kur jų yra, tai ir ugdykim tas vietas, o ne laikykimės įsikibę kvailų stereotipų. Vienas jų pavyzdžių - Kaune chroniškai stinga A klasės verslo biurų, o jų kažkodėl privatus verslas nepuola statyt. Manau, tai įrodo, kad reikia pradėt nuo mūsų sąmonės kaitos.
Kaunas gali išgauti anhidritą, bet ar Vilnius tam trukdo? JUk AM pritaria šiam projektui. O juk tūkstančiai darbo vietų...Vietoje to, darbuotojai iš Kauno važiuoja į Vilniaus raj. karjerus...
a klasės biurus stato Vilniuje, bet stato privatus sektorius, kuris įvertina rizikas. Čia ne Vilnius ir ne valdžia liepia statyti. Viena iš priežasčių, kodėl Vilniuje stato, yra ta, kad (cha cha cha blogas Zuokas...) detalieji planai. Jie Vilniuje priimami greičiau (IKEA pavyzdys) nei kitur, nors tai yra visos LT problema. Taigi, siūlau žiūrėti ir į savo daržą.
Pamenu, investuotojai ieškojo nt Kaune, bet kažkas ėmė išnuomavo Kauno Žalgirio arenoje plotą...sporto centrui. Na, tada ta įmonė į Vilnių persikėlė...
Be jokios abejonės, tai sąmonės bėdos, bet prie to prisidėjo ir vietos valdžia, kuri nesudaro lankstesnių sąlygų statyti statinius. Vilniuje jos geresnės nei kituose LT miestuose. Negi sunku kitoms savivaldybės paprasčiau nukipojuoti praktiką ir nekartoti padarytų klaidų...?
Lietuvoje vystyti regionai buvo sovietmečiu, bet pasikeitus santvarkai, kai kurie miestai nebepajega tvarkytis. Tai lėmė objektyvios priežastys.
Investuoti milijardus kad sukurtum naują infrastruktūrą....Tai ir būtų nauji vasiukai.
Kartą skaičiau, kad Šiauliai galėjo tapti transportu hub'u, bet vietos valdžia "stabdė". Na, tai kas kaltas...Paskutinis taisė D.P; 2013.11.17, 15:27.
Comment
-
Parašė Linas Rodyti pranešimąLEZ'ai puiku, bet tai nėra panacėja. Ne viską ten sutalpinsi, ne viskam jie ir tinka. Sakot, visa Lietuva - tai tik vienas regionas? Regionas yra šiaip ar taip regionas, o ne vienas taškas, tai ir vystom bent jau ne vieną tašką, juo labiau, kur tam yra potencialo. Ne vienam Vilniuj yra universitetai, institutai, mokslo tiriamosios įstaigos, tad ir panaudokim tą potencialą ten, kur jis yra, o ne dirbtinai tempkim į Vilnių. Jei žmogui paliksi pasirinkimą - arba važiuoti pagal profesiją dirbti į Vilnių, ar gatvę šluoti, tai net didžiausią savo regiono patriotą išprievartausi. Sutinku,kad yra Lietuvoje vietų, kur iš tiesų nėra jokių perspektyvų, bet, kur jų yra, tai ir ugdykim tas vietas, o ne laikykimės įsikibę kvailų stereotipų. Vienas jų pavyzdžių - Kaune chroniškai stinga A klasės verslo biurų, o jų kažkodėl privatus verslas nepuola statyt. Manau, tai įrodo, kad reikia pradėt nuo mūsų sąmonės kaitos.
Vilnius juk neturi LEZ. Pramonės parkai, LEZ - visa tai yra mažesniuose rajonuose vykdoma. Ir vėl gi, įkišiu Druskininkus. Juk ne Vilnius investavo pinigus į Druskininkų miestą. Patys susitvarkė: rado ir investuotojų arenoms, ir ES lėšų gavo gatvėms ir parkams. Nori - daro. Kiti miestai visai nepatobulėjo per pastaruosius 10 metų.
Ir vėl gi, niekas dirbtinai nieko į Vilnių netempia. Ar turi tokių pavyzdžių? Spėju, kad ne.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąBet juk ir yra skatinami rajonai. Didžioji dalis ES paramos lėšų yra skiriama rajonų plėtrai ir atnaujinimui. Didieji miestai tų lėšų gauna tik tiek, kiek yra žūt būt reikalinga (pvz. dėl įsigaliojančių aplinkosaugos įstatymų, taršos mažinimo ir pan. dalykų, kuriuos yra būtina įgyvendinti).
Vilnius juk neturi LEZ. Pramonės parkai, LEZ - visa tai yra mažesniuose rajonuose vykdoma. Ir vėl gi, įkišiu Druskininkus. Juk ne Vilnius investavo pinigus į Druskininkų miestą. Patys susitvarkė: rado ir investuotojų arenoms, ir ES lėšų gavo gatvėms ir parkams. Nori - daro. Kiti miestai visai nepatobulėjo per pastaruosius 10 metų.
Ir vėl gi, niekas dirbtinai nieko į Vilnių netempia. Ar turi tokių pavyzdžių? Spėju, kad ne.
Comment
-
Kalbat apie GPM tai dabartinė sitiuacija yra tiesiog absurdas. Nereikia jokių Vasiukų projektų, užtektų paprasčiausių dalykų, kad jaunos šeimos galėtų vaiką į darželį nuvesti, duobėtas gatvės ir šaligatvius aptvarkyti, viešąjį transportą pagerinti ir t.t. Ar yra dar kur nors Lietuvoje kad vaikų darželiai yra užkimšti ir tėvai yra priversti sėdėti namie su vaikais užuot ėję į darbą?
Kokia prasmė skaičiuoti valdininkus ir rodyti pirštu kad va čia jie gyvena iš valstybės, o iš ko gyvena savivaldybė ir kokias funkcijas atlieka? Savivaldybė gyvena iš gventojų surinktų pajamų mokesčio tai taip išeina jeigu esi valdininkas ir gauni atlyginimą iš valstybės tuomet tavo mokesčiai turi keliauti į kitas savivaldybes, o tu kadangi nieko nemoki savivaldybei tuomet negali naudotis nei švietimo, nei sveikatos įstaigų paslaugom, nei apskritai jokia miesto infrastrukūra? Realybė yra kiek kitokia, kadangi 60proc. yra atiduodama į valstybės biudžetą tai Vilniaus gyventojai gauna tik 40proc. paslaugų kurios jiems priklauso. Net nekalbu apie tuos kurie ten gyvena neprisiregistravę.
Comment
-
Parašė Linas Rodyti pranešimąDirbtinai - nereiškia, kad virvę pririšę tempia, bet kai viskas koncentruojama ten, ypač "baltų kalnierių" pareigybės, kurios dažnam jaunam žmogui yra itin pageidaujama svajonė, tai automatiškai tampa traukos centru. Visi suprantam, kad Vilnius yra sostinė ir savaime didesnis traukos centras, todėl valstybė turėtų kaip tik palaikyti investicijas kitur ir net primygtinai siūlyti investuotojams. Kitas dalykas - valdymo struktūrų dalinė decentralizacija, kuriai jokių užsienio investicijų nereikia, trūksta tik geros valios. Daug kur, netgi mažesnėse valstybėse tai yra, o Lietuvoje kažkaip niekaip. Čia jau valdžios minkštakiaušiškumas, kad nesugeba priimti aiškių drąsių sprendimų, o pasiduoda visokiai įtakai.
2. Galima konkrečiai, pavyzdžiais?
Comment
-
Parašė Linas Rodyti pranešimąDirbtinai - nereiškia, kad virvę pririšę tempia, bet kai viskas koncentruojama ten, ypač "baltų kalnierių" pareigybės, kurios dažnam jaunam žmogui yra itin pageidaujama svajonė, tai automatiškai tampa traukos centru. Visi suprantam, kad Vilnius yra sostinė ir savaime didesnis traukos centras, todėl valstybė turėtų kaip tik palaikyti investicijas kitur ir net primygtinai siūlyti investuotojams. Kitas dalykas - valdymo struktūrų dalinė decentralizacija, kuriai jokių užsienio investicijų nereikia, trūksta tik geros valios. Daug kur, netgi mažesnėse valstybėse tai yra, o Lietuvoje kažkaip niekaip. Čia jau valdžios minkštakiaušiškumas, kad nesugeba priimti aiškių drąsių sprendimų, o pasiduoda visokiai įtakai.
Mažos valstybės? Turite matyt omenyje Olandija. Bet Olandijoje miestai nebuvo dirbtinai išplėsti sovietmečiu, pastačius neefektyvias gamyklas, kurios vėliau bankrutavo. Mažose valstybėse, kaip antai Olandija, Danija miestai kūrėsi visiškai kitaip. Kiekvienas tų miestų turėjo savus bankus, savus universitetus ir t.t. Bet tai buvo istorinių aplinkybių rezultatas - niekam pakilimo metu nereikėjo papildomai į juos investuoti sukuriant eko. (regiono) stebuklą... Istoriškai žiūrint, Lietuva teturėjo vieną miestą, kuris net nebuvo pramoninis. Kaunas išaugo tarpukariu ir tikrai nebuvo pažangiausias industrinis miestas (Ford istorija, tarpukario LT vizija kaip agrarinės valstybės, nors faktiškai tai reiškė valstybės atsilikimą, ką jau kalbėti apie prekybą, kuri buvo varžoma tautinių kanonų....palyginti su LV/EST), kiti miestai - daugiau ar mažiau sovietmečiu. Mes negalime dirbtinai jiems įpūsti gyvybės, jei juose nėra tinkamų sąlygų. LEZ šiuo atveju puikus pavyzdys, nes neretai investuotojai žino tų miestų industrinę ar kitokią praeitį (Pvz, Panevėžys) ar Kaunas (KTU etc.).Paskutinis taisė D.P; 2013.11.17, 15:59.
Comment
-
Parašė Linas Rodyti pranešimąDirbtinai - nereiškia, kad virvę pririšę tempia, bet kai viskas koncentruojama ten, ypač "baltų kalnierių" pareigybės, kurios dažnam jaunam žmogui yra itin pageidaujama svajonė, tai automatiškai tampa traukos centru. Visi suprantam, kad Vilnius yra sostinė ir savaime didesnis traukos centras, todėl valstybė turėtų kaip tik palaikyti investicijas kitur ir net primygtinai siūlyti investuotojams. Kitas dalykas - valdymo struktūrų dalinė decentralizacija, kuriai jokių užsienio investicijų nereikia, trūksta tik geros valios. Daug kur, netgi mažesnėse valstybėse tai yra, o Lietuvoje kažkaip niekaip. Čia jau valdžios minkštakiaušiškumas, kad nesugeba priimti aiškių drąsių sprendimų, o pasiduoda visokiai įtakai.
Investicija nėra toks dalykas, kad atėjau su pinigų maišu ir padėjau jį ten, kur noriu. Viską lemia rinka. Tiek NT rinka, tiek tikslinė tavo tiekiamų paslaugų rinka. Sutinku, kad galbūt koks IT centras galėtų būti statomas kokiame kaimelyje. Bet tam vėl gi turi būti infrastruktūra (pvz. itin galingas internetas). Nepamirškime ir tokio faktoriaus, kaip darbuotojai. Kad įmonė galėtų darbuotojus atsivežti iš Vilniaus į Balbieriškį, tai ji turi turėti labai gerą pagrindimą tam. Juk darbuotojo atsivežimas nėra tik transportavimo klausimas (ir beveik logiška, kad įmonė nevežios IT specialistų iš Vilniaus per visą Lietuvą), tai turi būti galų gale ir gyvenama vieta suteikiama.
Galų gale, rinka pati save reguliuoja. Vilniuje pragyvenimo kaina yra didžiausia Lietuvoje. Ir ne tik pragyvenimo, bet tiek ir NT yra brangiausias. Tad įmonė, ypatingai stropiai skaičiuojanti savo lėšas, galbūt rinksis ir Klaipėdą ar Kauną savo verslui, mat ten bus tiesiog pigiau įsikurti ir galimai pigesnė darbo jėga.
Kalbant apie verslo centrus... Jeigu Kaune privatus nestato centrų, o jų trūksta - lai investuoja savivaldybė. Pastatys A klasės centrą, turės pelno ir pritrauks įmonių.
Comment
-
Baikit vieną kartą pezėti apie "didėjantį" Vilniaus gyventojų skaičiu bei "esančias gyventoų skaičiaus augimo perspektyvas".
Augimo nebuvo, nėra ir nebus. Augimas 1000 žmonių per metus - kvaila. Realiai Vilniaus gyventojų skaičius krito nuo 700 000 iki 500 000. Šie skaičiai buvo pateikti kelis kartus skirtingose temose. Todėl jei dar kartą jei koks forumo "ekspertas" pradės skiedalioti apie "augimus" Vilniuje - tik parodys apie savo neišmanymą ir debilizmą.
Comment
-
G. Mikšio teigimu, dabartinės GPM dalybos neskatina savivaldybių stengtis, kad jų teritorijose būtų kuriama daugiau darbo vietų. Todėl didmiesčių merai siūlo GPM paskirstyti pagal darbo vietas.Vienintelis dalykas, kuris galėtų gelbėti, tai vietos mokesčiai. Jeigu Vilniuje jie būtų didesni, o regionuose mažesni, tai būtų paskatinimas verslui eiti į regionus. Bet tokių mokesčių nėra.Šiaulių apskrityje ES paramos lėšos vienam gyventojui beveik atitinka šalies vidurkį, kituose regionuose (Telšių, Tauragės, Utenos, Panevėžio) sudaro apie 70 procentų šalies vidurkio, o Vilniaus apskrityje siekia net 200 procentų.
Analizavome, kokį poveikį ES struktūrinės paramos lėšos turėjo regionų skirtumams mažinti. Paaiškėjo, kad gyvenimo kokybės skirtumai regionuose per paskutinius ketvertą metų tik didėjo.Šalyje vykdomas valdymo centralizavimas. Apskritis panaikino — daugelį klausimų sprendimų perkėlė į Vilnių, o čia liko tik vykdytojai. Vartotojų teisių apsaugos tarnybos, muitinės vietose — taip pat panaikintos. Verslo ir informacijos centrai rajonuose naikinami. Vilniuje, atseit, kuriama organizacija, kuri teiks kokybiškesnes paslaugas. Bet kas iš Akmenės ar Kelmės važiuos į Vilnių konsultuotis?
Nesvarbu, kokiom priemonėm, bet atotrūkį tarp regionų (kaip ir tarp socialinių grupių) reikėtų mažinti. Nes disbalansai niekur neveda ir sukuria papildomų problemų. Jei politika yra nustekenti regionus ir žemę išparduoti užsieniečiams, tai ji sėkmingai vykdoma. Jei Vilnius GPM lėšomis nesidalintų su regionais, procesas tik spartėtų. Mažoje kompaktiškoje šalyje tokie atotrūkiai yra silpnos politikos (jos nebuvimo) požymis. Gelbsti bent tai, kad Lietuvoje sostinė ir uostamiestis yra skirtingi miestai (skirtingai nei Latvijoje ar Estijoje). Galbūt problema ir ta, kad dalies provincijos savivaldybių valdžia tiesiog nesugeba tvarkytis - sėdi vadukai su kolūkio pirmininko mentalitetu, įdarbina visus savo gimines iki n eilės ir laimingai gyvena.
Lietuvos savivaldybių indeksas:
http://www.llri.lt/naujienos/ekonomi...rynas-rekasius
7-ių miestų savivaldybių reitingą pradeda Klaipėdos miestas (67,3 balo iš 100 galimų). Toliau rikiuojasi Vilniaus m. (62,8 balo), Panevėžio m. (59,7 balo), Kauno m. (56,9), Šiaulių m. (52,9), Palangos m. (51,3), Alytaus m. (48,8).Paskutinis taisė senasnamas; 2013.11.17, 16:47.
Comment
-
Straipsnyje išsakyta visai teisinga mintis: regionai turi būti patys suinteresuoti, kad žmonės dirbtų pas juos. Tai yra, kad GPM būtų skirstomas pagal žmogaus darbo vietą, o ne gyvenamąją vietą. Tokiu atveju Vilnius galėtų sau pasilikti nors ir 30% GPM, tai vistiek faktiškai būtų daugiau, negu dabar gauna.
Comment
-
Parašė Linas Rodyti pranešimąDirbtinai - nereiškia, kad virvę pririšę tempia, bet kai viskas koncentruojama ten, ypač "baltų kalnierių" pareigybės, kurios dažnam jaunam žmogui yra itin pageidaujama svajonė, tai automatiškai tampa traukos centru.
Pats matai, jeigu Barclays centre statėsi ofisus, net ne užmiestyje. Tuo labiau, kad sostinėje darbo jėga brangesnė. Jie prametė keliasdešimt milijonų, kad tik nereikėtų rinktis kito miesto, jei išvis būtų atėję į Lietuvą.Paskutinis taisė andyour; 2013.11.17, 19:01.
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąFinale, jeigu diskutuojat - tai diskutuokit faktais. Ir ne tokiais faktais, kaip Al1 - "nėra jokių įrodymų apie lėšų švaistymą, bet tas dalykas egzistuoja, aš taip sakau!", o normaliais, kuriuos galima įrodyti. Pateikit skaičius. Mat vienas jau čia bandė aiškint kaip Vilniuje vien tik valdžiažmogiai gyvena ir dirba, finale iš kažkurios tai vietos ištraukė, kad 30% žmonių yra valdininkai Lietuvoje.
Del 30proc, tai klysta tamstele 2011 buvo 29proc. proc lyginant su visais darbingo amziaus zmonem. 2012 duomenimis, tai valstybiniam sektoriuj dirba 36.6proc visu dirbanciu zmoniu. Nepatinka skaiciai? www.stat.gov.lt
Kas del kitu pastabu. Tai velgi, pats mini, kad "savivaldybei reikia skolintis", kad sugebetu moketi algas ir igyvendinti naujus projektus. Kurioj vietoj matom nesueinancia logika pastarajam sakinyje? Mokyklos suole, nuo 9kl mokiniai gali pasirinkti bazini ekonomikos kursa. Jame yra mokomi pati elementariausia ekonomika, kuria is bendrinio issilavinimo zino ir gatves valkatos - negali NUOLAT isleist daugiau nei turi. Kazkam reikes sumoket skolas. Niekas Vilniaus nevercia skolintis, lygiai taip pat, kaip tu teigi, niekas nevercia keltis i Vilniu.
Temos pavadinimas yra "Ekonominė situacija Vilniaus miesto savivaldybėje", is ekonomines puses diskutuojant, tai nuolat statant vasiukus, ta bankroto situacija nepasikeis. Ir taip, Vilniui netik tie 50mln yra daug, bet ir 50tukst. yra tokia suma, kurios bankrutaves miestas neigali sau leisti.
Parašė andyour Rodyti pranešimąInvestuotojai yra iš labai civilizuotų šalių, ką jie turėtų pasirinkti? Kai kurie atvykę vadovai nuolat gyvena šalyje, kai kurie tik retkarčiais atvyksta. Jiems tenka terpti tarp vietinių, bendrauti, prasilenkti parduotuvėse.
Pats matai, jeigu Barclays centre statėsi ofisus, net ne užmiestyje. Tuo labiau, kad sostinėje darbo jėga brangesnė. Jie prametė keliasdešimt milijonų, kad tik nereikėtų rinktis kito miesto, jei išvis būtų atėję į Lietuvą.Paskutinis taisė ViR2; 2013.11.17, 19:31.
Comment
-
Parašė ViR2 Rodyti pranešimąIstikruju, tai jei nori faktais - prasom, man kaip ekonomistui daug paprasciau taip
Del 30proc, tai klysta tamstele 2011 buvo 29proc. proc lyginant su visais darbingo amziaus zmonem. 2012 duomenimis, tai valstybiniam sektoriuj dirba 36.6proc visu dirbanciu zmoniu. Nepatinka skaiciai? www.stat.gov.lt
Kas del kitu pastabu. Tai velgi, pats mini, kad "savivaldybei reikia skolintis", kad sugebetu moketi algas ir igyvendinti naujus projektus. Kurioj vietoj matom nesueinancia logika pastarajam sakinyje? Mokyklos suole, nuo 9kl mokiniai gali pasirinkti bazini ekonomikos kursa. Jame yra mokomi pati elementariausia ekonomika, kuria is bendrinio issilavinimo zino ir gatves valkatos - negali NUOLAT isleist daugiau nei turi. Kazkam reikes sumoket skolas. Niekas Vilniaus nevercia skolintis, lygiai taip pat, kaip tu teigi, niekas nevercia keltis i Vilniu.
Temos pavadinimas yra "Ekonominė situacija Vilniaus miesto savivaldybėje", is ekonomines puses diskutuojant, tai nuolat statant vasiukus, ta bankroto situacija nepasikeis. Ir taip, Vilniui netik tie 50mln yra daug, bet ir 50tukst. yra tokia suma, kurios bankrutaves miestas neigali sau leisti.
Tai kad ne jie NUOMAVOSI ofisa. O ateit galejo lygiai taip pat ir i Kauna, kur specialistu reikiamu daugiau ir pigesniu, bet buvo beda - nera ka nuomotis Kaune poreikis A klases ofisams yra labai didelis, o pastatu nera Pasirinke Vilniu jie nieko nepramete, tenais RADO plota, kuri gali issinuomot
Comment
-
Parašė udrius Rodyti pranešimąNa gal palauk Lettered, kažkas čia ne taip.... Pajamos nekrito ar ne, tačiau skolos išaugo beveik 3 kartus. Pasakyčiau taip - kažkas gyveno ne pagal kišenę ir tiek žinių.
Comment
-
Investuotojai patys pasirenka, kur jiems geriausia, Kaune nebūtų tiek specialistų (net ir Vilniuje, kur 2 kartus daugiau gyventojų, o jaunimo dar 3 kart, ir tai ne visus randa), o biurai ne problema, jeigu yra poreikis, jie ir yra statomi.Paskutinis taisė senasnamas; 2013.11.17, 20:17.
Comment
-
Parašė senasnamas Rodyti pranešimąDėl to specialistų nebuvimo tai kaip čia pasakius. Įsigalėję stereotipai, kad provincijoje gyventi ne lygis ir pan. Manau, kad jei kokioj N. Akmenėje būtų pastatyta stambi gamykla su krūva gerai apmokamų darbo vietų, suvažiuotų specialistai iš visos Lietuvos, jei tik jų būtų (kai kurių sričių specialistų jau trūksta ir didmiesčiuose). Juk Lietuvoje atstumai nėra dideli. Provincijos privalumai: pigesnis pragyvenimas, pigesnis būstas, švaresnis oras, nėra kamščių ir t. t.
Dauguma atmeta tokius skelbimus. Aplink didžiuosius miestus vietos pilna.
Comment
Comment