Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Ekonominė situacija Vilniaus miesto savivaldybėje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Dar priedėkim amžiną temą Kaunas - Vilnius ir turėsime visišką atitinkamo lygio diskusiją su asmeniškumų prieskoniais.

    Comment


      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

      Jeigu nebūtum apsistatęs ignoravimo ir neišmanymo siena, tai žinotum, kad Kernavės g. projektas jau ruošiamas (buvo patvirtintas visuomenės), jam numatoma berods ES pinigų gauti.
      Aš apie tai žinojau dar kokiais 2003. Fast forward į 2017 ir "projektas" vis dar "ruošiamas"

      Comment


        Parašė John Rodyti pranešimą

        Lyginant su kokiais 2003 situacija akivaizdžiai pablogėjusi. Taip, kažkas sutvarkoma (minimaliai), bet laikas nestovi vietoje ir bendra situacija yra ženkliai blogesnė.
        Vilniečiai tiesiog pripratę prie betvarkės ir purvo ir nebemato, kad kambaryje jau nebe vienas dramblys, o kokie 20 dramblių.
        2003 m. ekonomika stipriai bumino, buvo vykdomi stambesni projektai kaip Gedimino ar Konstitucijos pr. ir miestas gaudavo beveik visą GPM, todėl logiška, kad progresas atrodė didesnis. Dabar prie tų pačių aplinkybių dar didesnis progresas vyktų. Bet žiūrėkim konkrečiau, pvz. kas liečia gatves, šiemet bus sutvarkyti 54 km., pernai 42 km. o prieš kelis metus buvo tik 18 km. sutvarkyta per metus. Taip pat, kas pagaliau po 25 metų sutvarkė krantines, vingio parką, pradėjo tiesti dviračių takus, tvarkyti daugiabučių kiemus? Taip, kad skirkim faktinį bendrą vaizdą, kuris yra tikrai šūdinas ir kas realiai vyksta pagal galimybes ir lyginant su tuom, kas vyko prieš tai.
        Flickr

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą

          Aš apie tai žinojau dar kokiais 2003. Fast forward į 2017 ir "projektas" vis dar "ruošiamas"
          Todėl vis dar ir ruošiamas, nes prieš tai merai šūdą malė ir tik skiedė apie visokius projektus, o realiai net elementarios krantinės savivaldybės pašonėje nesugebėjo suremontuoti, kad armatūros nebadytų žmonėms kojų. Šimašius daug nežada, bet ką žada padaro.
          Flickr

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            2003 m. ekonomika stipriai bumino, buvo vykdomi stambesni projektai kaip Gedimino ar Konstitucijos pr. ir miestas gaudavo beveik visą GPM
            Tikrai gaudavo beveik visą GPM? Ar yra kokių nors šaltinių?


            Taip, kad skirkim faktinį bendrą vaizdą, kuris yra tikrai šūdinas ir kas realiai vyksta pagal galimybes ir lyginant su tuom, kas vyko prieš tai.
            Be abejo, skirkim. Aš niekada ir nelyginau ir man, bei tikriausiai daugumai kitų vilniečių, visai neįdomu, kaip buvo anksčiau. Tiesiog matau, kaip baisiai viskas atrodo dabar ir tikriausiai atrodys artimiausius 50 metų su dabartiniais "tvarkymo" tempais. Nebent tie tempai padidės kokius 20x per artimiausius metus? Tikriausiai irgi mažai tikėtina.

            Comment


              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

              Todėl vis dar ir ruošiamas, nes prieš tai merai šūdą malė ir tik skiedė apie visokius projektus, o realiai net elementarios krantinės savivaldybės pašonėje nesugebėjo suremontuoti, kad armatūros nebadytų žmonėms kojų. Šimašius daug nežada, bet ką žada padaro.
              Projektas yra iškastruotas: nebebus žūtbūtinai reikalingo tilto, nebebus tiesioginės jungties su Konstitucijos prospektu, nebebus gatvės tęsinio į Šiaurę nuo Žalgirio g (kur telkšo purvynai ir pelkės).

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą
                Be abejo, skirkim. Aš niekada ir nelyginau ir man, bei tikriausiai daugumai kitų vilniečių, visai neįdomu, kaip buvo anksčiau. Tiesiog matau, kaip baisiai viskas atrodo dabar ir tikriausiai atrodys artimiausius 50 metų su dabartiniais "tvarkymo" tempais. Nebent tie tempai padidės kokius 20x per artimiausius metus? Tikriausiai irgi mažai tikėtina.
                Sutinku, kad baisu ir kad tempai mažoki, bet dabar realiai turim kokius 3-5 kartus didesnį progresą, nei buvo seniau. Tad ar reikia kaltinti Šimašių, kad progresas padidėjo ne norimus 20 kartų, o tik tuos kelis, ar pasidžiaugti, kad ir tiek didėjo? Įdomu kuris potencialus meras būtų pavaręs geriau?
                Flickr

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą

                  Aš apie tai žinojau dar kokiais 2003. Fast forward į 2017 ir "projektas" vis dar "ruošiamas"
                  BP numatyta buvo seniai, bet ruošiama tik dabar. Visuomenei pristatymas įvyko prieš kokius 2 mėnesius.

                  Comment


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                    Sutinku, kad baisu ir kad tempai mažoki, bet dabar realiai turim kokius 3-5 kartus didesnį progresą, nei buvo seniau. Tad ar reikia kaltinti Šimašių, kad progresas padidėjo ne norimus 20 kartų, o tik tuos kelis, ar pasidžiaugti, kad ir tiek didėjo? Įdomu kuris potencialus meras būtų pavaręs geriau?
                    Kas pastatė aplinkkelius (by far svarbiausi transporto projektai Vilniuje post 1990)? Pradėjo NMC plėtrą? Pastatė estakadas?

                    O kas apkarpė Kernavės g. projektą? Numarino tramvajų?

                    Nesu tikras, ar galima tokiame kontekste naudoti "padidėjusius tempus" kaip argumentą dabartinio mero naudai. Aš jokiu būdu neginu Zuoko, bet Šimašius ir "padidėję tempai" neina kartu tame pačiame sakinyje.

                    Comment


                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                      BP numatyta buvo seniai, bet ruošiama tik dabar. Visuomenei pristatymas įvyko prieš kokius 2 mėnesius.
                      Iki kokių 2520 metų gal net paruoš pirmo etapo projektą tokiais tempais.

                      Comment


                        Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                        Sutinku, kad baisu ir kad tempai mažoki, bet dabar realiai turim kokius 3-5 kartus didesnį progresą, nei buvo seniau. Tad ar reikia kaltinti Šimašių, kad progresas padidėjo ne norimus 20 kartų, o tik tuos kelis, ar pasidžiaugti, kad ir tiek didėjo? Įdomu kuris potencialus meras būtų pavaręs geriau?
                        Įtariu, kad tam 20 kartų progresui šiuo metu net neužtektų fizinių pajėgumų, ne tik finansinių. Bet tikrai juda viskas į gerą ir tai neigti, aiškinant, kad miestas atrodo baisiai, šiek tiek nelogiška. Taip, jis atrodo baisiai, bet dabar daromi žingsniai yra prielaida tikėtis didėjančio miesto tvarkymosi tempo.

                        Comment


                          Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

                          Įtariu, kad tam 20 kartų progresui šiuo metu net neužtektų fizinių pajėgumų, ne tik finansinių. Bet tikrai juda viskas į gerą ir tai neigti, aiškinant, kad miestas atrodo baisiai, šiek tiek nelogiška. Taip, jis atrodo baisiai, bet dabar daromi žingsniai yra prielaida tikėtis didėjančio miesto tvarkymosi tempo.
                          Gyvenimas viltimi, kad kada nors galbūt bus viskas sutvarkyta, imho, yra kur kas mažiau logiška. Ypač, kai kiti per tą laiką (t.y. nuo mūsų svajonių pradžios prieš kokius 15 metų) viską susitvarkė ir jau spėjo pamiršti. Mes gi toliau sau planuojam "didinti tempą" ir "jau tuoj tvarkyti". Kažkaip tik nebesigirdi kalbų apie būsimą "moderniausią miestą Rytų ir Centrinėje Europoje". Įdomu kodėl? Ar tik ne todėl, kad panašiai "didindami tempus" per tuos 15 metų tapom absoliutūs regiono ir visos ES autsaideriai? Na suprantu, dabar bandoma bent jau kažkiek gesinti gaisrą, bet tos pastangos atrodo kaip bandymas žaisliniu gesintuvu gesinti gaisrą Černobilyje.

                          Vilniui realistiškai reiktų kokių 10 milijardų investicijų čia ir dabar, norint padaryti iš to miesto bent kažką panašaus į respektabilią ES sostinę, o ne kažkokį purve ir šiukšlėse paskendusį šabakštyną, kaip yra dabar. Reiktų nedelsiant imti daug paskolų ir pradėti realias investicijas į infrastruktūrą, kuri šiai dienai yra visiškai neadekvati. Man tik įdomu, ar kas nors savivaldybėje tai supranta? Kad miesto konkurencingumas, įvaizdis ir kokybė priklauso ne nuo pastangų kiekio ir sapaliojimų apie gražią ateitį, bet nuo to, koks kiekis shit'o bus got done iki metų galo.
                          Paskutinis taisė John; 2017.11.01, 23:09.

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą
                            Numarino tramvajų?.
                            Pradžiai nors tarybinių laikų dvokiančius troleibusus pakeisti užtektų. Vienas tramvajus pakeis tik vieną maršrutą, tačiau vieno tramvajaus pinigai pakeistų visą dvokiantį autoparką.

                            Comment


                              Parašė John Rodyti pranešimą

                              Vilniui realistiškai reiktų kokių 10 milijardų investicijų čia ir dabar, norint padaryti iš to miesto bent kažką panašaus į respektabilią ES sostinę, o ne kažkokį purve ir šiukšlėse paskendusį šabakštyną, kaip yra dabar. Reiktų nedelsiant imti daug paskolų ir pradėti realias investicijas į infrastruktūrą, kuri šiai dienai yra visiškai neadekvati. Man tik įdomu, ar kas nors savivaldybėje tai supranta? Kad miesto konkurencingumas, įvaizdis ir kokybė priklauso ne nuo pastangų kiekio ir sapaliojimų apie gražią ateitį, bet nuo to, koks kiekis shit'o bus got done iki metų galo.
                              Visiškai pritariu, kad reikėtų. Bet iki šiol belekiek metų buvo akcentuojamos Vilniaus skolos ir kiek suprantu, skolinimosi perspektyvos buvo nekaip piešiamos. Dabar situacija pasikeitė (kas bent kažkiek yra ir Šimašiaus nuopelnas), todėl labai tikiuosi, kad ta kryptimi ir bus einama. Kitas dalykas, Šimašius eidamas į rinkimus, jokių pažadų apie iš pagrindų sutvarkytą miestą nedalino. Daro tai, ką buvo apsirašęs savo rinkiminėj kompanijoj, todėl nematau kodėl reikia labai smerkti jį. Taip, jo situacija dėl visų įvykių yra šūdina ir panašu, kad jis nebus tas, kuris toliau ves Vilnių į tą išsvajotą miesto gerbūvį, bet jis tikiuosi bent padarys tai, kas leis kitiems žmonėms startuoti su daug ir rimtų projektų.

                              Comment


                                Aš kiek optimistiškesnis dėl Vilniaus, mano supratimu lūžio metai turėtų būti jau kitąmet, kai jau realiai pradės matysis progresas. Na pvz. miesto viešasis transportas bus atnaujintas iš pagrindų ir tai yra tai, ko Vilniuje dar niekada nebuvo. Revoliucija įvyks ir dviračių takuose, kada raudono asfaltalto takai pradės jungtis į bendrą tinklą, kai prieš tai tokius takus galima buvo rasti vos keliose trumpose atkarpose. Su gatvių asfaltavimu taip pat jau nemenkai pasistumėta, tos tragiškos vietos, kur net pagrindinėse miesto gatvėse būdavo gilios vėžės, jau pagrinde ištaisytos. Pagaliau veisksmas prasidės ir Šnipiškėse,bus pradėta Krokuvos gatvės rekonstrukcija, to Šnipiškėse nebuvo jau turbūt 15 metų, nuo Konstitucojos prospekto rekonstrukcijos laikų. Senamiestyje ir centre taip pat akivaizdus prospektas - be sutvarkytu kelių senamiesčio gatvelių, buvo rekonstruota ir viena pagrindinių gatvių - Vilniaus g., o Lukiškių aikštė atsivers jau poryt, sekančiais metais tikriausiai jau sulauksim ir Vokiečių gatvės rekonstrukcijos. Miestas po ilgos stagnacijos pagaliau keičiasi ir keičiasi ganėtinai sparčiai, bet čia yra vienas bet. Be to, kad Vilnius buvo nuskurdintas sumažinto GMP ir neadekvataus prieš tai buvusio mero, tai bene didžiausias smūgis buvo valstybinė politika ES fondus kreipti į provinciją. Kažkokiame rajono centre niekas naujų šaligatvių iš savivaldybės biudžeto netiesė ir gatvių nerekonstravo - tai buvo daroma ES fondų pagalba, kai tuo tarpu Vilnius ne tik kad negavo tų fondų, bet dar ir GMP mokestis buvo sumažintas. Negana to tai palietė ne tik miesto infrastruktūros atnaujinimą, tačiau ir daugiabučių renovaciją - jeigu rejonų centruose jau dabar vos ne kas antras daugiabutis renovuotas, tai Vilniuje turbūt tik kas dvidešimtas. Bet čia jau ne savivaldybės ar mero jurisdikcija - čia valstybinė politika ir bent jau iš dalies jinai sekančiais metais turėtų kiek pasikeisti, turėtų prasidėti kvartalinė renovacija, kada iš esmės bus atnaujinama infrastruktūra ir visuomeniniai pastatai. Viską susumavus akyvaizdus progresas Vilniuje pasimatys jau sekančiais metais, o jeigu tokie tempai ir tempų spartėjimas bus išlaikytas ir toliau, tai per 5 sekančius metus miestas bus renovuotas iš pagrindų ir kompensuotas tas prieš tai buvęs dešimtmetis stagnacijos. Jeigu prieš pora metų Vilniuje man didžiausia problema atrodė viešojo transporto ir infrastruktūros būklė, tai dabar pagrindinę problemą matau kitur - daugiabučių renovacijoje. Čia situacija tragiška ir kol kas nesigirdi jokių įtikinamų planų tą situaciją keisti iš esmės.

                                Comment


                                  Iš vis reik konsentruotis į infrastruktūros vystimą ten, kur žmonės sukuria daugiausia produkto. Kur verslų daugiausia, ten ir investicijos. Kam investuot į vietovę, kurioje po 20 m. niekas negyvens?

                                  Vilnius su 10 mlrd. ČIA ir DABAR būtų tai pagal Užkalnio/Andriulio/amerikietišką svajonę ir poreikį, kad reikia būti geriausi. Nu tada pagal išsivystymo lygį tai pralenktume Rygą, Taliną, gal net kokią Prahą turbūt Nu ir tikrai šioj perspektyvoj gautųsi kažkas panašaus kaip mini Singapūras/Londonas vidury Rytų Europos

                                  Vilnius dabartinėj perspektyvoj galėtų bent jau turėtų susitvarkyti savo susisiekimo infrastruktūros būklę, kad atrodytų tiesiog šiaip patenkinamai tvarkingas miestas. Dar galėtų mesti kovą su grafičiais ir oro uosto taksistais.

                                  Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                  Jeigu prieš pora metų Vilniuje man didžiausia problema atrodė viešojo transporto ir infrastruktūros būklė, tai dabar pagrindinę problemą matau kitur - daugiabučių renovacijoje. Čia situacija tragiška ir kol kas nesigirdi jokių įtikinamų planų tą situaciją keisti iš esmės.
                                  Vilniaus daugiabučių renovacija įsibėgėtų per kvartalinę renovaciją, panašiu principu kaip pvz. kapitaliai pertvarkomos gatvės Skirsis tik sumos ir apimtys. Bet tai nematau, kaip prioriteto, nes kol kas smulki infrastruktūra lūžta. Dabar tikiuosi pigių investicijų į gatvių tvarkymą, bet vėliau, jei bus palankios sąlygos, norėčiau jau tikėtis daugiau Lašas po lašo ir akmenį patašo. Geriau susitaikyt su tokia situacija, negu iš karto tikėtis Kalifornijos, tol kol bus suėsti nervai.
                                  Paskutinis taisė PoDV; 2017.11.02, 01:15.

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą
                                    Vilniui realistiškai reiktų kokių 10 milijardų investicijų čia ir dabar, norint padaryti iš to miesto bent kažką panašaus į respektabilią ES sostinę, o ne kažkokį purve ir šiukšlėse paskendusį šabakštyną, kaip yra dabar. Reiktų nedelsiant imti daug paskolų ir pradėti realias investicijas į infrastruktūrą, kuri šiai dienai yra visiškai neadekvati.
                                    Visiškai sutinku ir tą patį norėjau parašyti. Iki Šimašiui ateinant niekas nenorėjo skolinti. Dabar jau skolina laisvai ir mažom palūkanom. Reikėtų tuo pasinaudoti. Šimašiui liko pora metų, kad kažką parodytų.

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą

                                      Kas pastatė aplinkkelius (by far svarbiausi transporto projektai Vilniuje post 1990)? Pradėjo NMC plėtrą? Pastatė estakadas?
                                      wtf? Ar turi mintyse estakadą iš GV į MG Baltic panosę? Šiknon išmesti 10 mln Eur kur žadėjo 16'000 trafiką per parą, o realiai yra gal 500? Kadangi kitos estakados nežinau, o šita yra absoliutus neūkiškumo pavyzdys, kai daugiausia savivaldybės lėšomis buvo pastatytas ekonomine prasme ŠŪDAS.
                                      Aplinkkeliai buvo pilnai finansuoti iš ES lėšų, išskyrus PVM ir žemės išpirkimą. Seniau tas iš principo buvo neįmanoma ir ne Zuoko tai nuopelnas.

                                      Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                      Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Tikrai gaudavo beveik visą GPM? Ar yra kokių nors šaltinių?
                                        2001 m. Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo redakcija numatyta 40% dalis Vilniaus savivaldybei.

                                        Viskas detaliai ir ne taip seniai išnagrinėta Konstituciniame teisme:

                                        http://www.lrkt.lt/lt/teismo-aktai/p...ta1445/content

                                        Įstatymo priedėlyje buvo nustatyta, kad Vilniaus miesto savivaldybei skiriama 40 procentų GPM dalis, Kauno miesto savivaldybei – 74 procentai, Klaipėdos miesto savivaldybei – 64 procentai, Palangos miesto savivaldybei – 70 procentų, Panevėžio miesto savivaldybei – 84 procentai, Šiaulių miesto savivaldybei – 96 procentai, Ignalinos rajono savivaldybei – 78 procentai, Mažeikių rajono savivaldybei – 55 procentai, kitoms savivaldybėms – 100 procentų GPM

                                        Comment


                                          Jono intelektas neleidžia suvokti, kad Ryga ar Talinas gauna porą kartų daugiau nei Vilnius skaičiuojant 1 žmogui. Iš to ir pasekmės. Jam labiau patinka skambūs Zuokulos šūkiai apie New Vasiuki, tramvajus ir pinigų mėtymas šūdinoms estakadoms, taxi ir avialinijoms, nei tylus realių darbų DARYMAS, kurie optimaliausi naudos/kainos požiūriu. Šimašius perka ekonomiškiausius dizelinius autobusus, o Zuokas kliedi apie elektrinius autobusus, kurie pasikrautų sustoję stotelėse bekontaktiniu būdu. Atseit būtume pirmieji pasaulyje ir apie mus labai rašytų.
                                          Paskutinis taisė Arunasx; 2017.11.02, 09:11.
                                          Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                                          Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                                          Comment

                                          Working...
                                          X