Parašė Grillz
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lietuvos ekonomikos aktualijos
Collapse
X
-
Parašė index Rodyti pranešimąKlausimas, ar sutiktum atsidurti ant vieno aukštesnių progresinio apmokestinimo laiptelių? Klausiu, nes daugelis už juos agituojančių galvoja, kad progresiškai apmokestinti turėtų kitus, o jam asmeniškai jei ne pamažinti mokesčius tai bent jau nedidinti.
Comment
-
Parašė Grillz Rodyti pranešimąNa ką, laimėjo partija kuri neabejotinai labiausiai žino kaip reikia valdyti valstyb. Tai yra džiugu. A. Butkevičius yra geriausias premjeras koks tik gali būti Lietuvoje. Buvau ir turbūt būsiu neigiamai nusistatęs prieš DP, bet jūs galvokit ką tik norit savo "nerunkeliškom" galvom, bet niekas nesutiks prieštarauti, kad penktadienio perkvalifikuoti kaltinimai Gapšiui ir Uspaskich - Prezidentės ir valdančiosios daugumos rinkiminis triukas. Su tuo sutinka ir nedrįsta prieštarauti niekas. Siūlau visiems nustoti skleisti erezijas apie prorusiškas partijas ir parduotą Lietuvą, tai yra senelio lansbergio pezalai ant kurių pastatyta trečdalis konservatorių rinkėjų elektorato. Iš to kitaip sakant jie darosi balsus. Žmonės išreiškė savo valią ir ją reikia gerbt. Mano nuomone, šiuo metu Lietuvai reikalingiausia yra Socialiai teisinga politika.
Štai 2012 biudžeto grafikas. Jei tai nėra socialiai teisinga politika, kokia politika jūs tai įvardintumėte pagal biudžeto sandarą? Kurios skiltys yra neteisingai paskirstytos?Paskutinis taisė Eikantas X; 2012.10.30, 08:20.
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimą/\ Problema, kad teisiškai DP turi teisę būti vyriausybėje (Pataisykit jei klystu), bet Grybauskaitės nuomone dėl politinių priežasčių jos ten neturėtų būti.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąLietuvoje nelabai yra iš ko tuos progresinius mokesčius surinkti, nes virš 5500 pagal statistiką uždirbančių yra tik keli procentai, o tarkim progresinti uždirbančius ant popieriaus 4000 iš vis būtų nesamonė kada ir taip sumokami iš viso 42% mokesčių nuo visos darbo vietos kainos. Šiaip reiktų kaip tik mažinti mokesčius uždirbantiems statistinius vidutinius ir mažesnius atlyginimus, o virš tų 5500 blogiausiu atveju palikti tokius pat.“The cavalry ain’t coming. You’ve got to do this yourself.” – Chris Gardner
Comment
-
Parašė zero Rodyti pranešimąPagal Butkevičiaus planą, apmokestinimas didėtų jau tiems, kurie uždirba nuo 2000 Lt ( GPM 15 -> 20 proc.)It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
http://vz.lt/?PublicationId=bbc7f453...9-dd557825a8eb
Pavyzdžiui, iki 1.200 Lt pajamas apmokestiname 10%, iki 8.000 – 20% ir nuo šios sumos ar nuo kokių 10.000 Lt – dar daugiau.
Atsiprašau, klydau - mokesčiai didės jau ir tiems , kurie ne 2000, o 1200 Lt uždirba.“The cavalry ain’t coming. You’ve got to do this yourself.” – Chris Gardner
Comment
-
Viskas kas nauja, seniai užmiršta sena :
"Lietuvos Respublikos fizinių asmenų
pajamų mokesčio laikinojo įstatymo
1 priedėlis
Pajamų mokesčio tarifai, pagal kuriuos apskaičiuojamas
mokestis nuo pagrindinėje darbovietėje per mėnesį
gautų apmokestinamųjų pajamų
1. Apmokestinamųjų pajamų daliai iki 0,7 MGL imtinai
taikomas 10% tarifas.
2. Apmokestinamųjų pajamų daliai, viršijančiai 0,7 MGL, bet
ne didesnei kaip 1,2 MGL, taikomas 18% tarifas.
3. Apmokestinamųjų pajamų daliai, viršijančiai 1,2 MGL, bet
ne didesnei kaip 2 MGL, taikomas 24% tarifas.
4. Apmokestinamųjų pajamų daliai, viršijančiai 2 MGL, bet ne
didesnei kaip 3,8 MGL, taikomas 28% tarifas.
5. Apmokestinamųjų pajamų daliai, viršijančiai 3,8 MGL,
taikomas 33% tarifas.
Comment
-
Parašė zero Rodyti pranešimąhttp://vz.lt/?PublicationId=bbc7f453...9-dd557825a8eb
Pavyzdžiui, iki 1.200 Lt pajamas apmokestiname 10%, iki 8.000 – 20% ir nuo šios sumos ar nuo kokių 10.000 Lt – dar daugiau.
Atsiprašau, klydau - mokesčiai didės jau ir tiems , kurie ne 2000, o 1200 Lt uždirba.
Jei įvedami progresiniai mokesčiai pagal Butkevičiaus pavyzdį.
1200Lt pajamoms taikomas 10% GPM tarifas - 120Lt.
Pajamoms virš 1200Lt taikomas 20% GPM tarifas, t.y. 20% nuo 800Lt (2000-1200=800Lt), yra 160Lt. "Į rankas" lieka 2000-160-120Lt, t.y. 1720Lt t.y. apmokestinimas nors ir juokingai mažai, bet mažėja.
Kur čia mokesčių didėjimas "jau ir tiems, kurie uždirba 1200Lt" ?It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąAčiū už nuorodą. Kaip suprantu procentai "idėjiniai", t.y. gali keistis.
Aritmetika (visokių NPD ir Sodrų nevertinam). Tarkim pajamos 2000lt. Jei GPM 15%, gaunam 300Lt, "į rankas" 1700lt.
Jei įvedami progresiniai mokesčiai pagal Butkevičiaus pavyzdį.
1200Lt pajamoms taikomas 10% GPM tarifas - 120Lt.
Pajamoms virš 1200Lt taikomas 20% GPM tarifas, t.y. 20% nuo 800Lt (2000-1200=800Lt), yra 160Lt. "Į rankas" lieka 2000-160-120Lt, t.y. 1720Lt t.y. apmokestinimas nors ir juokingai mažai, bet mažėja.
Kur čia mokesčių didėjimas "jau ir tiems, kurie uždirba 1200Lt" ?
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąSkirtingai negu dauguma įsivaizduoja, progresinių mokesčių esmė ne "parazitų baudimas", ne "savo darbu daug pasiekusių apiplėšimas", ne "atėmimas ir padalijimas", o bendrosios paklausos reguliavimas.
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąUbagų šalyje? Bėda tame, kad Lietuvoje daug kam reikia dar formuoti paklausą. Minimalios algos tokiu atveju neturėtų būti apmokestinamos iš viso - tame nėra jokios ekonominės logikos.
Bet tada robotukai imtų klykti apie neišvengiamą hiperinfliacijąIt's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąTikrai taip. Įvedant progresinius mokesčius turėtų būti stengiamasi sumažinti mokesčius gaunantiems mažas ir vidutines pajamas, kad didėtų gyventojų perkamoji galia.
O tu man atsakyk kuom netinka NPD (neapmokestinamas pajamų dydis), kad reikia įvedinėti progresinius mokesčius? Juk realiai NPD - tai ir yra progresiniai mokesčiai.
PVZ.: NPD yra berods 470 Lt, kad lengviau skaičiuoti kai sakykim mokesčiai yra 40%, taigi turime du mokesčių mokėtojus:
Žmogus Nr.1 gauna 1000 Lt atlyginimą. Taigi 1000 Lt minus 470 (NPD) = 530 Lt (apmokestinama mokesčiais). 530 Lt * 40% = 212 Lt sumokamų mokesčių.
Žmogus Nr. 2 gauna 3000 Lt atlyginimą. Taigi 3000-470=2530 *40% = 1012 Lt
Taigi nors žmous Nr. 2 gauna tik trigubai didesnį atlyginimą, tačiau jisai sumoka penkis kartus didesnius mokesčius. Tai kam dar reikia progresnių mokesčių, jeigu neužtenka progresyvumo - galima kalbėti apie NPD didinimą, bet kam visą sistemą versti aukštyn kojom.
O bendrai paėmus, tai jeigu žmogus Nr.2 investavo daugybę metų į mokslus ir baigė ne tik bakalaurą, tačiau ir magistrą ir dabar, kad išlaikytų šeimą, nepalyginamai sunkiau ir daugiau dirba, nei žmogus Nr. 1, kuris nei mokslų baigė, nei darbe stengiasi ir kai tik gali - tinginiauja, tai kodėl žmogus Nr. 2 apskritai turėtų mokėti daugiau mokesčių, nei žmogus Nr. 1? Juk tiek vienas, tiek kitas, naudojasi tokiomis pačiomis valstybės paslaugomis - juos vienodai saugo policija, krašto apsauga, vienodai jų vaikus moko mokykloje ir vienodai turi išlaikyti gaisrininkus.
Taigi jeigu žiūrėsime į tai, kas yra teisinga - tai tiek Nr.1 tiek Nr. 2, turėtų mokėti vienodus mokesčius, nes naudojasi tokiomis pačiomis valstybės paslaugomis.
Jeigu pamiršime teisingumą ir liepsime žmogui Nr. 2 sumokėti už Nr. 1. - tai jis turėtų mokėti trigubai didesnius mokesčius (nes gauna trigubai didesnį atlyginimą).
Jeigu absoliučiai ignoruosim teisingumą (kaip kad yra dabar) - tai žmogus Nr. 2 mokės penkis kartus didesnius mokesčius, nors gauna tik trigubai didesnį atlygnimą.
Tačiau tau kažkodėl dar netgi ir to neužtenka - nori dar daugiau atimti iš žmogaus Nr. 2 ir dar labiau paremti nesistengianti, nemotyvuotą tinginį Nr. 1.Paskutinis taisė Eidvis; 2012.10.30, 13:51.
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąAš nelabai suprantu ką tu tuom nori pasakyti. Jeigu iš vienų atimsi ir kitiems pridėsi - bendra perkamoji galia vistiek bus ta pati.
Perkamoji galia padidėtų tik tokiu atveju, jeigu bendroje sumoje sumažėtų mokesčiai. T.y. jeigu atimtumėm iš biudžeto ir tą sumą pridėtumėm mokesčių mokėtojams.
Pinigų yra tiek, kiek jų yra ir jeigu perdeti iš vieno krepšelio į kitą - tai visiškai nereiškia, kad jų padaugėja ir kad "išauga perkamoji galia".
<...>
Tačiau tau kažkodėl dar netgi ir to neužtenka - nori dar daugiau atimti iš žmogaus Nr. 2 ir dar labiau paremti nesistengianti, nemotyvuotą tinginį Nr. 1.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Aš nors naujas narys, bet pastebėjau, jog kai kurie dalyviai oponuoja tik į dalį kitų dalyvių įrašų, praleidžiant nepatogius (?) faktus.
Kalbant į temą, panašu, jog dabartinė besiformuojanti koalicija įvyks, tik be tam tikrų asmenų vyriausybėje – Uspaskicho, Grapčio ir kt. Tai galėtų būti ir oficialiai (didesnis skaidrumas), ir Darbo Partijai tinkamas variantas (partijų lyderiai galbūt darytų įtaką partijos ministrams reikiama linkme). Čia nebent vėl savo principingumu (kitiems labiau priimtinu žodžiu – radikalumu) Prezidentė užkirs ir tokį kelią.
Bet kurio atveju, atrodo, ramiau, jog tiek teisingumo, tiek finansų ministerijos bus LSDP valioje. Regis, Butkevičius bent kažkiek tęs taupymo politiką, o jo taip stipriai, kaip DP, nevaržo ir nerealūs pažadai. Jei energetikos ir ūkio ministerijos bus DP žinioje, tuomet gali kilti rūpesčių, pirmiausia, dėl SGD terminalo, kurį po pirmojo turo Uspaskichas siūlė visai stabdyti (toks variantas turbūt neįmanomas, nes opozicija, LSDP ir Prezidentė nepalaikys, tačiau projekto sabotavimas ir vėlinimas turbūt įmanomas).
Comment
-
progresiniai mokesčiai duoda vieną efektą, mokesčių mažinimas yra visiškai kita tema ir tai nėra tapatu.
Pinigų šiaip jau gali būti tiek kiek reikia, o ne kiek yra
progresinių mokesčių tikslas reguliuoti bendrąją paklausą. Jie veikia kaip automatinis anticiklinis stabilizatorius.
Udrius teisus - ne laikas ir ne vieta apie progresinius moeksčius kalbėtis, o ir noro nelabai yra, kai kalbama daugiau apie kosmosą, nei apie mokesčius. Tai tiek iš manęs.
Comment
-
2012 m. pasaulio gerovės indekso (angl. Global Prosperity Index) duomenimis, Lietuva tarp 142 šalių yra 43 vietoje. Praėjusiais metais šaliai teko 44 vieta, 2010 m. - 42, 2009 m. - 40.
Prasčiausiai Lietuva atrodo įvertinus asmens laisves: pagal šį kriterijų šalis yra 93 vietoje. Aukščiausiai įvertintas švietimas ir išsilavinimas – pagal šį kriterijų Lietuva - 18 vietoje. Pagal šalies ekonomikos išsivystymą Lietuvai tenka 82 vieta, pagal verslumą ir galimybes – 42 vieta, sveikatą – 46 vieta, saugumą – 34 vieta, valdymą – 43 vieta, socialinę gerovę – 49.
Kaimyninei Latvijai pasaulinės gerovės valstybių sąraše atiteko 47 vieta, Estijai – 35, Lenkijai – 32, Rusijai – 66.
Gerovės indeksas sudaromas atsižvelgiant į valstybių ekonomiką, valdymą, sveikatos apsaugą, asmeninę laisvę ir saugumą ir patikimumą. Gerovės indeksą šeštus metus iš eilės sudaro „Legatum“ institutas. 142 pasaulio valstybės vertinamos pagal aštuonias kategorijas: ekonomiką, švietimą, verslininkystę ir galimybes, valdymą, sveikatos apsaugą, asmeninę laisvę, saugumą ir patikimumą bei socialinį kapitalą.
Naujausiame indekse pirmauja Skandinavijos šalys – Norvegija, Danija ir Švedija, ketvirtoje ir penktoje vietoje – atitinkamai Australija ir Naujoji Zelandija.
Comment
-
Konservatoriai nemate galimybes algos pakelt iki 900, o socdemai uzsimojo net 1000Lt. Kaip manot tai atsilieps?
Beje kalbama apie 220mln litu biudzetininkams, tai kam jiems algas kelti, juk minimumo nei vienas turbut negauna. O jei susieta algos su minimalia alga ir daugikliu reiketu ta taisyti. Sitas algos kelimas neturetu kelti jokiems biudzetininkams algos.
Comment
Comment