Ž. Mauricas apie paramos skirstymą, FB
Paradoksas: Lietuva gaus mažiau ES paramos ne todėl, kad yra turtinga, bet todėl, kad yra pigi... Fokusas yra tame, kad šalys, kurių BVP vienam gyventojui viršija 75% ES vidurkio, gauna mažiau struktūrinės ES paramos, bet BVP skaičiuojamas ne nominalus (šis rodiklis Lietuvoje siekia vos 49% ES vidurkio), bet pagal "perkamosios galios paritetą" t.y. atsižvelgiant į kainų skirtumus. O kadangi kainos Lietuvoje statistiškai yra mažiausios visoje euro zonoje, tai mūsų BVP išauga nuo 49% iki 78% ir viršija 75% ribą t.y. mūsų uždirbami €700 eurų į rankas statistiškai pavirsta €1100 ir tampa gerokai didesni nei graikų uždirbami €917 ar latvių €733... Tad nežiūrint to, kad mūsų darbo užmokestis yra mažiausias visoje euro zonoje - mes gausime mažiau paramos, nei tos šalys, kuriose nominalus BVP ir darbo užmokestis yra žymiai didesnis, nes Lietuva yra "pigi". Dar didesnis paradoksas yra tai, kad BVP yra skaičiuojamas atskiriems regionams, o kainų lygis visai valstybei, tad dėl kainų "didumo" skurdesni brangių valstybiųi regionai taip pat gaus daugiau ES paramos nei Lietuva (pvz. Sicilija, Andalūzija, kurioje darbo užmokestis yra apie 2 kartus didesnis nei Lietuvoje). Ir pats didžiausias paradoksas yra tai, kad Lietuva yra pigi pagrinde todėl, kad čia yra žemos viešųjų paslaugų (ypač sveikatos apsaugos, švietimo) kainos - drįsčiau suabejoti... pvz. prekių kainos Lietuvoje yra vos 10% mažesnės nei Graikijoje, privataus sektoriaus paslaugų - 28%, o viešojo sektoriaus paslaugų - 33%. Ir dar vienas paradoksas yra tai, kad kainos lyginamos darant prielaidą, kad visų šalių vartojimo krepšelis yra vienodas, tad nors lietuviai pigioms paslaugoms išleidžia 36% visų išlaidų, skaičiuojant daroma prielaida, kad jie išleidžia 50% (t.y. ES vidurkį), tad bendras kainų lygis Lietuvoje yra dirbtinai sumažinamas... Jei būtų lyginama pagal lietuvių krepšelį, Lietuvos kainų lygis būtų ne 63% ES vidurkio, o 70% ir ES parama Lietuvai mažinama nebūtų...
Comment