Eurozonos politikos formuotojai šventai tiki atsitiktinių skaičių magija. Vienas tokių yra 80% skolos/BVP santykis, iki kurio Lietuvai dar toli.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lietuvos ekonomikos aktualijos
Collapse
X
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąEurozonos politikos formuotojai šventai tiki atsitiktinių skaičių magija. Vienas tokių yra 80% skolos/BVP santykis, iki kurio Lietuvai dar toli.
Kitas klausimas, kiek su mūsų šalies mentalitetu galima atsakingai naudoti tuos ECB Eurus? Visuomenėje, kurios sostinėje bruzgynai vadinami Vilngio "parku", gydytojai "išrašinėja" homeopatinius vaistus ir draudžiamos lotyniško alfabeto raidės pasuose, gali kilti keblumų protingai naudojant iš dangaus krentančius melejardus. Turbūt reiktų palaukti kokius 10 metų, kol susitupėsim.
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąEurozonos politikos formuotojai šventai tiki atsitiktinių skaičių magija. Vienas tokių yra 80% skolos/BVP santykis, iki kurio Lietuvai dar toli.
Comment
-
Kalbant apie "e-Vyriausybės" išvystymą, nereiktų šio klausimo suvesti tik į tokius mažai reikšmingus ad hoc dalykus kaip e-bilietas ar e-parkavimas kokioje nors Savivaldybėje. Tai yra vieno ar dviejų EUR apimties problemos išsprendimas elektroniniu, būdu, sakantis labai mažai apie svarbesnių teisių / pareigų realizavimą toje šalyje elektroniniu būdu. O kalbant rimčiau, skaičiai kalba Lietuvos naudai, nes ji pagal "registering property" componentą yra nr. 2 pasaulyje, o pagal "enforcing contracts" nr. 6 pasaulyje, anot paskutinio WB Doing Business. Šie du komponentai yra absoliučiai esminiai vertinant e-Vyriausybės išsivystymą, nes jie reiškia, šalia kitų dalykų, kad visas NT Lietuvoje, kurio vertė yra milijardai EUR, yra registruojamas pilnai elektroniniu būdu, aptarnavimo kaina vartotojui mažesnė, o duomenų patikimumas ir saugumas nepalyginamai didesni. Dauguma Vakarų Europos šalių dar ilgai plauks paplavom, kad pasiektų tokį lygį. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje 25% žemės iš viso nėra registruota iki šiol, o kaip vyksta registracijos procesas ten geriau nepasakosiu, nes tai 19 amžius trukmės ir įvairiausių nereikalingų tarpininkų dalyvavimo prasme.
Gal nevisada susimąstoma, bet kalbant apie E-Vyriausybę vienas esminių jos ramsčių yra Lietuvos Registrų Centro administruojamas unikalus adresų registras, kurį sukurti ir užpildyti Lietuvoje užtruko beveik penkmetis, o didesnėje šalyje tas užtruktų bent dešimtmetį. Būtent to registro dėka vartotojas gali automatiškai internetu atlikti daugelį paslaugų - įskaitant sudaryti visas komunalinių paslaugų tiekimo sutartis online ir real-time, kas Vakarų Europoje yra sapnas. Tuo tarpu kai Lietuvoje bet kur naršant ir norint sudaryti elektroninę sutartį su privačiu ar viešu tiekėju, saite išduodamas visų oficialus adresų drop-down'as, Vakarų Europoje šiuo atžvilgiu vartotojas savo kūrybine iniciatyva pildo tuščią laukelį, kurio teisingumo patikrinti realiai neįmanoma ...
PLAIS - automatinė piniginių lėšų užšaldymo ir nuskaitymo sistema, kurios dėka ne tik garantuojamas skolų išieškojimo automatiškumas, bet ir auga žmonių atsakingumas ir disciplinuotumas, yra kitas unikalus (šiai dienai) Lietuvos pasiekimas ne tik ES šalyse, bet ir tarptautiniu mąstu.
Nežinau ar minėta, kad Vakarų Europoje (išskyrus Belgiją) nėra netgi unikalaus asmens kodo, tuo tarpu jis yra vienintelis reikalingas asmens indentifikatorius, norint pilnai automatizuoti visas e-paslaugas ... Dar galima būtų kalbėti apie e-parašą ir ypač mobilų parašą, kurį Lietuvoje jau turi ir naudoja milijonas (...) vartotojų, bet matyt užteks.
E-Vyriausybė nėra softo išvystymas, kaip klaidingai kartais galvojama. Softą galima visada nesunkiai perprogramuoti ir upgrade-inti. E-Vyriausybė - tai pirmiausia yra naujas požiūris į santykį tarp asmenų, asmens ir valstybės, kuris priklauso nuo daugybės kitų reguliavimo faktorių ir veiksmų.
Reziumojant, kalbant apie "e-Vyriausybę" ir norint nemėgėjiškos diskusijos, reikia kalbėti ne apie tai "ar yra elektra / koks greitas internetas", o kokia toje šalyje internetu suteikiamų viešų ar privačių paslaugų apimtis. Tik žinant ir suprantant tą apimtį, galima ir reikia kalbėti apie tai kiek žmonių ir kokiu intensyvumu tas paslaugas naudoja. Lietuvai dauguma šių atžvilgių pavydi netgi estai (PLAIS analogo jie neturi, tarkim), jau nekalbant apie atsilikusias "senasias Europos demokratijas" ...Paskutinis taisė nomad; 2017.05.17, 16:52.There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).
Comment
-
Parašė nomad Rodyti pranešimąKalbant apie "e-Vyriausybės" išvystymą, nereiktų šio klausimo suvesti tik į tokius nereikšmingus ad hoc dalykus kaip e-bilietas ar e-parkavimas. Tai yra vieno ar dviejų EUR apimties problemos išsprendimas elektroniniu, būdu, sakantis labai mažai apie svarbesnių teisių / pareigų realizavimą toje šalyje elektroniniu būdu. O kalbant rimčiau, skaičiai kalba Lietuvos naudai, nes ji pagal "registering property" componentą yra nr. 2 pasaulyje, o pagal "enforcing contracts" nr. 6 pasaulyje, anot paskutinio WB Doing Business. Šie du komponentai yra absoliučiai esminiai vertinant e-Vyriausybės išsivystymą, nes jie reiškia, šalia kitų dalykų, kad visas NT Lietuvoje, kurio vertė yra milijardai EUR, yra registruojamas pilnai elektroniniu būdu, aptarnavimo kaina vartotojui mažesnė, o duomenų patikimumas ir saugumas nepalyginamai didesni. Dauguma Vakarų Europos šalių dar ilgai plauks paplavom, kad pasiektų tokį lygį. Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje 25% žemės iš viso nėra registruota iki šiol, o kaip vyksta registracijos procesas ten geriau nepasakosiu, nes tai 19 amžius trukmės ir įvairiausių nereikalingų tarpininkų dalyvavimo prasme.
Gal nevisada susimąstėt, bet kalbant apie E-Vyriausybę vienas esminių jos ramsčių yra Lietuvos Registrų Centro administruojamas unikalus adresų registras, kurį sukurti ir užpildyti Lietuvoje užtruko beveik penkmetis, o didesnėje šalyje tas užtruktų bent dešimtmetį. Būtent to registro dėka vartotojas gali automatiškai internetu atlikti daugelį paslaugų - įskaitant sudaryti visas komunalinių paslaugų tiekimo sutartis online ir real-time, kas Vakarų Europoje yra sapnas. Tuo tarpu kai Lietuvoje bet kur naršant ir norint sudaryti elektroninę sutartį su privačiu ar viešu tiekėju, saite išduodamas visų oficialus adresų drop-down'as, Vakarų Europoje šiuo atžvilgiu vartotojas savo kūrybine iniciatyva pildo tuščią laukelį, kurio teisingumo patikrinti realiai neįmanoma ...
PLAIS - automatinė piniginių lėšų užšaldymo ir nuskaitymo sistema, kurios dėka ne tik garantuojamas skolų išieškojimo automatiškumas, bet ir auga žmonių atsakingumas ir disciplinuotumas, yra kitas unikalus (šiai dienai) Lietuvos pasiekimas ne tik ES šalyse, bet ir tarptautiniu mąstu.
Ar dar minėjau, kad Vakarų Europoje (išskyrus Belgiją) nėra netgi unikalaus asmens kodo, kuris yra vienintelis asmens indentifikatorius, norint pilnai automatizuoti visas e-paslaugas? Dar galima būtų kalbėti apie e-parašą ir ypač mobilų parašą, kurį Lietuvoje jau turi ir naudoja milijonas (...) vartotojų, bet matyt užteks.
E-Vyriausybė nėra softo išvystymas, kaip klaidingai kartais galvojama - softą galima visada nesunkiai perprogramuoti ir upgrade-inti. E-Vyriauysybė - tai yra naujas požiūris į santykį tarp asmenų, asmens ir valstybės, kuris priklauso nuo daygybės kitų faktorių.
Reziumojant, kalbant apie "e-Vyriausybę" ir norint nemėgėjiškos diskusijos, reikia kalbėti ne apie tai "ar yra elektra / internetas", o kokia toje šalyje internetu suteikiamų paslaugų apimtis. Tik žinant ir suprantant tą apimtį, galima ir reikia kalbėti apie tai kiek žmonių ir kokiu intensyvumu tas paslaugas naudoja. Lietuvai dauguma šių atžvilgių pavydi netgi estai (PLAIS analogo jie neturi, tarkim), jau nekalbant apie atsilikusias "senasias Europos demokratijas" ...
Čia vėl matau skirtingų požiūrių skirtumus. Vienas sako, kad procesai labai geri ir pažangūs ir netgi geriausi pasaulyje. Kai kitas sako, kad rezultatas to visiškai nepatvirtina.Paskutinis taisė John; 2017.05.17, 16:32.
Comment
-
Parašė J.U. Rodyti pranešimą
Visi tie E-blizgučiai praktiškai nieko nereiškia kol valstybė neturi normaliai veikiančios teisinės sistemos.
Tai iš tikrųjų nėra vienas arba kitas, reikia abiejų, bet patikima teisinė sistema yra visai kitoj svorio kategorijoj...
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąO kas bus, kai tapsim kaip Graikija ir mus taip pat išskirs?Visi forumų moderatoriai yra forumo balastas.
Comment
-
PLAIS - automatinė piniginių lėšų užšaldymo ir nuskaitymo sistema, kurios dėka ne tik garantuojamas skolų išieškojimo automatiškumas, bet ir auga žmonių atsakingumas ir disciplinuotumas, yra kitas unikalus (šiai dienai) Lietuvos pasiekimas ne tik ES šalyse, bet ir tarptautiniu mąstu.
Comment
-
Parašė Saturn Rodyti pranešimą+1
Tai iš tikrųjų nėra vienas arba kitas, reikia abiejų, bet patikima teisinė sistema yra visai kitoj svorio kategorijoj...
Comment
-
Nu va, nomad labai gerai paaiškino ką ir aš turėjau omeny (buvau užsiminęs, kad kai kuriose vietose lenkiam Vakarų Europą, nomad aiškiai parodė kur). Bet paklausius John gali susidaryti įspūdis, kad Lietuvoje VISKAS blogai su IT.
Parašė John Rodyti pranešimąNepaisant visų mūsų pasaulinių paisekimų, naudojimasis elektroninėmis priemonėmis komunikavimui su valdžios institucijomis išlieka vienas žemiausių EU.
Čia vėl matau skirtingų požiūrių skirtumus. Vienas sako, kad procesai labai geri ir pažangūs ir netgi geriausi pasaulyje. Kai kitas sako, kad rezultatas to visiškai nepatvirtina.
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąBesinaudojančių IT sistemomis (t.y. tuo rezultatu) galbūt kažkiek mažiau, nei kitur Europoj, bet jis yra geras.
Comment
-
Parašė digital Rodyti pranešimąSakyčiau labiau skirtingas supratimas apie tai, kas yra rezultatas.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąIšsiaiškinome. Tiesiog turime skirtingą supratimą apie tai, ką reiškia žodis "geras"
Tai John čia labai teisus.
Esmė paprasta, namas nelygus namui ir IT sistema nelygi IT sistemai.
Lietuviškos labai stipriai atsilieka nuo tų kurios veikia tikrai gerai.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąNepaisant visų mūsų pasaulinių paisekimų, naudojimasis elektroninėmis priemonėmis komunikavimui su valdžios institucijomis išlieka vienas žemiausių EU.
Čia vėl matau skirtingų požiūrių skirtumus. Vienas sako, kad procesai labai geri ir pažangūs ir netgi geriausi pasaulyje. Kai kitas sako, kad rezultatas to visiškai nepatvirtina.
Rašymas emailų ir atsakymų gavimas iš Savivaldybės, e-parkavimas, e-bilietas nėra tinkami parametrai kalbant apie "e-Vyriausybę". Taip apie ją kalba tie, kurie neturi ir nematę tikros išvystytos e-Vyriausybės.
Beje, pamiršau paminėti Info-Statybą - nerealus projektas, kurį aišku reikia tobulinti, tačiau kuris paslaugų apimties prasme turi mažai analogų ...Paskutinis taisė nomad; 2017.05.17, 17:00.There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).
Comment
-
Parašė nomad Rodyti pranešimąČia nėra diskusijos, yra tik vienos pusės nepakankamas problemos apimties suvokimas
Rašymas emailų ir atsakymų gavimas iš Savivaldybės, e-parkavimas, e-bilietas nėra tinkami parametrai kalbant apie "e-Vyriausybę". Taip apie ją kalba tie, kurie neturi ir nematę tikros išvystytos e-Vyriausybės.
Comment
-
Parašė J.U. Rodyti pranešimą
Visi tie E-blizgučiai praktiškai nieko nereiškia kol valstybė neturi normaliai veikiančios teisinės sistemos.There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).
Comment
-
Parašė nomad Rodyti pranešimąČia nėra diskusijos, yra tik vienos pusės nepakankamas problemos apimties suvokimas
Rašymas emailų ir atsakymų gavimas iš Savivaldybės, e-parkavimas, e-bilietas nėra tinkami parametrai kalbant apie "e-Vyriausybę". Taip apie ją kalba tie, kurie neturi ir nematę tikros išvystytos e-Vyriausybės.
Beje, pamiršau paminėti Info-Statybą - nerealus projektas, kurį aišku reikia tobulinti, tačiau kuris paslaugų apimties prasme turi mažai analogų ...
Comment
Comment