Na dabar kalbam apie formalų atlyginimą "ant popieriaus", jeigu bruto laikysime visus mokesčius, tada nuo 1000 lieka į rankas tik 600.
Sekantis tikslas galėtų būti jau į rankas vidutinis 1000eur. Bet be valstybės pagalbos sunkiai pavyks tiek pasiekti artimiausiu metu. Pvz. valstybė sumažintų mokesčius ir pvz. nuo 1000eur liktų į rankas 800eur. Kasmet jei atlyginimai augs bent po 5%, tai plius minus per 5 metus pasiektume 1000eur į rankas.
Sekantis tikslas galėtų būti jau į rankas vidutinis 1000eur. Bet be valstybės pagalbos sunkiai pavyks tiek pasiekti artimiausiu metu. Pvz. valstybė sumažintų mokesčius ir pvz. nuo 1000eur liktų į rankas 800eur. Kasmet jei atlyginimai augs bent po 5%, tai plius minus per 5 metus pasiektume 1000eur į rankas.
Mane stebina tokie pasiulymai "elementariai" spresti problemas tiesiog sumazinant mokescius. Viena diena skundziames, kad viesosios paslaugos zemo lygio, kita diena siulome mazinti pajamu mokescius. Per metus valdzia surenka apie 1.5 milijardo GPM mokesciu. Sumazinus GPM 10% - valdzia prarastu apie 155 mio pajamu - kuo jas kompensuoti?. 80% GPM surinktos sumos atitenka savivaldybems. Taciau - kadangi valdzios poziuriu didieji miestai ir taip "per gerai" gyvena - tai GPM yra perskirstomas mazosioms savivaldybems.
Kas lieka - tai kad savivaldybes su mazai uzdirbanciais, kurie ir taip per GPM lengvatas ne kazka sumoka - gauna dviguba nauda. Ju mokesciai mazesni, o kitur surenkami mokesciai perskirtsomi ju savivaldybems. Didmiesciu gyventojai sumoka daugiau daugiau mokesciu ir gaus dar sudinesne infrastruktura?
Mane stebina tokie pasiulymai "elementariai" spresti problemas tiesiog sumazinant mokescius. Viena diena skundziames, kad viesosios paslaugos zemo lygio, kita diena siulome mazinti pajamu mokescius. Per metus valdzia surenka apie 1.5 milijardo GPM mokesciu. Sumazinus GPM 10% - valdzia prarastu apie 155 mio pajamu - kuo jas kompensuoti?. 80% GPM surinktos sumos atitenka savivaldybems. Taciau - kadangi valdzios poziuriu didieji miestai ir taip "per gerai" gyvena - tai GPM yra perskirstomas mazosioms savivaldybems.
Kas lieka - tai kad savivaldybes su mazai uzdirbanciais, kurie ir taip per GPM lengvatas ne kazka sumoka - gauna dviguba nauda. Ju mokesciai mazesni, o kitur surenkami mokesciai perskirtsomi ju savivaldybems. Didmiesciu gyventojai sumoka daugiau daugiau mokesciu ir gaus dar sudinesne infrastruktura?
Staigiai niekas ir nevyktų. Sumažinus mokesčius, kažkiek išaugtų mokėtojų skaičius. Taip pat reiktų didinti mokesčius kapitalui ir turtui apskritai.
Staigiai niekas ir nevyktų. Sumažinus mokesčius, kažkiek išaugtų mokėtojų skaičius. Taip pat reiktų didinti mokesčius kapitalui ir turtui apskritai.
Nesutinku, kad mazinant GPM bus istraukta zmoniu is seselio. Tie kurie visai nerodo pajamu - ir toliau visai nerodys. Tie, kas rodo tik minimuma oficialiai - ir toliau rodys tik minimuma, nes ju sukaupta oficiali pensija del sumazinto GPM nepasikeis. Bet sutinku su mintimi, kad mokesciai turtui ir kapitalo pajamoms turetu dideti.
Viena diena skundziames, kad viesosios paslaugos zemo lygio, kita diena siulome mazinti pajamu mokescius. Per metus valdzia surenka apie 1.5 milijardo GPM mokesciu. Sumazinus GPM 10% - valdzia prarastu apie 155 mio pajamu - kuo jas kompensuoti?
Aha, svarbiausia valdžia ir biudžetas. O apie 1000 eurų atlyginimą svajojantys ubagai pakentės 50 proc. apmokestinimą. Lietuvoje šešėlis todėl ir yra didelis, kad yra neadekvatus net ir mažai uždirbančių apmokestinimas. Politika paprasta: paimti kuo daugiau iš tų, kurie nesugeba išsisukti. Visi kosmetiniai mokesčių sistemos pakeitimai orientuoti į tai, kad tik ponas biudžetas būtų laimingas.
Nesutinku, kad mazinant GPM bus istraukta zmoniu is seselio.
Leisiu sau įsiterpti. Manyčiau, kad tikrai nemaža dalis išeitų iš šešėlio. Ypač smulkiojo verslo, kuris slepia savo tikrasias pajamas po dvigubomis buhalterijomis, nes mokęsčiai suvalgo daugiau nei puse pingų ir lieka kokie 200-300 per mėnesį. Kartais susidaro jausmas, kad Lietuvoj arba turi iškart milijonus uždirbt arba išvis nedaryt verslo. Mažesni mokęsčiai aišku sudarytu patraukles sąlykas ir verslą vystyt ir šešėlio nedaryt.
Aišku, bus, kas kaip slėpė taip ir slėps.
Aišku, vien mokęsčių sumažinimas, be biurokratinio aparato pertvarkos irgi kažin ar labai daug naudos atneš. Istorijų, kaip visokios VMI, SODOROS ir pan. nukrauna vis daugiau darbų darbdavimas/verslininkams, o kai reikia išaiškint neaiškumus - išgirsti tris skirtingas nuomones, žinau ne vieną...
Mokesčiam reikėtų vieno langelio principo, pervedei nuo 1000 eurų, 400 eurų mokeščių į vieną valstybės sąskaitą ir tegu jie jau ten dalina kas kaip nori.
Aha, svarbiausia valdžia ir biudžetas. O apie 1000 eurų atlyginimą svajojantys ubagai pakentės 50 proc. apmokestinimą. Lietuvoje šešėlis todėl ir yra didelis, kad yra neadekvatus net ir mažai uždirbančių apmokestinimas.
Pilnai su Jumis sutinku - mokesciu sistema yra tikrai ne ideali. Lygiai, kaip ir sutinku, kad mazas pajamas gaunantys zmones yra pakankamai daug apmokestinami. Taciau Lietuva neturi perteklinio biudzeto ir jei kalbam, kad reikia mazinti mokesciu - reikia kalbeti ir kaip tas mazinimas bus kompensuotas. Nekompensuodami prarastu pajamu - tiesiog turesim blogesnes viesasias paslaugas.
Manyčiau, kad tikrai nemaža dalis išeitų iš šešėlio. Ypač smulkiojo verslo, kuris slepia savo tikrasias pajamas po dvigubomis buhalterijomis, nes mokęsčiai suvalgo daugiau nei puse pingų ir lieka kokie 200-300 per mėnesį
Cia manau reikia nemaisyti verslo mokesciu (PVM, pelno mokestis) ir fiziniu asmenu pajamu mokesciu. Manau didziausia paskata nerodyti tikruju pajamu yra tai, jog nera aiskaus rysio tarp sumokamu mokesciu ir gaunamu paslaugu. Bedarbio, motinystes ir tevystes ismokos Lietuvoje turi neadekvaciai zemas lubas, nors sumokam labai daug socialinio draudimo mokesciu. Lygiai taip pat su GPM - jei dirbi didmiestyje, o tavo sumokami pinigai nueina kokio nors kaimo centrines aikstes klojimui granitu, tuo paciu metu kai nera pakankamai darzeliu ir mokyklu tavo mieste - irgi mazeja paskata moketi.
Leisiu sau įsiterpti. Manyčiau, kad tikrai nemaža dalis išeitų iš šešėlio. Ypač smulkiojo verslo, kuris slepia savo tikrasias pajamas po dvigubomis buhalterijomis, nes mokęsčiai suvalgo daugiau nei puse pingų ir lieka kokie 200-300 per mėnesį. Kartais susidaro jausmas, kad Lietuvoj arba turi iškart milijonus uždirbt arba išvis nedaryt verslo. Mažesni mokęsčiai aišku sudarytu patraukles sąlykas ir verslą vystyt ir šešėlio nedaryt.
Aišku, bus, kas kaip slėpė taip ir slėps.
Aišku, vien mokęsčių sumažinimas, be biurokratinio aparato pertvarkos irgi kažin ar labai daug naudos atneš. Istorijų, kaip visokios VMI, SODOROS ir pan. nukrauna vis daugiau darbų darbdavimas/verslininkams, o kai reikia išaiškint neaiškumus - išgirsti tris skirtingas nuomones, žinau ne vieną...
Sutinku pilnai, nes pačiam teko baigti nuosavą verslą net neįsibėgėjus. Mokėti daugiau 400-500 eurų į rankas darbuotojams labai sunku, o apgaudinėti žmonių nesinori. Prižiūrinčioms institucijoms į dėmesnio ratą geriau nepakliūti. Tai štai ir teko konkuruoti su "sėkmingais" konkurentais, kurie iki šiol atseit moka mažiau 400 EUR algas (Gazelės 2017 ). Bet jie tebegyvuoja, o mes - ne.
Seimo Sveikatos reikalų komitetas jau 9 mėnesius neranda laiko ne tik ratifikuoti Kanados ir ES ekonomikos ir prekybos susitarimo – šis klausimas net nė
karto nebuvo įtrauktas į darbotvarkę. Dėl to jis nebuvo svarstomas Seime nei, kaip buvo tikėtasi, liepą, nei, kaip žadėjo tuometinė komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė, – rudens sesijoje.
/\ Nei iš replikos, nei iš VŽ vedamojo pavadinimo neaišku, apie ką eina kalba.
Žodis "Širinskienė" ar "valstietis" neša emocinį krūvį ir jokio informacinio svorio.
Tačiau tikrai nepasidaro aišku, kad kalba eina apie ES ir Kanados sutartį.
Pasirodo, šiuo atveju vertėjo spausit nuorodą. Įdėjau citatą
Būtų prašymas bent užsiminti, apie ką kalbama straipsnyje ar nuorodoje
Straipsnyje išdėstytos labai teisingos mintys - vietiniuose skandaluose ir partijos lyderio munduro gynime užsiciklinę valstiečiai neranda laiko dirbti valstybei būtinų darbų. Ir jei „profesionalų“ Vyriausybė daugiau ar mažiau, bet kažką dirba, gi įstatymų leidžiamoji valdžia, kurios prerogatyva ir būtų tokių svarbių prekybinių sutarčių ratifikavimas, čiulpia nykštį.
If a lion could speak, we could not understand him.
Straipsnyje išdėstytos labai teisingos mintys - vietiniuose skandaluose ir partijos lyderio munduro gynime užsiciklinę valstiečiai neranda laiko dirbti valstybei būtinų darbų. Ir jei „profesionalų“ Vyriausybė daugiau ar mažiau, bet kažką dirba, gi įstatymų leidžiamoji valdžia, kurios prerogatyva ir būtų tokių svarbių prekybinių sutarčių ratifikavimas, čiulpia nykštį.
Kitas geras pavyzdys - dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartis su Japonija. Pasirašyta rodos dar vasarą. Ratifikuoti per pusę metų iki naujųjų nesugebėjo. Gal per šiuos metus prisiruoš...
Straipsnyje išdėstytos labai teisingos mintys - vietiniuose skandaluose ir partijos lyderio munduro gynime užsiciklinę valstiečiai neranda laiko dirbti valstybei būtinų darbų. Ir jei „profesionalų“ Vyriausybė daugiau ar mažiau, bet kažką dirba, gi įstatymų leidžiamoji valdžia, kurios prerogatyva ir būtų tokių svarbių prekybinių sutarčių ratifikavimas, čiulpia nykštį.
O ne per sudėtingos jiems apskritai tokios sutartys?
Comment