Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lietuvos ekonomikos aktualijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė John Rodyti pranešimą
    Čia panašiai kaip SSRS ir Venesueloje dėl ekonominio mizerio kaltas ne Socializmas, o tiesiog netinkamas jo įgyvendinimas
    Quick fix - komunizmas, ne socializmas.

    Comment


      Finansų ministerija: Lietuvai gresia prarasti ES paramą

      Lietuva prastai įsisavina 2014–2020 metų finansinio laikotarpio Europos Sąjungos (ES) paramą, todėl gali sulėtėti šalies ekonomikos ir atlyginimų augimas, šalis gali prarasti dalį europinės paramos, perspėja Finansų ministerija.

      Vyriausybei trečiadienį pristačiusi 2014–2020 metų veiksmų programos įgyvendinimo ir lėšų perskirstymo ataskaitą, ministerija teigia, kad nuo 2014 metų išmokėta tik 13 proc. Lietuvai skirtos ES paramos lėšų. Vien pirmąjį šių metų ketvirtį jų panaudota vos 48 mln. eurų – 4,8 proc. šių metų plano.
      kaip keista girdėti, kad Lietuva nesugeba įsisavinti lėšas. Kur kabliukas.

      Comment


        Parašė R.D. Rodyti pranešimą
        Finansų ministerija: Lietuvai gresia prarasti ES paramą
        kaip keista girdėti, kad Lietuva nesugeba įsisavinti lėšas. Kur kabliukas.
        Nėra to blogo, kas neišeitų į gerą - nebus šoko, kai parama sumažės iki minimumo.

        Comment


          Parašė R.D. Rodyti pranešimą
          Finansų ministerija: Lietuvai gresia prarasti ES paramą

          kaip keista girdėti, kad Lietuva nesugeba įsisavinti lėšas. Kur kabliukas.
          Nežinau ir man čia būtų įdomu žinoti.

          Mano spėjimas būtų kad šie faktoriai prisideda:
          1) pinigai yra iš anksto numatyti tam tikrom nišom ir Lietuvoje tu nisu nera arba apie ES parama nelabai zino
          2) Lietuvoje ES paramos isisavinimas istoriskai buvo "saviems", todel nera aukstos kokybes info kuri butu prieinama visiems

          Comment


            Nomadas čia nupiešė tviskantį lietuviškų valstybinių IT sistemų vaizdą. Deja realybė gerokai liūdnesnė.

            Tarkim tokia žemėtvarkos projektų rengimo sistema ŽPDRIS yra bad joke. Pvz. sistemoje automatiškai generuojami informaciniai pranešimai, užklausos ir kiti dokumentai balansuoja ant kliedesių ribos. Automatiškai sugeneruotame laiške, kuris pagal įstatymą siunčiamas registruotu popieriniu laišku nurodoma kaip prisijungti prie sistemos įrašant visą 3 eilučių ilgio atsitiktinių simbolių pilną URL, kurį laiško gavėjas matomai turi rankomis įvesti brauzeryje. Sistemą darę programeriai pasirodo nesuvokė, kad ant popieriaus URL su pele paklikint neišeina. Dar vienas fintas - sistema nepalaiko elektroninio parašo, taigi periodiškai reikalauja atspausdinti automatiškai generuotą dokumentą, jį pasirašyti, nuskanuoti, o skanuotą vaizdą įkelti į sistemą.

            Tęsti galima apie elektroninį parašą, kurio Lietuvoje yra bent keletas incompatible sistemų. Vieną administruoja registrų centras, kitą įstaiga išduodanti asmens tapatybės korteles ir dar plius yra mobilūs parašai per mobiliaką. Marazmas yra tokio aukšto lygio, kad tokia banali ir populiari el. Parašus ant pdf dokumentų gebanti uždėti programa kaip Acrobat Reader paskui negali patikrinti savo pačios uždėto parašo galiojimo. Ne, problema ne Acrobat Readeryje, skambinau, klausiau. Problema supainiotoje sertifikatų grandinėje, kuri primena šimpanzių DNR.
            Dar vienas reikalas - daugelyje sistemų el. parašo funkcija realizuojama per JAVA pluginus. Turint omeny, kad nė vienas XXIa. kurtas brauzeris javos pluginų nepalaiko, vartotojas verčiamas naudoti tokį modernų brauzerį kaip Internet Exploder.

            O jau daugumos internetinių sistemų dizainas ir patogumas vartotojui vertas atskiros temos. Dažniausiai prisijungus prie kokios valstybinės organizacijos ima trūkinėti kraujagyslės akyse. Aš internetais naudojuosi gerus 20 metų. Tai va, prieš 20 metų internetai atrodė geriau.
            It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

            Comment


              Parašė Tomas Rodyti pranešimą
              Nomadas čia nupiešė tviskantį lietuviškų valstybinių IT sistemų vaizdą. Deja realybė gerokai liūdnesnė.

              Tarkim tokia žemėtvarkos projektų rengimo sistema ŽPDRIS yra bad joke. Pvz. sistemoje automatiškai generuojami informaciniai pranešimai, užklausos ir kiti dokumentai balansuoja ant kliedesių ribos. Automatiškai sugeneruotame laiške, kuris pagal įstatymą siunčiamas registruotu popieriniu laišku nurodoma kaip prisijungti prie sistemos įrašant visą 3 eilučių ilgio atsitiktinių simbolių pilną URL, kurį laiško gavėjas matomai turi rankomis įvesti brauzeryje. Sistemą darę programeriai pasirodo nesuvokė, kad ant popieriaus URL su pele paklikint neišeina. Dar vienas fintas - sistema nepalaiko elektroninio parašo, taigi periodiškai reikalauja atspausdinti automatiškai generuotą dokumentą, jį pasirašyti, nuskanuoti, o skanuotą vaizdą įkelti į sistemą.

              Tęsti galima apie elektroninį parašą, kurio Lietuvoje yra bent keletas incompatible sistemų. Vieną administruoja registrų centras, kitą įstaiga išduodanti asmens tapatybės korteles ir dar plius yra mobilūs parašai per mobiliaką. Marazmas yra tokio aukšto lygio, kad tokia banali ir populiari el. Parašus ant pdf dokumentų gebanti uždėti programa kaip Acrobat Reader paskui negali patikrinti savo pačios uždėto parašo galiojimo. Ne, problema ne Acrobat Readeryje, skambinau, klausiau. Problema supainiotoje sertifikatų grandinėje, kuri primena šimpanzių DNR.
              Dar vienas reikalas - daugelyje sistemų el. parašo funkcija realizuojama per JAVA pluginus. Turint omeny, kad nė vienas XXIa. kurtas brauzeris javos pluginų nepalaiko, vartotojas verčiamas naudoti tokį modernų brauzerį kaip Internet Exploder.

              O jau daugumos internetinių sistemų dizainas ir patogumas vartotojui vertas atskiros temos. Dažniausiai prisijungus prie kokios valstybinės organizacijos ima trūkinėti kraujagyslės akyse. Aš internetais naudojuosi gerus 20 metų. Tai va, prieš 20 metų internetai atrodė geriau.

              Sistema čia niekuo dėta. Problema tik ta, kad programuotojai kažką supainiojo, dėl ko tu negali susitvarkyti savo popierių (menkavertis kriterijus, nevertas aptarimo). Teoriškai sistema yra tokia gera, kad geresnė būti kaip ir nebegali ir dar artimiausius 15 metų tokia bus. O tai yra svarbiausia. Bent jau nemažai daliai šios temos dalyvių.
              Paskutinis taisė John; 2017.05.18, 01:32.

              Comment


                Laisvės TV apie kai kurių teigimu "puikiai veikiančią" dar vieną E-valdžios sritį - sveikatos apsaugą

                Tingintiems žiūrėti, verdiktas yra maždaug toks: sumokėti milijonai už IT sistemas, bet sistema neveikia



                Šiaip gana žiauru ir gaila, kad taip daromi valstybiniai projektai. Dar blogiau yra tai, kad kai kuriems tai yra normalu ar netgi "gerai".
                Paskutinis taisė John; 2017.05.18, 01:30.

                Comment


                  Na ka, dar viena indikacija, kad patikimos ar apskritai veikiancios teisines sistemos Lietuvoje vis dar nera: https://goo.gl/aCx5PR

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą
                    Laisvės TV apie kai kurių teigimu "puikiai veikiančią" dar vieną E-valdžios sritį - sveikatos apsaugą

                    Tingintiems žiūrėti, verdiktas yra maždaug toks: sumokėti milijonai už IT sistemas, bet sistema neveikia

                    Youtube video

                    Šiaip gana žiauru ir gaila, kad taip daromi valstybiniai projektai. Dar blogiau yra tai, kad kai kuriems tai yra normalu ar netgi "gerai".
                    Ar gali būti kitaip, kai konkursus laimi "savi"?

                    Comment


                      Parašė J.U. Rodyti pranešimą
                      Ar gali būti kitaip, kai konkursus laimi "savi"?
                      Ten daroma ir tokia prielaida, nes kai kurie žmonės atsakingi už projektą ministerijoje (pirkėjas) vėliau migravo tarp darboviečių, kurios buvo atsakingos už projektą kitoje (tiekėjo) pusėje.

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą
                        Ten daroma ir tokia prielaida, nes kai kurie žmonės atsakingi už projektą ministerijoje (pirkėjas) vėliau migravo tarp darboviečių, kurios buvo atsakingos už projektą kitoje (tiekėjo) pusėje.
                        O geriausias pašnekovas telefonu su "atmazais" : seniai buvo, nepamenu, nekomentuosiu ir t.t. STT jokių korupcinių ženklų nemato.. tiksliai temidės tarnai ten dirba

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą
                          Laisvės TV apie kai kurių teigimu "puikiai veikiančią" dar vieną E-valdžios sritį - sveikatos apsaugą

                          Tingintiems žiūrėti, verdiktas yra maždaug toks: sumokėti milijonai už IT sistemas, bet sistema neveikia

                          Youtube video

                          Šiaip gana žiauru ir gaila, kad taip daromi valstybiniai projektai. Dar blogiau yra tai, kad kai kuriems tai yra normalu ar netgi "gerai".
                          Tai vadinama korupcija. Tokių užsakymų taip paprastai nelaimėsi, laimėtojai pasirenkami iš anksto prieš prasidedant konkursui. Kitas momentas, valstybėje nėra žmonių, kurie galėtų vykdyti tokius IT projektus. Programuotojai dažniausiai daro tai ką iš jų reikalauja, o turinys ir jo struktūra bei funkcionalumas ateina iš užsakovo. Dauguma valstybinių svetainių yra tokios, kokias jas įsivaizdavo pats jos užsakovas.
                          Paskutinis taisė andyour; 2017.05.18, 12:33.

                          Comment


                            Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                            O jau daugumos internetinių sistemų dizainas ir patogumas vartotojui vertas atskiros temos. Dažniausiai prisijungus prie kokios valstybinės organizacijos ima trūkinėti kraujagyslės akyse. Aš internetais naudojuosi gerus 20 metų. Tai va, prieš 20 metų internetai atrodė geriau.
                            Nes dažniausiai valstybinių webų dizainus daro ne dizaineriai, o patys programuotojai.

                            Comment


                              Kasos aparatų tvirtovė
                              Keista, kad neskubama diegti vieno iš „i.MAS“ modulio – Išmaniųjų kasos aparatų posistemio „i.EKA“, kuris informaciją iš kasos aparato iš karto perduotų į Valstybinę mokesčių inspekciją (VMI). Užsienio šalių, kurios įdiegė išmaniuosius kasos aparatus, statistika rodo, kad bendrovių pajamos po tokio pokyčio išauga iki 20%. Tai jau išbandė Gruzija, Portugalija.

                              Įdomi ir aplinkybė, kad dar 2011 m., krizės įkarštyje, „Investuotojų forumas“ siūlė Vyriausybei atsisakyti nefiskalinių kasos aparatų, tačiau ji tam nesiryžo. Nefiskalinį kasos aparatą galima naudoti tol, kol jis nesugenda, tačiau jie Lietuvoje kažkodėl ištvermingi – turbūt juos darant buvo naudojamos kosminės technologijos... Jeigu griežtesni sprendimai būtų priimti 2011 m. ir didesnės valstybės biudžeto pajamos investuotos į naujus didelės grąžos projektus, dabar būtų iš ko investuoti ir į „i.EKA“. VMI yra suskaičiavusi 24 būdus, kaip galima įveikti kasos aparato rodmenis, ir tik vienas iš jų – neišduoti kvito. Kvitas gali būti išduotas, gali net dalyvauti kvitų loterijoje, tačiau vėliau rodmenis galima pakeisti.

                              „i.MAS“ projekte vietos numatyta ir išmaniajai kontrolės sistemai „i.KON“, tačiau kol kas jos galimybės nėra aiškios. Kyla klausimas, ar ji galės išrašytas sąskaitas faktūras sutikrinti su atliktais įmonių pavedimais. Dabar nesąžiningos įmonės gali išrašinėti fiktyvias sąskaitas faktūras, o pinigų iš sąskaitos nejudinti. Vienoje įmonėje po tokio veiksmo padidėja nuostoliai, tačiau mokesčių dėl to jai nepadaugėja, o kitoje, pelningoje, įmonėje padidėja sąnaudos, todėl ji gali mokėti mažiau pelno ir PVM mokesčių.
                              Tokia neteisėta veikla gali užsiimti ir pagal verslo liudijimą dirbantys asmenys. Pasirinkus tokią veiklos formą, mokesčiai lieka fiksuoti, kol pajamos neviršija 45.000 Eur. Jeigu toks asmuo gavo 10.000 Eur pajamų, likusiai 35.000 Eur sumai jis gali išrašyti fiktyvių sąskaitų, ir kažkas pasididins sąnaudas. Kiekvienoje įmonėje yra tūkstančiai sąskaitų, todėl neteisingas sąskaitas rasti sunku. Nesąžiningi verslininkai tuo naudojasi – tikimybė, kad pagaus, nėra didelė. Padėti susitvarkyti su tokiu reiškiniu galėtų minėta „i.KON“ funkcija: ji leistų patikrinti, ar paskui sąskaitą iškeliavo ir pinigai. Seimas vengia stiprinti tokias struktūras kaip VMI, FNTT ar STT. Baiminamasi, kad sustiprėjusios jos taps galvos skausmu Seimo nariams ir partijoms. Tačiau tokia politika yra žalinga ir trumparegiška.
                              http://www.vz.lt/finansai-apskaita/2...aratu-tvirtove
                              Nepirk iš Decathlon, Ritter Sport, Philips, Nestle, KraftHeinz, Viada, Vičiūnų, ypač Kalnapilis myžalų,
                              Toblerone, Milka, Dirol, Halls (Mondelez International), Hellmann's, Heineken, Mars, PepsiCo

                              Comment


                                Parašė andyour Rodyti pranešimą
                                Tai vadinama korupcija. Tokių užsakymų taip paprastai nelaimėsi, laimėtojai pasirenkami iš anksto prieš prasidedant konkursui. Kitas momentas, valstybėje nėra žmonių, kurie galėtų vykdyti tokius IT projektus. Programuotojai dažniausiai daro tai ką iš jų reikalauja, o turinys ir jo struktūra bei funkcionalumas ateina iš užsakovo. Dauguma valstybinių svetainių yra tokios, kokias jas įsivaizdavo pats jos užsakovas.
                                Kaip dieges IT sistemas valstybinese itaigose (pvz Finansu ministerija) galiu pasakyti, kad savu imoniu parinkimas yra beda, bet ne didziausia.

                                Tos, nors is savos, IT imones turi kazkiek noro idiegti kokybiska produkta, galu gale IT zmones siaip buna pedantiski ir gerai veikianti sistema duoda jiem sioki toki orgazma. Bet tokiem sistemu diegimam labai svarbu pacios istaigos, i kuria diegama, palaikymas. Nes dazniausiai tai buna dokumentu/verslo/procesu valdymo sistemos, kuriom kertinis akmuo yra gera imones procesu/dokumentu/veiklos analize pries pradedant kurti/konfiguruoti pacia sistema.

                                O cia prasideda didziausios bedos. Istaigos IT zmones tos analizes nepadarys ar reiklingu duomenu tam nepateiks, o zmones, kurie galetu padeti siuo klausimu tam nesikiria jokio demesio, nes tai yra papildomsa kruvis prie ju kasdieniniu pareigu. Plius dazniausiai tai buna valdzios numesta uzduotis. Ko prasysi, to negausi.

                                Kita beda - priesiskumas pokyciams. Jei tu 20 metu nesiojai popieriu is kabineto A i kabineta B, o dabar tas veiksmas bus padarytas mygtuko paspaudimu, tu tikrai tam priesinsies. Ten tokie uzkerpeje sedi, kad baisu daros pamacius. Teko ten mokymus vesti idiegus nauja IT sistema, tai motereles niekaip nesuprato kaip cia dokumentas bus pasirasytas nenunesus jo fiziskai ir ka ji cia dabar veiks, jei nereikes poros valandu vaikscioti po kabinetus su kalnu popieriu. Sakau, na tai jusud arbas bus efektyvesnis, daugiau galesite nuveikti per diena - tai net pabaldavo. Speju mintyse jau laidojo savo "kavinimusis" uzejus i kiekviena kabineta.
                                Priedo ne visus esamus procesus galima perkelti i IT, kai kuriuos procesus pacioje imoneje reikia pakeisti, kad veiktu jie IT pasaulyje. Tam irgi buna alergija is darbuotoju.

                                Paskutinis momentas - investuoti i tai klientas nenori. Vyrauja manymas, kad atejus IT imone pati zinos kaip cia viska padaryti. Tad is desimciu diegimu, kur teko dalyvauti, tik viena imone suvoke analizes svarba ir nepagailejo pinigu ir gavo tikrai gera produkta. Kai pasakome, reikia padaryti analize (uz ja, aisku, klientas irgi turetu sumoketi) ir tik tada galesime pasakyti kokia sistema jum reikalinga ir kiek ji kainuos - visi pasiusdavo mus toli. Mazdaug, "mes sumokesim uz analize ir pasirodys, kad per brangu, tai juk pinigai i bala". O pardavimu zmones tada ateina pas mus ir sako, na primeskit is akies kiek kainuotu, parduoti sprendima juk reikia. Tada parduodamos kazkokios mistines valandos, ir per jas reikia pasidaryti analize ir idiegti sistema. Tad suma - biudzetas klaidingas, normalios analizes nera, klientas nebendradarbiauja - rezultatas aiskus.
                                Paskutinis taisė taspac; 2017.05.18, 13:31.

                                Comment


                                  Parašė taspac Rodyti pranešimą
                                  Kaip dieges IT sistemas valstybinese itaigose (pvz Finansu ministerija) galiu pasakyti, kad savu imoniu parinkimas yra beda, bet ne didziausia.

                                  Tos, nors is savos, IT imones turi kazkiek noro idiegti kokybiska produkta, galu gale IT zmones siaip buna pedantiski ir gerai veikianti sistema duoda jiem sioki toki orgazma. Bet tokiem sistemu diegimam labai svarbu pacios istaigos, i kuria diegama, palaikymas. Nes dazniausiai tai buna dokumentu/verslo/procesu valdymo sistemos, kuriom kertinis akmuo yra gera imones procesu/dokumentu/veiklos analize pries pradedant kurti/konfiguruoti pacia sistema.

                                  O cia prasideda didziausios bedos. Istaigos IT zmones tos analizes nepadarys ar reiklingu duomenu tam nepateiks, o zmones, kurie galetu padeti siuo klausimu tam nesikiria jokio demesio, nes tai yra papildomsa kruvis prie ju kasdieniniu pareigu. Plius dazniausiai tai buna valdzios numesta uzduotis. Ko prasysi, to negausi.

                                  Kita beda - priesiskumas pokyciams. Jei tu 20 metu nesiojai popieriu is kabineto A i kabineta B, o dabar tas veiksmas bus padarytas mygtuko paspaudimu, tu tikrai tam priesinsies. Ten tokie uzkerpeje sedi, kad baisu daros pamacius. Teko ten mokymus vesti idiegus nauja IT sistema, tai motereles niekaip nesuprato kaip cia dokumentas bus pasirasytas nenunesus jo fiziskai ir ka ji cia dabar veiks, jei nereikes poros valandu vaikscioti po kabinetus su kalnu popieriu. Sakau, na tai jusud arbas bus efektyvesnis, daugiau galesite nuveikti per diena - tai net pabaldavo. Speju mintyse jau laidojo savo "kavinimusis" uzejus i kiekviena kabineta.
                                  Priedo ne visus esamus procesus galima perkelti i IT, kai kuriuos procesus pacioje imoneje reikia pakeisti, kad veiktu jie IT pasaulyje. Tam irgi buna alergija is darbuotoju.

                                  Paskutinis momentas - investuoti i tai klientas nenori. Vyrauja manymas, kad atejus IT imone pati zinos kaip cia viska padaryti. Tad is desimciu diegimu, kur teko dalyvauti, tik viena imone suvoke analizes svarba ir nepagailejo pinigu ir gavo tikrai gera produkta. Kai pasakome, reikia padaryti analize (uz ja, aisku, klientas irgi turetu sumoketi) ir tik tada galesime pasakyti kokia sistema jum reikalinga ir kiek ji kainuos - visi pasiusdavo mus toli. Mazdaug, "mes sumokesim uz analize ir pasirodys, kad per brangu, tai juk pinigai i bala". O pardavimu zmones tada ateina pas mus ir sako, na primeskit is akies kiek kainuotu, parduoti sprendima juk reikia. Tada parduodamos kazkokios mistines valandos, ir per jas reikia pasidaryti analize ir idiegti sistema. Tad suma - biudzetas klaidingas, normalios analizes nera, klientas nebendradarbiauja - rezultatas aiskus.
                                  O kokios to priežastys? Ar elementarus IT raštingumas (jo nebuvimas, kuriuo esam tarp "pirmaujančių" ES) nėra viena iš core priežasčių tokio atsainaus požiūrio?

                                  Comment


                                    Tiesiog valstybinėse įmonėse dažniausiai visiems viskas vienodai rodo: motyvacijos gerai dirbti (tobulintis) nėra, sulaukti rimtos atsakomybės už aplaidumą irgi šansų mažai, tai ir plaukiama pasroviui. Vertinama ne kompetencija ir patirtis, o lojalumas vadovui ir gebėjimas prisitaikyti. Taip formuojasi tokie pusiau veiksnūs "savų" kolektyvai, į kuriuos netyčia papuolęs gabesnis ir iniciatyvesnis tampa svetimkūniu. Visur reikėtų sukrėtimo ir gero prievaizdo, kuris vienoje rankoje turėtų meduolį, kitoje - botagą .
                                    Paskutinis taisė senasnamas; 2017.05.18, 14:01.

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą
                                      O kokios to priežastys? Ar elementarus IT raštingumas (jo nebuvimas, kuriuo esam tarp "pirmaujančių" ES) nėra viena iš core priežasčių tokio atsainaus požiūrio?
                                      Ziurint ka laikome tuo "rastingumu". Jei "rastingumu" laikysime mokejima elgtis su kompiuteriu tai nemanau kad tai beda, elemetarius dalykus (email, word, excel, browser) dauguma zmoniu jau moka, bent amateur lygiu.
                                      O jei "rastingumas" butu IT sistemu veikimo, tikslo, esme, principo suvokimas - tada pataikytime tiesiai i desimtuka. Esme zmoniu "approach to IT". Daug kam dar kompiuteris yra arba kazkokia mistine butybe, kuri cia kazka daro, arba tik laisvalaikio/pramogu dalykas. Kazkam dar tai tieisog "spausdinimo masinele", kuria jis naudoja darbe. NonIT zmones nesuvokia jo naudos, ypac senesnes kartos, ir tieisog tam priesinasi. O tai ismokyti/isaiskinti imoneje dazniausiai niekas neplanuoja, tai dazniausia numetama IT zmonem, kurie yra techniniai zmones. Cia labiau reiketu psichologu/life coach'u.
                                      Mano mama, kaip gan tech savy zmogus, tapo vos ne helpdesk'u personalui, ir daug laiko praleidzia mokydama kolegas.

                                      Mano mama kaip tik dirba Kauno klinikose, siuo metu eina visokiu sistemu diegimai. Tai bardakas totalus, is vieno gali eina mano aprasytas analizes nebuvimas, IT strategijos nebuvimas. Mazdaug, gavom pinigu, diegiam IT sistema nes "valdzia liepe". O kokios jos reikia, ar isvis reikia, ka ji turetu daryti, kaip saveikauti su jau idiegtom sistemom - niekas negalvoja. Nera jokio chief technology officer (CTO), jokio solution architect. Dabar informacija persidengia keliose sistemose, kazkas ja ivedineja kelis kartus. Sukonfiguruoti procesai skirtingose sistemose kertasi tarpusavyje ir pan.

                                      Is kito galo, zmoniu "rastingumo" (manaja apibudinta prasme) nebuvimas. Nauja procedura sako, kad pvz ligos istorija ivedama i kompa, bet kruva personalo vistiek dar nesioja ir kisa tuo lapus i kitus kabinetus, nes taip dare iki tol. Aiskinimai, kad to nereik neveikia. O jei nenesa, tada kiti pradeda reikti jog neatnese, nors buvo isaiskinta, jog viskas jau kompe. Tai vardan sventos ramybes veikia sena ir nauja sistemos in parallel. Tokio veikimo pasekme - naujoji sistema nueina i backgruound ir vel viskas grizta i point zero.

                                      P.S. beje IT hardware'o pripirka n+1. Kaip sako personalas, printeriu tik tulike nera. Bet pvz tinklinis spausdinimo irenginys, kuris turi faksa, skaneri, kopijavima ir printinima ir juo gali naudotis iki 50 PC, naudojamas vienam kabinete, dvieju kompiuteriu ir tik printing'ui. Zodziu, pinigai isisavinti.
                                      Paskutinis taisė taspac; 2017.05.18, 14:11.

                                      Comment


                                        Parašė taspac Rodyti pranešimą
                                        Nauja procedura sako, kad pvz ligos istorija ivedama i kompa, bet kruva personalo vistiek dar nesioja ir kisa tuo lapus i kitus kabinetus, nes taip dare iki tol. Aiskinimai, kad to nereik neveikia. O jei nenesa, tada kiti pradeda reikti jog neatnese, nors buvo isaiskinta, jog viskas jau kompe. Tai vardan sventos ramybes veikia sena ir nauja sistemos in parallel.
                                        Dar nereikia pamiršti, kad komputerizavus darbo procesą, reikės atsisakyti dalies darbuotojų, o patys darbuotojai to nelabai nori.

                                        Comment


                                          Parašė taspac Rodyti pranešimą
                                          Ziurint ka laikome tuo "rastingumu". Jei "rastingumu" laikysime mokejima elgtis su kompiuteriu tai nemanau kad tai beda, elemetarius dalykus (email, word, excel, browser) dauguma zmoniu jau moka, bent amateur lygiu.
                                          O jei "rastingumas" butu IT sistemu veikimo, tikslo, esme, principo suvokimas - tada pataikytime tiesiai i desimtuka. Esme zmoniu "approach to IT". Daug kam dar kompiuteris yra arba kazkokia mistine butybe, kuri cia kazka daro, arba tik laisvalaikio/pramogu dalykas. Kazkam dar tai tieisog "spausdinimo masinele", kuria jis naudoja darbe. NonIT zmones nesuvokia jo naudos, ypac senesnes kartos, ir tieisog tam priesinasi. O tai ismokyti/isaiskinti imoneje dazniausiai niekas neplanuoja, tai dazniausia numetama IT zmonem, kurie yra techniniai zmones. Cia labiau reiketu psichologu/life coach'u.
                                          Mano mama, kai gan tech savy zmogus, tapo vos ne helpdesk'u personalui, ir daug laiko praleidzia mokydama kolegas.

                                          Mano mama kaip tik dirba Kauno klinikose, siuo metu eina visokiu sistemu diegimai. Tai bardakas totalus, is vieno gali eina mano aprasytas analizes nebuvimas, IT strategijos nebuvimas. Mazdaug, gavom pinigu, diegiam IT sistema nes "valdzia liepe". O kokios jos reikia, ar isvis reikia, ka ji turetu daryti, kaip saveikauti su jau idiegtom sistemom - niekas negalvoja. Nera jokio chief technology officer (CTO), jokio solution architect. Dabar informacija persidengia keliose sistemose, kazkas ja ivedineja kelis kartus. Sukonfiguruoti procesai skirtingose sistemose kertasi tarpusavyje ir pan.

                                          Is kito galo, zmoniu "rastingumo" (manaja apibudinta prasme) nebuvimas. Nauja procedura sako, kad pvz ligos istorija ivedama i kompa, bet kruva personalo vistiek dar nesioja ir kisa tuo lapus i kitus kabinetus, nes taip dare iki tol. Aiskinimai, kad to nereik neveikia. O jei nenesa, tada kiti pradeda reikti jog neatnese, nors buvo isaiskinta, jog viskas jau kompe. Tai vardan sventos ramybes veikia sena ir nauja sistemos in parallel. Tokio veikimo pasekme - naujoji sistema nueina i backgruound ir vel viskas grizta i point zero.
                                          Labai idmūs insight'ai. Iš savo asmeninės patirties turiu su tuo sutikti

                                          O tai kaip yra ligoninėse ir kitose įstaigose? Ar ten nėra kokio nors normalaus IT bičo, kuris turi kompetencijos susigaudyti sistemose, žino what's going on ir būtų point of contact su visais IT sprendimų provaideriais?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X