Oligopolija yra bene šlykščiausia rinkos padėtis – sukuriama konkurencijos iliuzija, nors realiai jokios konkurencijos nėra. Jei monopolio buvimas tam tikrais atvejais yra pateisinamas ir reikalingas, tai oligopolija nėra visais atžvilgiais žalinga, nes rasti politinės valios kažką reguliuoti yra dar mažiau. Šiaip oligopolijų kūrimasis Lietuvoje yra, sakyčiau, gana ryškus vidaus politinės padėties atspindys. Visa viltis – mažieji verslininkai, bet juos visaip tampo, ir tą pačią Jozvitą, keistos istorijos ir su Fresh Market, Snoro ir Ūkio bankais...
Šiaip, oligopolija nėra nieko blogo, nes ji gali būti ir labai konkurencinga, ypač kai bendrovės turi pakankamai didelius resursus ir yra pasiryžusios kariauti, o ne parsiduoti konkurentui. Ar labai didelės kainos visiškai oligopolinėje mobilaus ryšio rinkoje? Problema atsiranda jei yra sudaromas kartelis ar kainų kare konkurentą pavyksta pribaigti.
Taip ir su kuru. Nelabai yra būdų su tai kovoti, Vilniuje nėra Jozvitos. Su bankais gali kovoti atlikdamas pavedimus per Payserą ir pan.
Gali automobiliu rečiau važinėtis, daugiau naudotis VT, vaikščioti pėsčiomis, važinėti dviračiu, t.y. parodyti jiems kas čia šeimininkas. Jeigu visi taip padarytų, verslas suprastų dėl ko taip atsitiko, nuleistų kainas, kad išvengti bankroto. Lukoil net tiek nereikėjo ir jau pardavė frančizę.
Verslas uždirba iš vartotojų, dėl to jam aktualu, kad tie vartotojai nuolat ir kuo daugiau pirktų.
Lukoil, berods, uždarinėja savo tinklus kitose Europos valstybėse. Neaišku, ar Lietuvoje visiškai užsidarys, nes šiuo metu daug degalinių perduota Baltic Petroleum.
Neapmokestinamąjį pajamų dydį (NPD) ketinama didinti nuo 166 eurų iki 200 eurų. Papildomą NPD už vaiką ketinama didinti dar 60 eurų iki 120 eurų, teigia premjeras.
Kiek juokinga, kai socdemai prieš rinkimus šaukia apie visokius progresinius mokesčius, būtinybę didinti perskirtymą per biudžetą, o atėję į valdžią sukuria darbo grupes, kurios pasako, kad visgi geriausia politika yra liberali - tai ir NPD mažinimas, progresinių mokesčių atsisakymas, darbo santykių liberalizavimas. Džiugu, kad bent jau jie tas darbo grupes kuria, o ne patys bando šalį valdyti, nes nuvaldytų į lankas. Tik blogai, kad jiems prieiti prie tų išvadų prireikia 4 metų. Prarandamas laikas, nes kaimyninės šalys nesnaudžia. Reikia žengti priekyje, o ne bandyti vytis.
Antrojo šių metų ketvirčio duomenys rodo nelinksmą tendenciją Lietuvai. Latvijoje per metus vidutinis atlyginimas padidėjo 6,9 proc. ir siekė 815 eurų prieš mokesčius. Estijoje per tą patį laikotarpį vidutinis atlyginimas augo 7,3 proc. ir birželio mėnesį siekė 1054 eurus. Lietuvoje augimas siekė vos 4,6 proc. ir siekė 714 eurų neatskaičius mokesčių.
Kiek gaila, kad niekas nesiryžta įvedinėti tikrų progresinių mokesčių. Bet NPD didinimas didina jau esamą pajamų mokesčio progresyvumą, taigi nieko tame antisocialdemokratinio ir tipiškai liberalaus nėra , nes iš NPD didinimo didžiausią naudą gaus nedideles pajamas turintys gyventojai.
Dar labai svarbu, kad tokie pokyčiai daromi prieš rinkimus, o tai ženkliai mažina konservatorių tipo dundukų grįžimo prie valdžios tikimybę.
Well oh well..
Galima manyti, kad po euro įvedimo Lietuvoje atlyginimų augimas paspartės kartu su paslaugų kainų augimu.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Kiek gaila, kad niekas nesiryžta įvedinėti tikrų progresinių mokesčių. Bet NPD didinimas didina jau esamą pajamų mokesčio progresyvumą, taigi nieko tame antisocialdemokratinio ir tipiškai liberalaus nėra , nes iš NPD didinimo didžiausią naudą gaus nedideles pajamas turintys gyventojai.
Tiek socdemai, tiek liberalai, tiek ir tie patys konservatoriai panašiai supranta socialinę lygybę, skirtumas yra tik tame, kaip jos reikia siekti. Tipiškas socdemiškas požiūris yra, kad reikia didinti mokesčius daugiau uždirbantiems įvedinėjant progresinius mokesčius, liberalus požiūris yra kad to reikia siekti mažinant mokesčius didinant NPD. Mokesčių mažinimas tikrai yra antisioldemokratiška, tu ir pats ne kartą esi pasisakęs, kad reikia didinti per valstybės biudžetą perskirstomų lėšų dalį.
Dar labai svarbu, kad tokie pokyčiai daromi prieš rinkimus, o tai ženkliai mažina konservatorių tipo dundukų grįžimo prie valdžios tikimybę.
Žinoma, kad tai daroma prieš rinkims, juk socdemai yra populistai. 4 metus nieko nedaro, o prieš rinkimus pakelia pensijas, numetą dar vieną kitą kaulą kitiems ir tikisi juos laimėti. Tačiau nelaimės, nepaisant aukštų reitingų, kai ir per praeitus rinkimus pasimatė, kad jų reitingai nieko verti. Lietuva nenusipelnė tokios tragedijos, kaip socdemų valdymas antrą kadenciją. Visi jų seni komunistai jau yra žiauriai susenę, 72 metų Bradauskas, ar 65-metė Vėsaitė pas juos yra 'vidutiniokai', o ne pensininkai, kuriuos laikas siųsti į 'užtarnautą' poilsį. Nėra jų kuo pakeisti, kai tuo tarpu tiek konservatoriai, tiek ir liberalai atsinaujina jaunais ir progresyviais žmonėmis.
Antrojo šių metų ketvirčio duomenys rodo nelinksmą tendenciją Lietuvai. Latvijoje per metus vidutinis atlyginimas padidėjo 6,9 proc. ir siekė 815 eurų prieš mokesčius. Estijoje per tą patį laikotarpį vidutinis atlyginimas augo 7,3 proc. ir birželio mėnesį siekė 1054 eurus. Lietuvoje augimas siekė vos 4,6 proc. ir siekė 714 eurų neatskaičius mokesčių.
Man atrodo šitame skaičiavime nėra įtrauka infliacija, kuri pagal eurostatą yra tik Latvijoje ir Estijoje, kai tuo tarpu Lietuvoje fiksuojama defliacija. Jeigu pridėtumėm tą vieną procentą, tai tas skirtumas jau būtų tik minimalus. Estijoje labai žemas nedarbo lygis, kuris smarkiai prisideda prie atlyginimų didėjimo, tačiau tai, kad atlyginimai jau kelis metus auga sparčiau už konkurencingumą, turi neigiamų pasekmių nes lėtina ekonomikos augimo tempą. Ankščiau ar vėliau tai turės pasekmių ir atlyginimų didėjimui, o pasak Estijos finansų ministerijos, tos pasekmės jau bus ateinančiais metai, kai realūs atlyginimai didės tik 2,4%. Lietuvoje tuo tarpu atlyginimų augimas turėtų tik spartėti, o ne letėti, darbo lygio mažėjimas artėja prie tos ribos, kai darbdaviai naują darbuotoją galės surasti tik pasiūlius didesnį atlyginimą.
Tiek socdemai, tiek liberalai, tiek ir tie patys konservatoriai panašiai supranta socialinę lygybę, skirtumas yra tik tame, kaip jos reikia siekti. Tipiškas socdemiškas požiūris yra, kad reikia didinti mokesčius daugiau uždirbantiems įvedinėjant progresinius mokesčius,
Tai čia tau taip atrodo Iš tiesų progresiniai mokesčiai yra priemonė darbo apmokestinimui (kuris LT yra aiškiai per didelis) sumažinti. Deja tam labai priešinasi dešinieji, visų pirma konservatoriai, siekiantys didelių mokesčių ir mažų valstybės išlaidų politikos.
Kadangi plataus visų politinių jėgų konsensuso šiuo klausimu nėra, tai niekas ir nesiryžta proceso judinti.
liberalus požiūris yra kad to reikia siekti mažinant mokesčius didinant NPD. Mokesčių mažinimas tikrai yra antisioldemokratiška, tu ir pats ne kartą esi pasisakęs, kad reikia didinti per valstybės biudžetą perskirstomų lėšų dalį.
Aš ne kartą esu rašęs, kad reikia didinti valstybės išlaidas, o tai ne tas pats
Žinoma, kad tai daroma prieš rinkims, juk socdemai yra populistai. 4 metus nieko nedaro, o prieš rinkimus pakelia pensijas, numetą dar vieną kitą kaulą kitiems ir tikisi juos laimėti. Tačiau nelaimės, nepaisant aukštų reitingų, kai ir per praeitus rinkimus pasimatė, kad jų reitingai nieko verti. Lietuva nenusipelnė tokios tragedijos, kaip socdemų valdymas antrą kadenciją. Visi jų seni komunistai jau yra žiauriai susenę, 72 metų Bradauskas, ar 65-metė Vėsaitė pas juos yra 'vidutiniokai', o ne pensininkai, kuriuos laikas siųsti į 'užtarnautą' poilsį.
Tai jų klausimas tuoj išsispręs natūraliai
Nėra jų kuo pakeisti, kai tuo tarpu tiek konservatoriai, tiek ir liberalai atsinaujina jaunais ir progresyviais žmonėmis.
Progresyvus konservatorius yra oksimoronas
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment