Parašė l2ez4m
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lietuvos ekonomikos aktualijos
Collapse
X
-
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąPaprastai žmonių perkamoji galia yra matuojama pagal tai, kiek jie gali nusipirkti tam tikrų prekių, o ne pagal tai, kiek turi pinigų joms nusipirkti. Jeigu du žmonės gauna tas pačias pajamas, tačiau vienas už tai savo šaly gali nusipirkti dviratį, o kitas mašiną, tai tikrai nėra taip, kad jie abu vienodai gerai gyvena. Kainas būtina lyginti, nes ne pinigai laimę neša, o produktai nusipirkti už juos. Tačiau tiesa yra tai, kad kuo didesnės kainos, tuo paprastai šalis yra turtingesnė, tačiau šita taisyklė nėra absoliuti. Venesueloje kainos kosminės, tačiau ir atlyginimai labai maži ir dauguma žmonių skursta.
Jeigu galvosime, kad kainų nereikia lyginti, tada gausime, kad Estija yra turtingesnė už Čekiją, o tai tikrai nėra tiesa. Vienos šalys kainas yra sukėlusios, o kitos šalys kainas laiko žemesniame lygyje, kartu ir su mažesniais atlyginimais.
Beje iš artimiausių mūsų 'konkurentų' ES, kurių BVP daugiau mažiau panašus, kainos sukeltos yra Graikijoje, Portugalijoje, Kipre, o žemos kainos yra Čekijoje, Slovakijoje, Lietuvoje. Iš to lengva pasidaryti išvadas kuris kelias vis dėl to yra tvaresnis. Estija taip pat sukėlė kainas, tačiau už tai sumokėjo sulėtėjusiu ekonomikos augimu.
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąKaip ten bebūtų, tačiau jeigu dėl Rusijos krizės Lietuva prarado 1% augimo, tai jau yra labai daug.
Comment
-
Parašė andyour Rodyti pranešimąO kas kainas sukėlė? Turistai?
Parašė andyour Rodyti pranešimąKiek pats asmeniškai praradai?
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąKainas visų pirma sukelia kvaila valdžia, dažniausiai įvedinėdama socializmą ir populizmą, kaip kad minimalūs atlyginimai, dideli mokesčiai, didelis BVP perskirstymas per biudžetą, o kartais netgi ir kainų reguliavimas.
Comment
-
Parašė andyour Rodyti pranešimąAš maniau, kad tik planinėje ekonomikoje valdžia nustatinėja kainas
Comment
-
Na matyt pamiršot BVP apibrėžimą - market value of all the finished goods and services produced within a country in a specific time period.
Kaip tai kas/ką prarado - Lietuva neteko €120mln. realaus BVP prieaugio (eksportavo mažiau liet. kilmės prekių, taigi sumažėjo dedamasis NX (net exports) komponentas BVP struktūroje). O konkrečiai - gamintojai, agro sektorius, perdirbėjai, vežėjai prarado lėšas, kurias galėjo reinvestuoti, išmokėti dividendus, plėsti verslą, kurti naujas darbo vietas, mokėti mokesčius bei atlyginimus, ect.
Teigiamas aspektas sakyčiau, kad neipaisant ryškios kaimyninių šalių recesijos bei svarios mūsų eksporto priklausomybės nuo jų; kasmet prarandant reikšmingą masę darbingo amžiaus demografijos - realusis BVP augimas per visus esminius paslaugų, gamybos, statybos sektorius nepaliauja džiuginti.
Tai neabejotinai signalizuoja, kad tokie bvp augimą įtakojantys fundamentals, kaip produktyvumas, TUI (pirmauja pabaltijy), naujų produktų/paslaugų sparti inovacija, intensyvi technologinės pažangos skvarba - Lietuvoje yra on the right track.
Kaip pvz, realus Lietuvos produktyvumas visuose segmentuose per paskutinį dešimtmetį augo sparčiausiai ES.
Svarbiausia, kaip jau ne kartą forume buvo pažymėta, bet kokiom priemonėm išjudinti spartesnius viešojo sektoriaus efektyvumo pokyčius.Paskutinis taisė l2ez4m; 2015.07.31, 01:55.
Comment
-
Parašė l2ez4m Rodyti pranešimąNa matyt pamiršot BVP apibrėžimą - market value of all the finished goods and services produced within a country in a specific time period.
Eksportas ir importas BVP labai mažai figuruoja ta prasme, kad prisipliusuoja tik skirtumas tarp eksporto ir importo. Jeigu yra reeksportuojama, tai prie BVP prisipliusuoja tas pelnas, kuris gaunamas perkant už pigiau ir parduodant brangiau į Rusiją. Su lietuviškų prekių kilmės eksportu yra šiek tiek kitaip, nes jeigu reeksportuojant prekes Lietuvoje lieka (į BVP įsdiskaičiuoja) sakykim 20% jų vertės (uosto, vežėjų paslaugos, įmonės pelnas, atlyginimai ir pan.), tai prekes gaminant Lietuvoje tos vertės lieka ir į BVP įsiskaičiuoja veikiausiai kokia 80%. Esmė, kad reeksporto įtaka BVP yra žymiai mažesnė, nei kad lietuviškų prekių eksporto, tarp jų negalima dėti lygybės ženklo. Lietuviškos kilmės prekių eksportas yra kaip medis, kurio pajamos išsišakoja Lietuvoje ir sukuria nemažą BVP, o reeksportas yra kaip šaka, nes pagrindinis pelnas eina tą prekę pagaminusiai šaliai. Dėl to reikia atsižvelgti į tai, kad Lietuvos eksporto struktūroje į Rusiją reeksportas sudarė 85%, taigi nors Latvijos eksportas į Rusiją yra 10%, o Lietuvos 20%, tačiau jeigu Latvijos eksporto struktūroje vietiniai gaminiai užima 70%, kai Lietuvos tik 15%, tai Latvijos BVP praradimai bus didesnis, nors iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti, kad Lietuvos eksportas dvigubai didesnis, tai ir dvigubai daugiau BVP praras.
Kaip tai kas/ką prarado - Lietuva neteko €120mln. realaus BVP prieaugio (eksportavo mažiau liet. kilmės prekių, taigi sumažėjo dedamasis NX (net exports) komponentas BVP struktūroje)
Comment
-
Na jei atkreipei dėmesį - tai parašytas buvo BVP apibrėžimas; formulės žinojimas econ forumo skilty maniau yra a given, nekilo ranka insult'it your intelligence tokia banalia trivia. Bet taip - tu ją teisingai nurašei.
Viskas į ta pusę dėstoma ir įvertinant reeksporto svorį bendrame balanse, čia tik galima pridurti, kad anot stambiausių Europos reeksportuotojų - olandų, vidutinė reeksporto marža (re-export margin) yra 8 cents on euro (ie 8%), tuo tarpu savos kilmės produkcijos - 60 cents on euro (60%), na o didžiausią pelną neša paslaugų eksportas ~80%.
Iš esmės pritariu prielaidai, kad naftos produktų eksporto vertę, o ne apimtis, smukdė sumažėjęs žaliavos kainų lygis.
P.S. Tačiau klaidingas yra teiginys, kad sumažėjusios žaliavų kainos būtinai turėjo staiga bendrai išauginti M.N. gamybos apimtis (ar yra duomenys?!), pamirštant paklausos (demand) funkciją, juk kaip žinom kuras yra pakankamai neelastinga commodity, ty sumažėjusi ar padidėjusi jo kaina - paklausai nedaro esminės įtakos.
Tačiau vertėtų sugrįžti į antrąjį ketvirtį, kurio rodiklius ko gero paskubėjau (nuėjau lengviausiu keliu) įvertinti ektrapoliuodamas pirmo Q duomenis (neturėdamas tikslios antro Q eksporto informacijos), kuomet matome gan aiškias lietuviškos kilmės produkcijos bear (mažėjimo) tendencijas:
Palyginamuoju laikotarpiu (sausį-birželį), pramonės įmonių pardavimo ir paslaugų vertė ne Lietuvos rinkoje sumažėjo 0,7proc., daugiausiai dėl 11,1proc. smuktelėjusių maisto produktų gamybos, 5,1 proc. – rafinuotų naftos produktų gamybos, 14,5proc. – guminių ir plastikinių gaminių gamybos įmonių produkcijos pardavimų.
Paskutinis taisė l2ez4m; 2015.07.31, 16:37.
Comment
-
/\ Man įdomu, kiek laikinai grįžtančių emigrantų užsirašo į darbo biržą. Manau, svarbesnė yra darbo pasiūla. Būti bedarbių yra labai daug galimybių - nelegaliai dirbti, emigracijoje dirbti, rūpintis šeima išlaikomam pvz. vyro., baigus studijas gyventi su tėvais.Paskutinis taisė andyour; 2015.08.01, 15:04.
Comment
-
/\ Taip, bedarbystes statistika vis dar didoka, bet is kitos puses negalima sakyti, kad išpūsta kitu ES šalių atzvilgiu, nes salia tavo išvardintų veiksniu reiktu priimti domėn ir priešinga veiksni - lietuviai zymiai mažiau turi tendencija registruotis bedarbiu biržoje vien del to, kad pašalpų suma is esmės yra mizeris ir dideles incentive registruotis kaip bedarbiui LT nera - ypač lyginant su socialiai 'dosniomis' Vakaru Europos šalimis.
Šiek tiek kita tema - reiktu pastebeti nebloga tendencija, kad Lietuvoje paskutiniu metu populiarėja 'sezoninis' paslaugu eksportas. Baldininkai ar statybininkai, pavyzdžiui, išvažiuoja tik kelioms savaitėms atlikti projektą kur nors kitoje ES šalyje arba Norvegijoje, ir grįžta atgal.There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).
Comment
-
Parašė nomad Rodyti pranešimą/\ Taip, bedarbystes statistika vis dar didoka, bet is kitos puses negalima sakyti, kad išpūsta kitu ES šalių atzvilgiu, nes salia tavo išvardintų veiksniu reiktu priimti domėn ir priešinga veiksni - lietuviai zymiai mažiau turi tendencija registruotis bedarbiu biržoje vien del to, kad pašalpų suma is esmės yra mizeris ir dideles incentive registruotis kaip bedarbiui LT nera - ypač lyginant su socialiai 'dosniomis' Vakaru Europos šalimis.
Comment
-
Šiaip EU nedarbo lygis fiksuojamas, ne pagal registruotų darbo biržoj skaičių, bet atlikus įmantrią algoritminę Labour Force Survey apklausą
Galų gale per paskutinį dešimtmetį realus Lietuvos ekonomikos augimas buvo vienas sparčiausių Europoje:
Tad kas tikrai norėjo darbo - jį seniai susirado; kas nenorėjo dirbti už LT minimumą, seniai išvažiavo kapotų kanopų fasuoti.
Manau, kad konkrečiai šiandienėj ekonominėj LT aplinkoj ši apklausa, kažin ar atspindi tikrąją padėtį, ypač agnostiniam investuotojui, nežinančiam intymesnio sociokultūrinio audinio.
O iš tų 8/100 ''bedarbių'' - vienas ko gero frikcinis, laikinai ''įstrigęs'' tarp darbų; antras - neįgalus, nedirbantis dėl objektyvių priežasčių, trečią - ''bobutė'' per klaidą užrašė (mat iki 30% apklausos duomenų surenkami per proxy (ty per trečiąjį asmenį)); ketvirtas - statistinė margin of error klaida; na o likę keturi komunarai, ko gero vyresnio amžiaus piliečiai, ne tik, kad nebelabai orientuojasi šiandienėj realybėj, bet ir prie sovietų mažai turėjo ką bendro su darbu.Paskutinis taisė l2ez4m; 2015.08.03, 02:01.
Comment
-
Parašė l2ez4m Rodyti pranešimąŠiaip EU nedarbo lygis fiksuojamas, ne pagal registruotų darbo biržoj skaičių, bet atlikus įmantrią algoritminę Labour Force Survey apklausą
Comment
-
Jei kažkoks parametras nepatinka, reikia keisti jo skaičiavimo būdą :
Nedarbo problemą prancūzai „sprendžia“ keisdami bedarbių skaičiavimo metodiką
http://www.15min.lt/verslas/naujiena...ika-666-519365
Jei keičiama nedarbo, infliacijos, BVP ir pan. rodiklių skaičiavimo metodika, paprastai siekiama vieno - kad tie rodikliai kuo gražiau atrodytų.
Comment
-
Parašė Aleksas666 Rodyti pranešimąNa bet ką čia lyginti, mažas ar didelis, pasižiūrėkit į Graikiją, kas ketvirtas bedarbis, Ispanijoje kas 5. Realiai taip nėra, Lietuvoje tas pat, bedarbių iš tikro nedaugiau 5%, tik klausimas, kas paversti juos "darbiais".
Gal tiesiog reiktų naikinti pašalpas, lengvatas būstui, visus biurokratus dirbančius su pašalpom, darbo biržas, o procentinę dalį valstybės biudžeto visiems dirbantiems pasidalinti, pvz. po ~100eur. Žinoma, išlaikyti pašalpų administravimo ir darbo biržų biurokratus nekainuoja 100mln. eurų, bet augant pašalpoms ir augant jų gavėjų skaičiui, remiantis vakarų europos patirtimi, ateity gal ir apsimokėtų. Iš to 100eur. 21% grįžtų į biudžetą mokesčių pavidalu.Paskutinis taisė andyour; 2015.08.03, 17:23.
Comment
Comment