Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Lietuvos ekonomikos aktualijos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Įvardijo 25 punktus, kuriais nori pabloginti visų dirbančiųjų sąlygas

    http://www.delfi.lt/verslas/verslas/....d?id=67537944
    Pateikiame profsąjungų pateiktą pastabų sąrašą:

    1. Sumažinti įspėjimo apie darbo sutarties nutraukimą darbdavio iniciatyva terminai atskirais atvejais (pvz. auginantiems vaikus iki 14 metų) net keturis kartus nuo 4 mėnesių iki vieno mėnesio;
    2. Darbuotojui nesutikus dirbti sumažintu darbo užmokesčiu, tai bus teisėta priežastis nutraukti su juo darbo sutartį (DK 44 str. 2 d.);
    3. Šešis kartus siūloma mažinti išeitines išmokas, atleidžiant darbuotoją darbdavio iniciatyva, kai nėra darbuotojo kaltės ( nuo šešių mėnesių iki vieno)
    Kitais atvejais, nutraukiant darbo sutartį, kai nėra darbuotojo kaltės (pvz. kai dėl sveikatos negali dirbti darbo sutartyje sutarto darbo), išeitinė išmoka sumažinta nuo dviejų mėnesių iki dviejų;
    4. Mažinamas apmokėjimas už prastovą, nes bet kuriuo atveju: atsisakius, ar neatsisakius darbo prastovos metu, bus mokama tik 30 proc., o ne 2/3 VDU;
    5. Numatomas naujas atleidimo iš darbo pagrindas - atleidimas darbdavio valia be svarbios priežasties, išmokant už šešis mėnesius išeitinę išmoką, kurią dabar darbuotojai turi teisę gauti atleidžiant juos iš darbo darbdavio iniciatyva dėl svarbių priežasčių.
    Mažose įmonėse iki 10 darbuotojų išeitinės išmokos dydis yra numatomas tik už tris mėnesius, o nutraukiant be svarbios priežasties nenustatytos apimties darbo sutartį, užtenka išmokėti išeitinę išmoką pusės mėnesio atlyginimo dydžio. Tai prieštarauja Europos socialinės chartijos (pataisytos) 24 straipsniui, kuris nustato, kad visi darbuotojai turi teisę, kad jų darbo sutartis nebūtų nutraukta be svarbių priežasčių, nesusijusių su jų sugebėjimais ar elgesiu arba pagrįstų įmonės, įstaigos ar tarnybos veiklos reikalavimais. Iki Darbo kodekso galiojęs Darbo sutarties įstatymas tokią teisę nustatė ir buvo panaikintas kaip prieštaraujantis tarptautiniams įsipareigojimams, bet netgi ir tada išeitinė išmoka buvo atgrasanti darbdavį piktnaudžiauti, nes jos dydis buvo nuo 12 iki 36 mėnesių;
    6. Mažinamos nėščių moterų garantijos suteikiant teisę nutraukti terminuotas darbo sutartis jų nėštumo metu, o dirbančioms pagal neterminuotą darbo sutartį darbo vieta išsaugoma tik keturis mėnesius po vaiko gimimo, vietoj dabar numatytų trijų metų;7. Taip pat mažinamos ir kitų labiausiai socialiai pažeidžiamų asmenų, auginančių vaikus iki trijų metų, garantijos panaikinant darbdavio pareigą išsaugoti darbo vietą ir priimti juos į darbą po vaiko priežiūros atostogų;
    7. Panaikinamas objektyvios priežasties reikalavimas sudaryti terminuotą darbo sutartį nuolatinio pobūdžio darbui. Terminuotų darbo sutarčių sudarymas liberalizuojamas;
    8. Vietoje bendros poilsio dienos sekmadienio, o esant 5 dienų darbo savaitei – šeštadienio ir sekmadienio (iš eilės dvi poilsio dienos, senajame DK 161 str.), pateikiama „nauja“ formuluotė „Poilsio diena – diena, kai nedirbama pagal darbo laiko režimą. Kur išeiginės dienos šeimos gyvenimui derinti krikščioniškas vertybes išpažįstančioje šalyje?
    9. Palengvinamas laikinojo įdarbinimo sutarčių sudarymas, nes dabar draudžiama pakeisti sudaryti laikinojo įdarbinimo sutartis, siekiant pakeisti atleistus laikinojo darbo naudotojo darbuotojus, o Darbo kodekso projekte numatoma galimybė praėjus 30 dienų po darbo sutarčių nutraukimo su nuolatiniais darbuotojais sudaryti laikinojo įdarbinimo sutartis. Kaip jau parodė vyravusi praktika iki Laikinojo įdarbinimo per laikinojo įdarbinimo įmones įstatymo priėmimo, atleidžiami darbuotojai įdarbinami į paties darbdavio įkurtą naują tuščią įmonę, bet gerokai blogesnėmis sąlygomis nors dirba tokį pat darbą kaip ir anksčiau;
    10. Nenustatytos apimties darbo sutartys, kai darbo funkcijos atlikimo laikas iš anksto nenustatytas, vienpusiškai pažeidžia darbuotojų interesus, nes darbuotojas negali planuoti savo laiko ir pajamų, tampa visiškai priklausomas nuo darbdavio ir gali būti bet kada atleistas išmokėjus dviejų mėnesių darbo užmokestį;
    11. Mažų įmonių (iki 10 darbuotojų) pagal Statistikos departamento informaciją Lietuvoje yra apie 2/3. Siūloma netaikyti didelės dalies darbo teisių apsaugos garantijų. Taip pat atleisti darbdavio valia išmokant trijų mėnesių išeitinę išmoką, o darbdavio iniciatyva dėl svarbios priežasties išmokant vieno mėnesio išeitinę išmoką ir įspėjant prieš dvi savaites. Tokie darbuotojai negalės planuoti savo laisvalaikio, nes darbo grafikas galės būti keičiamas be jokio įspėjimo;
    12. Darbo laikas nebus trumpinamas sveikatos priežiūros specialistams, pedagogams ir kitiems sutrumpintą darbo laiką dirbantiems darbuotojams;
    13. Darbo grafikai bus keičiami įspėjus darbuotoją prieš dvi dienas, vietoj dabar numatytos savaitės, o tai labai apsunkins darbuotojams planuojant jų poilsio laiką ir derinant darbą su šeimos įsipareigojimais;
    14. Budėjimas namuose nebus laikomas darbo laiku ir per mėnesį dvi savaites darbdavys galės reikalauti, kad po darbo darbuotojai būtų namuose pasirengę bet kada atvykti darbdavio kvietimu į darbą. Bus neįmanoma suderinti darbo ir šeimos įsipareigojimų bei planuoti poilsio laiką;
    15. Darbdavys galės nurodyti dirbti dvi ir daugiau valandų viršvalandžių per dieną be darbuotojo sutikimo. Tai reiškia, kad ryte išėjęs į darbą darbuotojas nežinos, kada galės sugrįžti namo. Kur čia šeimos ir darbo suderinamumas;
    16. Pietų pertrauka po penkių valandų nepertraukiamo darbo, vietoje keturių, o savaitės nepertraukiamas poilsis 24 valandos vietoje 35 valandų;
    17. Taip pat nebus suteikiamos atostogos už stažą ir ypatingą darbų pobūdį, panaikinamos pailgintos atostogos sveikatos priežiūros specialistams, pedagogams ir kitiems darbuotojams. Trumpinamas atostogų laikas visiems darbuotojams, nes mokamų atostogų laikas nebus įskaitomas į stažą atostogoms gauti;
    18. Mažinamas apmokėjimas už atostogas paliekant darbuotojui jo darbo užmokestį, o ne vidutinį darbo užmokestį ir numatant galimybę mokėti atostogpinigius ne prieš atostogas, o atostogų metu;
    19. Atimamos teisės profesinėms sąjungoms dalyvauti informavimo ir konsultavimo procedūrose, nors per dešimt metų veiklos darbo tarybos nepasiteisino, nes pavieniai renkami darbuotojai objektyviai neturi reikiamos kvalifikacijos, išteklių ir patirties tinkamai atstovauti darbuotojams;
    20. Mažinamos profesinių sąjungų narių, prisiimančių papildomą riziką dalyvaujant derybose su darbdaviu, garantijos;
    21. Kišamasi į profesinių sąjungų veiklą, nustatant koks skaičius darbuotojų atstovavimą įgyvendinančių narių, kuriems taikoma papildoma apsauga atleidimo iš darbo atveju. Taip pat numatoma, kad valstybės institucijos spręs, ar taikyti papildomą apsaugą atleidimo iš darbo atveju profesinės sąjungos nariams vykdantiems darbuotojų atstovavimą. Tai pažeistų profesinių sąjungų savarankiškumą ir nepriklausomumą nuo valstybinės valdžios institucijų kas yra draudžiama tarptautiniais teisės aktais;
    22. Siūloma apriboti profesinių sąjungų susivienijimų ir padalinių steigimą bei apsunkinti aukštesnio nei įmonės lygiu streikų organizavimą reikalaujant 1⁄4 visų atitinkamo ekonominės veiklos sektoriaus profesinių sąjungų narių pritarimo;
    23. Siūloma praktiškai panaikinti profesinių sąjungų vykdomą nevalstybinę darbo įstatymų kontrolę. Taip pat atsisakant vietinių norminių aktų (darbo tvarkos taisyklių ir kt.) derinimo su profesine sąjunga;
    24. Kolektyvinėmis sutartimis siūloma galimybė dar pabloginti darbuotojų padėtį lyginant su Darbo kodekso nustatyta;
    25. Numatoma įteisinti darbdavių galimybę skelbti lokautą (DELFI - esant nesutarimams įmonėje darbdavys gali neleisti dirbti ir nemokėti atlyginimų).

    Comment


      Parašė dr-rox Rodyti pranešimą
      Įvardijo 25 punktus, kuriais nori pabloginti visų dirbančiųjų sąlygas

      http://www.delfi.lt/verslas/verslas/....d?id=67537944
      Gal kažkas suinteresuotas kad daugiau lietuvių susikrautų lagaminus ir rautų į Anglijas, o į jų vietas privažiuotų pigios darbo jėgos iš trečiųjų šalių. Čia tik mano pamąstymai. Pvz: vienoje statybinėje (renovuoja namus) įmonėje dirba atvykę ukrainiečiai kurie gaudami 1300 -1500 lt (pernai metų duomenys) rankomis ploja, o vietiniai nebegali darbdaviui kelti sąlygų, telieka važiuoti į užsienį.

      Comment


        Šiandien prezidentė rėžė per TV žinias, atseit tie mokslininkai gavę užsakymą ir uždarbį 5 milijonus iš verslininkų pakišo šį projektą vyriausybei.

        Comment


          Šiandien prezidentė rėžė per TV žinias, atseit tie mokslininkai gavę užsakymą ir uždarbį 5 milijonus iš verslininkų pakišo šį projektą vyriausybei.
          Aha, kiek iš prezidentės komentarų supratau, tai projektą rengė ne ta vyriausybė. Jei būtų rengusi kita vyriausybė, tai ir mokslininkai būtų geri ir milijonų ne per daug .

          Comment


            reikia dziaugtis, kad isvis bent viena vyriausybe prisiverte tokias salygas paleist Antras teisingas darbas sios klounu vyriausybes

            Comment


              Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
              reikia dziaugtis, kad isvis bent viena vyriausybe prisiverte tokias salygas paleist Antras teisingas darbas sios klounu vyriausybes
              Džiaugtis reikia tuo, kad seimas šio liberalizavimo nepatvirtins, nes ten dar yra mastančių žmonių. Šis paketas skirtas brandžiai, demokratiškai visuomenei, kur į darbuotoją žiūrima kaip į pagalbininką siekiant plėtoti verslą, o ne kaip į pigų įrankį.

              Comment


                Parašė Zilvis3 Rodyti pranešimą
                Džiaugtis reikia tuo, kad seimas šio liberalizavimo nepatvirtins, nes ten dar yra mastančių žmonių. Šis paketas skirtas brandžiai, demokratiškai visuomenei, kur į darbuotoją žiūrima kaip į pagalbininką siekiant plėtoti verslą, o ne kaip į pigų įrankį.
                Koks skirtumas, kaip žiūrima? Nepatinka, kaip žiūrima vienur, eik kitur, kur žiūrima geriau. Tie, kurie žiūri į darbuotoją kaip į tavo minimą "pigų įrankį" patys neišliks šiuolaikinėje ekonomikoje.

                Comment


                  Žiauroki tie pakeitimai, tikrai. Mums dar toli iki jų, žinant, kaip įmonės elgiasi su savo darbuotojais net ir pagal senąjį kodeksą, padėtis keičiasi labai lėtai. Ne viena istorija būna apie tai, kad žmonės negauna išeitinių, jiems nesumokama už viršvalandžius, ribojamas pietų metas ir t.t. vien dėl to, kad žmogus dreba ir bijo pareikalauti. O jei pareikalauti nebegalės ir teisiškai? Baisu pagalvoti.
                  Lietuva visiems.

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą
                    Koks skirtumas, kaip žiūrima? Nepatinka, kaip žiūrima vienur, eik kitur, kur žiūrima geriau. Tie, kurie žiūri į darbuotoją kaip į tavo minimą "pigų įrankį" patys neišliks šiuolaikinėje ekonomikoje.
                    Kaip matai net ir prie neliberalaus DK tokie išsilaiko, tai siūlomos pataisos iš esmės leistų tokiems augti ir bujoti. Pats toli nuo Lietuvos sėdi, tau nelabai aktualus Lietuvos DK.

                    Comment


                      Parašė Zilvis3 Rodyti pranešimą
                      Kaip matai net ir prie neliberalaus DK tokie išsilaiko, tai siūlomos pataisos iš esmės leistų tokiems augti ir bujoti. Pats toli nuo Lietuvos sėdi, tau nelabai aktualus Lietuvos DK.
                      Koks skirtumas, kur kas sėdi? Jei jau imame reikšti tokius "argumentus", reikia manyti, kad nieko geresnio nebeišeina sugalvoti?

                      Tiesiog sunku įžvelgti logiką tokiuose argumentuose, kurie neturi jokio praktinio pagrindimo, o egzistuojantys pavyzdžiai ir track-record'as iš kitų pasaulio šalių rodo, kad praktika yra visiškai kitokia, negu bandai čia aiškinti. Kokiais būdais sustabarėjęs, atgyvenęs, praktikoje neveikiantis ir nuo Sovietinių laikų užsilikęs DK yra geriau už tai, kas ruošiama? Ar būsi vienas iš etatinių zirzlių apie "teisibę" ir "ligibę"?

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą
                        Koks skirtumas, kur kas sėdi? Jei jau imame reikšti tokius "argumentus", reikia manyti, kad nieko geresnio nebeišeina sugalvoti?

                        Tiesiog sunku įžvelgti logiką tokiuose argumentuose, kurie neturi jokio praktinio pagrindimo, o egzistuojantys pavyzdžiai ir track-record'as iš kitų pasaulio šalių rodo, kad praktika yra visiškai kitokia, negu bandai čia aiškinti. Kokiais būdais sustabarėjęs, atgyvenęs, praktikoje neveikiantis ir nuo Sovietinių laikų užsilikęs DK yra geriau už tai, kas ruošiama? Ar būsi vienas iš etatinių zirzlių apie "teisibę" ir "ligibę"?
                        Jei pats nematai kokia yra praktika, tai dar nereiškia, kad nėra pagrindimo. Kartoju dar kartą, net ir dabartinio DK atveju ne visada laikomasi ir užtikrinamos darbuotojų garantijos, prie tokio liberalizavimo kaip siūloma apie kažkokias garantijas praktiškai visai galima užmiršt. Ir pasikartosiu dar kartą, aš kalbu apie Lietuvą, ne apie valstybes, kur visuomenės mentalitetas daug aukštesniame lygyje.

                        Aš nesu prieš liberaližavimą, ką ir rašiau puslapyje prieš tai, aš esu prieš konkrečiai tokį DK liberalizavimą, koks yra pasiūlytas.Ir jis nebus priimtas, nes neatitinka mūsų visuomenės/darbdavių sąmoningumo lygio.

                        Comment


                          Parašė John Rodyti pranešimą
                          Šiek tiek į antrą planą nustumiama aktualija. Nors tai gali tapti potencialia aukso kasykla Lietuvai

                          Perspėja: iš darbuotojų bus atimta dauguma socialinių garantijų

                          Būtų nuostabu. Belieka viltis, kad bus išlaikytas principingumas ir nepasiduota balsų medžioklei.
                          Super. Nerealios naujienos. Tegu šunys (i.e. Tomas) loja, o vežimas ta linkme tik toliau važiuoja!
                          There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).

                          Comment


                            Eilinis įrodymas, kad Lietuvoje užtenka vienos partijos, nes kuri belaimėtų rinkimus vis tiek bus liberali . Manot, kad po reformos padaugės gerai mokamų darbo vietų? O gal kaip tik fabrikėlių su viršvalandžius dirbančia pigia darbo jėga? Gali būti, kad liberalizavus darbo santykius darbo jėga tiesiog liberaliai išvažiuos ten, kur mažiau liberalu. Kvalifikuotų darbuotojų juk jau dabar trūksta. Kažin ar valdžioje apskritai yra pajėgių suvokti reformos apimtį, poveikį visoms suinteresuotosioms šalims ir šalies ekonomikai?
                            Paskutinis taisė senasnamas; 2015.03.26, 21:29.

                            Comment


                              Mane tai labiausiai sokiravo Grybauskaites pozicija siuo klausimu. Akademikus nuvertino ir vos neisvadino sizofrenikais, kurie tik isisavinti studiju pinigus temoka... Labai savotiska tokia pozicija. Jei mano, kad mes ariam visa gyvenima besimokydami vien tam, kad po to isisavint pinigus ir ramiai gyvent, tai tada labai idomu, kodel pati Prezidente neturi bent dr. laipsnio. Gi pagal Prezidente, nelabai ka ir bereiskia atart 4m. bakalaure, 2m. magistre ir dar 4m. doktorantura... Bet aciu Grybauskaitei, kad sumokejo uz mano phd, nors pagal ja tai ir nieko nereiskia, o mano nuomones svarba yra zemesne nei neturincio akademinio laipsnio, bet priklausancio teisingai partijai

                              Comment


                                Parašė Torkas Rodyti pranešimą
                                Tik maža dalis verslo tokioj miniatiūrinėj valstybėj turėtų būti susieta su vidaus vartojimu. EU - laisva rinka, pilna mokių vartotojų.
                                Tomas nepripažįsta ES ir globalizacijos. Taigi baik erezijas.

                                Jam taip pat nedomu, iš kur 'mokus' vartotojas atsiranda ...
                                There is nothing more dreadful than imagination without taste (J. W. Goethe).

                                Comment


                                  Parašė John Rodyti pranešimą
                                  Kokiais būdais sustabarėjęs, atgyvenęs, praktikoje neveikiantis ir nuo Sovietinių laikų užsilikęs DK yra geriau už tai, kas ruošiama?
                                  O kaip siūlomos DK naujovės pagerins situaciją darbo rinkoje?

                                  Comment


                                    Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                                    Mane tai labiausiai sokiravo Grybauskaites pozicija siuo klausimu. Akademikus nuvertino ir vos neisvadino sizofrenikais, kurie tik isisavinti studiju pinigus temoka... Labai savotiska tokia pozicija. Jei mano, kad mes ariam visa gyvenima besimokydami vien tam, kad po to isisavint pinigus ir ramiai gyvent, tai tada labai idomu, kodel pati Prezidente neturi bent dr. laipsnio. Gi pagal Prezidente, nelabai ka ir bereiskia atart 4m. bakalaure, 2m. magistre ir dar 4m. doktorantura... Bet aciu Grybauskaitei, kad sumokejo uz mano phd, nors pagal ja tai ir nieko nereiskia, o mano nuomones svarba yra zemesne nei neturincio akademinio laipsnio, bet priklausancio teisingai partijai
                                    siaip kiek teko girdeti jos pasisakymus, tai man pasirode, kad kritika buvo labiau nukreipta i studijos kaina, o ne i kokybe... 5 mln lt siaip nemenka suma...

                                    Comment


                                      Na ji labai aiskiai issireiske, kad tai yra "kratinys", o akademiku nuomone ir isvados dar nera teisinga nuomone ir isvados... kind of tiesus pareiskimas, kad akademikai/mokslininkai joks ne autoritetas o 5mln tai nera tokia jau didele suma uz toki kieki zmoniu. Vien studiju su phd kaina apie 90k eur

                                      Comment


                                        Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                                        Na ji labai aiskiai issireiske, kad tai yra "kratinys", o akademiku nuomone ir isvados dar nera teisinga nuomone ir isvados... kind of tiesus pareiskimas, kad akademikai/mokslininkai joks ne autoritetas o 5mln tai nera tokia jau didele suma uz toki kieki zmoniu. Vien studiju su phd kaina apie 90k eur
                                        Grybauskaitė kaip visada užsiima populizmu, nereiktų per daug dėmesio kreipti į tas kalbas.
                                        Flickr

                                        Comment


                                          Parašė ViR2 Rodyti pranešimą
                                          Na ji labai aiskiai issireiske, kad tai yra "kratinys", o akademiku nuomone ir isvados dar nera teisinga nuomone ir isvados... kind of tiesus pareiskimas, kad akademikai/mokslininkai joks ne autoritetas o 5mln tai nera tokia jau didele suma uz toki kieki zmoniu. Vien studiju su phd kaina apie 90k eur
                                          tai kratinys ar ne turbut reiketu vertinti pagal tai, ar ta studija praktiskai pritaikoma Lietuvos sąlygomis. Tad dar pamatysim...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X