Parašė index
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Lietuvos ekonomikos aktualijos
Collapse
X
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąTaip, geriausia, jog skolintų už infliacijos lygio procentą + kažkoks nedidelis procentas veiklos išlaidoms, o už indėlius mokėtų irgi simboliškai, kad lašiniai nesikauptų kur nereikia, o būtų panaudojami produktyviai
O jūs aišku už tai, kad skolintų kuo brangiau, nes pats tuo užsiimat, atspėjau?
Aš ir nesakau, kad mažos palūkanos yra blogai. Jos turėtų būti iš esmės lygios banko skolinimosi palūkanoms (kurios daugmaž lygios CB skolinimo palūkanoms, o indėlių palūkanos irgi panašaus lygio) + siekiama grąža, kurią nulemia konkurencija + rizikos premija + banko išlaikymo sąnaudos. Bet indėlių palūkanų normos tada irgi adekvačiai žemos.
Žemos skolinimo palūkanos ir didelės indėlių palūkanos yra tas pats kaip kelnių apsimovimas per galvą, o tiek Bradauskas, tiek mano pažįstama profesorė sako, kad valstybinis bankas tai padarytų.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąIš tikro tai ne.
Aš ir nesakau, kad mažos palūkanos yra blogai. Jos turėtų būti iš esmės lygios banko skolinimosi palūkanoms (kurios daugmaž lygios CB skolinimo palūkanoms, o indėlių palūkanos irgi panašaus lygio) + siekiama grąža, kurią nulemia konkurencija + rizikos premija + banko išlaikymo sąnaudos. Bet indėlių palūkanų normos tada irgi adekvačiai žemos.
Žemos skolinimo palūkanos ir didelės indėlių palūkanos yra tas pats kaip kelnių apsimovimas per galvą, o tiek Bradauskas, tiek mano pažįstama profesorė sako, kad valstybinis bankas tai padarytų.
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąNa va, tai pasirodo susitarėm, kad žemos palūkanos tiek už paskolas, tiek už indėlius yra geraiPost in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąGal jums reiktų peržiūrėti savo teoriją, nes toks aklas įsitikimas irgi nėra gerai Argi blogai, jog yra žemos palūkanos? Ar jums nėra skirtumo, mokėti 3% ar pvz. 9% už būsto paskolą? jau geriau tegul už indėlius nieko neduoda ar netgi apmokestina, bet nekelia palūkanų už paskolas.
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąNatūralu. Kai ekonominė padėtis sudėtinga, komerciniai bankai kredituoja brangiai.
Tokioje situacijoje kažkiek galėtų padėti valstybinis bankas.
Comment
-
Centriniai bankai mažina palūkanas už kurias kredituoja komercinius bankus. Teoriškai tai gali sumažinti paskolų vartotojams palūkanas, bet nebūtinai
Kadangi ekonominė situacija ES išlieka švelniai sakant nekokia (dėl ES šalių beveik visuotinai vykdomos prociklinės ekonominės politikos), bet kokio verslo plėtros sėkmės tikimybė išlieka nedidelė. Atitinkamai bankai nori daug už prisiimtą riziką.
Kokia banko funkcija tuomet nelabai suprantu?It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė Sula Rodyti pranešimąO tai kas "mažina" palūkanas, kaip dabar dažnai teigiama? Už indėlius juk dabar praktiškai nemokama. Kokia banko funkcija tuomet nelabai suprantu? Net ir vertinant deklaruojamas augančias bankų veiklos išlaidas, realiau susidaro vaizdas, kad per dešimtmetį jie labai stipriai optimizavosi.
Dėl to CB ir bando kiek įmanoma daugiau pinigų prigrūsti komerciniams bankams, kad jie daugiau ir pigiau pradėtų skolinti.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąDėl to CB ir bando kiek įmanoma daugiau pinigų prigrūsti komerciniams bankams, kad jie daugiau ir pigiau pradėtų skolinti.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąIš tiesų tai CB bando sukelti infliacijos lūkesčius, kad įsibaiminę "pinigų maišai" pradėtų pinigus leisti į apyvartą ir taip išjudintų ekonomiką. Bet panašu, kad išjudina ne realią ekonomiką, o tik spekuliacijas biržose
Dėl poveikio realiai ekonomikai - būtent. Kol kas pavyksta tik pakelti akcijų kainas, labai numušti kai kurių valstybių obligacijų palūkanas ir kai kuriose šalyse šiek tiek sukelti būsto kainas.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąNa čia irgi vienas iš kanalų, bet ne vienintelis. Kitas yra pripumpuoti tiek likvidumo bankams, kad prie tokio net esant labai nekokiems lūkesčiams jie nebebijotų skolinti.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąArba paprasčiau - dirbti nuostolingai, deginti kapitalą, teikti visokais atgyvenusias nuostolingas paslaugas ir vaidinti, kad "dirba žmogui".
Comment
-
Parašė andyour Rodyti pranešimąKalba ėjo apie rinkos stabilumą, o ne apie maksimalaus pelno siekimą. Bent jau Tomo komentarai buvo tokio pobūdžio. Jis inicijavo šią temą.
Ir yra skirtumas tarp Tomo minėto varianto ir bradauskinio. O bradauskinis ten jokios ekonomikos nestabilizuotų.Post in English - fight censorship!
Comment
-
Parašė index Rodyti pranešimąMatai, yra skirtumas tarp pelno uždirbimo ir tikslingo darbo į nusotolį.
Comment
-
Lietuvos ir artimiausių kaimynų faktinis individualusis vartojimas
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...2013-BP-EN.PDF
Faktinį individualų vartojimą (FIV)sudaro prekės ir paslaugos, kurias kasmet suvartoja atskiri asmenys, nepriklausomai nuo to, ar tas prekes ir paslaugas įsigyja ir už jas sumoka namų ūkiai, valdžios sektorius ar ne pelno institucijos.Perkamosios galios standartas (PGS) – tai bendros Europos Sąjungos šalims narėms pasirinktos dirbtinės valiutos vienetas, kuriuo remiantis apskaičiuojami, šalių nacionalinių valiutų perkamosios galios paritetai. Vienas PGS visose šalyse atitinka tą patį prekių ir paslaugų rinkinį, tačiau kiekvienoje šalyje, atsižvelgiant į kainų lygį, reikia skirtingo nacionalinės valiutos kiekio tam, kad būtų galima nupirkti šį prekių ir paslaugų rinkinį.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Kaip tai liko nepastebėta šauni naujiena
ESB perteklius sudarė 50,5 mln. Lt
http://vz.lt/article/2013/12/13/esb-...re-50-5-mln-lt
Einamosios sąskaitos balansas (ESB) šį spalį jau ketvirtą kartą nuo metų pradžios buvo perteklinis. Spalį ESB perteklinis balansas sudarė 50,5 mln. Lt.
Plačiau: http://vz.lt/article/2013/12/13/esb-...#ixzz2nOHY3100
Comment
-
Dirbančių asmenų skaičiaus mažėjimas Lietuvoje trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su antruoju, buvo didžiausias tarp visų 28-ių Europos Sąjungos (ES) valstybių.
Per ketvirtį užimtumo lygis šalyje smuko 1,5 proc., rodo penktadienį paskelbti ES statistikos tarnybos Eurostatas duomenys. Kartu su Estija tai buvo didžiausias ketvirčio nuosmukis visoje ES. Latvijoje užimtumo lygis per ketvirtį išaugo 0,1 procento.
Kažkaip nesueina galai - vartojimas auga, BVP auga, ESB teigiamas, bet mažėja dirbančiųjų. Išaugo produktyvumas ar visi dirba nelegaliai?
Čia gal yra dalis atsakymo
didelė dalis mokesčių naštos Lietuvoje tenka samdomiems darbuotojams (ypač gaunantiems mažesnes pajamas), o turtas, vartojimas ir kitos gyventojų pajamos yra menkai apmokestinamos. Tokia mokesčių sistema skatina šešėlinės ekonomikos augimą, demotyvuoja sąžiningai mokesčius mokančius gyventojus ir ilgainiui iškreipia visą ekonomikos struktūrą. Pavyzdžiui, minimalų darbo užmokestį gaunantis darbuotojas per metus į rankas gauna 9 900 litų, o mokesčių sumoka 5 850 litų, tai yra jo efektyvus pajamų mokesčio tarifas yra 37 proc. (įskaitant „Sodros“, gyventojų pajamų ir sveikatos mokesčius). Išties įspūdinga, vertinant tai, kad ne su darbo santykiais susijusias pajamas gaunantys gyventojai, pavyzdžiui, akcininkai, investuotojai, nekilnojamojo turto spekuliantai, retai kada moka didesnius negu 20 proc. siekiančius mokesčius, be to, dalis jų mokesčių beveik visai nemoka. Kitaip tariant, vertinant per mokesčių sistemos prizmę, dirbti (bent jau oficialiai) Lietuvoje neapsimoka dėl regresinės ir nesąžiningos mokesčių sistemos.Paskutinis taisė senasnamas; 2013.12.14, 12:42.
Comment
-
Beje, deficito lyginimas su šalies BVP yra klaidinantis, nes šalies biudžeto pajamos nebūtinai tiesiogiai priklauso nuo BVP – labiau nuo to, kaip sekasi surinkti mokesčius į biudžetą, tad biudžeto deficitą tikslingiau būtų lyginti su biudžeto pajamomis. Tokiu atveju Lietuvos deficitas 2012 m. siekė 10,1 proc. biudžeto pajamų ir buvo dešimtas didžiausias visoje ES (didesnis negu Prancūzijoje, Belgijoje, Italijoje ar Vengrijoje). Palyginkime: Estijoje deficitas siekė vos 0,8 proc. biudžeto pajamų, Latvijoje – 3,4 procento. Vaizdžiai tariant, praėjusiais metais kas dešimtas išleistas Lietuvos valstybės biudžeto litas buvo skolintas.Antra, Lietuvai labai prastai sekasi surinkti mokesčius. Nors mokesčių tarifai visose Baltijos šalyse panašūs, Estijai ir Latvijai daug geriau sekasi rinkti mokesčius negu Lietuvai. Štai pagal mokesčių pajamų ir BVP santykį 2011 m. Lietuva nukrito į paskutinę (!!!) vietą visoje ES, į priekį praleido net valstybes, turinčias itin didelę šešėlinę ekonomiką, tokias kaip Bulgarija, Rumunija ar Latvija. Būtent prastas mokesčių surinkimas paaiškina, kodėl biudžeto deficitas, palyginti su BVP, neatrodo toks didelis, tačiau, palyginti su biudžeto pajamomis, jis yra vienas didžiausių Europoje. Beje, įdomu tai, kad padidinus PVM ir kitų mokesčių tarifus 2009 m., mokesčių ir BVP santykis ne padidėjo, kaip buvo tikėtasi, o sumažėjo (!!!). Taigi, galima konstatuoti, kad padidinus mokesčių tarifus buvo pasiektas atvirkštinis variantas – surinkta ne daugiau, o mažiau mokesčių. Užtat mokesčių pakėlimas kaip rudeninis lietus išaugino nuodingą šešėlinės ekonomikos musmirę, kurios niekaip nepavyksta pažaboti. Beje, Estijoje pakėlus mokesčių tarifus mokesčių pajamų ir BVP santykis padidėjo, tad mokesčių kėlimo taktika krizės metais šioje šalyje, priešingai negu Lietuvoje, bent iš dalies pasiteisino.
Trečia, Lietuvai labai prastai sekasi mažinti biudžeto išlaidas. Palyginkime: Latvija per trejus metus (2008–2011) sugebėjo sumažinti biudžeto išlaidas net 13 proc., Estija – 5 proc., Lietuva – vos 1 procentu. Įdomu tai, kad 2012 m. Lietuvos biudžeto išlaidos buvo vos 2 proc. mažesnės negu švaistūniškais 2008-aisiais. Tad Lietuvai prasčiau negu kitoms Baltijos sesėms sekasi kontroliuoti tiek biudžeto išlaidas, tiek pajamas.
Comment
-
Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
Comment
Comment