Parašė pablonis
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Kauno ir Vilniaus dvimiestis
Collapse
X
-
I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
Parama Siaurojo geležinkelio klubui
-
Mokslininkė: reikia suartinti Vilnių ir Kauną
Vilniaus ir Kauno tuoktuvės, kurias beveik prieš dešimtmetį pradėjo planuoti abiejų miestų strategai, turėtų vykti gerinant susisiekimą ir kultūrinę kaimynystę. Miestų suliejimas į megapolį, kuriame kauniečių ir vilniečių namai stovėtų šonas į šoną, kol kas mažai tikėtinas dėl nedidelio gyventojų skaičiaus. Vis dėlto Vilniaus universiteto Gamtos mokslų fakulteto Geografijos ir kraštotvarkos katedros profesorė, dr. Dovilė Krupickaitė abiejų miestų suartėjimą vertina optimistiškai.
Vilniaus ir Kauno savivaldybių atstovai sako, kad jau dešimtmetį puoselėjamo dvimiesčio projekto tikslas – sujungti abiejų miestų infrastruktūrą, pagerinti susisiekimą, skatinti bendravimą, kultūros ir kitokių renginių bendrą organizavimą. Tikimasi, turint tvirtus partnerystės ryšius, konkuruoti su šalia esančiais didžiaisiais poliais – Ryga ar Minsku. Ar dvimiesčio vizija per dešimtmetį nepaseno? Galbūt pasaulis atrado naujesnių, geresnių miestų koncepcijų, kuriomis galėtų pasinaudoti ir Lietuva? – paklausiau miestus tyrinėjančios mokslininkės.
Reikėtų vartoti terminą „dipolis“, tai visai kas kita nei „dvimiestis“. Bendrajame plane tie dalykai taip pat yra numatyti, bet kokiu atveju svarbu šiuos miestus suartinti. Suartinti – tai nereiškia pastatyti tarp jų dar namų, esmė yra sujungti miestų potencialus laike, kad laiko atstumas tarp jų sumažėtų, būtų daugiau galimybių gyventojams naudotis privalumais, kurių yra viename ir kitame mieste. Visi suprantame, kad vienas dalykas yra važinėti nuosavu automobiliu tarp Vilniaus ir Kauno, ir visai kitaip būtų, jei juos jungtų greitasis geležinkelis, kuriuo būtų galima važiuoti taip pat greitai, ir jei prie geležinkelio dar būtų pritaikytas viešasis transportas, padedantis patogiai patekti ten, kur reikia. Čia yra esminis dalykas.
Niekas nekalba apie tą didžiulę fizinę aglomeraciją. Manau, visi supranta, kad Lietuvos gyventojų potencialas išsemtas maksimaliai, ir jeigu dar bandysim statyti naujus pastatus ir staiga traukti žmones į erdvę tarp Vilniaus ir Kauno, nieko neišeis.
Jei pažiūrėsime į demografinius rodiklius, Vilniaus miestas, dar šiek tiek Klaipėda vieninteliai išlaiko stabilų gyventojų skaičių, dar auga Vilniaus priemiesčiai. Antra vertus, vyksta augimas ir palei autostradą, sklypai aplink Elektrėnus supirkti, ir bendrieji planai numato, kad ten yra galimybė kažką vystyti. Dirbtinai to nepadarysi, bet valstybė, miestai gali skatinti tuos projektus, kurie palengvintų žmonių migravimą tarp miestų ir mainų galimybes.
Idėja artinti miestus konkurencinga. Žinoma, Vilnius – sostinė, galbūt patrauklesnė kultūriškai, daug reikšmės turi universitetas koncertų salės, bet Kaunas vis dėlto yra kryžkelė, turi perspektyviausią Lietuvoje oro uostą, ypač jei bus nutiesta europinė geležinkelio vėžė. Kauno geografinė padėtis daug palankesnė vystymuisi, bet miestas neturi tokio gyventojų potencialo, kultūrinio, akademinio patrauklumo. Visos valstybės įstaigos, firmų atstovybės irgi susikoncentravusiuos Vilniuje.
Pasaulyje yra pakankamai populiarios miestų tinklų idėjos. Mes esame pakankamai gūdi provincija Europos atžvilgiu, bet galima pasinaudoti europietiška patirtimi: miestai dažnai sudaro jungtis, kurios ir skirtos tam, kad provincijos miestai, kurie yra periferiški, turi tam tikrų problemų, sujungtų savo potencialus, sutvarkytų viešąjį transportą, organizuotų bendrus renginius, kad atrodytų patrauklūs būtent kartu, o ne atskirai. Kiekvienas miestas atskirai gali būti mažiau įdomus, bet kai žmogus žino, kad atvažiavęs į Vilnių galės greitai, be problemų pasiekti ir Kauną, jo požiūris bus visai kitoks, negu manant, kad atvažiavęs į Vinių jis atsidūrė pasienyje, ir tiek. Nors pasienis aktualus kalbant apie miesto prekės ženklą.
Comment
-
Delfi.lt 2016.02.19
J. Vanagas. Dvimiesčio idėją – į sąvartyną?
http://www.delfi.lt/verslas/nuomones....d?id=70370848Paskutinis taisė Romas; 2016.02.20, 12:16.
Comment
-
Parašė liutass Rodyti pranešimąnesamone tas "dvimiestis"
Comment
-
Parašė liutass Rodyti pranešimąsakai, del to?
jeigu dalis valdžios institucijų būtų Kaune, jei susisiekimas taptų greitu ir pan. o dar NT kainų skirtumas manau sumažintų įšalą - mažiau reiktų garsiai verkt forumuose nuskriaustųjų rolėje. Čia tas Kaunui netgi naudingiau nei Vilniui. Matyt kad problema kita.Greičiausiai kad bėda tada kai visaip blogai, nesvarbu kaip bebūtų.Paskutinis taisė evvt; 2016.02.19, 18:05.
Comment
-
Parašė evvt Rodyti pranešimąjeigu dalis valdžios institucijų būtų Kaune, jei susisiekimas taptų greitu ir pan. o dar NT kainų skirtumas manau sumažintų įšalą - mažiau reiktų garsiai verkt forumuose nuskriaustųjų rolėje.
Comment
-
Parašė evvt Rodyti pranešimąNereik tada liguistai ir kenkėjiškai skūstis kad investicijos aplenkia laikinąją sostinę
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąIdėja puiki, bet prisimink koks nepasitenkinimas iš sostinės ponų buvo kai buvo atmesta protinga mintis perkelti žemės ūkio ministeriją. Čia žaidžia ambicijos, o ne racionalumas ir anti centralizacijos idėjos.
Comment
-
Parašė Garbanius Rodyti pranešimąO kam tą ministeriją perkelt? Argumentai
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąPristabdoma nesveika šalies centralizacija, pigesnis išlaikymas (NT kainos ir kt.), patogesnis atvykimas Lietuvos ūkininkams (jau būtų visas klasteris kaip Žemės ūkio rūmai ir tt).
Comment
-
Tiesą sakant man tai irgi nesuprantama ta dvimiesčio idėja. Kas tai yra? Geresnis susisiekimas? Bet juk tai savaime suprantama, kad reikia kuo geresnio susisiekimo. Tai dabar kai paleis elektrinius greitesnius traukinius tarp Vilniaus ir Minsko - tai čia jau dvimiestis bus? Tam tikrų valstybinių institucijų iškeldinimui iš Vilniaus aš pritarčiau, bet buvo minčių jas iškelti ir į mažesnius miestelius, tai jeigu iškeltų ten - tai jau būtų daugiamiestis? Mano supratimu vardus reikėtų vadinti tikraisiais vardais - infrastruktūra ir valstybinių institucijų perkėlimas. Dvimiestis turėtų būti daug daugiau nei vien tai.
Comment
-
baisu būna tai kas nesuprantama, nežinoma ir nepažįstama. Yra tokia sąvoka - aglomeracija https://lt.wikipedia.org/wiki/Aglomeracija
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąTiesą sakant man tai irgi nesuprantama ta dvimiesčio idėja. Kas tai yra? Geresnis susisiekimas? Bet juk tai savaime suprantama, kad reikia kuo geresnio susisiekimo. Tai dabar kai paleis elektrinius greitesnius traukinius tarp Vilniaus ir Minsko - tai čia jau dvimiestis bus? Tam tikrų valstybinių institucijų iškeldinimui iš Vilniaus aš pritarčiau, bet buvo minčių jas iškelti ir į mažesnius miestelius, tai jeigu iškeltų ten - tai jau būtų daugiamiestis? Mano supratimu vardus reikėtų vadinti tikraisiais vardais - infrastruktūra ir valstybinių institucijų perkėlimas. Dvimiestis turėtų būti daug daugiau nei vien tai.
Įdomiausia yra tai, kad dvimiestis labai padidintų Kauno atsigavimą. Bet, sprendžiant iš čia pasisakiusių kauniečių, jiems tai visai nėra aktualu. Svarbiau, kad Vilnius būtų nustekentas (net jeigu tai bus padaryta paties Kauno nustekenimu).
Comment
-
Parašė evvt Rodyti pranešimąbaisu būna tai kas nesuprantama, nežinoma ir nepažįstama. Yra tokia sąvoka - aglomeracija https://lt.wikipedia.org/wiki/Aglomeracija
Comment
-
Parašė Creatium Rodyti pranešimąJeigu Vilnius ir Kaunas būtų dvimiestis, nebūtų konkurso kuriame iš šių miestų statyti Mokslo muziejų - tą tiesiog sutartų abiejų miestų valdžios.
Transporto srityje tai galėtų būti bendros nuolaidos keleiviams, bendri bilietai, bendros informacinės sistemos ir t.t.
Man tiesiog sunku matyti kas pasikeistų, jeigu rytoj Vilnius su Kaunu taptų dvimiesčiu.
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimąAr tu tuo įsitikinęs? Kas būtų, jeigu Kauną valdytų konservatoriai, o Vilnių socdemai? Jie tikrai susitartų kur statyti mokslo centrą? Manau praktikoje tai neįmanoma. Kiekvienas paklodę temptų į savo pusę ir tai tikrai nėra blogai, konkurencija yra sveikas dalykas. Bendra viešojo transporto sistema ir bilietai Kaunui ir Vilniui gal ir nebloga mintis, bet kodėl tada tokio dalyko nepadarius ant visos Lietuvos? Būtų dar geriau
Man tiesiog sunku matyti kas pasikeistų, jeigu rytoj Vilnius su Kaunu taptų dvimiesčiu.
Kaip buvo minėta, dvimiestis būtų naudingas ekonomiškai. Turint gerai išvystytą transportą, dvipolio gyventojų skaičius faktiškai būtų ne 300 ar 500 tūkst, o 800-900 tūkst gyventojų. Tai yra kur kas didesnis potencialas užsienio investuotojams (pvz. nebūtų bėdų atidaryti biurą Kauną su darbuotojais iš Vilniaus, jeigu kelionė tarp miestų truktų kokį 30 minučių). Panašiai galėtų būti ir su oro uostais, juos labiau specializuojant (imu mintis iš kitos temos apie oro uostus). Abu miestai galėtų vykdyti bendrus ekonominius projektus. Galima būtų vardinti ir vardinti.
Kiekvieną iš mano paminėtų potencialių dalykų galima įgyvendinti ir be dvimiesčio. Tačiau dvimiesčio sutarimas tą įgyvendinimą pagreitintų keliasdešimt kartų, nes būtų abipusis susitarimas.
Comment
Comment