Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Baltijos valstybių sostinių palyginimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Galys Rodyti pranešimą

    Jums juk logikos trūkumas netrukdo vargintis rašant tokius ilgus tekstus.

    Tiesiog įdomu, kas važinės tuo stebuklingu Rygos viešuoju transportu? Vilnius dar kažkiek turi ką pritraukti iš provincijų, o Ryga?
    O tai iš ko kiti sėkmingi miestai pritraukia? Singapūre vaikučius irgi gal metro gimdo, žiūrint per panašaus lygio nesofistiško juokelio prizmę?

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      O tai iš ko kiti sėkmingi miestai pritraukia? Singapūre vaikučius irgi gal metro gimdo, žiūrint per panašaus lygio nesofistiško juokelio prizmę?
      Tai malaiziečiai, kinai ir indai pradės plūsti į Rygą dėl nuostabaus viešojo transporto?

      Comment


        Rigai nebūtina augti, jai pakaktų stabilizuoti gyventojų skaičiaus mažėjimą. Didelis gyventojų skaičius pats savaime nėra joks rodiklis. Galit tyčiotis ir toliau, bet Chartume gyvena 6 ml žmonių, ir? Ką tai rodo?
        Riga, turėdama gerą VT, Rail Baltica, RIX hubą, Art Noveau dominuojamą centrinę miesto dalį, būdama uostu, augs ir pralenks Vilnių. Vilniuje nieko rimto nedaroma investuojant į tvaraus, šiuolaikinio, europietiško miesto projektą. Kur bėginis VT? Kur Central Station Business dustricts? Kur europietiška gatvių infrastruktūra? Kur pastatų fasadų sutvarkymas? Kur senamiesčio apleistų istorinių pastatų rekonstrukcija? Jeigu pas mus toks augimas, kur nors 10% viso to? Vienintelis augimo rezultatas - gyventojų skaičius. Panašiai kaip Afrikos Chartume.

        Comment


          Vilnius tiesiog seilėjosi žiūrėdamas į JAV, turbūt nesugalvosiu dabar kito tokio miesto Europos Sąjungoje apart gal kokių Balkanų, kad taip JAV urbanistiką pastatytų prieš ES urbanistiką. Aišku galima paminėti, kad tiesiog istoriškai truputį atsainokai buvo tas Vilnius vystomas, ypač cariniu laikotarpiu, bet tiesiog niekaip dar nepraeina tas žavėjimasis JAV urbanistika.

          Gal pasikeis laikai, o gal ir ne.

          Rygai viskas paprasčiau nes tai tiesiog baltvokiečių įdirbis sukurti daugmaž Vakarų Europos didmiesčio centrinę dalį, tikrai išskirtinis miestas turėjo būt Rusijos imperijoje, turėti tokią Rus. imperijos Prahą arba Vieną.

          Comment


            Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
            Rigai nebūtina augti, jai pakaktų stabilizuoti gyventojų skaičiaus mažėjimą. Didelis gyventojų skaičius pats savaime nėra joks rodiklis. Galit tyčiotis ir toliau, bet Chartume gyvena 6 ml žmonių, ir? Ką tai rodo?
            Riga, turėdama gerą VT, Rail Baltica, RIX hubą, Art Noveau dominuojamą centrinę miesto dalį, būdama uostu, augs ir pralenks Vilnių. Vilniuje nieko rimto nedaroma investuojant į tvaraus, šiuolaikinio, europietiško miesto projektą. Kur bėginis VT? Kur Central Station Business dustricts? Kur europietiška gatvių infrastruktūra? Kur pastatų fasadų sutvarkymas? Kur senamiesčio apleistų istorinių pastatų rekonstrukcija? Jeigu pas mus toks augimas, kur nors 10% viso to? Vienintelis augimo rezultatas - gyventojų skaičius. Panašiai kaip Afrikos Chartume.
            Tai viskas, ok, Niekas ir nenori, kad Ryga būtų kaip Pripetė.

            Tiesiog gatvių, fasadų ir viešojo transporto sutvarkymas yra toks dalykas, kurį galima padaryti per porą gero mero kadencijų.

            Gyventojų skaičius daug ir daug kartų sunkesnis dalykas.

            Comment


              Parašė Galys Rodyti pranešimą

              Tai malaiziečiai, kinai ir indai pradės plūsti į Rygą dėl nuostabaus viešojo transporto?
              Tie patys, kaip Vilniuje: baltarusiai, rusai, ukrainiečiai, Centrinės Azijos migrantai, truputis indų ir t.t.

              Comment


                Click image for larger version

Name:	IMG_9776.jpeg
Views:	74
Size:	239,8 kB
ID:	2185287 Čia kažkas bandė įrodinėt, kad Lisabona, na tai pagal kažkokius reitingus, žemiau Vilniaus, tipo atsilikelė.
                Viena atsitiktinė atsilikusios Lisabonos nuotrauka

                Comment


                  Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                  Čia kažkas bandė įrodinėt, kad Lisabona, na tai pagal kažkokius reitingus, žemiau Vilniaus, tipo atsilikelė.
                  Viena atsitiktinė atsilikusios Lisabonos nuotrauka
                  Jūs suprantate kas yra EKONOMIKA? Ji apima daugybę faktorių, ne tik VT ir sutvarkytas gatves.

                  Paskutinis taisė RokasLT; Vakar, 23:24.

                  Comment


                    Socialistinės atmatos Portugalijoje tiek privežė praturtintojų, kad tragedija dabar Lisabonoje yra.

                    Comment


                      Parašė Gator Rodyti pranešimą
                      Socialistinės atmatos Portugalijoje tiek privežė praturtintojų, kad tragedija dabar Lisabonoje yra.
                      MERKELtiliztai - nauja ideologinė srovė (aliuzija į merkantilizmo terminą\teoriją) - įsileisk visus norinčius (tik būtinai jie turi būti pabėgeliai aka 18-40 m. vyrai su IPhonais), ir taip augs ekonomika, nes jie, kažkaip, įsilies į visuomenę bei vos ne iškarto generuos ekonominę naudą šaliai.
                      Paskutinis taisė RokasLT; Vakar, 23:41.

                      Comment


                        Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                        Rigai nebūtina augti, jai pakaktų stabilizuoti gyventojų skaičiaus mažėjimą. Didelis gyventojų skaičius pats savaime nėra joks rodiklis. Galit tyčiotis ir toliau, bet Chartume gyvena 6 ml žmonių, ir? Ką tai rodo?
                        Riga, turėdama gerą VT, Rail Baltica, RIX hubą, Art Noveau dominuojamą centrinę miesto dalį, būdama uostu, augs ir pralenks Vilnių. Vilniuje nieko rimto nedaroma investuojant į tvaraus, šiuolaikinio, europietiško miesto projektą. Kur bėginis VT? Kur Central Station Business dustricts? Kur europietiška gatvių infrastruktūra? Kur pastatų fasadų sutvarkymas? Kur senamiesčio apleistų istorinių pastatų rekonstrukcija? Jeigu pas mus toks augimas, kur nors 10% viso to? Vienintelis augimo rezultatas - gyventojų skaičius. Panašiai kaip Afrikos Chartume.
                        Na čia jau pagalbos reik. Dar Daugpilis Vilnių pralenks ten irgi geresni VT

                        Comment


                          “Jūs suprantate kas yra EKONOMIKA? Ji apima daugybę faktorių, ne tik VT ir sutvarkytas gatves.”
                          Norite pasakyti, kad klestinčios ekonomikos miestas gali būti su ištrupėjusiais šaligatviais, ant praeivių galvų griūvančiais balkonais, fanera ir izoliacija sulopytu VT? Kur yra Europoje tokia klestinčios ekonomikos sostinė? Bingo, taigi Vilnius! Toks vienintėlis Europoje.

                          Comment


                            Parašė VLR Rodyti pranešimą

                            Istoriniai populiacijos skaičiai yra svarbiau gyvenimo kokybei nei investicijos į infrastruktūrą? Čia kažkoks trolinimas ar tu iš tikro taip galvoji? Ypač kontekste, kai tiek Lietuva, tiek Latvija turi gerokai mažesnius skaičius kvardratų, tenkančių vienam žmogui, dėl smarkiai pergrūstų komiblokų, net po miestų ištuštėjimo.

                            https://entranze.enerdata.net/

                            Ir tu tikrai bandai nustatyti principą, kad praradimas trečdalio populiacijos palaidoja miestą visam laikui?
                            "Istoriniai"? Gyventojų skaičius ką tik sumažėjo ir mažėjimas dar net tęsiasi. Kai jis stabilizuosis ar Ryga net pradės augti ir praeis daugiau laiko tada gal bus galima sakyti "istoriniai", kurie nieko nereiškia. Jie toli gražu ne istoriniai, investuotojai šiandien žiūri į šiuos skaičius ir sprendžia... Žmonės, ne tramvajai moka mokesčius, už kuriuos paskui vystoma ta pati infrastruktūra, o -300 000 yra didžiulis nuostolis ir daro įtakos viskam mieste. Galų gale tą pačią Rygos infrastruktūrą reiks išlaikyti mažiausiai trečdaliu mažesniam gyventojų skaičiui. Visos ekonominės veiklos nuo to kenčia, nuo elementariausių kavinių miesto centre iki potencialo užsienio investicijoms. Viskas dar ne taip baisu kai ekonomika auganti, bet apskritai tai labai negerai kai kalba apie tokius mažėjimo tempus.



                            Parašė VLR Rodyti pranešimą
                            Aha, būtų įdomu pažiūrėti, kas ten per straipsniai ir apie ką jie tiksliai. Tas video buvo labai jau silpnas ir neparuoštas. Gal yra kažkas rimtesnio?
                            Su chatgpt pagalba (visko neskaičiau, daugiausiai liečia ekonomiką, kartais gyventojų skaičių, bet apžvelgia įvairius rodiklius):

                            How can Riga catch up with Vilnius, Tallinn and Northern Europe? Time for conclusions
                            https://ir.lv/2022/07/29/ka-rigai-pa...-secinajumiem/

                            Is Riga's economy developing too slowly?
                            https://www.makroekonomika.lv/raksti...istas-par-lenu

                            The financial situation for families in Riga is still the worst in the Baltics:
                            https://www.db.lv/zinas/finansiala-s...baltija-516169

                            Vilnius has become the financial center of the Baltics:
                            https://www.diena.lv/raksts/uznemeja...vilna-14318325

                            Economist: Riga lags behind Tallinn and Vilnius in terms of income and quality of life:
                            https://www.lsm.lv/raksts/zinas/ekon...ilnas.a454023/

                            Tallinn is no longer the richest region in the Baltic States:
                            https://www.delfi.lv/bizness/3729342...takais-regions

                            Economist: At the current pace of development, Riga will never catch up with Vilnius and Tallinn in terms of prosperity
                            https://nra.lv/latvija/379336-ekonom...un-tallinu.htm





                            Parašė VLR Rodyti pranešimą
                            Arba apie Liepojos lygio transportą.
                            Na va, matai, net Liepoja lenkia Vilnių nes tramvajus yra pagrindinis kriterijus, viskas kitkas nesvarbu.

                            Comment


                              Parašė RokasLT Rodyti pranešimą
                              MERKELtiliztai - nauja ideologinė srovė (aliuzija į merkantilizmo terminą\teoriją) - įsileisk visus norinčius (tik būtinai jie turi būti pabėgeliai aka 18-40 m. vyrai su IPhonais), ir taip augs ekonomika, nes jie, kažkaip, įsilies į visuomenę bei vos ne iškarto generuos ekonominę naudą šaliai.
                              Čia jūs apie baltarusių IT’išnikus Vilniuje? Taikliai pastebėta

                              Comment


                                Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą
                                “Jūs suprantate kas yra EKONOMIKA? Ji apima daugybę faktorių, ne tik VT ir sutvarkytas gatves.”
                                Norite pasakyti, kad klestinčios ekonomikos miestas gali būti su ištrupėjusiais šaligatviais, ant praeivių galvų griūvančiais balkonais, fanera ir izoliacija sulopytu VT? Kur yra Europoje tokia klestinčios ekonomikos sostinė? Bingo, taigi Vilnius! Toks vienintėlis Europoje.
                                NY metro, 2 km nuo centro socialiniai būstai\getai; LA 3 km nuo centro bomžynų alėjos su apleistais, griūvančiai viešbučiais.

                                PVZ. EUR, Bratislava: https://www.google.com/maps/@48.1447...oASAFQAw%3D%3D

                                https://www.google.com/maps/@48.1460...oASAFQAw%3D%3D


                                https://www.google.com/maps/@48.1457...oASAFQAw%3D%3D

                                Comment


                                  Gal vertėtų Obio ir VLR blėnius iškelti į jiems tinkamą temą Rūpestis kaip Lietuvoje viskas blogai, kaip mes nieko nemokam ir šiaip esam lūzeriai?

                                  Comment


                                    Kai kas nori kad Vilnius būtų kaip Mariupolis - su tramvajumi.
                                    -

                                    Comment


                                      Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimą

                                      Čia jūs apie baltarusių IT’išnikus Vilniuje? Taikliai pastebėta
                                      Čia apie daktarus ir inžinierius.

                                      Comment


                                        Parašė Edd Rodyti pranešimą

                                        "Istoriniai"? Gyventojų skaičius ką tik sumažėjo ir mažėjimas dar net tęsiasi. Kai jis stabilizuosis ar Ryga net pradės augti ir praeis daugiau laiko tada gal bus galima sakyti "istoriniai", kurie nieko nereiškia. Jie toli gražu ne istoriniai, investuotojai šiandien žiūri į šiuos skaičius ir sprendžia... Žmonės, ne tramvajai moka mokesčius, už kuriuos paskui vystoma ta pati infrastruktūra, o -300 000 yra didžiulis nuostolis ir daro įtakos viskam mieste. Galų gale tą pačią Rygos infrastruktūrą reiks išlaikyti mažiausiai trečdaliu mažesniam gyventojų skaičiui. Visos ekonominės veiklos nuo to kenčia, nuo elementariausių kavinių miesto centre iki potencialo užsienio investicijoms. Viskas dar ne taip baisu kai ekonomika auganti, bet apskritai tai labai negerai kai kalba apie tokius mažėjimo tempus.
                                        Kaip jau minėjau (ir pateikiau skaičius), praradusi trečdalį gyventojų Ryga yra eilinis Lietuvos miestas pagal demografiją. Rygos populiacija dabar yra tokia, kokia buvo 60-aisiais, per tą laiką tiesiog buvo prigrūsta žmonių į komiblokus, kurie po to ištuštėjo iki pakenčiamo užimtumo lygio. Tai galioja visiems Lietuvos miestams išskyrus Vilnių (na gal dar Klaipėdą, kur populiacija buvo kritusi 'vos' 22%).

                                        Apskritai, ši situacija su demografija yra geriausia 'juokiasi puodas, kad katilas juodas pavyzdys'. Per du dešimtmečius (2000 - 2020) Lietuva prarado penktadalį gyventojų (20%, 3,5m -> 2,8m), Latvija - lygiai tiek pat (20%, 2,37m -> 1,9m). Demografijos skirtumai tarp Rygos ir Vilniaus buvo tiesiog vidiniai šalies dalykai. Jei Vilnius labiau pildėsi nei Ryga, reiškia likusi šalis tuštėjo labiau, paskui save palikdama šleifą nykių ir ištuštėjusių miestelių. Tad tas Vilniaus demografijos liaupsinimas tėra puota badmečiu, šios demografijos tendencijos tėra įrodymas, kad Lietuvos taip stumiama daugiacentrinė šalies politika buvo labai brangi klaida.

                                        Paskutinius kelis metus Lietuvoje situacija nominaliai buvo kiek geresnė dėl imigracijos, kurios didesnę dalį sudarė pabėgėliai, Bolto vairuotojai ir pan. liaudis. Pats nežinau dar ką galvoti apie šitą eksperimentą, rezultatus galėsime aptarti po dešimtmečio, spėju, bet kol kas tai tęsėsi per trumpai, kad darytų didelį skirtumą.

                                        Savo infrastruktūrą išlaikyti Ryga gali ramiai, didesnė jos dalis egzistavo jau tarpukaryje - Rygos populiacija dabar yra 40% didesnė. Kas bus gerokai sunkiau ir brangiau, tai išlaikyti tuos ištuštėjusius, nykius Lietuvos miestelius dėl kurių taip augo Vilnius. Juos turėsime išlaikyti mes visi ir tai kainuos daug brangiau nei kelių geležinkelio linijų išlaikymas. Vietoje investicijų į augančią sostinę, ilgai mesime pinigus į parkus provincijoje, sostinėje nesugebėdami pastatyti visiškai nieko.

                                        Visa Vilniaus plėtra tėra neintegruotų komiblokų statymas šalia miesto, kurie miestas yra tik nominaliai. Augančioje sostinėje infrastruktūra nėra paprogresavus nuo Stalino laikų, bet prikėlėm daug žmonių į Pilaitės komiblokus iš miestelių, kuriuos dabar išlaikom - šaunumėlis. Statistikoje tai gali atrodyti gerai - praktikoje tai yra prasčiausias įmanomas plėtros variantas. Tuo tarpu Ryga ne tik, kad turi pakankamai pinigų išlaikyti savo infrastruktūrą, bet ją ir sėkmingai plėsti, jai leisdama šimtais milijonų daugiau per metus nei mes.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X