Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Baltijos valstybių sostinių palyginimas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Man įdomu kaip transporto plėtra paveiks Ryga vs. Vilnius plėtrą. dangoraižistas

    Ar realiai nutiesta Rail Baltica (kas tikrai būtų reikalinga Baltijos šalims) nepaveiks Rygos krypties, ir gal pamatysim realų Rygos atsigavimą? Nebūtinai tai bus latvių miestas, galbūt tai bus skirtingų etninių grupių miestas, o ne vien tik rusų-latvių miestas. Patogus oro uostas, patogi geležinkelio jungtis, patogi jūrų jungtis. Žodžiu tik atvyk ir gyvenk.
    Rail Baltica kažkiek pagerins Rygos padėtį, nes bus greitas susisiekimas iki Kauno, Vilniaus, Talino, bet Kauno dar labiau pagerins dėl sausumos logistikos. Nebent ES įves žiaurius mokesčius kelių transportui, tada daugiau plukdys laivais, bet kol kas atvirkščiai laivybai įvedė dėl sieros. Taip kad Kauno padėtis logistiškai geresnė – arti Vilnius, Ryga, kaip Raktas iš Lenkijos, Vokietijos į Baltijos šalis ir Suomiją.

    Bet jei su Kaunu Ryga konkuruos, tai su Vilniumi neturi jokių šansų. Ryga kasmet vidutiniškai 32 metus iš eilės praranda nuo 6 iki 9 tūkst. žmonių. Tokį nuopolį vien stabilizuot reik kasmet 9000 atvykstančių daugiau nei išvažiuojančių. Kaip matėm, latviai nemigruoja į Rygą, rusai, baltarusiai, ukrainiečiai – labai mažais skaičiais. Vizualiai Rygoje DAUG mažiau ir kitų rasių žmonių iš Afrikos, Azijos, nors Vilniuje jų labai daug.

    Vilnius: 1. Grįžta daug lietuvių repatriantų, 2. Baltarusių migracija, +25 000, 3. Ukrainiečių migracija +40 000 (Rygoje 3 kartus mažiau), 4. Didesnė migracija iš dar kitų valstybių. Bet svarbiausia 5. Teigiamas gimstamumo saldo (daugiau jaunimo nei Rygoje).

    Išvados: Vilnius po 5-7 m. gali jau oficialiai viršyti 700 000. Ryga neabejotinai bus smukusi žemiau 600 000, klausimas tik kiek. Mano spėjimas – ne daugiau 550k Rygoje jau 2030 m.

    Parašė PoDV Rodyti pranešimą
    Vilniaus didžiausias peilis išlieka transporto plėtra. Miestas iš tikrųjų nėra labai patogus judėti. Neišbaigtas visų transporto rūšių tinklas, tiek auto, tiek pėsčiomis, tiek dviračiu, tiek VT. Šiuo metu didžiausias postūmis vyksta link aukšto standarto dviračių takų tinklo, bet jo vystymas užtruks, šiuo metu tinklas dar menko išvystymo stadijoje nors plečiasi, ir jis greičiausiai neatstos VT sistemos. Man yra baimių, kad tramvajaus plėtros nebuvimas gali realiai pakenkti Vilniaus ateities augimui. Užsieniečiai tarptautiniu mastu rinksis miestą gyventi. Vien tik lietuviais greičiausiai nepavyks išlaikyt nuolatinės plėtros, kad ir kokių tautinių svajonių turime. Kalbu apie daug metų į priekį, bet Rail Baltica gali būti pirmas geras ženklas Rygai, o tramvajų (seną, bet galima atnaujinti) jau seniai turi.
    Vilnių valdo žmonės, neturintys nei fantazijos, nei gabumų, nei ambicijos ir siauro lokalaus mąstymo (nesugeba nuvažiuoti iki Liepojos, Rygos, Olštyno, Varšuvos, Talino), ne vizionieriai.

    Dėl to 10 metų nevykdomi JOKIE stambūs projektai infrastruktūroje, nestatoma jokių naujų svarbių gatvių (Ryga kątik paleido naujausią estakadą už 40 milijonų, statosi greitkelį iki Kekavos), nors pavyzdžiui net Kaunas toje pačioje Lietuvoje statosi naujus tiltus, viadukus, tuneliukus, tiesia aplinkkelį.

    Per 8 metus nesugebėjo išbezdėti Šiaurinės gatvės nei metro asfalto, tik visąlaik optimizavo projektą: pirmiausia sumažino juostų skaičių, paskui panaikino visas dviejų lygių sankryžas, paskui dar paoptimizavo, imituodami konsultacijas ir aktyvumą – apgailėtina...

    Nuolat skiedžiama neva Vilniuje "nėra" keleivių, o VT problemas išspręs keli nauji autobusai, pavadinti BRT. Aišku Vilnius NEŽLUGS dėl to, kad keleiviai toliau daužysis dantis ir bus privedami iki vėmimo tuose besikratančiuose G-autobusuose, nes taip neatsitiko kokiame nors Los Angeles ar kitame JAV mieste, bet atėjusi ambicinga valdžia tramvajų pirmąją liniją nutiestų per kokius 3 metus. Tada ją išrinktų dėl šito vėl ir ji nutiestų dar dvi. Galiausiai būtų nutiesti net tuneliai ir atkarpose tai būtų kaip metro (Konstitucijos prospekte, Jogailos ir Pylimo gatvėse).
    ​​​​​

    Comment


      Parašė digital Rodyti pranešimą
      Smarkiai auga? Lietuvos skaičiai nuo 2013:
      34.6 35.0 37.9 37.0 37.6 36.9 35.4 35.1 35.4
      Nė per kur ne tai kad smarkiai, bet beveik iš viso neauga, o kartais ir sumažėja. Tai kam čia reikėtų nemeluoti?
      Kiek randu paskutiniai skaičiai GINI Brazilijos 48.9, Kolumbijos 51.2, PAR jau seni (nuo 2014 metų neatnaujinti) bet visai kosmosas - 63,0. Tuo tarpu Vokietija 31.7, Prancūzija 30.8. Pagal specialiąją matematikos teoriją mes esam žymiai arčiau Lotynų Amerikos negu anų šalių

      Comment


        Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą

        Vilnių valdo žmonės, neturintys nei fantazijos, nei gabumų, nei ambicijos ir siauro lokalaus mąstymo (nesugeba nuvažiuoti iki Liepojos, Rygos, Olštyno, Varšuvos, Talino), ne vizionieriai.

        Dėl to 10 metų nevykdomi JOKIE stambūs projektai infrastruktūroje, nestatoma jokių naujų svarbių gatvių (Ryga kątik paleido naujausią estakadą už 40 milijonų, statosi greitkelį iki Kekavos), nors pavyzdžiui net Kaunas toje pačioje Lietuvoje statosi naujus tiltus, viadukus, tuneliukus, tiesia aplinkkelį.

        Per 8 metus nesugebėjo išbezdėti Šiaurinės gatvės nei metro asfalto, tik visąlaik optimizavo projektą: pirmiausia sumažino juostų skaičių, paskui panaikino visas dviejų lygių sankryžas, paskui dar paoptimizavo, imituodami konsultacijas ir aktyvumą – apgailėtina...

        Nuolat skiedžiama neva Vilniuje "nėra" keleivių, o VT problemas išspręs keli nauji autobusai, pavadinti BRT. Aišku Vilnius NEŽLUGS dėl to, kad keleiviai toliau daužysis dantis ir bus privedami iki vėmimo tuose besikratančiuose G-autobusuose, nes taip neatsitiko kokiame nors Los Angeles ar kitame JAV mieste, bet atėjusi ambicinga valdžia tramvajų pirmąją liniją nutiestų per kokius 3 metus. Tada ją išrinktų dėl šito vėl ir ji nutiestų dar dvi. Galiausiai būtų nutiesti net tuneliai ir atkarpose tai būtų kaip metro (Konstitucijos prospekte, Jogailos ir Pylimo gatvėse).
        ​​​​​
        Pamąstymas dėl Vilniaus transporto sistemos vystymo nedrąsumo.

        Matant visokius G.V. gatvės ar Pilaitės prospekto platinimo projektus, švietėsi mintis, kad norėjo statyt Los Angeles su dviračių takais. Autobusai palikti simboliškai kaip emergency transportas nevairuojantiems, troleibusai panaikinti (nes laidai negražu), o bėgines sistemas pamirškite.

        Pasaulinėje erdvėje ir pas mus forume pastaruoju metu sklinda nemaža kritika Los Angeles stiliaus automobilizacijai: didelė tarša, brangus infrastruktūros išlaikymas, visuomenės susvetimėjimas ir t.t. Vilnius girdėdamas tokius dalykus pastaraisiais metais susimėtė. Los Angeles autobanus statyt bijo, nes išeina iš mados statyt Dubajaus ar Interstate 5 stiliaus greitkelius, bet VT plėtra (ypač bėginė) nebuvo agendoje, šiuo metu šioje srityje nėra įdirbio, kad tai gali būti įvairiausių soc. sluoksnių transportas su atitinkama kokybe. Dviračių takų tas nekabina, nes Vilnius jau susiprotėjo juos tiest ir dar aukščiausiais standartais.

        Nežinau, gal nori Vilnius šį virsmo laiką pralaukti, nieko neplanuoti (sakyčiau ne iš išskaičiavimo, o iš tokio psich. stuporo), nes plačioje visuomenėje šie permainų vėjai nėra labai įsitvirtinę. Tik paskui kai nusistovės naujos transportinės koncepcijos, tada jau drąsiau imsis transportinės plėtros VT srityje (ypač JAV didmiesčiuose). Galbūt didelių automobilių transporto projektų ir nebus, nebent Šiaurinė gatvė ir dar kelios.

        Rygai keblumų mažiau, nes visas šis 15 min. miesto idėjos iš esmės iš naujo įvertina 20 a. pradžios europietiškų miestų plėtros principus, o Ryga tuo metu kaip tik nemažai išsiplėtė, turi didelį Naujamiestį su tramvajų tinklu.
        Paskutinis taisė PoDV; 2023.05.04, 00:05.

        Comment


          Kątik Rygoje užbaigtos vieno svarbiausių miesto gatvių infrastruktūros mazgų statybos. Vilniuje senokai nieko panašaus nebuvo pastatyta, o giriamasi šimtais metrų šaligatvių , dviračių takučio ar tūkstančiais krūmelių .


          Comment


            Parašė dangoraižistas Rodyti pranešimą
            Kątik Rygoje užbaigtos vieno svarbiausių miesto gatvių infrastruktūros mazgų statybos. Vilniuje senokai nieko panašaus nebuvo pastatyta, o giriamasi šimtais metrų šaligatvių , dviračių takučio ar tūkstančiais krūmelių .
            Keliai ir gatvės yra blogis, juos reikia griauti. Statyti reikia bėgius ir pėsčiųjų/dviračių/arklių takus.

            -

            Comment


              Parašė gerietis Rodyti pranešimą

              Keliai ir gatvės yra blogis, juos reikia griauti. Statyti reikia bėgius ir pėsčiųjų/dviračių/arklių takus.
              O tai bėgiai ir pėsčiųjų/dviračių takai ne gatvėje būna? Ore kabo?
              If a lion could speak, we could not understand him.

              Comment


                Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

                O tai bėgiai ir pėsčiųjų/dviračių takai ne gatvėje būna? Ore kabo?
                Turima omenyje gatvės be eismo automobiliais, pvz. kaip Laisvės al. Kaune arba Vileišio g. nuo gelbėjimo stoties.

                Comment


                  Na tai gatvėje būna vietos ir bėgiams, automobiliams, pėsčiųjų ir dviračių takams.
                  If a lion could speak, we could not understand him.

                  Comment


                    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                    Na tai gatvėje būna vietos ir bėgiams, automobiliams, pėsčiųjų ir dviračių takams.
                    Būna bėgiai, takai ir takeliai ir be gatvių.
                    -

                    Comment


                      Parašė gerietis Rodyti pranešimą

                      Būna bėgiai, takai ir takeliai ir be gatvių.
                      na taip, gali būti bėgiai laukuose, ir takeliai miškuose. Mieste jie būna dažniausiai gatvėse.
                      If a lion could speak, we could not understand him.

                      Comment


                        Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                        na taip, gali būti bėgiai laukuose, ir takeliai miškuose. Mieste jie būna dažniausiai gatvėse.
                        Reikia tai baigti.
                        -

                        Comment


                          Parašė sankauskas Rodyti pranešimą
                          na taip, gali būti bėgiai laukuose, ir takeliai miškuose. Mieste jie būna dažniausiai gatvėse.
                          Tramvajaus bėgiai dažnai statomi ir ne gatvėje, pvz visur kur veikia tram on grass concepcija.

                          Comment


                            Toks vidutinis straipsnis, nieko labai naujo nepasakyta, bet bendrai auditorijai tinkamas.

                            Augis Gučas. Miesto tipo gyvenvietė Vilnius

                            https://m.delfi.lt/ringas/article.php?id=92636175&amp=1

                            Comment


                              Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
                              Toks vidutinis straipsnis, nieko labai naujo nepasakyta, bet bendrai auditorijai tinkamas.

                              Augis Gučas. Miesto tipo gyvenvietė Vilnius

                              https://m.delfi.lt/ringas/article.php?id=92636175&amp=1
                              As nesuprantu, kam det sto neadekvataus seno krieno straipsnius. Sitas archYtechtas tiesog jaucia dideli butthurt'a del to, kad buvo atsisakyta jo senmacios ir naujamiescio sovietiniu planu, ir kad jo sovietni Pilaites projekta 2000-asiais perdare zymiai adekvatesni. Paskaitykit jo kometarus FB, tai is vs suabejosit ar jis dar ape bet ka adekvaciai geba mastyt.

                              Comment


                                Parašė TrippleA Rodyti pranešimą

                                As nesuprantu, kam det sto neadekvataus seno krieno straipsnius. Sitas archYtechtas tiesog jaucia dideli butthurt'a del to, kad buvo atsisakyta jo senmacios ir naujamiescio sovietiniu planu, ir kad jo sovietni Pilaites projekta 2000-asiais perdare zymiai adekvatesni. Paskaitykit jo kometarus FB, tai is vs suabejosit ar jis dar ape bet ka adekvaciai geba mastyt.
                                O kokie buvo jo planai ir kas jis per vienas? Nelabai ką žinau, būtų įdomu, ką jis norėjo padaryt ir ar turėjo kažkokias galimybes tai įgyvendint.
                                Lietuva visiems.

                                Comment


                                  Parašė abruo Rodyti pranešimą

                                  O kokie buvo jo planai ir kas jis per vienas? Nelabai ką žinau, būtų įdomu, ką jis norėjo padaryt ir ar turėjo kažkokias galimybes tai įgyvendint.
                                  https://lt.wikipedia.org/wiki/Augis_Gučas
                                  https://www.vle.lt/straipsnis/augis-gucas/

                                  Tiesiog veyvojo sovietmecio architechtas ir paveldo talibas. Nelabai kam idomus siais laikais, tai blenius rasineja tiek straipsniuose, tiek FB komentaruose. Pastoviai bamba, koks Vilnius "nedvasingas" tapo ir kaip" senamiesty vien tik stiklainiai statomi".

                                  Comment


                                    Nepaprastai liūdna ir net kiek dramatiška Rygos padėtis per pastaruosius 20+ metų... Click image for larger version  Name:	Screenshot_20230516-150606~2.png Views:	0 Size:	168,3 kB ID:	2051247

                                    Comment


                                      Tarp kovo ir gegužės Vilniuje kažkokiu būdu 5000 pamažėjo ukrainiečių, bet padaugėjo 1000 lietuvių (gimstamumas ir vidinė migracija). Pats gyventojų skelbiamas skaičius sumažėjo nuo 630,9 tūkst. iki 626,1 tūkst. Bet kokiu atveju, KADA departamentas pagaliau sulygins savivaldybės (626k), registrų centro (625k), sveikatos draudimo (poliklinikų duomenimis), ir liausis juokinęs Lietuvą su savo „statistika“?

                                      Click image for larger version

Name:	Screenshot_20230519-125914~2.png
Views:	1041
Size:	100,2 kB
ID:	2052055


                                      Po 10 dienų latviai turėtų paskelbti tikrą Rygos gyventojų skaičių (skelbdavo ankstesniais metais tų metų skaičių gegužės 30 d.). Ar pamatysime, ką seniai žinojome – Vilnius yra didesnis už Rygą?

                                      Comment


                                        Ryga

                                        Miestas - 680k gyventojų
                                        Priemiesčiuose - 416k
                                        Metro - 1.1 mln.

                                        Šaltinis.: https://www.pmlp.gov.lv/lv/fizisko-p...percity.com%2F.

                                        Comment


                                          Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
                                          Ryga

                                          Miestas - 680k gyventojų
                                          Priemiesčiuose - 416k
                                          Metro - 1.1 mln.

                                          Šaltinis.: https://www.pmlp.gov.lv/lv/fizisko-p...percity.com%2F.
                                          Wut? Nu ne pro kur ten 680k mieste nera.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X