Ačiū už nuotraukas, Tomai. Now we're talking. Aišku nuotraukos yra smarkiai selektyvios ir nereprezentuoja realaus Talino pranašumo prieš Vilnių susitvarkymo prasme, bet už pastangas rašau 10/10.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Baltijos valstybių sostinių palyginimas
Collapse
X
-
Parašė John Rodyti pranešimąAčiū už nuotraukas, Tomai. Now we're talking. Aišku nuotraukos yra smarkiai selektyvios ir nereprezentuoja realaus Talino pranašumo prieš Vilnių susitvarkymo prasme, bet už pastangas rašau 10/10.
Jei Lietuvos sostinė būtų Klaipėda, o tarpukariu būtų buvęs didesnis miestas, tai kas ten žino, kiek Talinas būtų pranašus. Gal tik ženklinimo trūkumai liktų, nors ką gali žinoti...
Iš tikrųjų Talinas net ne Palanga ir Druskininkai pagal bendrą sutvarkymą, nors chaotiškumo (tokie dalykai kaip pastatų/skirtingų miesto dalių derėjimas, gatvių tinklas) pojūčio mažiau nei Vilniuje ar Kaune.Paskutinis taisė PoDV; 2022.06.27, 16:23.
Comment
-
Talinas mano akimis kur kas arčiau skandinavų, nei kitos Pabaltijo sostinės. Skandinavų išskirtinumas (visiškai nesvarbu, Norvegija, ar sakykim Suomija) minimalizmas. Jei Lietuvoje bando išradinėt dviratį visur, bet kokiame nupušusiame parkelyje statydami nesuprantamus suolus, tai skandinavuose, tuo pačiu ir Estijoje dažnu atveju pastatys įprastus, bet patogius Ir parkas bus kaip parkas. Be jokių bandymų susodint palmes . Tas krenta į akis, paprasčiau bet kokybiškai. Nieks nesako, kad ten nėra bandymų kažką išrast naujo ir modernesnio, yra įvairių projektų, bet jie kažkaip bent į temą ir ne kiekvienam kaime. Kaip ir tas parkingas su skalda. Funkcija atlieka. Tvarkinga tvorelė, ženklas. Tokių daugybė visoje Skandinavijoje ir ne tik kaimuose.
Geras pastebėjimas viršuje dėl ženklų. Mes čia arčiau baltarusių ne dėl dizaino pagrinde, bet gausa ir išmėtymu bilenkur. Jau ko ko bet ženklų miestuose turim, reikia nereikiaPaskutinis taisė hhh; 2022.06.27, 16:55.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė hhh Rodyti pranešimąTalinas mano akimis kur kas arčiau skandinavų, nei kitos Pabaltijo sostinės. Skandinavų išskirtinumas (visiškai nesvarbu, Norvegija, ar sakykim Suomija) minimalizmas. Jei Lietuvoje bando išradinėt dviratį visur, bet kokiame nupušusiame parkelyje statydami nesuprantamus suolus, tai skandinavuose, tuo pačiu ir Estijoje dažnu atveju pastatys įprastus, bet patogius Ir parkas bus kaip parkas. Be jokių bandymų susodint palmes . Tas krenta į akis, paprasčiau bet kokybiškai. Nieks nesako, kad ten nėra bandymų kažką išrast naujo ir modernesnio, yra įvairių projektų, bet jie kažkaip bent į temą ir ne kiekvienam kaime. Kaip ir tas parkingas su skalda. Funkcija atlieka. Tvarkinga tvorelė, ženklas. Tokių daugybė visoje Skandinavijoje ir ne tik kaimuose.
Geras pastebėjimas viršuje dėl ženklų. Mes čia arčiau baltarusių ne dėl dizaino pagrinde, bet gausa ir išmėtymu bilenkur. Jau ko ko bet ženklų miestuose turim, reikia nereikia
Comment
-
Įspūdžiai apie eismą Tallinne ir pan. Diskleimeris - lankiausi ilgo šventinio savaitgalio (o Estijoje jis buvo dar ilgesnis) metu, kai daugelis taliniečių buvo išvykę tėviškėn. Gal daug kas atrodytų kitaip eilinę darbo dieną.
Tallinnas labai didžiuojasi savo dviračių infrastruktūra, net kažkuriais metais buvo nusipirkęs labiausiai dviračiams draugiško ir pritaikyto miesto Europoje titulą (olandai rūkė kamputyje). Ta infrastruktūra - Zuoko stiliaus dviračių takai gatvių važiuojamosios dalies kraštuose, kažkada buvę nudažyti raudonai (dabar daugeliu atveju likę tik dažų plėmai). Kažkokio masinio važinėjimo dviračiais ir panašiomis priemonėmis nepastebėjau. Čia reikėtų dėti riebų pliusą Vilniui už tai, kad ima pavyzdį iš geriausių (olandų) ir įrenginėja normalius takus. Taip, pasitaiko klaidų, broko ir t.t., procesas užtrunka ilgiau nei patepliojimas dažais, bet šioje srityje Vilnius šviesmečiu priekyje.
Tallinnui riebus pliusas už tai, kad automobilių eismas ten vyksta ramiai, daugiau mažiau leistinu greičiu. Aišku pasitaikė ir viena kitas karštas estų vaikinas ar mergina su visokiais ten BMW, MB ir Porsche dideliu greičiu nardantis prospektuose, bet tokių nebuvo daug. Tai žymiai palengvino gyvenimą tokiam grybui kaip aš, pirmą kartą vairuojančiam Tallinne. Tuo labiau, kad kai kurios sankryžos ten turi Paryžiaus vaibą. Rodos per šitą sankryžą važiuodamas užsimerkiau ir tik myniau gazą (nuorodoje pamatysite ir garsiuosius surūdijusius Tallinno stulpus):
47 Endla – „Google“ žemėlapiai
Ryga, nepaisant dydžio ir didelio rusakalbių skaičiaus, irgi pasižymi visiškai ramiu eismu. Vilnius su savo pusprotišku lėkimu yra tikrai išskirtinis regione, Minusas jam.Paskutinis taisė Tomas; 2022.06.28, 08:46.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 7 patinka
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąĮ
Tallinnui riebus pliusas už tai, kad automobilių eismas ten vyksta ramiai, daugiau mažiau leistinu greičiu. Aišku pasitaikė ir viena kitas karštas estų vaikinas ar mergina su visokiais ten BMW, MB ir Porsche dideliu greičiu nardantis prospektuose, bet tokių nebuvo daug. Tai žymiai palengvino gyvenimą tokiam grybui kaip aš, pirmą kartą vairuojančiam Tallinne. Tuo labiau, kad kai kurios sankryžos ten turi Paryžiaus vaibą. Rodos per šitą sankryžą važiuodamas užsimerkiau ir tik myniau gazą (nuorodoje pamatysite ir garsiuosius surūdijusius Tallinno stulpus):
47 Endla – „Google“ žemėlapiai
Ryga, nepaisant dydžio ir didelio rusakalbių skaičiaus, irgi pasižymi visiškai ramiu eismu. Vilnius su savo pusprotišku lėkimu yra tikrai išskirtinis regione, Minusas jam.
Taline kas patinka, tai kairieji posūkiai į kiemus visur. Neatrodo, kad Taline ar Rygoje labai trūktų kažkokių jungčių.
Vilnius (ir net Kaunas) neturi išbaigto magistralinio gatvių tinklo (Šiaurinė gatvė, pilno vidinio Centro aplinkkelio užuomazgos), kol kas neįmanoma pilnai įgyvendinti superblokų tinklo užuomazgų, tranzitas vyksta per žemesnės kategorijos gatves, sunku į tokias gatves išsukti iš dar žemesnės kategorijos gatvių. Kiemuose chaosas, bet čia dar ne blogiausia, kai iš tokio kiemo sukti į kairę 4 juostų intensyvioje gatvėje.
Man toks susidarė įspūdis, kad žmonės nervuotesni grynai dėl visokių keistai išdėliotų sankryžų, labai netvarkingų kairių posūkių, visokių užkištų tranzitu smulkių gatvių ir pan. Tai išsprendus įsivyrautų didesnė ramybė, liktų triukšmadarius mocus ir auto sutvarkyti, man atrodo jiems miestuose per lengvos dienos.
Kas gal gerai, kad Ryga ir Talinas lygumoje, lengva vystyti gatvių tinklą. Vilnius iš vis kalvočiausias Baltijos šalių didesnis miestas net ne kaip sostinė. Kaunas kaip antras kalvočiausias miestas, tiek kad gražiai padalintas į dvi daugmaž lygias terasas Centras-pakraščiai, tai gal ir tai kelia keblumų vystant tinklą, o pro parkus tiesti gatvių negalima. Vis tiek manau, kad susiimti reikia, nebijoti vietom auto kišti po žeme, pėstiesiems palikti kvėpuoti daugiau gryno oroPaskutinis taisė PoDV; 2022.06.28, 12:43.
Comment
-
Būtų mažiau nervų ir streso, jei nedarytų tokių idiotiškų eismo juostų kaip kad pavyzdžiui ant Šilo tilto. Važiuoji dešine juosta, artėjant prie sankryžos norint važiuot tiesiai reikia laikytis juostoje kuri daro vingį į kairę, tada po kiek laiko ji vėl daro vingį į dešinę. Tas pats Kareivių g. važiuojant nuo sankryžos su Žirmūnų g. Na kur tai matyta! Čia dar reikia sugebėti taip sukomplikuoti jau ir taip sudėtingą eismą.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė gerietis Rodyti pranešimąO kaip tramvajaus įspūdžiai?
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąPirmą kartą girdžiu, kad Talinas didžiuojasi dviračių infrastruktūra. Nėra ten tokios infeastruktūros realiai. Net SkyscraperCity pasipūtę estai pripažįsta, kad su dvriačių takais Taline nekažką.
Paskutinis taisė PoDV; 2022.06.28, 14:45.
Comment
-
Parašė Kaštonas Rodyti pranešimąVykstant į Taliną, galima tuo pačiu suderinti su Helsinkio aplankymu, pasiteisinęs, dalykas. Pamenu 2015 atvykom šeštadienį ryte į Taliną ir visiškai spontaniškia sugalvojom į Helsinki su laivu nuplaukt (tiesa perkant bilietus iš anksto būtų buvę pigiau) , tai apie 12 jau ten, buvom, apie 20 h grįžom. O sekmadienį Talinui skyrėm, smagu.Snowflakes will attack U <3
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąPirmą kartą girdžiu, kad Talinas didžiuojasi dviračių infrastruktūra. Nėra ten tokios infeastruktūros realiai. Net SkyscraperCity pasipūtę estai pripažįsta, kad su dvriačių takais Taline nekažką.
ПТН ПНХ
«Русский военный корабль, иди нахуй!»
Comment
-
Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
Panašiai su šeima padarėme pernai vasarą. Labai teisingas variantas. Būti Taline ir neaplankyti Helsinkio atrodė kažkaip nepadoru. Tiesa, Helsinkis nepasirodė įspūdingas.
Šiaurės moderno pastatai įspūdingi.ПТН ПНХ
«Русский военный корабль, иди нахуй!»
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Kuo tikrai Talinas prieš Kauną ir Vilnių gali didžiuotis nebent ženklinimo standartizacija. Kairieji posūkiai, susiaurintos juostos, ribojimų ir krypčių nurodymas, o dviračių juostos gal tik vibe'ui. Susipažinus kaip reikia tiesti dviračių takus, ten kažkokia iš tikrųjų nesąmonė su metro pločio juostomis. Realiai labiau kaip kelkraštis funkcionuoja, kad eismo juosta neišplatėtų iki 3,5 m ir daugiau.
Petrooleumi – „Google“ žemėlapiai
Iš kitos pusės - pėstieji toli gražu ne visur ir ne visada prioritetas. Nemalonu eiti metro pločio šaligatviu, prisispaudus prie pastato fasado, kai pro šoną 6 juostų prospektu lekia miesto autobusai.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimą
Matosi, kad nesi buvęs Tallinne ir tuo labiau nevairavęs. Ten pilna nesąmonių kaip išnykstančios eismo juostos, sankryžos į kurias sueina 5 ar 7 gatvės. Mes Kaune baisimės Birštono gatve ar KMP, o Tallinne visą miesto centrą kerta nejaukūs 4-6 juostų prospektai, kurie gali staiga virsti 2 juostų gatve arba 3 atskirom. Gelbėja tik bendras eismo lėtumas:
Petrooleumi – „Google“ žemėlapiai
Iš kitos pusės - pėstieji toli gražu ne visur ir ne visada prioritetas. Nemalonu eiti metro pločio šaligatviu, prisispaudus prie pastato fasado, kai pro šoną 6 juostų prospektu lekia miesto autobusai.
Tiek, kad gatvės nors su daugiau juostų, bet nėra itin plačios asfalto prasme kaip KMP ar Birštono gatvė. Todėl geresnės sąlygos lėtesniam eismui. Jei Kaunas-Vilnius būtų šimašiškas 3 m juostos plotis, tai daug kas gali bijoti viršyti tiesioje atkarpoje 70 km/h ir tai tik kai nėra eismo.
Dėl suėjimo, tai galima surasti tokių taškų.
Žiūrint į patį miesto layout žemėlapyje, atrodo Talino gatvės geriau sujungtos tarpusavy nei Kaune, kuris giriasi prieš Vilnių, kad pas mus gerai sujungtos gatvės, t.y. galima rinktis įvairias alternatyvas, o ne vien koks GV ar Narbutas ir viskas.
Nėra upių, šlaitų, tik geležinkeliai šiek tiek trukdo iki pilnos laimės, bet geležinkeliai yra gerai.Paskutinis taisė PoDV; 2022.06.28, 15:09.
Comment
-
Briedžių tuose bekraščiuose prospektuose nematei?
https://www.delfi.lt/news/daily/crim....d?id=90603589
Comment
-
Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
Panašiai su šeima padarėme pernai vasarą. Labai teisingas variantas. Būti Taline ir neaplankyti Helsinkio atrodė kažkaip nepadoru. Tiesa, Helsinkis nepasirodė įspūdingas.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment
-
Parašė PoDV Rodyti pranešimą
Kuo tikrai Talinas prieš Kauną ir Vilnių gali didžiuotis nebent ženklinimo standartizacija. Kairieji posūkiai, susiaurintos juostos, ribojimų ir krypčių nurodymas, o dviračių juostos gal tik vibe'ui. Susipažinus kaip reikia tiesti dviračių takus, ten kažkokia iš tikrųjų nesąmonė su metro pločio juostomis. Realiai labiau kaip kelkraštis funkcionuoja, kad eismo juosta neišplatėtų iki 3,5 m ir daugiau.
- 2 patinka
Comment
Comment