Parašė John
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Baltijos valstybių sostinių palyginimas
Collapse
X
-
Manau rimtai gal nereiktų vertinti šio objekto, nepanašu, kad ir patys latviai labai juo didžiuotųsi
Kalbant apie platesnius reikalus tai šiandien žiūrėjau latvių NT sektoriaus statistiką ir panašu, jog karantinas stipriausiai paveikė Rygą, kur atsigavimas netgi lėtesnis negu Latvijos pakraščiuose (nors ten žinoma pardavimų daug niekad nebūdavo ir dabar situaciją gelbėja rekreaciniai objektai). Greičiausias atsigavimas Prierygoje ir panašu, jog ši krizė tik sustiprino kraustymosi į užmiestį tendencijas. Ryga pastaruosius kelis metus išgyvena tai, ką Vilnius tikiuosi jau pergyveno.
Comment
-
Šiandien latviai turėjo event'ą pavadinimu "Kodėl Ryga atsilieka nuo Vilniaus dešimčia metų?". Dalyvavo bent keli potencialūs kandidatai į būsimus Rygos merus ir verslo atstovai.
https://www.facebook.com/events/308633863523671
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąEvento pavadinimas labai simboliškas:
Kapec Riga atpaliek no Vilnas par 10 gadiem? Trumpai tariant, kapec Riga.
"Kapec Vilnius aplenkė Rygą ir gal Kauną dešimčia metų?"
Esą, gal gerai, kad pas mus yra "kodėl" o ne kažkoks "Kapiec"Paskutinis taisė PoDV; 2020.08.05, 23:12.
- 1 patinka
Comment
-
Žiūrėsim žiūrėsim ar tikrai kapiec. Vilniui kažkaip labai sunkiai sekasi su stambiais projektais (stadionai, konferencijų centras ir t.t.). Iš dalies gal dėl to kad centrinė valdžia pjaunasi su VMS. O privatus verslas kaip ir neblogai gyvuoja. Aišku galima sakyti kad gal VMS nuopelnas kad sudaro geras sąlygas verslui? Kita vertus, tarkim Ryga įkrito į duobę (klausimas ar ilgai joje dar bus) ir todėl Vilnius atrodo geriau, bet paimkim Taliną ir pasilyginus su juo, neretai Vilnius atsilieka. Rygai galbūt dabar didesnis smūgis ir dėl jos planų tapti pagrindiniu Baltijos šalių transporto hubu, kažkaip net neproporcingai dideli resursai Latvijoje skiriami būtent šiai sričiai, užsiraukė šiek tiek dabar ši sritis dėl covido.
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimąŽiūrėsim žiūrėsim ar tikrai kapiec. Vilniui kažkaip labai sunkiai sekasi su stambiais projektais (stadionai, konferencijų centras ir t.t.). Iš dalies gal dėl to kad centrinė valdžia pjaunasi su VMS. O privatus verslas kaip ir neblogai gyvuoja. Aišku galima sakyti kad gal VMS nuopelnas kad sudaro geras sąlygas verslui? Kita vertus, tarkim Ryga įkrito į duobę (klausimas ar ilgai joje dar bus) ir todėl Vilnius atrodo geriau, bet paimkim Taliną ir pasilyginus su juo, neretai Vilnius atsilieka. Rygai galbūt dabar didesnis smūgis ir dėl jos planų tapti pagrindiniu Baltijos šalių transporto hubu, kažkaip net neproporcingai dideli resursai Latvijoje skiriami būtent šiai sričiai, užsiraukė šiek tiek dabar ši sritis dėl covido.
Comment
-
Ar jau išsikasei bunkerį?
Parašė John Rodyti pranešimą
Turi omeny aviacijos keleivių transporto? Nes krovinių transporto, ir ypač uostų, traukinys Latvijai jau seniai nuvažiavo. Beveik literaliai
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimąAr jau išsikasei bunkerį?
Taip, labiau turėjau omeny keleivius, oro uosto rimtas integravimas su railbaltica dar labiau padidins keleivių skrendančių per Rygą skaičių.
Suprantu, jog avialinijos gali save pateisiti ir dirbdamos į minusą, bet žiūrint į kelių paskutinių metų net profitus ir kiek dabar tenka latviams merkti pinigų didžiulėje nežinomybėje, tai jie yra visiškam zugzvange dėl kurio braliukai dabar praktiškai subsidijuos mums oro susisiekimą, kol mes kursim ekonomikos dnr planus.
Ačiū jiems už tai ir aš nuoširdžiai linkiu jiems išgyventi šią krizę, nes net ir konkurenciniu požiūriu nematau jokios rizikos tame, kad Ryga ir toliau liks pagrindiniu Baltijos šalių oro hub'u.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė themanual Rodyti pranešimą
Ir kas iš to? Su kažkokia bendra gerove tai menkai bekoreliuoja skaitmeniniame amžiuje. Didžiausio keleivių skaičiaus augimo metais Ryga patiria visišką stagnaciją, Latvijos GDP gap'as nuo Lietuvos ir Estijos toliau plečiasi, investicijų lygis žemas, naujus ofisų projektus galima ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti.
Suprantu, jog avialinijos gali save pateisiti ir dirbdamos į minusą, bet žiūrint į kelių paskutinių metų net profitus ir kiek dabar tenka latviams merkti pinigų didžiulėje nežinomybėje, tai jie yra visiškam zugzvange dėl kurio braliukai dabar praktiškai subsidijuos mums oro susisiekimą, kol mes kursim ekonomikos dnr planus.
Ačiū jiems už tai ir aš nuoširdžiai linkiu jiems išgyventi šią krizę, nes net ir konkurenciniu požiūriu nematau jokios rizikos tame, kad Ryga ir toliau liks pagrindiniu Baltijos šalių oro hub'u.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė themanual Rodyti pranešimą
Ir kas iš to? Su kažkokia bendra gerove tai menkai bekoreliuoja skaitmeniniame amžiuje. Didžiausio keleivių skaičiaus augimo metais Ryga patiria visišką stagnaciją, Latvijos GDP gap'as nuo Lietuvos ir Estijos toliau plečiasi, investicijų lygis žemas, naujus ofisų projektus galima ant vienos rankos pirštų suskaičiuoti.
Bet šiaip pritariu, keistai atrodo, kad kaimynai akcentuoja tik vieną sritį, o visas kitas apleidžia.
Comment
-
Teorijoje Ryga su savo geolokacija, uostu, AirBAltic, architektūriniu paveldu ir transporto sistema turėjo anihiliuoti tiek Vilnių, tiek Taliną, tiek bet kurį kitą regiono miestą. Praktikoje Ryga yra jau ištisus dešimtmečius stagnuojantis miestas, kur rengiamos rimtos konferencijos apie tai, kodėl Ryga 10 metų atsilieka nuo Vilniaus. Rygos atveju teorija bei potencialas truputį prasilenkė su praktika ir realybe.Paskutinis taisė John; 2020.08.06, 18:00.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąTeorijoje Ryga su savo geolokacija, uostu, AirBAltic, architektūriniu paveldu ir transporto sistema turėjo anihiliuoti tiek Vilnių, tiek Taliną, tiek bet kurį kitą regiono miestą. Praktikoje Ryga yra jau ištisus dešimtmečius stagnuojantis miestas, kur rengiamos rimtos konferencijos apie tai, kodėl Ryga 10 metų atsilieka nuo Vilniaus. Rygos atveju teorija bei potencialas truputį prasilenkė su praktika ir realybe.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimą
Skaitmeniniame amžiuje visi vis dar keliauja fiziškai. Net užsienio investuotojams svarbu kad būtų geras susisiekimas (tiesiog kaip vienas iš kriterijų), o kalbant apie turistus, tai tikrai yra ta sritis kur Vilnius gerokai atsilieka nuo Rygos. Tingiu dabar ieškoti, bet iš per google rastų 15 min straipsnių: 2018 metais Rygą aplankė 3,5 mln turistų, o Vilnių tik 1,2mln (reiktų detaliau patikrinti ar vienodos skaičiavimų metodikos, bet bet kokiu atveju čia Vilnius atsilieka ir gerokai). Manau jie gal ir persistengė, ir išpūtė per didelį burbulą, kas jiems kainuoja, ypač dabar (dėl covid), bet tai kad Lietuva šioje srityje labai atsilieka - nieko gero, tiesiog Vilnius gyvuotų dar geriau, jei būtų geresnis susisiekimas, tiek užsienio investicijų sulauktų daugiau, tiek turistų.
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąTeorijoje Ryga su savo geolokacija, uostu, AirBAltic, architektūriniu paveldu ir transporto sistema turėjo anihiliuoti tiek Vilnių, tiek Taliną, tiek bet kurį kitą regiono miestą. Praktikoje Ryga yra jau ištisus dešimtmečius stagnuojantis miestas, kur rengiamos rimtos konferencijos apie tai, kodėl Ryga 10 metų atsilieka nuo Vilniaus. Rygos atveju teorija bei potencialas truputį prasilenkė su praktika ir realybe.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
Tai jeigu vertinsim oro susisiekimą, tai Rygos oro uoste 2019m. buvo 7,8mln. keleivių, o 2018m. - 7mln. Stagnaciją patiria Vilnius (2019m. - 5mln. keleivių, 2018m. - 4,9mln.)
Bet šiaip pritariu, keistai atrodo, kad kaimynai akcentuoja tik vieną sritį, o visas kitas apleidžia.
RIX tokių keleivių yra apie 30%.
VNO tranzitinių mažiau 1%.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Edd Rodyti pranešimą
Taip, geolokacija, uostas, airBaltic, architektūra, transportas didžiuliai Rygos pliusai, bet vien to neužtenka. Rygos gyventojai daug ką nulėmė (susiskaldymas, migracija), neturi tokių resursų augimui kaip Vilnius (Lietuva gan žymiai didesnė ir daug mažesnis gyventojų % susikoncentravęs Vilniuje, tai davė didelį postūmį Vilniui). O Talinas turi Suomiją... Kita vertus žiūrėsim tolimesnėje ateityje kaip bus, nėra viskas taip stabilu, situacija gali keistis.
Comment
Comment