Talinas el. tramvajų nusitiesė TARPUKARIU. Tuo metu jis turėjo MAŽIAU gyventojų nei Kaunas. Kaune tramvajus nebuvo realizuotas. Vilniuje lenkai irgi nenutiesė, nors NET MINSKAS, valdomas barbarų bolševikų, tarpukariu įsirengė elektrinį tramvajų. Tai yra kažkoks Lietuvos „prakeiksmas“, kad nesugebėjo NIEKADA įrengt tramvajaus, nors pagal viską, tramvajus turėjo būti netgi Šiauliuose, Panevėžyje, Klaipėdoje. Pavyzdžiui, mažesniame Daugpilyje tramvajus atsirado tik POKARIU, apie 1946 m., pirmiau nei elektrinis miestų transportas Lietuvoje (troleibusai Vilniuje 1956 m.).
Beje, tarpukario TALINAS. Objektyviai jis deda Kauną į pavėsiuką, nes pastatai AUKŠTESNI nei Kaune, įspūdingesni ir architektūra įdomesnė (daug brick impressionism stilistikos,
Taip, ir ABU plytų stiliaus pastatai esantys Tallinne parodyti filmuke.
primena Ameriką, Nyderlandus ar Londoną, ko Kaune visai nebuvo nė kiek). Po Taliną varinėja naujutėliai pačių estų įsirengti tramvajai. Mums ŽIAURIAI nuskils, kaip aklai vištai grūdą, kad turbūt gausime Kauno UNESCO statusą, nes matyti, kad didesnis tuo metu Kaunas smarkokai atsiliko nuo Talino visais frontais, ypač miesto vaizde ir architektūroje, netgi Big City Feeling'e.
Iki 2:54 rodo senąjį Taliną koks buvo, po 2:54 rodo estų sukurtą Taliną.
Žiūrint objektyviai - Tallinnas net neturi tokio aiškaus XIX a. antros - XX a. pirmos pusės "naujamiesčio", kokius turi Ryga, Vilnius ir net Kaunelis. Ten viduramžiškas senamiestis sklandžiai pereina į medinius barakus, tik tarpuose prikaišiota to laikotarpio pastatų.
Apskritai sakyčiau, kad šiuolaikinio Tallinno vaizdą vaizduoja visų pirma sovietinė stalininė-chruščiovinė-brežnevinė architektūra ir kažkiek šiuolaikinė, kuri kaišoma buvusių barakų vietoje.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
The term Brick Expressionism (German: Backsteinexpressionismus) describes a specific variant of Expressionist architecture that uses bricks, tiles or clinker bricks as the main visible building material. Buildings in the style were erected mostly in the 1920s, primarily in Germany and the Netherlands,[1] where the style was created.
The style's regional centres were the larger cities of Northern Germany and the Ruhr area, but the Amsterdam School belongs to the same movement, which can be found in many of the larger Dutch cities like Amsterdam and Utrecht.[2] The style also had some impact outside the areas mentioned.
Talino pavyzdžiai yra VIENI GERIAUSIŲ pasaulyje.
Dar atkreipiu dėmesio į aukštingumą. To laikotarpio kai kurie (jų NEMAŽAI) Talino pastatai yra 6 ar 7 aukštų! Kaune vos 2-4 aukštai, tik DU (?) pastatai tarpukario Kaune aukštesni nei 5 a.
Žiūrint objektyviai - Tallinnas net neturi tokio aiškaus XIX a. antros - XX a. pirmos pusės "naujamiesčio", kokius turi Ryga, Vilnius ir net Kaunelis. Ten viduramžiškas senamiestis sklandžiai pereina į medinius barakus, tik tarpuose prikaišiota to laikotarpio pastatų.
Ryga 1900 metais buvo virš 250 000 gyventojų, Vilnius 180 000, Kaunas 85 000, bet Talinas buvo 50 000. Talinas STAIGA išaugo pastačius povandeninių laivų statyklą, vieną pirmųjų pasaulyje ir tarpukariu kai tapo SOSTINE, bet per TARPUKARĮ neaplenkė Kauno. Įdomu tai, kad kai iš Vilniaus masiškai 1946-1949 m. išvyko lenkai, Talinas ir net KAUNAS buvo didiesni už Vilnių. Taline ir Kaune apie 1960 m. gyveno 300 000, o Vilniuje 270 000. Sovietai vilniečiai, nenorėdami smarkokai PASIKRAUTI nuo Kauno, turėjo prijungti Naująją Vilnią, atskirą miestą ir praplėsti miesto ribas kaimais, liepti perkėlinėti iš Kauno į Vilnių įvairias įstaigas.
Apskritai sakyčiau, kad šiuolaikinio Tallinno vaizdą vaizduoja visų pirma sovietinė stalininė-chruščiovinė-brežnevinė architektūra ir kažkiek šiuolaikinė, kuri kaišoma buvusių barakų vietoje.
Atidžiau pažiūrėjęs filmuką, nusistebinsi, nes didelė dalis Talino centro yra TARPUKARIS. Tie pastatai atrodo kaip chruščiovkės , kaip sovietiniai , nes estai statė tokius niurokus (be dekoro, plikomis sienomis be puošybos, kvadratinius) gryno BAUHAUZO pastatus. Tai gana įspūdinga, kad pastatai, statyti 1930-1940 atrodo kaip statyti 1970-1980, kad dažnai neina atskirti jei nežinai statybos datos.
Mitas. Jame teigiama NEVA pinigai, vežti Vilniui, buvo pavogti. Bet traukinio važiavimo kryptis buvo ne į Vilnių, bet IŠ VILNIAUS.
Tramvajus nebuvo nutiestas, nes caro valdžia Vilniuje buvo loseriai, tarpukariu lenkų valdžia irgi SUSIMOVĖ ir važinėjo karietomis vietoje tramvajaus, o sovietaiskiedė, kad gatvinio tramvajaus nereikia, bet fantazavo apie požeminį tramvajų, kuriam nebuvo pinigų ir Maskva įsakė nebesvaigt. Didžiausias apsileidimas, kad dabar jau 2022 metai, bet Vilnius per 32 metus NESUGEBĖJO ir vėl.
Skirtumas tarp Talino ir Kauno panašus kaip tarp Rygos ir Vilniaus.
tarp lygintuvo ir kekso toks skirtumas kaip tarp kojinių ir nosinės
aš suprantu, kol nepradedi lyginti ko nors su kuo nors - esi aklas ir kurčias. be komparatyvistikos niekur... Bet kam lyginti bet ką su bet kuo. Kada sistemos pasidaro labai sudėtingos (o didmiestis kaip tik toks) - bet koks lyginimas įmanomas tik formalus/statistinis/paramentrinis. Balti žmonės, gyvenantys Vilniuje (jei jie gyvena jame laisva valia, o ne kaip parobkai) negali būti objektyvūs tokiuose palyginimuose, antraip jie čia negyvena, o gyvena kur geriau. Kas tame tokio jau svarbaus, kad taline buvo tarpukariu tramvajus, jei pokariu Vilniuje buvo troleibusai, o prie perrinkto Zuokulos neliks nei laidų, nei bėgių?...
Vokietijos Memelyje (Klaipėdoje) buvo tramvajus, o Lietuvos Klaipėdoje (Memelyje) po 11 metų jo neliko. Kaip dabar nebelieka troleibusų ir tramvajų Rusijos miestuose. Lenkijoje Wilno (Vilnius) buvo pakraščių užkampis, sssro užgrobtos Lietuvos Vilnius – irgi pakraščio užkampis ir dar senovės griuvėsių miestas. Kokios čia svajonės apie elektrinius tramvajus, kai tarpukario Kaune tiesiog normalius namus reikėjo statyt vietoj medinių, gatves grįst, vietoj purvynėlių, žmones apaut, kad basi nebraidytų po purvynus, ir arklinio tramvajaus iš gėdos atsikratė tik 1929 metais.
Kaip Kaunas galėjo geriau atrodyti, jei buvo tvirtove, o ne uostu ir ne didžiausiu miestu šalyje visą laiką?
Kita vertus perspjovė Taliną savo tarpukarine architektūra, tokių didelių ir modernių pastatų Talinas nepasistatė.
Jei būtų sostinė Klaipėda, gal būtų buvęs geriausias variantas. Toks sakykim Vilnius prie jūros. Idealiu atveju dar būtų pavykę šiek tiek daugiau pajūrio ir pamario teritorijų valdyt, atsisakant Vilniaus krašto. Tiek, kad Klaipėda buvo mažiukė, turim 1938 m. ir sovietinę okupaciją.
Šiandienai įsivaizduočiau miestą, kuris turėtų geriausias Rygos ir Talino savybės dėl savo dydžio ir ekonomikos.
Pabandysiu nutraukti eilinį saviplakos seansą gražindamas forumiuką į XXI a., kuriame Tallinnas yra labiausiai overhaipinta ir overreitinta regiono sostinė.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Jei būtų sostinė Klaipėda, gal būtų buvęs geriausias variantas. Toks sakykim Vilnius prie jūros. Idealiu atveju dar būtų pavykę šiek tiek daugiau pajūrio ir pamario teritorijų valdyt, atsisakant Vilniaus krašto. Tiek, kad Klaipėda buvo mažiukė, turim 1938 m. ir sovietinę okupaciją.
Šiandienai įsivaizduočiau miestą, kuris turėtų geriausias Rygos ir Talino savybės dėl savo dydžio ir ekonomikos.
Klaipėda per daug toli nuo visos likusios Lietuvos, o taip pat ir istoriškai iki 1923 niekada tiesiogiai nebuvo Lietuvos dalis.
gal ateis diena tramvajui, nes pasaulinė situacija tam palanki, nes tramvajui teikiamas prioritetas (žaliasis kursas, klimato kaita)
Dabar žaliasis kursas yra elektrobusai, elektromobiliai, na ir dar visokios naujos transporto rūšys (epaspirtukai, hyperloopas) – visa kita yra visokios komunistinio pasaulio liekanos.
Nei viena ES sostinė dabar neturi dabar tokios prastos georgrafijos kaip Vilnius. Šaltojo karo metais, jei neskaičiuot Vakarų Berlyno, iš valstybių sostinių panašioje situacijoje buvo tik Viena. Bet ten ir tai beveik dvigubai tokiau iki Slovakijos (tuometinės Čekoslovakijos), nei nuo Vilniaus iki Baltarusijos sienos. O ir Sovietų Sąjunga, ypač po Stalino mirties iki Andropovo, buvo žymiai labiau prognozuojamas priešas nei dabartinė Rusija. Taip kad kol kas esame visiškoje subinėje.
Dabar žaliasis kursas yra elektrobusai, elektromobiliai, na ir dar visokios naujos transporto rūšys (epaspirtukai, hyperloopas) – visa kita yra visokios komunistinio pasaulio liekanos.
Odensė, Tamperė, Lundas, Avinjonas, Kaenas, Liuksemburgas, Granada, Aarhus ir Olštinas per pastaruosius 5 metus pasistatė komunistinio pasaulio liekanas?
Nei viena ES sostinė dabar neturi dabar tokios prastos georgrafijos kaip Vilnius. Šaltojo karo metais, jei neskaičiuot Vakarų Berlyno, iš valstybių sostinių panašioje situacijoje buvo tik Viena. Bet ten ir tai beveik dvigubai tokiau iki Slovakijos (tuometinės Čekoslovakijos), nei nuo Vilniaus iki Baltarusijos sienos. O ir Sovietų Sąjunga, ypač po Stalino mirties iki Andropovo, buvo žymiai labiau prognozuojamas priešas nei dabartinė Rusija. Taip kad kol kas esame visiškoje subinėje.
nėra reikšmes kur Lietuvoje sostinė, ar jus rimtai galvojat karui prasidėjus Kaunas, Ryga ar Talinas yra saugesnis variantas?
Dar Zirinovskis rekdavo, kad jie pasiims Vilniu, Klaipeda ir koridoriu zemiau Nemuno, o Kauno respublikos jiems nereikia
Girdėjau ir aš, bet po to Hitleris vs. Čekoslovakija gali gautis. Po to "Palangoje ir kokiam Birštone turi ilsėtis ne lietuvių, o rusų babos" ir kokio nors etninio genocido tikimybės.
Tai geriau iš vis nepasimovinėti ant tų kalbų, daryti kas reikia.
Dabar žaliasis kursas yra elektrobusai, elektromobiliai, na ir dar visokios naujos transporto rūšys (epaspirtukai, hyperloopas) – visa kita yra visokios komunistinio pasaulio liekanos.
Elektrobusai yra tiesiog pats neefektyviausias būdas daryti VT. Tiek troleibusai tiek tramvajai yra smarkiai geriau už elektrobusus. Čia nebent soveityne yra įsivaizduojama kitaip.
Elektrobusai yra tiesiog pats neefektyviausias būdas daryti VT. Tiek troleibusai tiek tramvajai yra smarkiai geriau už elektrobusus. Čia nebent soveityne yra įsivaizduojama kitaip.
Elektrobusai yra populistinis non sensas šiuo metu. Ateityje gal kitaip bus. Realiai ok yra troleibusai ir tramvajai.
Kad palangoje jau dabar kas antras šneka tik rusiškai.
Nebent užsimanys, kad kas pirmas šnekėtų ir būtų dauguma tik rus. užrašai kaip kokiam Sočyje.
Comment