Visai neseniai reikėjo skrist į Europą. Žinot, gal Vilnius ir surado savo prasmę pasaulyje, bet pasaulis Vilnų sunkiai suras.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Baltijos valstybių sostinių palyginimas
Collapse
X
-
Parašė TrippleA Rodyti pranešimą
Dar reiktu pridet ir miesta nachala (geraja prasme), Kauna. Nieks nesitikejo, bet Lietuvos ir tikriausiai viso regiono dvasine verslo sostine nusprende isokti i zaidima. Tvarkosi, sugebejo rasti ir savo paskirti, ir eina naglai mustis del vietos po saule (KEKS 2022, Eurolygos finalai ir pan.). Sveika konkurencija Vilniuj, gresme Rygai ir Talinui.
Bendrai kalbant, Vilnius ir Kaunas padare viena svarbu dalyka, susirado savo prasme pasauli. Skirtingai negu Ryga ar Talinas, nespaude vasko is s**o ir nevaizdavo tiltu tarp rytu ir vakaru ar kvazi Skandinavijos ir ejo naturaliu keliu, buves ATR regionas ir kelias link centrines Europos. Tikslas ir fokusas geras, bet islieka problema, to igyvendinimas. Judam pirmyn, tikrai greitai, bet kartais nuvarom i parastes. Ar tai labai blogai? Ne, klaidu visur pasitaiko, sovietinis ir carinis palikimas lenda, taciau svarbiausia atkaklumas ir noras varyt toliau. Greit niekas nevyksta, o keistu prijobu turi kiekviena salis, todel esminis reikalas yra mastyt blaiviai, priimt problemas ir klaidas normaliai ir nevaryt ant saves, kad esam Kisiniovas (vat ten tikrai yra blogai) ir tada per laika pasieksim mes ta Prancuzijos, Danijos ar Vokietijos miestu lygi.
Comment
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąKaunas bent jau iki Tartu,datrauktų, tai būtų labai gerai. Tartu yra geriausias Baltijos šalių universitetas, kultūros sostinė 2024,
Comment
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąKaunas bent jau iki Tartu,datrauktų, tai būtų labai gerai. Tartu yra geriausias Baltijos šalių universitetas, kultūros sostinė 2024,
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Man keisti tokie argumentai, kad Tartu yra geresnis už Kauną, nes jis 2024 metais bus kultūros sostinė. O jei Kaunas 2022 būtų buvęs kultūros sostine? Tai jam būtų davę kokį pliusą?
Čia tas pats sakyti, kad Oksfordas geresnis miestas už Edinburgą.
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Man keisti tokie argumentai, kad Tartu yra geresnis už Kauną, nes jis 2024 metais bus kultūros sostinė. O jei Kaunas 2022 būtų buvęs kultūros sostine? Tai jam būtų davę kokį pliusą?
- 2 patinka
Comment
-
Parašė RokasLT Rodyti pranešimą
+pramonės, BVP, gyventojų... dydis ne prie ko, Tartu daug geresnis miestas už Kauną Pagal tvarkingumą, viešąjį transportą - tokio pačio lygio (tik kad Tartu Panevėžio dydžio).
Čia tas pats sakyti, kad Oksfordas geresnis miestas už Edinburgą.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
Pažvelgus kaip ten žmonės gyvena, tai Tartu iš ties geresnis pragyvenimo lygis nei Kaune - visais 3%. Leisiu nesutikti, kad 'gyventojų dydis ne prie ko', Kaunas turi kur kas didesnes perspektyvas nei Tartu ir būtent dėl to, kad tai nėra Panevėžio dydžio miestas. Size matters, kada kalbam apie šiuolaikinių kompanijų pritraukimą.
Comment
-
Manau Rail Baltica, Via Baltica turi nemenką reikšmę.
Kaunas tikrai gali tuo pasinaudoti. Labai laukiu Via Baltica užbaigimo, Vilnius+Kaunas turės greitkelį, kuriuo be išsukimų iš autostrados būtų galima nuvažiuoti iki Berlyno ir Lisabonos.
Tartu įsikūręs gan atokiai Estijos pakraštyje (net keista pagalvojus, kad Tartu koordinatės yra labiau į Rytus nei Visaginas). 2x2 greitkelis nuo Talino iki pat Tartu lyg neplanuojamas, Via Baltica irgi klausimas ar bus tikslinga Talinas-Ryga jungtis 2x2 visame ilgyje, o tikimybė Tartu-Rygos 2x2 jungčiai yra minimali, t.y. net pro aplink Taliną galbūt labai ilgai (gal net niekada) nebus 2x2 jungties su pagr. tinklu.
Ok, gal keistai skambu pabrėždamas 2x2 autostrados jungtį kaip reikšmingą dalyką, bet jungiamumas irgi parodo tam tikrą statusą, geografiją ir netgi potencialą.
Tavo miestas matyt nėra totalus užkampis jeigu gali nuo jo autostrada, kad ir daugiau pavažius, pasiekti pagrindinius Europos miestus, pačiai autostradai niekada nenutrūkstant.
Šiaip vertinu Tartu kaip miestą su aiškia funkcija Estijoje. Nėra jokio Daugpilio likimo. Turi aiškiai geresnę situaciją nei ilgą laiką turėjo Panevėžys ar Šiauliai, kurie neturėjo labai aiškiai apibrėžto statuso apart post sovietiniai post pramoniniai miestai su demografiniais iššūkiais.Paskutinis taisė PoDV; 2023.05.01, 21:35.
- 3 patinka
Comment
-
Aš čia leisiu sau sutikti su Eidviu (žinau, sounds crazy). Nors Kaunas ir tebeturi nemažai buko kaunietiško provincialumo, 90s vibes ir kitokių za**bų, nors Tartu ir turi geresnį universitetą, bet dydis visgi nusveria svarstykles Kauno naudai. Tiesiog 3x didesnis miestas ir, nori nenori, tai jaučiasi tiek būnant miesto centre, tiek už miesto ribų. Kaune tiesiog daugiau veiksmo ir dalykų. Taip pat Rail Baltica suteiks Kaunui tiesiog milžinišką papildomą potencialą, kurio Tartu neturės, nes ten išvis nebus RB.
- 6 patinka
Comment
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąKuo tas milžiniškas Rail Baltica potencialas Kaune pasireikš? Galima konkrečiau?
Rail Baltica bus atvesta į Kauno centrą, o šiuo metu Kauno centras tampa visai neblogai prižiūrėta vieta, kurioje vyksta veiksmas.
Turėtų atsirasti žmonių atvykstančių Rygos, Talino, Varšuvos ar net kokio didžiulio Berlyno (iš jo didelės populiacijos kažkas atsiras, kuris atvyks į Kauną, ypač jei bus patogus traukinys).
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąKuo tas milžiniškas Rail Baltica potencialas Kaune pasireikš? Galima konkrečiau?
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąIš Varšuvos ir Berlyno į Kauną? Bus, aišku, bet tai labai nišinis ir negausus turizmas. Panšiai kaip iš Vilniaus į Daugpilį.
Visai kitas mastelis kur Vilnius į Daugpilį, o kur Varšuva/Berlynas į Kauną (ir Vilnių)
Comment
-
Parašė Obi-Wan Kenobi Rodyti pranešimąIš Varšuvos ir Berlyno į Kauną? Bus, aišku, bet tai labai nišinis ir negausus turizmas. Panšiai kaip iš Vilniaus į Daugpilį.
- 5 patinka
Comment
Comment