Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Prie Sovietų buvo... (1961-1990)

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Sviesto tarybiniais laikais netrūko. Ir jis buvo tik tikras. Niekam į galvą nešaudavo, kad galima ant duonos tepti margariną ar sviesto surogatą.
    Tik kažkodėl aš gerai prisimenu, kaip iš Rusijos (ne Maskvos) atvažiavę giminaičiai pirkdavo Vilniuje sviestą, dešras, nes "pas mus jo reikia ieškoti".
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Ir sviesto, beje, galėjo nusipirkti kiekvienas, jis kainavo pagal kišenę.
    Kas liečia sviesto kaina, kuri buvo "kiekvienam pagal kišenę" - laikoma, kad atlyginimas dirbant tose pačiose pareigos "tada" ir "dabar" skiriasi 10 kartų (120 rublių ir 1200 litų), nors realiai skirtumas bus didesnis, bet tegul. Sviestas "tada" kainavo 68-70 kapeikų už 200 gramų pakelį. Kiek kainuoja 200 gramų pakelis dabar? - tikrai mažiau negu 7 litai. Cukrus 78 kapeikas, dabar tik 3 litai su kažkiek.

    Comment


      Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
      Tik kažkodėl aš gerai prisimenu, kaip iš Rusijos (ne Maskvos) atvažiavę giminaičiai pirkdavo Vilniuje sviestą, dešras, nes "pas mus jo reikia ieškoti".
      Kas liečia sviesto kaina, kuri buvo "kiekvienam pagal kišenę" - laikoma, kad atlyginimas dirbant tose pačiose pareigos "tada" ir "dabar" skiriasi 10 kartų (120 rublių ir 1200 litų), nors realiai skirtumas bus didesnis, bet tegul. Sviestas "tada" kainavo 68-70 kapeikų už 200 gramų pakelį. Kiek kainuoja 200 gramų pakelis dabar? - tikrai mažiau negu 7 litai. Cukrus 78 kapeikas, dabar tik 3 litai su kažkiek.
      Žiūrėkime, ne kaip buvo visoje TSRS, o konkrečiai LTSR. Ko jau ko, bet su maisto produktais Lietuvoje didelių problemų nebuvo.
      Kas dėl kainų - žiūrėti reikia ne konkrečią produkto kainą, o visas išlaidas, įmokas ir mokesčius, kuriuos žmogus sumoka per mėnesį. Taigi, dabar didesnė dalis išlaidų tenka maistui, būstui, transportui iš viso neproporcingai didelė.

      Comment


        Parašė Al1 Rodyti pranešimą
        Žiūrėkime, ne kaip buvo visoje TSRS, o konkrečiai LTSR. Ko jau ko, bet su maisto produktais Lietuvoje didelių problemų nebuvo.
        Kas dėl kainų - žiūrėti reikia ne konkrečią produkto kainą, o visas išlaidas, įmokas ir mokesčius, kuriuos žmogus sumoka per mėnesį. Taigi, dabar didesnė dalis išlaidų tenka maistui, būstui, transportui iš viso neproporcingai didelė.
        Na taip, sovietmečiu žmogui mokėdavo trečdalį uždirbtų pinigų, o iš nusavintų subsidijuodavo įmokas ir mokesčius. Todėl dabartiniai sovietikai vis primena, kaip pigu viskas būdavo.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Kas dėl kainų - žiūrėti reikia ne konkrečią produkto kainą, o visas išlaidas, įmokas ir mokesčius, kuriuos žmogus sumoka per mėnesį. Taigi, dabar didesnė dalis išlaidų tenka maistui, būstui, transportui iš viso neproporcingai didelė.
          Dėl miesto transporto sutinku - 4 kapeikos už vienkartinį bilietą buvo pigu, bet tarpmiestinis ir tarptautinis susisiekimas nelabai ir pabrango. Apie maista jau kalbėjome, kad jis atpigo didžiąja dalimi; išlaidos būstui pakilo, bet ne taip stipriai. Drabužiai iš pigiai kainuoja.

          Comment


            Parašė J.U. Rodyti pranešimą
            Na taip, sovietmečiu žmogui mokėdavo trečdalį uždirbtų pinigų, o iš nusavintų subsidijuodavo įmokas ir mokesčius. Todėl dabartiniai sovietikai vis primena, kaip pigu viskas būdavo.
            Pasakos. O kokią dalį dabar pasiima kapitalistas, jei už tą patį darbą su tuo pačiu ar nedaug mažesniu produktyvumu Lietuvoje mokama 5-10 kartų mažiau nei Vakaruose?


            Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
            Dėl miesto transporto sutinku - 4 kapeikos už vienkartinį bilietą buvo pigu, bet tarpmiestinis ir tarptautinis susisiekimas nelabai ir pabrango. Apie maista jau kalbėjome, kad jis atpigo didžiąja dalimi; išlaidos būstui pakilo, bet ne taip stipriai. Drabužiai iš pigiai kainuoja.
            Maisto kainos sumažėjo? Jei kokybė būtų išlikusi ta pati, tai būtų galima lyginti. Dabar visas maisto kokybė krito - prifarširuota chemijos, GMO ir pakaitalų.
            Išlaidos būstui pakilo, nes seniau jos tesudarė apie 20 proc. vidutinės algos ir netgi mažiau, o dabar jos sudaro 1/3 vidutinės algos. Bet kadangi didelė dalis dirbančiųjų ir vidutinės algos negauna, tai būsto išlaikymo krūvis padidėjo. Visas transportas pabrango, taip pat ir važiuojant automobiliu. Drabužiai pigiai kainuoja tik dėl to, kad atvežti iš šalių, kuriose siuvami vergiškomis sąlygomis.

            Comment


              Parašė Al1 Rodyti pranešimą
              Visas transportas pabrango, taip pat ir važiuojant automobiliu.
              Ar buvo galima į kokį nors Londoną už 20 rublių nuskristi? Manau, kad ne.
              Automobiliu pabrango? Ar buvo galima "tada" nusipirkti naują vidutinės klasės automobilį už 3500 rublių? - "Zaporšė" ir tai kainavo brangiau. Eksploatacinės medžiagos - tik benzinas pabrango 12,5 karto (absoliučiais skaičiais) - vietoj 0,4 kainuoja 5,0. Padangos - galima buvo nusipirkti jas be eilės, atžymos tech.pase (komplektas kartą į 3 metus) už kokius 20 rublių? Ir taip visos detalės.

              Comment


                Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                Ar buvo galima į kokį nors Londoną už 20 rublių nuskristi? Manau, kad ne.
                Automobiliu pabrango? Ar buvo galima "tada" nusipirkti naują vidutinės klasės automobilį už 3500 rublių? - "Zaporšė" ir tai kainavo brangiau. Eksploatacinės medžiagos - tik benzinas pabrango 12,5 karto (absoliučiais skaičiais) - vietoj 0,4 kainuoja 5,0. Padangos - galima buvo nusipirkti jas be eilės, atžymos tech.pase (komplektas kartą į 3 metus) už kokius 20 rublių? Ir taip visos detalės.
                O prie ko čia Londonas? Ir dabar už 20 Lt nuskristi neįmanoma. Užtat į Maskvą bilietas kainavo 16 rublių. Akcijų tuomet niekur Vakaruose nebuvo, taip kad jos ne prie ko. Ir aplamai tais laikais Vakaruose aviabilietai kainavo daug. Dar prieš 10 metų jie buvo žvėriškai brangūs.
                O kodėl už 3500 rublių? O dabar už 3500 Lt naują nusipirksi? Ir už 35000 Lt nenusipirksi vidutinės. Aplamai automobilių pramonė per tą laiką pažengė į priekį ir atpigino gamybą. Taip kad lyginti tiesiogiai negalima. O seną automobilį šiais laikais naujomis padangomis apauti kainuoja vos ne tiek pat, kiek pats automobilis, jei tik padangos kiek didesnės, o ne R13 ar R14.
                Paskutinis taisė Al1; 2012.05.11, 20:44.

                Comment


                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                  O prie ko čia Londonas? Ir dabar už 20 Lt nuskristi neįmanoma. Užtat į Maskvą bilietas kainavo 16 rublių. Akcijų tuomet niekur Vakaruose nebuvo, taip kad jos ne prie ko. Ir aplamai tais laikais Vakaruose aviabilietai kainavo daug. Dar prieš 10 metų jie buvo žvėriškai brangūs.
                  O kodėl už 3500 rublių? O dabar už 3500 Lt naują nusipirksi? Ir už 35000 Lt nenusipirksi vidutinės. Aplamai automobilių pramonė per tą laiką pažengė į priekį ir atpigino gamybą. Taip kad lyginti tiesiogiai negalima. O seną automobilį šiais laikais naujomis padangomis apauti kainuoja vos ne tiek pat, kiek pats automobilis, jei tik padangos kiek didesnės, o ne R13 ar R14.
                  Hyundai i30 kainos nuo 38 tūkst. prasideda.
                  考纳斯, 立陶宛

                  Comment


                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    O prie ko čia Londonas? Ir dabar už 20 Lt nuskristi neįmanoma. Užtat į Maskvą bilietas kainavo 16 rublių.
                    Tuometinį atlyginimą x 10 gaunam dabartinį - tuometines kainas x 10 ir nuo šito pečiaus šokam. Į Londoną už 200 Lt nuskristi galima be sunkumų (Rajaneiru ar Vizzeiru). Kiek dabar kainuoja geležinkeli bilietai turime padėkoti senajai gvardijai, kuri sėdi postsovetinių geležinkelių vadovų kabinetuose.
                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    O kodėl už 3500 rublių? O dabar už 3500 Lt naują nusipirksi? Ir už 35000 Lt nenusipirksi vidutinės.
                    Galima ir už 30000, jeigu komplektacija bazinė.
                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Aplamai automobilių pramonė per tą laiką pažengė į priekį ir atpigino gamybą.
                    Jeigu ne komunizmo fiasko, tai iki šiol Moskvič-2141 ar VAZ-21099 būtų superpuperšedevras.
                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                    Taip kad lyginti tiesiogiai negalima. O seną automobilį šiais laikais naujomis padangomis apauti kainuoja vos ne tiek pat, kiek pats automobilis, jei tik padangos kiek didesnės, o ne R13 ar R14.
                    Turguje viena nauja padanga kainavo 100-120 rublių. Kiek mėnesių reikėjo dirbti, kad perauti visą mašiną? Ir kiek dabar? Vakar MAXIM'oje mačiau padangas po 90 Litų.

                    Comment


                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                      Žiūrėkime, ne kaip buvo visoje TSRS, o konkrečiai LTSR.
                      Nebuvo Lietuvos kaip šalies, kaip valstybės. Tai paprastas atsakymas į visus klausimus.

                      Comment


                        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                        Tik kažkodėl aš gerai prisimenu, kaip iš Rusijos (ne Maskvos) atvažiavę giminaičiai pirkdavo Vilniuje sviestą, dešras, nes "pas mus jo reikia ieškoti".
                        Kas liečia sviesto kaina, kuri buvo "kiekvienam pagal kišenę" - laikoma, kad atlyginimas dirbant tose pačiose pareigos "tada" ir "dabar" skiriasi 10 kartų (120 rublių ir 1200 litų), nors realiai skirtumas bus didesnis, bet tegul. Sviestas "tada" kainavo 68-70 kapeikų už 200 gramų pakelį. Kiek kainuoja 200 gramų pakelis dabar? - tikrai mažiau negu 7 litai. Cukrus 78 kapeikas, dabar tik 3 litai su kažkiek.
                        Na, kad ir kiek tas maistas Lietuvoje pigtų, kaime kiaulių duona niekas nebešeria, kai tarybiniais laikais: atvažiuodavo „lavkė“, „fermeris“ nusiperka porą maišų duonos ir peni jomis kiaules.

                        Jei tu esi šioje santvarkoje socialiai saugus – esi kur nors „prie valdžios“, gali sau „nusukti“, pvz., nuo visokių renovacijų, kad ne tik tau, bet ir giminaičiams bei bendrapartiečiams (skaityk čia ne tik straipsnį, bet ir komentarus) pakaktų, gauni gerą valdišką atlyginimą ir paskatinimą už visokiausių ES projektų „koordinavimą“ arba turi stabiliai veikiančią ir nervus neėdančią verslo imperiją, aišku, ši santvarka tau bus geresnė ir „pats tas“. Bet jei žmogus nėra tame socialiai saugiame sluoksnyje, o tokių yra didžioji dalis, tokia santvarka (net nežinau kaip ją pavadinti),kurioje bet koks pasijudinimas, netgi išėjimas už kiemo vartų, reiškia pinigų atidavimą geriau gyvenančių naudai, yra pats tikriausias košmaras: bent kiek nusilpsi – ir amen tau. TSRS taip nebuvo. TSRS santvarka buvo orientuota ne į vartojimą ir materialines gėrybes (jos, pvz., sklypas sode ir butas mieste arba namas kaime, buvo dovanojami valstybės), o į socialinį saugumą ir savirealizacijos galimybes.
                        Kapitalizmas – sistema atgyvenusi, vedanti į niekur.

                        Comment


                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                          O seną automobilį šiais laikais naujomis padangomis apauti kainuoja vos ne tiek pat, kiek pats automobilis, jei tik padangos kiek didesnės, o ne R13 ar R14.
                          Keičiu padangas kas 3 metai. R15 600-700 Lt be problemų.
                          1981 metais, prisimenu, tėvas radialines padangas Žiguliui gavo tik Čeliabinske (!). Gerai, kad "po blatu" atsiuntė. Sutaupėm 50 rub. . Nes čia buvo tik pas spekuliantus po 110-120 rub. komplektas.

                          Beje, oficialiai TSRS pirmavo pasaulyje pagal gumos gamybą

                          Comment


                            Parašė Combat Rodyti pranešimą
                            TSRS santvarka buvo orientuota... į savirealizacijos galimybes.
                            Nu jo, kalėjimo bureliuose

                            Comment


                              Parašė surskis18 Rodyti pranešimą
                              Hyundai i30 kainos nuo 38 tūkst. prasideda.
                              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                              Tuometinį atlyginimą x 10 gaunam dabartinį - tuometines kainas x 10 ir nuo šito pečiaus šokam. Į Londoną už 200 Lt nuskristi galima be sunkumų (Rajaneiru ar Vizzeiru). Kiek dabar kainuoja geležinkeli bilietai turime padėkoti senajai gvardijai, kuri sėdi postsovetinių geležinkelių vadovų kabinetuose.
                              Galima ir už 30000, jeigu komplektacija bazinė.
                              Jeigu ne komunizmo fiasko, tai iki šiol Moskvič-2141 ar VAZ-21099 būtų superpuperšedevras.
                              Turguje viena nauja padanga kainavo 100-120 rublių. Kiek mėnesių reikėjo dirbti, kad perauti visą mašiną? Ir kiek dabar? Vakar MAXIM'oje mačiau padangas po 90 Litų.
                              Aš dar kartą kartoju, kad per daugiau nei 20 metų autopramonėje įvyko pažanga ir kainos krito dėl gamybos iškėlimo į Aziją.
                              Dėl lėktuvų. Dar kartą kartoju, kad jokių pigių avialinijų pasaulyje dar prieš 10 metų nebuvo. Gal nereikia lyginti dešros su bananu...
                              O kas dėl geležinkelių tai pats pripažįsti, kad jie dabar, prie Lietuvos degradavo keleivių pervežimo srityje.
                              Būtent dėl pigaus metalo laužo iš Vakarų Rusijos autopramonė negalėjo normaliai vystytis visus tuos metus po TSRS žlugimo. Taip kad nereikai čia išvedžioti, jog iki pat dabar būtų gaminami minėti modeliai.
                              Padangos po 90 Lt? Jų savikaina dar mažesnė, bet dabartiniai spekuliantai plėšia daug daugiau, nei tarybiniai. O už 90 Lt parduodami galbūt tik likučiai...

                              Parašė oranger Rodyti pranešimą
                              Nebuvo Lietuvos kaip šalies, kaip valstybės. Tai paprastas atsakymas į visus klausimus.
                              Tai joks ne atsakymas. Skirtumai visada egzistuoja skirtingose šalies vietose, tuo labiau, tokios didelės šalies kaip buvo TSRS. Net ir dabar Lietuvoje skiriasi kainos, tarkim, už šildymą įvairiuose miestuose. Taip pat vienuose miestuose yra, tarkim, kino teatras ar baseinas, o kituose jų nėra... Nors anksčiau buvo...

                              Comment


                                Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                Tai joks ne atsakymas. Skirtumai visada egzistuoja skirtingose šalies vietose, tuo labiau, tokios didelės šalies kaip buvo TSRS. Net ir dabar Lietuvoje skiriasi kainos, tarkim, už šildymą įvairiuose miestuose. Taip pat vienuose miestuose yra, tarkim, kino teatras ar baseinas, o kituose jų nėra... Nors anksčiau buvo...
                                Klysti. Esminis dalykas yra tas, kad lyginti dabartinę Lietuvą su "tarybinę" neįmanoma, nes tada Lietuvos tiesiog nebuvo. Gali lyginti žmonių gyvenimą, miestų išsivystymą, bet negali apibendrinti viso to į sistemą. Na, palyginčiau visą tai su impotento-pediatro fenomenu.
                                Aš suprantu šią tavo frustraciją ir kartais man net šiek tiek dėl to gaila. Bet nieko čia nepadarysi...

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Aš dar kartą kartoju, kad per daugiau nei 20 metų autopramonėje įvyko pažanga ir kainos krito dėl gamybos iškėlimo į Aziją.
                                  Mano mašina pagaminta Europos sąjungoje. Ir ne prieš 20 metų, o tik prieš 3. O kaina vistiek mažesnė.
                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Dėl lėktuvų. Dar kartą kartoju, kad jokių pigių avialinijų pasaulyje dar prieš 10 metų nebuvo. Gal nereikia lyginti dešros su bananu...
                                  Ir lojalumo programų nebuvo? Ir galimybės rinktis vieną iš kelių kompanijų taip pat nebuvo?
                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Būtent dėl pigaus metalo laužo iš Vakarų Rusijos autopramonė negalėjo normaliai vystytis visus tuos metus po TSRS žlugimo. Taip kad nereikai čia išvedžioti, jog iki pat dabar būtų gaminami minėti modeliai.
                                  Jeigu "metalo laužas" yra geresnis už naują mašiną, tai apie ką dar galima kalbėti?
                                  Beje, VAZ-2107 gamyba buvo nutraukta tik šiemet.
                                  Paskutinis taisė Aleksio; 2012.05.12, 19:54.

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                    Aš dar kartą kartoju, kad per daugiau nei 20 metų autopramonėje įvyko pažanga ir kainos krito dėl gamybos iškėlimo į Aziją.
                                    Nenukrepinėk šnekos. Tavo teiginys buvo, kad už 35 tūkst. litų nenusipirksi naujo automobilio. Aš sakau, kad jei pridėsi 3 tūkst. gali. (Jei žiūrėtum mažesnes klases, galėtum ir pigiau rastum). Kuris iš mūsų yra neteisus dėl teiginio, kad "Naujos ir normalios mašinos už 35 tūkstančius litų nenusipirksi"?
                                    考纳斯, 立陶宛

                                    Comment


                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                      Sviesto tarybiniais laikais netrūko. Ir jis buvo tik tikras.
                                      Priklausė nuo parduotuvės. Bet pieno produktus, jei nori gauti, reikėjo pirkti ryte. O po pietų jau būdavo tuščia, varškės ar grietinėlės negausi.
                                      Sviestas dažniausiai būdavo "Mėgėjų". Tokį pavadinimą turėjo prastesnės kokybės produktai. Ir tas "Mėgėjų" sviestas buvo mažo riebumo, būtent - atskiestas. Tad nereikia skleisti mitų apie neva geresnius maisto produktus.
                                      Nenustebsiu kai atsiras aiškinančių, jog tada ir kava buvo geresnė
                                      Pamirštant, kad tikros kavos joje buvo 3 proc.

                                      Comment


                                        Kaip ten būdavo su kondencuotu pienu ar Frankfurto (tarybinėmis) dešrelėmis?

                                        Comment


                                          Parašė oranger Rodyti pranešimą
                                          Klysti. Esminis dalykas yra tas, kad lyginti dabartinę Lietuvą su "tarybinę" neįmanoma, nes tada Lietuvos tiesiog nebuvo. Gali lyginti žmonių gyvenimą, miestų išsivystymą, bet negali apibendrinti viso to į sistemą. Na, palyginčiau visą tai su impotento-pediatro fenomenu.
                                          Aš suprantu šią tavo frustraciją ir kartais man net šiek tiek dėl to gaila. Bet nieko čia nepadarysi...
                                          Ką reiškia Lietuvos nebuvo? Buvo ji tose pačiose ribose kaip ir dabar. Ir gyveno čia lietuviai, kalbėjo lietuviškai, mokėsi lietuviškai. Taip, diktatas buvo iš Maskvos, bet ar jo dabar nėra iš Briuselio ir Vašingtono? Patikėk, niekas ir tuomet nereguliavo, kokio dydžio turi būti parduodami agurkai, kaip kepti duoną ar kaip siūti sijoną. Ir nemanyk, kad 1990 m. kovo 11 d. viskas pasikeitė. Kitą dieną žmonės lygiai taip pat ėjo į darbą ar mokslą ir gatvėje medžiai nebuvo kitokie...

                                          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
                                          Mano mašina pagaminta Europos sąjungoje. Ir ne prieš 20 metų, o tik prieš 3. O kaina vistiek mažesnė.
                                          Ir lojalumo programų nebuvo? Ir galimybės rinktis vieną iš kelių kompanijų taip pat nebuvo?
                                          Jeigu "metalo laužas" yra geresnis už naują mašiną, tai apie ką dar galima kalbėti?
                                          Beje, VAZ-2107 gamyba buvo nutraukta tik šiemet.
                                          Tai, kad pagaminta ES, nereiškia, kad nepanaudota daug dalių, pagamintų Azijoje, kad prie konvejerio Europoje nestovėjo azijatai...
                                          Lojalumo programos tai pastarųjų dviejų dešimtmečių išradimas. Anksčiau jų nebuvo. Ir kam ta galimybė rinktis, jei viena kompanija užtikrino mažiausią kainą? Privačios monopolijos atveju tai neįmanoma iš principo, nes monopolija siekia maksimalaus pelno, o valstybinės monopolijos atveju tai įmanoma.
                                          Nieko tas metalo laužas negeresnis už naują mašiną. Tiesiog toks nepilnavertiškumo kompleksas, noras pasididžiuoti, pasirodyti, koks kietas. Taip pat noras įsigyti automobilį. Naujas kainuoja ne pagal kišenę, o laužą galima "paimti" pigiau.

                                          Parašė surskis18 Rodyti pranešimą
                                          Nenukrepinėk šnekos. Tavo teiginys buvo, kad už 35 tūkst. litų nenusipirksi naujo automobilio. Aš sakau, kad jei pridėsi 3 tūkst. gali. (Jei žiūrėtum mažesnes klases, galėtum ir pigiau rastum). Kuris iš mūsų yra neteisus dėl teiginio, kad "Naujos ir normalios mašinos už 35 tūkstančius litų nenusipirksi"?
                                          Atrodo aš rašiau naujo ir normalaus. Vat tame paryškintame žodyje ir slypi ne mažalitražis, ne kitaicas ir pan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X