Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Ekonomikos naujienos

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Na va ir sulaukėm:

    S&P Cuts U.S. Ratings Outlook to Negative
    http://online.wsj.com/article/SB1000...061767996.html

    Kažkaip paradoksalu, kad šitie iššoko kaip tik tuo metu, kai JAV pirmąsyk realiai apie taupymą ir deficito mažinimą pradėjo kalbėt

    Comment


      Baltijos šalys kapstosi iš krizės. Iki šiol silpniausia Baltijos grandis ekonomikoje buvo Latvija.


      Latvijos finansų ministras Andris Vilkas teigia, kad krizės metu šalies vyriausybė puikiai atliko savo darbą ir dabar galima laukti laipsniško šalies ekonomikos atsigavimo.
      „Pagal makroekonominį scenarijų, Latvijos ekonomika šiemet pradės augti dėl padidėjusio konkurencingumo ir sumažėjusio biudžeto deficito“, - teigė A. Vilkas ir pridūrė, kad dėl to padidės investicijų srautas, kuris užtikrins eksporto plėtrą ir augimą.
      Sudarinėdama kitų metų biudžetą Latvijos vyriausybė didžiausią dėmesį kreips į ekonomikos augimą ir plėtrą.
      „Jeigu ir toliau tęsime savo tvirtą programą, galime būti tikri, kad sulauksime laipsniško ekonomikos atsigavimo ir mažėjančios šešėlinės ekonomikos“, - sakė Latvijos finansų ministras.
      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

      Comment


        Gana nenauja, tačiau gera naujiena:


        Švedijos vyriausybė įkūrė komitetą, kuriam pavesta tirti galimai ateityje kilsiančių finansų krizių apraiškas bei užtikrinti, kad didžiausia Šiaurės šalių ekonomika būtų joms pasiruošusi.
        Komitetas finansinės krizės atveju turėtų padėti su ja susidoroti centriniam bankui, Nacionalinei skolos tarnybai, Finansinės priežiūros tarnybai ir vyriausybei.
        „Mes turėtume būti gerai pasirengę, atsparūs ir greitai reaguoti, užtikrinti pasitikėjimą finansų sistema ir ginti mokesčių mokėtojų interesus“, - sako Peteris Norman, Švedijos, kuri yra viena pagrindinių investuotojų Lietuvoje, finansų rinkų ministras.
        www.vz.lt

        Comment


          Pasaulio ekonomikų vertinimas pagal informacinių technologijų (IT) sektoriaus apimtį, panaudojimą įvairiose verslo srityse ir plėtrą 2010 - 2011 m. (skliausteliuose: reitingo pokytis lyginant su praėjusio laikotarpio duomenimis):

          1 Švedija 5,60 (0)
          2 Singapūras 5,59 (0)
          3 Suomija 5,43 (6)
          4 Šveicarija 5,33 (0)
          5 JAV 5,33 (0)
          6 Taivanis, Kinija 5,30 (5)
          7 Danija 5,29 (-4)
          8 Kanada 5,21 (-1)
          9 Norvegija 5,21 (1)
          10 P.Korėja 5,19 (5)
          .....................................
          12 Hong Kongas 5,19
          .....................................
          13 Vokietija 5,14
          .....................................
          15 Didžioji Britanija 5,12
          .....................................
          19 Japonija 4,95
          .....................................
          26 Estija 4,76
          .....................................
          29 Airija 4,71
          .....................................
          42 Lietuva 4,20
          .....................................
          52 Latvija 3,93

          Šaltinis: http://www.weforum.org/issues/global...ion-technology (Pasaulio Ekonomikos Forumas).

          Comment


            Pasaulio bankas Lietuvai prognozuoja sparčiausią augimą regione

            Didėjanti vidaus paklausa ir eksportas įsuks Rytų Europos ekonomikos atsigavimą, o Lietuvos ūkis augs sparčiausiai regione, naujausioje 10 naujųjų ES valstybių apžvalgoje prognozuoja Pasaulio bankas.
            Visa ataskaita:

            http://siteresources.worldbank.org/E...velopments.pdf

            Comment


              Kinija pradėjo Europos finansinį užkariavimą
              Dar visai neseniai Kinija į Europą tiekdavo tik savo pigias prekes ir posakis „made in China“ buvo laikomas prastos kokybės prekių sinonimu. Tačiau dabar situacija pasikeitė – būdama antra ekonomika pasaulyje Kinija didina savo ambicijas. Dabar ji skiria paramą kai kurioms Europos valstybėms ir tai, anot prancūzų radijo stoties RFI, liudija apie naują Kinijos ekonomikos raidos etapą.
              Ekspertai mano, kad Kinija Vakarų rinkas užkariaus ne šuoliais, o pamažu, metodiškai, laikydamasi įstatymų. Jie mano, kad Kinija yra parengusi planus kiekvienam žemynui, kiekvienai šaliai, o dabar jai svarbiausia, kad Europa, pagrindinė Kinijos prekybos partnerė, išlaikytų ekonominį stabilumą.

              Tai, kad Kinijos įtaka pasaulyje auga milžiniškais tempais, liudija ir paprasčiausi skaičiai – per 30 metų Kinijos dalis pasaulio eksporte išaugo nuo 1 iki 10 proc.

              Comment


                10% pasaulinės rinkos, o brand'ų neturi.

                Comment


                  Parašė andyour Rodyti pranešimą
                  10% pasaulinės rinkos, o brand'ų neturi.
                  Kam tie prekės ženklai, jeigu didelė dalis produkcijos, reprezentuojančios tam tikrus kitų valstybės prekinius ženklus, ten pagaminama?
                  Kita vertus, Kinijos prekės ženklu gali būti pažangiausi traukiniai, kuriuos mielai įsigys ne viena Vakarų valstybė.

                  Comment


                    Jei kinai didesnę dalį savo finansų nukreips iš JAV į ES tai mums tai tik į naudą. Galėsime pasiskolinti pigiau. Tuo labiau, kad Kinijai politika dažniausiai nerūpi, tik pinigai.
                    Post in English - fight censorship!

                    Comment


                      Parašė index Rodyti pranešimą
                      Jei kinai didesnę dalį savo finansų nukreips iš JAV į ES tai mums tai tik į naudą. Galėsime pasiskolinti pigiau. Tuo labiau, kad Kinijai politika dažniausiai nerūpi, tik pinigai.
                      Beabejo, kad papildomi pinigėliai visiems į naudą, tačiau ar KLR neįsisiūbuos taip, kad liksime nuo jos priklausomi? Tai būtų bene blogiausias scenarijus. Bet žiūrint ekonomikų dydžius, 1-oji pasaulio JAV ekonomika lenkia KLR 2-ąją ekonomiką beveik 3 kartus, o ES šalys visos kartu - vos ne keturis. Viską susumavus gaunasi, kad KLR dar turi daug kur tobulėti. Be to, KLR turi ypač didelį gyventojų skaičių, o visiems aprūpinti reikia daug lėšų. Tai dar labiau stabdo jos augimą. Ir dar, manau, jog jie prisidarys po kelių dešimtmečių daug problemų dėl gimstamumo ribojimo tokiomis priemonėmis. Žvelgiant į gyventojų piramidę, po apie 50 metų, dirbančių liks nedaug (KLR mastu) bei šiems reikės išlaikyti dabartinę-pasenusią žmonių kartą. Žinoma, viskas keičiasi labai greitai, todėl toks scenarijus gali ir neišsipildyti. O jeigu kalbant rimtai, tai KLR vadovus reikia pasveikinti, nes jie sugeba susitvarkyti su tokio masto šalimi ir visa tai daro pavyzdingai.
                      Paskutinis taisė LC.; 2011.04.21, 07:51.

                      Comment


                        Visiška ekonominė nepriklausomybė neegzistuoja ir visi nuo visų priklausomi. Todėl didelės problemos, kad tapsime priklausomi dar ir nuo Kinijos nematau. Galbūt reiktų pasaugoti tik strategines sritis.

                        Va kas gali Kinijai pakišti koją tai galimas gyventojų skaičiaus mažėjimas ateityje. Dėl to ji gali pradėti kiek buksuoti, nors vietos augimui dar nemažai. Tuo labiau, kad kaime gyventojų dar labai daug.

                        Kitas dalykas, kad jie kaip ir vakarai tai gali pradėti kompensuoti imigracija.
                        Post in English - fight censorship!

                        Comment


                          L.C, kaip suprantu, turi oneny KLR, nes KLDR yra visai kas kita

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą
                            L.C, kaip suprantu, turi oneny KLR, nes KLDR yra visai kas kita
                            Taip, tu visiškai teisus. Pavartojau ne tą trumpinį. Ačiū, pataisysiu.

                            Beje, prie to paties ne mažiau aktuali tema Lietuvai:

                            Vyriausybė kurs naują fondą
                            Krizės metu skolas 26 milijardais litų išauginusi dabartinė Vyriausybė paskelbė planus sukurti iki 40 milijardų litų vertės fondą, kuris galbūt padės pragyventi galimą kitą sunkmetį.
                            Pagal ministerijos planą, kuriam dar turės pritarti Vyriausybė ir Seimas, juodai dienai kaupiamus pinigus turėtų saugoti Lietuvos bankas.
                            Vyriausybė galėtų naudotis sukauptais pinigais, jeigu nustotų augti ekonomika, valstybės skola pasiektų pavojingą lygį arba jei šalis nebegalėtų pigiai pasiskolinti. Taip pat fondo pinigai praverstų, jei kuris nors bankas svyruotų ant žlugimo ribos.
                            Išties, tai tikrai vertingas sprendimas.
                            Paskutinis taisė LC.; 2011.04.21, 08:15.

                            Comment


                              Pora gerų naujienų iš vz.lt:

                              Valdžios sektoriaus deficitas pernai buvo mažesnis nei prognozuota

                              Pernai Lietuvos valdžios sektoriaus deficitas sudarė 6,705 mlrd. Lt, arba 7,1% BVP, skelbia Statistikos departamentas, remdamasis išankstiniais duomenimis. Anksčiau skaičiuota, jog valdžios sektoriaus deficitas sudarys 8,1% BVP.

                              Mėnesinis pramonės augimas atsinaujino

                              Du mėnesius iš eilės mažėjusi Lietuvos pramonės produkcijos apimtis, kovą, palyginti su vasariu, augo 3,1%, padidėjo ir metinis augimas, skelbia Statistikos departamentas.

                              Comment


                                Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
                                Kam tie prekės ženklai, jeigu didelė dalis produkcijos, reprezentuojančios tam tikrus kitų valstybės prekinius ženklus, ten pagaminama?
                                Kita vertus, Kinijos prekės ženklu gali būti pažangiausi traukiniai, kuriuos mielai įsigys ne viena Vakarų valstybė.
                                Jie nieko negali pasiūlyti ko vakarai neturėtų Pigu, nes kažkas dirba vergiškomis sąlygomis. Nesididžiuočiau tuo
                                Paskutinis taisė andyour; 2011.04.21, 16:08.

                                Comment


                                  Parašė andyour Rodyti pranešimą
                                  Jie nieko negali pasiūlyti ko vakarai neturėtų Pigu, nes kažkas dirba vergiškomis sąlygomis. Nesididžiuodžiau tuo
                                  O kaip traukiniai?

                                  Comment


                                    Keletas į akis papuolusių straipsnelių (ne visai naujų) apie Kinijos automobilius:
                                    Tyrimai: kinų automobilių kokybė gerėja
                                    Galutinis automobilio įvertinimas pateiktas gedimų skaičiumi, tenkančiu 100-ui automobilių. Paaiškėjo, jog per minėtą laikotarpį 100 kiniškų automobilių teko 224 gedimai. Prieš metus šis skaičius siekė 258. Palyginti, šimtui vakarietiškų automobilių tenka 135 gedimai. Minėtos agentūros teigimu, per paskutinius 10 metų tai yra geriausias kinų produkcijos kokybės rezultatas. Šiuo metu Kinijos automobilių gedimų skaičius nuo Vakarų produkcijos atsilieka 89 gedimais, o 2000 metais šis rodiklis siekė net 369.
                                    Tendencijos turbūt aiškios. Dar pagerins kokybę, kainos išliks mažesnės nei vakarietiškųjų ir visi pirks kinų automobilius
                                    Kinijos automobilių gamintojai kuria ar kopijuoja?
                                    Kinijos automobilių gamintojų asociacijos prezidentas Wang Xia teigia, kad „kopijavimo laikotarpis baigėsi. Pramonė susivokė, kad kopijos gadina įvaizdį. Ir kinai labiau mėgta originalą. Parodoje aiškiai tai matosi. Daugiau jokio kopijavimo, tik savi projektai“.
                                    Jiems didelė paskata tobulėti vien ta, kad tik 6 proc. kinų turi nuosavą automobilį. Augimo galimybės milžiniškos.
                                    Kinijoje pradėta masinė iš rozetės įkraunamų hibridinių automobilių gamyba
                                    Kažin ar kas nors tikėjo, kad pirmasis pasaulyje masiškai gaminamas hibridinis iš elektros rozetės įkraunamas automobilis bus pradėtas gaminti Kinijoje - elektroninių atliekų ir oro taršos "Mekoje".
                                    Dabar 10% kompanijos BYD Auto akcijų priklauso vienam žymiausių finansinio pasaulio atstovų Warren'ui Buffet'u - panašu, kad kitiems gamintojams teks gerokai pasitempti norint neatsilikti nuo kompanijos, kuri dar prieš kelis metus buvo beveik nežinoma.
                                    Jei Buffetas turi tos įmonės akcijų, vadinasi, tai ne šiaip kokia eilinė kopijų štampuotoja.
                                    Manau, kad kažkas panašaus vyksta ir kitose Kinijos ūkio šakose. Išvada turbūt aiški .
                                    Paskutinis taisė senasnamas; 2011.04.21, 15:16.

                                    Comment


                                      Parašė andyour Rodyti pranešimą
                                      Jie nieko negali pasiūlyti ko vakarai neturėtų Pigu, nes kažkas dirba vergiškomis sąlygomis. Nesididžiuočiau tuo
                                      Gali pasiulyti daug ka ir butent del to ju prekybos balansas ir perspektyvos yra daugiau, nei gerame lygyje ir butent del to cia shiftinasi pasaulio ekonominis ir finansinis centras.

                                      Beje, siuo metu kaip tik esu Kinijoje, Guangzhou (pries tai buvau Shenzhen) ir turiu pasakyti, kad esu tiesiog visiskai priblokstas ir netekes zado matydamas tai, kas cia vyksta... tiesiog absoliuciai neitikietina ir, sakyciau, neimanoma. Bene kas antra masina gatveje yra naujas Audi, MB, BMW, Lexus, Infiniti ar Porsche Cayenne. Visos likusios masinos naujos japoniskos ar vietiniai gaminiai, didele dalis visu saligatviu gristos granitu, puikus ir modernus metro (bene antra tiek statoma), auksciausios klases architektura ir visiskai protu neisivaizduojamas kiekis statybu visame 10+ mln. zmoniu mieste... pasijutau, kaip atvaziaves is treciojo pasaulio salies i koki Monaka ar Sveicarija, nes gyvenime nesu mates tiek prabangos, progreso ir dinamizmo visame kame nuo A iki Z... ir ne siaip kur miesto centre viename taske, bet visur, kur eini ar vaziuoji... siuo metu cia vyksta neisivaizduojamo masto transformacija. Jau siandien mano mineti miestai atrodo kaip Honkongas ir tai visai neperdedant. Reiktu tau visa tai pamatyti. Manau nebekalbetum apie "vien pigia darbo jega", nes tokie dalykai vien is pigios darbo jegos neatsiranda. Cia veikia labai auksto lygio valstybes managementas ir resursu paskirstymas, del ko imanomi tokie dalykai, kaip "nuo lusnyno iki pasaulinio lygio megapolio per 10 metu".. Shenzhenas ir Guangzhou, nekalbant apie Pekina ar Shanghaju atrodo geriau, turtingiau, moderniau, pazangiau, siuolaikiskiau ir progresyviau, nei Londonas, Paryzius ar Niujorkas. Ir panasu, kad taip bus visada.

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą
                                        Reiktu tau visa tai pamatyti. Manau nebekalbetum apie "vien pigia darbo jega", nes tokie dalykai vien is pigios darbo jegos neatsiranda. Cia veikia labai auksto lygio valstybes managementas ir resursu paskirstymas, del ko imanomi tokie dalykai, kaip "nuo lusnyno iki pasaulinio lygio megapolio per 10 metu"..
                                        Nenuostabu, vakarai suvežė kone pusę savo gamyklų. Bet kolkas dar nematau, kad eilinis kinas gyventų bent panašiai kaip vakarietis. O tie prabangūs automobiliai neatsipindi visos Kinijos. Pasaulyje dėl Kinijos(pigios darbo jėgos) kasmet milijonierių padvigubėdavo, ir kas iš to?

                                        Parašė John Rodyti pranešimą
                                        Shenzhenas ir Guangzhou, nekalbant apie Pekina ar Shanghaju atrodo geriau, turtingiau, moderniau, pazangiau, siuolaikiskiau ir progresyviau, nei Londonas, Paryzius ar Niujorkas. Ir panasu, kad taip bus visada.
                                        Iš masto ekonomikos bei darbščių kinų ir atsirado tie dangoraižiai. Niekas neneigia Kinijos progreso.

                                        Comment


                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Gali pasiulyti daug ka ir butent del to ju prekybos balansas ir perspektyvos yra daugiau, nei gerame lygyje ir butent del to cia shiftinasi pasaulio ekonominis ir finansinis centras.
                                          na taip dėl dirbtinai nuvertinto juanio, ekologines taršos neregėtais mastais, bei darbo jėgos migracijos iš kone natūrinio ūkio i industrinį kapitalizmą.

                                          Parašė John Rodyti pranešimą
                                          Cia veikia labai auksto lygio valstybes managementas ir resursu paskirstymas, del ko imanomi tokie dalykai, kaip "nuo lusnyno iki pasaulinio lygio megapolio per 10 metu".. Shenzhenas ir Guangzhou, nekalbant apie Pekina ar Shanghaju atrodo geriau, turtingiau, moderniau, pazangiau, siuolaikiskiau ir progresyviau, nei Londonas, Paryzius ar Niujorkas. Ir panasu, kad taip bus visada.
                                          Taip ir ~900 mln gyvenančių uz 2$ per diena. Aš gana su pagarba žiūrau ką Kinija pasiekė, per ..33 (ar ~65) metus. Bet kinai neregėtai forsavo
                                          savo pakilimą, o kaip kiekvienas, šiais laikais, žino jei valgysi anabolikus
                                          greit išaugs didesni raumenys, bet vėliau ar anksčiau už tai teks sumokėti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X