Parašė Tomizmas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
LT-PL. Lietuvių - lenkų santykiai. Lenkiški užrašai ir pavardės Vilniaus krašte.
Collapse
X
-
Mes vis dar gyvename XIX a. pabaigos lietuvių tautinio atgimimo, Šapokos "Istorijos" ir Maironio poezijos ("lenkas - išgama tautų") samprata, kad truputį daugiau nei 200 metų trukusi LDK unija su Lenkijos karalyste buvo nesėkmė ir mums su lenkais ne pakeliui. Taip, Respublika nesugebėjo prisitaikyti prie jai kilusių iššūkių, bet bendroje valstybėje buvo ir daug ir neblogų dalykų, ypač žiūrint iš XXI a. perspektyvos. Branginti Respublikos istoriją ir priimti ją kaip savą dar turėsime išmokti.
Bet tie visi užstalės ir futbolo fanų nacionalizmai yra niekai. Blogiau, kai atvirai antilenkišką poziciją Lietuvoje yra užėmę Vokietijos ginklų pramonės lobistai, tokie kaip "gynybos ekspertas" Matonis ir į jį panašūs, kurie per viešosios nuomonės formavimą, ar įtakodami tiesiogiai sprendimų priėmėjus stumia Lietuvos krašto apsaugą į abejotiną padėtį.It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
- 9 patinka
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąMes vis dar gyvename XIX a. pabaigos lietuvių tautinio atgimimo, Šapokos "Istorijos" ir Maironio poezijos ("lenkas - išgama tautų") samprata, kad truputį daugiau nei 200 metų trukusi LDK unija su Lenkijos karalyste buvo nesėkmė ir mums su lenkais ne pakeliui. Taip, Respublika nesugebėjo prisitaikyti prie jai kilusių iššūkių, bet bendroje valstybėje buvo ir daug ir neblogų dalykų, ypač žiūrint iš XXI a. perspektyvos. Branginti Respublikos istoriją ir priimti ją kaip savą dar turėsime išmokti.
Bet tie visi užstalės ir futbolo fanų nacionalizmai yra niekai. Blogiau, kai atvirai antilenkišką poziciją Lietuvoje yra užėmę Vokietijos ginklų pramonės lobistai, tokie kaip "gynybos ekspertas" Matonis ir į jį panašūs, kurie per viešosios nuomonės formavimą, ar įtakodami tiesiogiai sprendimų priėmėjus stumia Lietuvos krašto apsaugą į abejotiną padėtį.
Comment
-
Parašė mantasm Rodyti pranešimą<.../>
Tiesiog nereikia pamiršti ir dar nuo asmeninės unijos laikų egzistuojančio lenkiško požiūrio, kad Lietuva jau jų ir tik laiko klausimas kada taps eiline Lenkijos vaivadija.
<.../>
- 2 patinka
Comment
-
Parašė terre Rodyti pranešimąNiekas Lenkijoje nei šiandien, nei artimiausius dešimtmečius rimtai nesvarsto apie kresų susigrąžinimą, jau nekalbant apie etnines lietuvių žemes, kur lenkai niekada nesudarė daugumos.
Vilniaus kraštas irgi yra etninės lietuvių žemės. Tikresni lenkai buvo aplink Kauną/Jonavą/Kėdainius, kur iš tiesų buvo atkelta etninių lenkų valstiečių. Ir dėl „lenkų“ daugumos galima diskutuot ilgai žiūrint į istorinį lenko kaip kataliko Respublikos gyventojo apibrėžimą . Po „kur kalbama lenkiškai, ten Lenkija“ apibrėžimu galima labai daug pakišt.
Comment
-
Parašė Raelis Rodyti pranešimą
Tu meluoji, pasimk bet kurią lenkiką istorinę knygą, lenkišką dokumentiką arba tiesiog nueik į Varšuvos muziejaus FB puslapį ir sužinosi, kad yra tik "Lenkija" ir daugiau nieko, yra tik Lenkijos karalystė ir tik išimtinai lenkų tauta." <…/>
Valstybiniu lygiu švenčiama gegužės 3-ios konstitucija, kaip abiejų tautų įdirbis siekiant išsaugoti valstybę. Švenčiama kartu su LR seimu. Užteks tos polonofobijos iš urapatriotų, užteks.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė terre Rodyti pranešimą
Praėjusį savaitgalį aplankytuose muziejuose Varšuvoje, visur, kur susiję su XVI-XVIII amžių laikotarpiu, buvo minima, kad abiejų tautų valstybė buvo. Tiek lenkų, tiek anglų kalbomis. Net kalbant apie ankstesnius laikotarpius, Jano Mateikos “Žalgirio mūšis” paveikslo aprašyme Nacionaliniame muziejuje akcentuojamas LDK indėlis į pergalę. POLIN muziejuje esančiuose eksponatuose, bylojančiuose apie žydų padėtį Abiejų Tautų Respublikoje, minima Lietuva, kaip ATR dalis.
Valstybiniu lygiu švenčiama gegužės 3-ios konstitucija, kaip abiejų tautų įdirbis siekiant išsaugoti valstybę. Švenčiama kartu su LR seimu. Užteks tos polonofobijos iš urapatriotų, užteks.
Beje, mažuti, kai Varšuvoj lankeisi, klausei Nacionaliniam dailės muziejuje, kurie paveikslai ekspozicijoje lenkų pavogti iš mūsų per tarpukarį ir karo metus? O gal parašyta etiketėse buvo, nes žinai, jų ten net 200. Ir čia neskaitant turto išvežto lenkų iš mūsų dvarų bei bažnyčių, o gal klausei kada lenkai žada mūsų paveldą susigrąžint, kurį rusai jiems 1920 m. atidavė, kaip jų, nes mums gi fignia buvo ir yra jis.Paskutinis taisė Raelis; 2023.07.12, 23:28.,, - Il parait que monsieur est decidement pour les suivantes.
- Que voulez-vous, madame? Elles sont plus fraiches."
Comment
-
Parašė Raelis Rodyti pranešimąVakeli tu gal nebeskieskParašė Raelis Rodyti pranešimąBeje, mažuti.
- 9 patinka
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
Gal čia ne mano reikalas, bet sunku priimti argumentus iš žmogaus, kuris kitų forumo dalyvių adresu leidžia sau rašyti tokius komentarus. Nepriklausomai nuo pozicijos, ad hominem ir chamiškumas žmogaus niekada nepuošia.,, - Il parait que monsieur est decidement pour les suivantes.
- Que voulez-vous, madame? Elles sont plus fraiches."
Comment
-
Parašė Raelis Rodyti pranešimą
Oho pasirodo forume yra ir tokių, kurie dėl deminutyvų (nes nei vienas mano sakinys nėra įžeidžiantis ar kupinas keiksmažodžių) įsižeidžia? Jeigu esi toks jautrus, kad tave žeidžia lietuviška gramatika (deminutyvai), tai gal tada ir nereikia skaityti ir mane skūsti kaip įžeidinėjantį. Neišrask dviračio ten, kur jo nėra. Ko tik LT nepamatysi.
P.S. Suaugę nepažįstami žmonės į vienas kitą kreipiasi "jūs", ne "tu". Čia FYI.
- 3 patinka
Comment
-
Parašė Maalinauskas Rodyti pranešimą
deminutyvai gali būti naudojami neutraliai, tada jie nieko neįžeidžia. Čia gi buvo tikslingas oponento žeminimas, nukeliaujant į ad hominem.
P.S. Suaugę nepažįstami žmonės į vienas kitą kreipiasi "jūs", ne "tu". Čia FYI.,, - Il parait que monsieur est decidement pour les suivantes.
- Que voulez-vous, madame? Elles sont plus fraiches."
Comment
-
Parašė Raelis Rodyti pranešimą
Vakeli tu gal nebeskiesk su savo ultra-polonofilija, nes aš turbūt geriau tą dalyką išmanau, nes pusę gyvenimo lenkų straipsnius ir knygas istorines skaitau darbo tikslais, tai kad tu nuėjai į vieną muziejų, kur kažkodėl nėra parašyta, jog valdovai yra "Lenkijos karaliai ir Lietuvos didieji kunigaikščiai" ar kad visur, ir aš būtent paminėsiu žodį visur, rašoma, jog yra tik Lenkija (jau nekalbant kaip lenkų mokslininkai nuvykę į Stambulą pristatinėja valstybę, ne kaip ATR, o kaip Lenkiją turėjusią XVII-XVIII a. ryšių su osmanais"), tai gal tu savo marazmus sau pasilaikyk, nes aš geriau išmanau, čia mano darbas, o tavo tik hobis. Nepatinka, gali važiuot į Lodzę žvejot.
Beje, mažuti, kai Varšuvoj lankeisi, klausei Nacionaliniam dailės muziejuje, kurie paveikslai ekspozicijoje lenkų pavogti iš mūsų per tarpukarį ir karo metus? O gal parašyta etiketėse buvo, nes žinai, jų ten net 200. Ir čia neskaitant turto išvežto lenkų iš mūsų dvarų bei bažnyčių, o gal klausei kada lenkai žada mūsų paveldą susigrąžint, kurį rusai jiems 1920 m. atidavė, kaip jų, nes mums gi fignia buvo ir yra jis.
- 2 patinka
Comment
-
Parašė Tomas Rodyti pranešimąMes vis dar gyvename XIX a. pabaigos lietuvių tautinio atgimimo,
Patsai akivaizdžiai priklausai visai kitiems "MES". Atseit-neprovincialiems ir neva-progresyviems imperinio sentimento adeptams (ar tai būtų Chmelnickio Malarosijos gubernija po matuškos-Rusijos sparneliu, ar kažkelinta Žečpospolita prie betkurio karūnuoto degradanto - svarbu kad "slowianska Mocarstwa", "Sviataja Deržava"). Pats gi priklausai tiems "mes", kuriems mažųjų tautų teisės net į savigynos instinktą yra grėsmė "Wielkos Wšechpolskos Jagielonų idealams" ar kokiems ten šventiems "zavetams Velikaj Ruskaj Kultūry", kurių ignoruoti (o dar atstumti !) niekam nevalia buvusiose Kolonijose - ar tai būtų Čiuvašija ar Litwa - be skirtumo
Parašė Tomas Rodyti pranešimąvis dar gyvename XIX a. pabaigos lietuvių tautinio atgimimo, Šapokos "Istorijos" ir Maironio poezijos samprata, kad truputį daugiau nei 200 metų trukusi LDK unija su Lenkijos karalyste buvo nesėkmė ir mums su lenkais ne pakeliui.
Tikras skandalas - lietuviai Lietuvoj gyvena SAVO poezija (o ne kokio ten neurotiko Mickėvičiaus, minkštai suvystyto caro 'Ochrankos" šarlatanų). Skandalas, kad Lietuva gyvena SAVO kultūrinėmis mitemomis, o ne kokio nors "didžiojo Lenkų tautos nobelisto Senkėwičiaus" romanais, kuriuos jis beje rašė atsižvelgdamas į carinės cenzūros pageidavimus, o Lietuvos XVIIa. katastrofoje matė tik švedus, Vilniaus sunaikinimą priskirdamas kažkokioms mitinėms "šiaurės tautoms", kad tik nepaminejus maskolių su kazokais (bet kas gi daugiau, jei ne kresowas pšekomanas apkaltins Maironį su Šapoka prorusiškumu!!!). Skandalas, kad mes mokomės iš SAVO istorijos vadovėlių, o ne Bulmblauckio numylėtinio Koneczno, pagal kuriuos "baltojenzyčni lietuwisy pavogė Lietuvos vardą iš Didžiosios Lenkų Tautos". Skandalas, kad apskritai čia SAVO galva galvojama.... o kad jau savo kalba - žinia, - to poliakožerstwa, arba kaip sakė vienas Že-čios prezikas: "Bjaurastis ir tiek"...
Parašė Tomas Rodyti pranešimąblogiau, kai atvirai antilenkišką poziciją Lietuvoje yra užėmę Vokietijos ginklų pramonės lobistai, tokie kaip "gynybos ekspertas" Matonis ir į jį panašūs, kurie per viešosios nuomonės formavimą, ar įtakodami tiesiogiai sprendimų priėmėjus stumia Lietuvos krašto apsaugą į abejotiną padėtį.
Paskutinis taisė Sapiensys; 2023.07.23, 19:27.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė Košutas Rodyti pranešimąO, net licvinistų nereikės - sava valia atsisakom ir Jagielonų, ir Mickėvičiaus, o ką jau bekalbėti apie kažkokius Radzivilus, Sapėhas ar Хадкевічius. Dvasingas tas lietuvis, SAVO ropes valgė ir SAVO dirvonuosė kapstėsi nuo pat Vytauto (PBUH) mirties, lenkų ponų neklausė.
- 8 patinka
Comment
-
Parašė VLR Rodyti pranešimąSiemienowiczius buvo LENKAS (=išgama). Geriausias Lietuvos išradėjas buvo MAIRONIS.
- 1 patinka
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimą
Tereikia atsakyti į klausimą, kam labiausiai naudinga lietuvių ir lenkų nesantaika, norint suprasti, kas motyvuoja Sapiensys ir panašius rašeivas. Tai vat.
Comment
Comment