Parašė Al1
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
LT-PL. Lietuvių - lenkų santykiai. Lenkiški užrašai ir pavardės Vilniaus krašte.
Collapse
X
-
---- NAUJOJI VILNIA facebook'e ----
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąTavo gimnazija - galbūt vienintelė išimtis. Visose ne mišriose mokyklose Vilniaus ir Šalčininkų rajone dėstomoji kalba yra ne lietuvių.
Dar vieno dalyko cia niekas nepaminejo. Lietuviu kalba yra destoma gana kokybiskai, nes visos klases yra isskaidomos i dvi grupes. Cia panasiai kaip uzsienio kalbu pamokose. Tai yra daroma butent del bendravimo igudziu lavinimo. Juk turi buti kitoks priejimas prie mokiniu. Mes esame skirtingi, turime visiskai kitokiu spragu lietuviu kalboje, nei lietuviai, kuriu gimtoji kalba yra lietuviu. Todel pasisaukau uz skirtingus egzaminus.---- NAUJOJI VILNIA facebook'e ----
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąKam ta autonomija? Įstatymas ir dabar leidžia pačioms mokykloms pasirinkti ar dėstyti dalį dalykų gimtąja kalba, ar lietuvių kalba. Deja, tuo praktiškai nesinaudojama.---- NAUJOJI VILNIA facebook'e ----
Comment
-
Lenkų pokarinę migraciją rimčiausiai tyrinėjo V. Stravinskienė:
Antras veiksnys, kuris padidino lenkų skaičių Lietuvoje, buvo lenkų migracija
į Lietuvą iš SSSR. Intensyviai migrantai į Lietuvą plūdo pirmaisiais pokario
metais. Iš išlikusios archyvinės medžiagos matyti, jog vien 1946–1947 m. į Lietuvą
atvyko 260 090 asmenų, išvyko 137 45546, mechaninis prieaugis sudarytų
122 635. Galima tvirtinti, jog viena iš intensyvios migracijos priežasčių buvo
geresnė LSSR ekonominė-socialinė padėtis
http://www.ebiblioteka.lt/resursai/L...t71/Lit705.pdf
http://www.ebiblioteka.lt/resursai/L...it_020_033.pdf
Comment
-
Parašė Bartas1 Rodyti pranešimąLenkų pokarinę migraciją rimčiausiai tyrinėjo V. Stravinskienė:
http://www.e-library.lt/resursai/LMA...504_04_Lit.pdf
http://www.ebiblioteka.lt/resursai/L...t71/Lit705.pdf
http://www.ebiblioteka.lt/resursai/L...it_020_033.pdf
Manau, kad arti tiesos.
Kažkur skaičiau, kad Vilnijoje prieš karą gyveno šiek tiek daugiau negu pusė milijono žmonių, įvairių tautybių. Laikykim, kad lenkų buvo 60 proc. Tai grubiai 300 000. Per dvi repatriacijas išvažiavo apie 250 000, tai faktiškai turėtų likti apie penkiasdešimt tūkstančių, na tegu gal aštuoniasdešimt.
Comment
-
Pati margiausia tautinė sudėtis ko gero Naujojoje Vilnioje. (2001 m. duomenys)---- NAUJOJI VILNIA facebook'e ----
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimą1981 m. išleistame LTSR atlase migrantų pasiskirstymas per 1971-1975 metus Vilniuje buvo toks:
Taigi sudedam skaičius (nekreipdami dėmesio į nenurodžiusius krypties):
Iš Baltarusijos per 5 metus atvyko 8875 žmonės, išvyko 2800, pasiliko 6075 žmonės
Iš kitų Lietuvos rajonų ir miestų: atvyko 77062, išvyko 38999, pasiliko 38063.Daugiausiai į Vilnių persikėlė gyventojų iš Kauno m., Vilniaus r., Trakų r., Švenčionių r., Molėtų r., Šalčininkų r., Ukmergės r., Varėnos r., Utenos r., Ignalinos r., Klaipėdos m., Panevėžio m., Šiaulių m.
Gaila, kad dabartiniame gyventojų surašyme labai apvaliai suformuluotas klausimas apie tikslią kilmės vietą. Migracija iš Baltarusijos buvo, bet jos reikšmės nereikia pervertinti.
Gal užmiršom žodžio tutejszy reikšmę?
Tuteišių kėlimosi į Lietuvą faktas šiame forume buvo primintas tik todėl, jog patys "lenkai" savo gan abejotiną "rodovitą" kilmę YRA LIGUISTAI IŠAUKŠTINĘ IR PAVERTĘ AUKŠČIAUSIU SAVIVALĖS ARGUMENTU IR ANTI-TEISINE INDULGENCIJA.:
a) kai šitie "lenkai" spjaudo ant Konstitucijos - jie rėkia ką? - "my tu od viekuv, a tu nie Litwa" (nors tai švelniai tariant tai ne visiškai tiesa, kas ir buvo jiems maloniai priminta)
b) kai SISTEMIŠKAI laužomi Lietuvos įstatymai - ką atkerta tuteijšiai - "to naša dzerieunia, jak norėsim, tak i gyviansim" (tai švelniai tariant net nekvepia nei lygybe, nei teisine, nei neteisine; argi ne taip, Romuk),
c) kai mokyklose, spaudoje, viešuose renginiuose sąmoningai dergiama viskas, kas lietuviška, ką rėkia "miejscowi" ? - "všycy jūs pšybyšai, a my tutejšy" (čia lietuviai irgi priminė, kokiais būdais šita publika tapo "tuteijšais" Pietų Aukštatijoje).
Tad žinai, Romai, pardon bet susikišk tas savo statistikas, ką? Lietuviams jos neaktualios, nes lietuviai savo valstybėje "rodovitų" ir "miejscovų" iš savęs nepučia. Ir juo labiau nedaro iš to pseudo-argumento, kad galima būtų nesilaikyti įstatymo lygybės.
Man buvo graudu skaityti, kaip Romas savo poste stengėsi mus išgąsdinti tais "200 km" - Romas specialiai priešpastatė kažkokį tai "lenką" nuo Ašmenos šiauliškiui, kuris į Vilnių matote išdrįso atvažiuoti NET 200 KM ATSTUMU !!! O SIAUBE !, o tuo tarpu tas tuteijšas atseit "savas-pateptas", nes matote jis 21 a. vis dar gyvena "Litwoj Šrodkowoj" ar kokioj įsivaizduotoj "Autonomijoj Polsko-Radžieckoj od Trokow do Maladziečna".
Tai va, Romai, tavo žiniai tokia tavo "lygybė" ne tik ne teisinė, bet dar ir diskriminacinė. Tu čia kažką aiškinai apie "NULINĮ VARIANTĄ", tai va tavo žiniai tą "nulinį variantą" priėmė ne viena Lietuva. Prancūzija irgi priglaudė arabus ir kitus afrikiečius taip, kaip Landsbergis 1991 m. priglaudė privažiavusią į Lietuvą publiką. Trokštat lygybės - še Lietuvos pasą į dantis. Prašom - NULINIS VARIANTAS.
Bet Prancūzijoje net mintis niekam nešauna į galvą, jog marokiečius mokytų arabiškai valstybinėse mokyklose. Romas parašė, kad tie žmonės "legaliai kėlėsi į LTSR". Taip, jie legaliai gyveno Sovietų Sąjungoj, bet tavo žiniai nuo 1990 m. jiems teko , tenka ir teks legaliai gyventi Lietuvos Respublikoj. Ir toje Lietuvos Respublikoje (kaip ir Pranzūcijos Respublikoje, kaip kitose respublikose) visiems legaliai teks varoti lietuvių kalbą, nors su "nuliniu variantu", nors be "nulinio varianto".
Ir jei jau, Romai, taip esi ištroškęs lygybės, tai žinok, jog nei tie tavo baubai apie "200 km iš Šiaulių", nei jokie nuostabūs faktai apie Ašmenos tuteišius, persikėlusius per Lietuvos sieną tarsi per kaimo tvorą, nepakeis to fakto, jog šitoj legalioj Lietuvos Respublikoj pagal legalius lygybės principus visiems - ir gudui iš Ašmenos, ir Pakruojo latviui iš Bauskės, ir šiauliečiui Vilniuje - VISIEMS ĮSTATYMAI VIENODI - kad ir koks tu rodovitas-pšez-rodvitas, tuteišas-pere-tutejšas.
Va tai ir yra lygybė.blaivumas išlaisvina
Comment
-
Parašė Zosys Rodyti pranešimąAš NESUVOKIU
Parašė Zosys Rodyti pranešimąLietuviams jos neaktualios, nes lietuviai savo valstybėje "rodovitų" ir "miejscovų" iš savęs nepučia. Ir juo labiau nedaro iš to pseudo-argumento, kad galima būtų nesilaikyti įstatymo lygybės.
Parašė Zosys Rodyti pranešimąBet Prancūzijoje net mintis niekam nešauna į galvą, jog marokiečius mokytų arabiškai valstybinėse mokyklose.
Parašė Zosys Rodyti pranešimąIr toje Lietuvos Respublikoje (kaip ir Pranzūcijos Respublikoje, kaip kitose respublikose) visiems legaliai teks varoti lietuvių kalbą, nors su "nuliniu variantu", nors be "nulinio varianto".
Comment
-
Parašė Zosys Rodyti pranešimąTad žinai, Romai, pardon bet susikišk tas savo statistikas, ką?
- nėra argumentų atsikirtimui
- prašau nepriimti asmeniškai, bet emocijų paūmėjimui gali turėti įtakos pilnatis, orų permainos, įvairios asmeninės nesėkmės ir kiti išoriniai veiksniai
Atsiprašau už nukrypimą nuo temos.
Comment
-
Gavau tokį laišką. Ilgas, bet manau reikia jį paviešint plačiau, kad susidarytų vaizdas...
“Kresų organizacijų federacija
Varšuva, Krakowskie Przedmiescie 64
Adresas korespondencijai: dr. Tomir Soltan
Varšuva, Zwirki i Wigury 57 m.8
Tomir.soltan@neaotrada.pl
Kreipimasis į brolius lietuvius
Per LR ambasadorę gerbiamą Loretą Zakarevičienę
2001 m. vasario 16 d. broliška mums, lenkams, lietuvių tauta – su kuria prieš daugiau nei 600 metų būdami ‚laisvi tarp laisvų‘ sujungėme savo likimą; su kuria per keturis amžius gyvenome Abiejų Tautų (lenkų ir lietuvių) Respublikoje; su kuria bendrai ėmėmės valstybės reformų (Gegužės 3-osios konstitucija ir Abiejų tautų tarpusavio įsipareigojimo aktas) , su kuria šimtą metų sukilimuose (nuo Baro konfederacijos iki Sausio sukilimo) kovojome dėl nepriklausomybės – švenčia 1918 metais Lietuvos Tarybos paskelbtos nepriklausomybės deklaracijos 93-ąsias metines.
Tos metinės mums lenkams turi kartėlio skonį.
Pirma, todėl, kad ta deklaracija buvo secesija nuo politinės bendrijos, kurioje abi tautos egzistavo kelis šimtmečius, ir dėl kurios sugrąžinimo daugiau nei šimtą metų buvo kovojama.
Antra, todėl, kad tai buvo deklaracija secesijos nuo platesnės nei politinė bendrijos; nuo bendrų siekių, solidarios bendrijos pavojų akivaizdoje, piliečių likimų bendrijos – politinėje sferoje neesančios, bet LDK vertybių, tradicijų , nepriklausomai nuo jų baltiškų, lenkiškų ar rusinų ar kitokios etninės kilmės, savimonės. Dar daugiau – nuo platesnės bendrijos, nuo bendrijos, apmiančios LDK ir Lenkijos Karalystės piliečius, iš lietuvių ir Karūnos (koroniaže) gyventojų bendrijos.
Turėjote teisę priimti tokį sprendimą – ir nors jis atnešė skaudžias - nes skiriančias šeimas, kaimynų bendrijas, pasekmes, kurios vertė pasirinkti tarp Lietuvos (etninės) ir Lenkijos – netiktų mums šio kartėlio priminti Jums lietuvių valstybingumo šventės proga. Jeigu ne viena problema.
Taigi, kai kurios 1918 m. vasario 16-osios deklaracijos pasekmės šiandienos Europoje yra nepriimtinos.
Turime čia omenyje likimus tų kultūrinių ir istorinių lietuvių (dvasinių LDK piliečių), kurie- nepriklausomai nuo savo etninės kilmės- nesitapatino su siaurai suprantama, etnine lietuvybės samprata. Pagrindinė dauguma ilgo ir skausmingo proceso kelyje apsisprendė būti lenkais; ir kaip tarpukario Lietuvos piliečiai savo lenkiškumą vienareikšmiai, kad nepasakyti- demonstratyviai- manifestavo.
Taip pat turima omenyje ir tuos lenkus, Vilnijos gyventojus, kurie dėl sovietų dovanos atsidūrė Lietuvos okupuotoje teritorijoje, 1939 m. spalio- 1940 birželio m.
Taip pat turima omenyje ir tuos lenkus, kuriuos vokiečių okupacijos laikais įvairiais būdais represavo lietuvių policija ir karinės struktūros, akivaizdžiai susijusios su Lietuvos nacionalistinu elitu ir kolaboravusios su vokiečių okupantu.
Kalbant apie lenkus, gyvenusius tarpukario Lietuvoje, turima omenyje tokius veiksmus, kaip:
-atsikūrusi Lietuva nerespektavo lenkų tautinės identifikacijos;
-prievarta buvo lituanizuojamos pavardės;
-vykdomi persekiojimai, kurie trukdė arba neleido lenkų kultūrinės, tautinės, švietimo, visuomeninės veiklos;
-brutaliai buvo persekiojami lenkų tikintieji, kurie reikalavo galimybės vartoti lenkų kalbą religinių švenčių metu;
-buvo vykdoma absurdiškai antilenkiška šovinistinė propaganda mokyklose, spaudoje ir viešuose pasisakymuose;
Kalbant apie lenkus, gyvenusius Lietuvos okupuotoje Vilnijoje, turima omenyje tokius veiksmus, kaip:
-visiškas likvidavimas lenkų švietimo, visuomeninės, kultūrinės ir kitokios veiklos, uždraudžiant tokia veikla užsiimančių organizacijų veiklą, ir konfiskuojant jų turtą, tarp jų ir precedento civilizuotame pasaulyje neturintis Stepono Batoro universiteto uždarymas;
-lenkų spaudos persekiojimas;
-kitokios paprastų Vilnijos gyventojų represijos.
Svarbiausios lenkų (o taip pat žydų, baltarusių ir kitų) represijos , kurias vykdė organizuotos lietuviškos policijos, sukarintos formacijos vokiečių okupacijos metu, tai:
-lenkų tautybės gyventojų eksterminacija , prisidengiant arba bendradarbiaujant su vokiečių okupantu- Paneriuose, Švenčionyse, Glitiškėse;
-policijos represijos , tarp jų veiksmai, nukreipti prieš (lenkų) antinacinį pogrindį;
-kova su antinaciniu pogrindžiu (Armia Krajova- antivokiškos koalicijos dalyve) – gen. P.Plechavičiaus korpusas.
Tokius veiksmus sunku kitaip įvardinti kaip organizuotą ir Lietuvos valstybės vykdomą etninį valymą.
Dėl tokio etninio valymo Lietuvoje lenkų tautybės gyventojų skaičius (išskyrus Vilniaus apylinkes) sumažėjo nuo 200 tūkstančių tarpukario Lietuvoje iki keliolikos tūkstančių šiandien. Tie keliolika tūkstančių šiandien praktiškai neturi jokių teisių, kurios priklauso tautinėms mažumoms, pagal ES standartus.
Per pastaruosius 90 metų ne tik Lietuva taip traktavo savo tautines ar etnines mažumas. Daugelyje šalių, taip pat ir Lenkijoje, šiandien vyksta diskusijos ta tema. Negarbinga anų laikų praktika yra smerkiama, o už jos vykdymą atsiprašoma.
Tuo tarpu Lietuvoje nėra nė ženklo tokio proceso. Blogiau, restituota iš sovietinės okupacijos Lietuva perima tokią – išskyrus pačią blogiausiąją – praktiką.
Šiandien, 90-ųjų Lietuvos nepriklausomybės deklaracijos metinių dieną- raginame Lietuvą pradėti atsiskaitymo su nacionalistine praeitimi procesą, padaryti iš jos išvadas, kurios – turime vilties – prives prie radikalaus pasikeitimo situacijos mūsų tautiečių Lietuvoje.
Tikime, kad švenčiant 100-ąsias Lietuvos nepriklausomybės deklaracijos metines niekam Lenkijoje jau nereikės priminti problemų, apie kurias rašome aukščiau, o lenkų tautybės Lietuvos piliečiai ir lenkai, gyvenantys kitur, galės kartu su lietuviais , švaria širdimi ir protu, švęsti tas metines.
Kresų organizacijų federacijos Aukščiausiosios tarybos vicepirmininkas Adam Chajewski
Memoriale Fidelus draugijos pirmininkas Aleksander Szycht”
Comment
-
Didesnės nesamonės už tą laišką nesu skaitęs
Prokuratūra tirs, ar iš tiesų kai kurie lenkai rezga planus užgrobti dalį LietuvosPaskutinis taisė spirit; 2011.03.15, 14:43.
Comment
-
Parašė kostasas Rodyti pranešimąGavau tokį laišką. Ilgas, bet manau reikia jį paviešint plačiau, kad susidarytų vaizdas...
Parašė Čikupakas Rodyti pranešimąLenkai baigia visai ant sprando užsilipt.Paskutinis taisė Sula; 2011.03.15, 14:59.
Comment
-
Parašė micku Rodyti pranešimąIš tikrųjų gana įdomus klausimas, bet, mano manymu, sunkiai atsekamas. Iš savo pastebėjimų galiu tik patvirtinti, kad labai daug gudų-katalikų kraustėsi į Vilniaus kraštą per visą tarybmečio laikotarpį. (..)
Kažkur jau rašiau, kad mano subjektyvi nuomonė, kad vietinių lenkų yra kažkur 40 proc. ir apie 60 kilusių iš Baltarusijos.
Comment
-
Lietuva informuos Lenkiją dėl Švietimo įstatymo, bet neleis kištis į įstatymų leidybą
Pasak ministro patarėjos, Švietimo įstatymo pakeitimas vykdomas ir tik tam, kad tautinės mažumos Lietuvoje turėtų dar didesnes galimybes integruotis į visuomenę ir darbo rinką.
"Ministras apgailestauja, kad aukščiausio lygio pareigūnai negirdi šių argumentų. Vasario pradžioje pasirodžiusi ES Žmogaus teisių agentūros studija aiškiai konstatavo, kad net 42 proc. Lietuvos tautinių mažumų atstovų nurodo nepakankamai gerai mokantys lietuviškai, tai mažina jų galimybes konkuruoti darbo rinkoje", - tvirtino R.Lazdin.
"Galimai šis faktas nėra žinomas aukščiausiems pareigūnams, tačiau kasdienius darbus dirbantys Lietuvos diplomatai Lenkijoje pastebi, kad šis faktas paprastai užbaigia diskusiją dėl Lenkijos kaltinimų Lietuvai", - sakė ministro patarėja.
Comment
-
[QUOTE=kostasas;528426]Gavau tokį laišką. Ilgas, bet manau reikia jį paviešint plačiau, kad susidarytų vaizdas...
“Kresų organizacijų federacija
Varšuva, Krakowskie Przedmiescie 64
Adresas korespondencijai: dr. Tomir Soltan
Varšuva, Zwirki i Wigury 57 m.8
Tomir.soltan@neaotrada.pl
Labai gera tema, visada seku jusų forumo dalyviai komentarus. Bet šis straipsnis akibrokštas iš lenkų pusės, turbut niekas to Lietuvoje dar nesitikėjo. Įdomu, ką šiuo pasisakymų mano Lietuvos ir Lenkijos vyriausybės?
Comment
-
Parašė Maxas Rodyti pranešimąTai kad naudojasi, maziau svarbesni dalykai destomi lietuviskai, nes mokytojai lietuviai. Bent jau Vilniuje taip. Zinant gyventoju kiekius tai cia nemazas procentas visu tautiniu mazumu yra.
Comment
Comment