Mečečių dar sulauksime... O sinagogos nereikia. Žydiškas Vilnius pasibaigė ir nei kiek dėl to neliūdna.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
LT-PL. Lietuvių - lenkų santykiai. Lenkiški užrašai ir pavardės Vilniaus krašte.
Collapse
X
-
išbrainwashintas multikultūrinės įvairovės propagandos tas Briedis, iir dar kur Šiaurės Amerikoje įdieginėja taip vadinamą baltąją kaltę už juoduosius vergus ir indėnus, inuitus, tai ir mums projektuoja tą savo įgytą kompleksą.
Tai pakalbėkim šitam pačiam kontekste ir apie vakarinę Lenkiją, ir apie Karaliaučių ir apie Lvovą ir dar ką nors. Ne, kalbėkim tik apie Lietuvą ("Maža to, niekada nereikia teisinti savo veiksmų rodant pirštu į kito veiksmus. Lietuvos valstybė, kaip ir kiekvienas žmogus, atsako tik už savo – o ne kitų – veiksmus." )
Bet kai reikia surasti tautinių mažumų emancipacijos pavyzdžių, tada jau greitas parodyt į kitas šalis, nors kitokie istoriniai ir demografiniai kontekstai.Paskutinis taisė Eikantas X; 2012.05.03, 21:00.
Comment
-
Parašė laimutis Rodyti pranešimąKažkoks keistas straipsnis. Dabar Vilniuje visos galimybės puosėlėti visiems savo kalbą ir kultūrą. To nebuvo Lenkijai okupavus Vilnių. Jei ne ši okupacija jokios priešpriešos nebutų ir butų nereikėję Vilniuje privilegijuot lietuvius. Be to abi okupacinės minimos šalys viską darė kad supriešintų lietuvius su lenkais ir jiems tai visais požiuriais pavyko.
Kodėl tuteišiai taip pagiežingai išgyvena patį Lietuvos valstybės egzistavimo faktą? Ogi todėl, kad istoriškai jie atsidūrė kognityvinio disonanco dramoje - jų tėvai/seneliai virto lenkais grynai "iš prestižo" (simbolinė esencialistinė kategorija), o tuo tarpu dabartinis buvimas lenku visai situatyviai (be jokių "lietuvių nacionalistų" kėslų) tampa vis mažiau ir mažiau prestižišku (objektyvi socialinė realybė). Ir ta aplinkybė, jog buvimo lenku prestižas nyksta ne dėl lietuvių piktos valios, bet visai dėsningai, ne tik kad nesušvelnina tuteišių kognityvinių "lomkių", bet tik dar labiau jas užaštrina, nes pabrėžia konstruktyvios realybės (lietuvėjimas) pergalę prieš simbolio absoliutizaciją (atgyvenusio prestižo forma). Todėl nėra prasmės lįsti prie Lietuvos "lenkų" su jūsiškiu klausimu: "Kame konkrečios problemos, lenkai?", nes jų apmaudas nėra orientuotas į išorę t.y. problemas, sprendimus, bet į vidų t.y. individuacijos krizę, savivertės kėlimą ir pan..Paskutinis taisė Zosys; 2012.05.03, 21:25.blaivumas išlaisvina
Comment
-
Lenkų smurtas nepasiteisino
Minime liūdną sukaktį: prieš 75 metus, 1937-ųjų viduryje, mūsų tautiečių Vilnijoje persekiojimas iš okupantų pusės pasiekė aukščiausią tašką.
Tarpukario Lenkijoje tautinės mažumos sudarė net trečdalį gyventojų – ukrainiečiai, žydai, baltarusiai, vokiečiai, na, ir lietuviai, gyvenantys Vilniaus-Seinų krašte. Dėl to gal ir nebūtų buvę nieko blogo, jeigu, anot vieno vokiečių istoriko, šioje daugiatautėje valstybėje nebūtų viešpatavusi vienatautė ideologija. Jeigu, kaip rašė garsus britų politikas Davidas Lloydas George’as, ši valstybė kitoms joje esančioms tautoms nebūtų primetusi tokios pat tironijos, kokią pati metų metais kentė.Iš tiesų lenkų valdžia, to meto jų politinės jėgos buvo vieningai nusiteikusios kuo greičiau visus savo piliečius paversti lenkais arba tiesiog išvyti iš šalies. Pastaroji priemonė labiausiai numatyta buvo vokiečiams ir žydams, o visus kitus per okupacijos metus (1920–1939 m.) atkakliai siekta nutautinti – panaudojant visą valstybės aparatą, mokyklas, Bažnyčią, spaudą, visuomenines organizacijas ir t.t.
Comment
-
Dienraštis „Kurier Wilenski“, finansuojamas Lenkijos užsienio reikalų ministerijos, skelbia publikaciją apie „Hitlerio-Smetonos paktą“, kuriuo Lietuva neva buvo susitarusi dėl Vilniaus krašto grąžinimo.
Čia originalus straipsnis.
Tajny pakt Hitler-Smetona?
http://kurierwilenski.lt/2012/06/15/...itler-smetona/
Ir kai kurie lenkų šovinistų komentarai, už kuriuos juos būtų galima sodinti, jei tik lietuvos valdžia turėtų stuburą. Bet žydrųjų teisės svarbiau nei šalies nepriklausomybė.
nacjonalista, Czerwiec 15, 2012 at 23:59 -
Rząd polski zamiast włazić do d..y Litwie powinien twardo bronić Polaków na Wileńszczyźnie i bezwględnie domagać się zwrotu Wileńczyzny bezprawnie okupowanej przez Litwę !!!
--
Efektem historycznej kolaboracji LR z ZSRR i Niemcami w czasie II wojny światowej jest to, że Polacy na Litwie uważają za obrazę nazwanie ich Litwinami, mimo,że jeszcze nie tak dawno ich dziadowie mówili o sobie z dumą,że są Litwinami.
O štai, pasirodo, Lietuva įvykdė karinę invaziją į Lenkiją 1939 m. Štai kokia informacija maitina lenkų šovinistai naivuolius ir tuos kitataučius, kurie apie 1939 m. įvykius išgirdo tik pirmą kartą.
http://althistory.wikia.com/wiki/Lit...and_%281939%29
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimą
O štai, pasirodo, Lietuva įvykdė karinę invaziją į Lenkiją 1939 m. Štai kokia informacija maitina lenkų šovinistai naivuolius ir tuos kitataučius, kurie apie 1939 m. įvykius išgirdo tik pirmą kartą.
http://althistory.wikia.com/wiki/Lit...and_%281939%29
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąSkaitykite daugiau: http://www.delfi.lt/news/daily/lithu...#ixzz1yy7mHbv4
Čia originalus straipsnis.
Tajny pakt Hitler-Smetona?
http://kurierwilenski.lt/2012/06/15/...itler-smetona/
Ir kai kurie lenkų šovinistų komentarai, už kuriuos juos būtų galima sodinti, jei tik lietuvos valdžia turėtų stuburą. Bet žydrųjų teisės svarbiau nei šalies nepriklausomybė.
RF spectarnybų ir jos agentų Lenkijoje skleidžiamų paistalų apie "fašistinę Lietuvą" tąsa, "užmirštant" tikrus TSRS santykius su Lenkija.Paskutinis taisė Sula; 2012.06.27, 09:48.
Comment
-
O štai, pasirodo, Lietuva įvykdė karinę invaziją į Lenkiją 1939 m. Štai kokia informacija maitina lenkų šovinistai naivuolius ir tuos kitataučius, kurie apie 1939 m. įvykius išgirdo tik pirmą kartą.
http://althistory.wikia.com/wiki/Lit...and_%281939%29
Comment
-
A.Bumblauskas: A.Šapokos ir tautininkų pastangomis buvo kurta antilenkiška Lietuvos istorija
Lietuvos istorikas Alfredas Bumblauskas teigia, kad Adolfo Šapokos ir tautininkų pastangomis ilgą laiką buvo kuriama antilenkiška Lietuvos istorija, kurios pagrindinis motyvas – Rusija išgelbėjo lietuvybę nuo lenkų kultūros ir kalbos dominavimo. Tačiau, pasak profesoriaus, šitokios idėjos atsisakyta naujojoje knygoje, kurioje trumpai pristatoma Lietuvos istorija (...)
Vilniaus universiteto profesorius A. Bumblauskas teigia, kad nors ši knyga nėra antismetoniška, tačiau joje atsisakoma požiūrio, kad Rusijos, Austrijos-Vengrijos ir Vokietijos imperijos įvykdytas Abiejų Tautų Respublikos padalijimas iš esmės išgelbėjo iš lenkų kultūros ir kalbos dominavimo. (...)
„Nepasakyčiau, kad visa ši knyga yra antismetoninė, (...), bet A. Smetonos tautininkų ir jų idėjas išreiškusio A. Šapokos pastangomis buvo sukurta antilenkiška Lietuvos istorija. Tai šita knyga, man atrodo, šiek tiek atstato viską į vėžes“, - pristatyme kalbėjo istorikas.
„Drįstu sakyti, kad 1792 m. liepos 23 d. posėdyje, kuris buvo nutylėtas tautininkų ir A. Šapokos, kai 5 balsais prieš 7 buvo pralaimėta alternatyva priešintis Rusijai, bei Jaketerina po šiai dienai tebeslegia mus. Mes manome, kad taip Rusija išgelbėjo lietuvybę. Egzistuoja pilna seka: Jekaterina, tada S. Muravjovas, tada didysis Leninas, didysis Stalinas - be šitos ketveriukės, Lietuva nebūtų išsivadavusi iš lenkų kalbos ir kultūros dominavimo. Tai šitokios idėjos drįsau atsisakyti“, - aiškino A. Bumblauskas.
http://www.delfi.lt/news/daily/lithu....d?id=59417047
Comment
-
Tailandietis suvaidins Vytautą Didįjį
Naujas žvilgsnis į istoriją – tai naujas žvilgsnis į dabartį. Žadinant piliečius, skatinant jų domėjimąsi neįprastomis istorijos interpretacijomis nebūtina į pagalbą kviesti afrikiečius ar azijiečius. Viešiesiems ryšiams praverčia koks nors akibrokštas ar netikėtas pareiškimas.
Šiomis dienomis profesorius Alfredas Bumblauskas virtuoziškai pristatė jo ir dar kelių autorių parašytą „Lietuvos istoriją“, kuri išleista rengiantis Lietuvos pirmininkavimui Europos Sąjungoje.
Kadangi mažai kas pamena, kada ir kur A.Šapoka teigė, jog su Abiejų Tautų Respublikos padalijimais prasidėjo lietuvybės gelbėjimo darbai, žingeidumo apimti skaitytojai puls ieškoti atitinkamų citatų, pervers krūvas puslapių ir neišvengiamai vėl panirs į Lietuvos istoriją – kultūringam žmogui tai vienas malonumas.
Comment
-
Antilenkiškumo nuopelnus reikėtų priskirti tautinės lietuviškosios istoriografijos tėvui S.Daukantui bei lietuviškai nemokėjusiam T.Narbutui.
Išėjęs gerą istorijos pažinimo mokyklą iš Joachimo Lelevelio, Igno Danilavičiaus ir Pauliaus Onacevičiaus, S. Daukantas nuėjo ne jų keliu ir nelabai paisė mokslo reikalavimų, o kartu su inžinieriumi pagal profesiją Teodoru Narbutu perdėtai antilenkiškai nusistatė, įžvelgdamas lenkuose vien klastą ir apgaulę. Antilenkiškas nusistatymas matyti ir iš S. Daukanto požiūrio į uniją: lenkai Lietuvai suteikę oligarchinę didikų valdžią, o lietuvių valstiečiams – baudžiavą.
Šį darbą pradėjo Adolfas Šapoka. Jis įtvirtino lietuvių istoriografijoje Krėvos unijos lietuviškąją koncepciją. Jis metė iššūkį visai buvusiai unijos istoriografijai, teigusiai Lietuvos inkorporaciją į Lenkijos sudėtį. A. Šapoka neigė ir Lietuvos vasalinę (leninę) priklausomybę nuo Lenkijos. Jis įžvelgė 1385 m. Krėvos sutartyje tarp dviejų nepriklausomų valstybių tik personalinį ryšį.A. Šapoka išplėtė ir argumentavo Ivano Lappo teiginį, kad 1569 m. unija nelikvidavo Lietuvos valstybės. Suprantama, kad A. Šapoka, skirtingai nuo I. Lappo. suprato Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės prigimtį ir vardijo joje politinį viešpataujantį lietuvių elementą.A. Šapoka neginčijo to fakto, kad XVII–XVIII a. vyko abiejų valstybių suartėjimas, bet ginčijo jų susiliejimą. A. Šapoka tęsė I. Lappo mintį, kad Targovicos konfederacija siekė išsaugoti Liublino nuostatus, kuriuos naikino 1791 m. gegužės 3 d. konstitucija.Paskutinis taisė Bartas1; 2012.09.01, 18:09.
Comment
-
Aš irgi šią savaitę troleibuse pastebėjau lipduką "Jesteśmy u siebie". O štai pačių lenkų 1912 m. išleistas žemėlapis su lenkų skaičiumi procentais tuometinės Lenkijos, Lietuvos gubernijose, Vakarų Ukrainoje ir gretimose teritorijose. Lenkų Vilniuje (mieste) tik 30,9 proc., o Vilniaus apskrityje tik 12,1 proc. Kauno apskrityje ir mieste 23,2 proc. Aišku, mieste buvo irgi apie trečdalį. Ašmenos apskrityje, o tai dabartinis Šalčininkų rajonas ir dalis Vilniaus rajono bei Baltarusijai dabar priklausanti Ašmena su apylinkėmis lenkų tik 1,7 proc. Tai iš kur jie ten atsirado tarpukaryje??? Gal privažiavo iš Lenkijos? To nebuvo. Gal iš Vilniaus miesto pabėgo? Kažin. Vadinasi, visi tie dabar save vadinantys lenkais yra yra visai ne jokie lenkai, o daugumoje nutautinti lietuviai.
http://lithuanianmaps.com/images/1912_Polska.jpg
Comment
-
Parašė ratNepastebėjau Vilniuje jokių iššaukiančių ir įžeidžiančių savo turiniu lipdukų, išskyrus šiuos. Gerai, kad futbolo nėra Lietuvoj, nes pusę policijai skirtų lėšų eitų šitų "futbolo gerbėjų" apsaugai.
Šis klubas gana senas, tik jis ne iš A lygos, dėl to, kad jis sukurtasnac.pagrindu niekam nei šilta, nei šalta, juolab ten tautų katilas, o ne išimtinai lenkai.
Vilniuje jų fanai jau bijo priartėti net prie LFF stadiono, kur bazuojasi P4 )
Comment
-
Parašė ratTaigi visi autobusai ir troleibusai apklijuoti. Didžiausia nesąmonė Lietuvos sporte yra FK Polonija. XXI a. klubas nacionaliniu pagrindu - ar galima leisti dar labiau iš savęs kaip valstybės ir žmonių tyčiotis? Visi save gerbiantys Lietuvos klubų ultros turėtų... ai... sysiavimas prieš vėją.
Comment
Comment