Manau Lietuviai turėtų bet kaip apsisaugoti ir užkirsti kelia Lietuvių provokacijoms prieš lenkus tiek Lietuvoje tiek Punsko krašte, parodyti, kad mūsų nacija yra aukštesnio mentalinio ir kultūrinio lygmens, tačiau manau neturėtume likti nuošalyje ir turėtume parodyti stuburą paskelbiant Sikorskį (o gal netgi ir Tuską kartu su juo) persona non grata Lietuvoje....
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
LT-PL. Lietuvių - lenkų santykiai. Lenkiški užrašai ir pavardės Vilniaus krašte.
Collapse
X
-
Superinis Vareikio straipsnelis, kuriam pritariu 100% (įdedu tik porą citatų, nes ilgas)
http://blog.delfi.lt/pilkasis_ruonis/9134/
(..)
Bet kuriuo atveju šiandien protingesnis bus tas, kuris laikysis savo principų, bet nesivels į smuklius kivirčus, kuris sustos ir leis oponentui išsikeikti ir iššaudyti amuniciją “į orą”. Beda ta, kad pagunda duoti atgal ar pasirodyti, kad taip pat sugeba keiktis, labai didelė.
(...)
Pirma. Lietuvos lenkai, ar kaip aš sakau, lenkiškai kalbantys lietuviai nebus Lenkijos lenkais. Nebent kiltų fizinis karas, tačiau, jo pasekmes pasaulis pripažins ne daugiau kaip kokią Abchaziją. Sovietmetis parodė, kad jei vadinamasis Vilniaus lenkas nenori save sieti su Lietuva, kiti jį susieja ne su Lenkija, bet su Rusija. Tad savo būties klausimus reikia spręsti Vilniuje, o ne Varšuvoje. Vilniuje visus klausimus išspręsime. jeigu nesišvaistysime maksimaliu noru priversti vienaip kalbančią mažumą būti lojalia kitaip kalbančiai daugumai, o visiems būti lojaliems Lietuvos Respublikai. Nėra tikrų ir netikrų lietuvių, žemaičių ar vilniečių, visi esame vienodai tikri Lietuvos piliečiai bet ne vieni kitų “mažumos”. Lietuvos interesas nėra vieniems nugalėti kitus, vadinasi nereikia ir kariauti.
Antra. Istorijos negalima laimėti jėga, istoriją galima skaityti ir interpretuoti. Istorijos suvokimo pagrindu neturi būti XX amžiaus lietuvių ir lenkų nesantaikos kontekstas. Jame galiausiai pralaimėjome abu. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės kontekstas kur kas priimtinesnis abiem pusėm – jame ir Žalgiris ir daugeliui tautų ir kultūrų nesvetimas Vilnius. Dėl Vilniaus, tokio koks jis yra taip pat nereikia kariauti.
Trečia. Naivūs tie, kurie mano, kad priėmus valstybins kalbos įstatymą, visi ims ja kalbėti, o nenorintiems pakaks įkrėsti rykštele. To nebus labai greitai, tam reikia kantrybės ir susivokimo. Galiausiai ir pasitikėjimo Lietuvos valstybės ilgaamžiškumu. Nemažiau naivūs ir tie, kurie mano, kad nesimokant valstybinės lietuvių kalbos, Lietuvos valstybė bus lengviau kažkieno nukariaujama. Nebus. O Lietuva – tolerancijos pavyzdys daugelyje sričių yra sukurta ir be karo.
Taigi, kariauti nereikia, protingiausia būtų pagal visų karo teoretikų patarimus stabtelėti. Stabtelėjęs (ne, neatsitrauks, o stabtelėjęs), bus tikrai protingesnis.
(...)
Kai susitinka du džentelmenai, tai sutaria: vienas džentelmenas pripažįsta, kad W raidė pati savaime nėra nusikaltimas ir gali būti vartojama, jei jau taip labai beprotiškai reikia, kaip WC. Kitas džentelmenas, žinodamas, kad W raidė pirmąjį gąsdina, kaip velnią kryžius, pasistengia tos W nekaišioti kiekviename žingsnyje. Juk džentelmeno garbės žodis ir draugystė svarbiau. Džentelmenas išmoks negimtąją kalbą, kuri krašte laikoma oficialia, nes taip elgiasi visi džentelmenai, kitas džentelmenas nesityčios iš pirmojo kalbos klaidų, ir nelaikys tai išsilavinimo trūkumu. Džentelmenas nesitraukia kai reikia ginti principus.
Kai susitinka du prasčiokai, vienas vaidina, kad mokykloje jo nemokė W raidės, vadinasi jis turi teisę nemokėti skaityti nevietinio rašto, o kitas prasčiokas pagal savojo kaimo tradicijas keiksis kuo labiau pirmajam prasčiokui nežinomais žodais, o “Welnio” raidėmis išpaišys visas tWoras. Prasčiokas tyčiosis iš jam nepažįstamos kalbos, o kitas prasčiokas didžiuosis, kad per savo gyvenimą išmoko tik savo kaimo tarmę ir liežuvis žmudzskai nesivarto. Prasčiokas šalies prestižą matuoja pagal galimybę parsiduoti ir bėga, kur šilčiau ir saugiau.
(..)
Comment
-
Na, kaip sakoma ŠUNS BALSAS Į DANGŲ NEINA. Tai kodėl reiktų kreipti dėmesį į Maskvos agentų Varšuvos viršūnėlėse lojimą? Viskas sukasi ratu ar, tiksliau, spirale - agentėliai Varšuvoje neamžini. Kažkada ateis į tuos postus ir normalesni žmonės. O atsirėkaudami per tvorą galime papiktinti ir tuos Lenkijoje kurie šiuo metu kitaip nei jų valdžiukė galvoja.
Comment
-
Mano nuomone, lenkai, kaip šiek tiek kompleksuota tauta, nori tiesiog pasipuikuoti maždaug "mes didesni, todėl mes galime diktuoti mažoms šalims", tuo pačiu, bent jų nuomone, pakelti save Europos akimis į aukštesnį lygį ir taip tapti ale reikšmingu žaidėju, nes net įveikus Lietuvą, jie tokias netaps.
Comment
-
žinote, aš net susigėdau. Dar kartelį perskaičiau tą 21-ą Vareikio pseudo-pastraipą ir įsitikinau, kad jai netinka nei pikta, nei geranoriška kritika. Jai, deja, visiškai jokia nepritaikoma. Visiškai rimtai galima konstatuoti - tai medicininė grafomanija, kurios rezultatas - krūva sakinių ir keletas suveltų "pamokymų", kuriuos autorius (apimtas didybės manijos?) dėsto tai pasakėčios, tai "aforizmų dienoraščio", tai pasąmonės srauto principais. Kadangi autorius (švelniai sakant) ne Nietzche ir ne Schopenhaueris, tai gaunasi šaltiena su vištiena. Tai nereiškia, kad autorius neturi ypač akivaizdaus antilietuviško angažuotumo. Tai nereiškia, kad tokios jo insinuacijos neturi konkrečiai apskaičiuoto uždavinio (ko vien tik vertas pasiūlymas remiantis senovės karo strategais "stabtelėti ir palaukti" ... dar 20 metų be švietimo įstatymo). Tai netgi nereiškia, kad tokias manipuliacijas galima praleisti pro ausis. Tiesiog Vareikio minčių dėstymo būdas toks nepakaltinamas, jog polemizuoti su juo tolygu spardyti apgirtusį gulintį. Tegu sau voliojasiPaskutinis taisė Zosys; 2011.09.14, 20:13.blaivumas išlaisvina
Comment
-
Parašė Zosys Rodyti pranešimą<...>Kadangi autorius (švelniai sakant) ne Nietzche ir ne Schopenhaueris, tai gaunasi šaltiena su vištiena. Tai nereiškia, kad autorius neturi ypač akivaizdaus antilietuviško angažuotumo.<...>Vidinei laimei nesušvitus, išorinė laimė - tik kančių šaltinis. - Milarepa
Comment
-
Parašė Recoiler Rodyti pranešimąJis nesiulo laukti su švietimo įstatymu, beje jis jau ir priimtas ir tie visi jų protestai šaukštai po pietų. Beje šaltiena su vištiena yra visai skanu...blaivumas išlaisvina
Comment
-
Jokie švietimo įstatymai negelbės padėties Vilniaus krašto mokyklose, kur lietuviškos yra nachališkai uždarinėjamos. Didžiausia nesąmonė yra tame, kad mokyklos atiduotos administruoti savivaldybėms. Juk jei netgi neliesime lenkiškų mokyklų klausimo, savivaldybės yra nevienodos, vienos turtingos, kitos ne. Tai ir mokyklos Lietuvoje bus nevienodos kokybės. Kuo tada vaikai dėti? Teisinga būtų mokyklas finansuoti tiesiogiai iš biudžeto atskira eilute. Tada baigtųsi visokie mokyklų uždarinėjimai, baigtųsi tėvų rūpesčiai, ar turės kur leisti savo vaikus. Betgi ne, durnių šalies valdžiukė dar durnesnė. Įstatymėlius sumąsto tokius, kad tik bėk ir rėk.
Comment
-
„Čia yra mūsų žemė, ir tegu mums pirštu nerodo, kad jeigu nepatinka – lauk iš čia. Mes tą patį galėtume pasakyti, bet nesakome tiems, kurie taip sako mums. Mes norime turėti visas teises, tokias pat kaip ir visi Lietuvos piliečiai. Mes nenorime, kad mums praustų burnas dėl to, kad kalbame lenkiškai“, – penktadienį skambėjo iš mitingo vietoje pastatytos pakylos.
Višiskai nesuderinamas su jų streiku.
Šaltinis 15min.ltPaskutinis taisė Sefas210; 2011.09.23, 18:50.Tauro apygarda (Stirnos rinktinė)| 立陶宛
Comment
-
Parašė Sefas210 Rodyti pranešimąMane šitas komentas pralinksmino....
Višiskai nesuderinamas su jų streiku.Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Comment
-
Vakar vien Delfyje buvo kokios penkios žinutės ar komentarai tinkantys šiai temai.
2011.09.23 d. 11:22
Karolis Jovaišas
Jokių nuolaidų lenkams? Už ir prieš
(...) yra du – realus ir fantastinis keliai, kuriais galima pasiekti, kad Lietuva ir Lenkija palaikytų stabilius, normalios kaimynystės santykius. Realus – tai kelias, kai maršalas Pilsudskis, prisikėlęs iš mirusiųjų, viešai atsiprašys Lietuvos už Vilniaus krašto okupaciją, fantastinis – kai ultrapatriotai pradės vadovautis ne ambicijomis, o protu.
(...)
Lietuviai ir Lietuvos lenkai priversti gyventi kartu. Neaišku - deja ar ačiū Dievui. Ar kilus interesų konfliktui mums reikia siekti susitarimų abipusėmis nuolaidomis arba, atvirkščiai, beatodairiškai aitrinti savo nuoskaudas bei žaizdas ir su panieka atmesti bet kokį kompromisą? Apsispręskime: koks mūsų svarbiausias pasirinkimas ir kam teikiame prioritetą – Blogai taikai ar Geram karui?
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/....d?id=49952896
Comment
-
Parašė Romas Rodyti pranešimąVakar vien Delfyje buvo kokios penkios žinutės ar komentarai tinkantys šiai temai.
2011.09.23 d. 11:22
Karolis Jovaišas
Jokių nuolaidų lenkams? Už ir prieš
Kaip matau jus absoliuciai nesiorientuojate istorijoje, nes vis kalbate apie kazkokius mistinius lenkus. Ar bent zinote,kad lenku okupacijos metais buvo vien lenkiskos mokyklos, kad tiems kas eidavo i lenku mokyklas ir uzsirasydvo save lenkais-tu vaikams budavo nemokamas maitinimas. O seimos tuomet buvo dideles , po 7 ir daugiau vaiku ir visi rasesi lenkais, tiek lietuviai,tiek baltarusai,kurie cia pasienyje gyveno. Tokia buvo ta tikroji istorija. O jus dabar apie juos snekate kaip apie kazkokius tikrus lenkus,kuriu tevai ir seneliai cia atvyko is kokios krokuvos, varsuvos ir pan. Nejuokinkite zmoniu savo neismanymu. Nera vilniaus rajone nei vieno tikro lenko,kurio saknys butu lenkiskos. Tai gal ir vadinkite viska tikraisiais vardais: sulenkinti baltarusai ir pan.
Comment
-
Parašė Al1 Rodyti pranešimąYra tokių tikrų lenkų. Bet labai mažai. Prieš kelias savaites teko sutikti lenkę, maždaug 80 metų, nors atrodo jauniau. Vos prakalbo, iškart pamaniau, kad atvykusi iš Lenkijos. Ne, pasirodo vietinė, visą gyvenimą pragyveno Pabradėje.
Comment
-
Vienas pažįstamas tai rado vienoje Antakalnio mokyklų ir įkėlė į savo feisbuką. Pats jis yra nacionalistas, todėl tikriausiai rado lietuviškoje mokykloje. Bl, net nežinau ką pasakyti. Siutas ima, tiesą pasakius. Maža to, kad tai yra tikriausiai lietuviškoje mokykloje, tai dar ir "White power" kumštis įsipaišė. Pizdiec, atsiprašant.
Comment
-
Parašė ratAntradieniniai perliukai
Lenkų kompozitorius: vienintelis argumentas dialoge su Lietuva – jėgos argumentas
Pats pripažįsta tik jėgą - dėl lenkų padėties Baltarusijoje piršto nepajudina. Tas pats ir prie caro buvo, lenkams (lenkakalbiams) - privilegijos, lietuviams - mužikiška dalia.
Comment
Comment