Kadangi Vilnius nebent kažkiek kažkuo geresnis (ir tai pvz. užsieniečių akimis jie arba identiški, arba dažnai būna, kad Kaunas labiau patinka) tai jei Kaunas visiška skylė, Vilnius - beveik visišką skylė? Arba jei Kaunas iš tisų net blogiau nei visiška skylė, tai Vilnius visiška skylė?
Ant kiek reikia būti diotu, kad tokias nesąmones rašinėt, o dar dedasi forumo ntelektualu
Ir liaukis pagaliau fantazavęs, kad tavo delfgio lygio "griaus Kauną statys miestą" ar "aptverkim Kauną tvora ir visi žinos už ką sėdi" juokeliai kažkam ne gailesčio šypseną, o įsižeidimą sukelia.
Pagarba. Kad kiekvienas mokėtų taip pastovėti už savo miestą
Kauną visiška skyle laikyčiau iki kokių 2012 m. Paskui atėjo prioritetas, kad visų pirma, reikia siekti gyvenimo gražesnėje aplinkoje. Ir ką, sutvarkomos pagrindinės gatvės, dabar tvarkomi parkai, renovuojami namai. Tik norėtųsi, kad Kaunas labiau primintų Vilnių savo kontingentu Pvz. Vilniaus Gedimino prospekte pastebiu įvairaus amžiaus, įvairaus išsilavinimo žmonių, o Kauno centre, kiek atkreipiu dėmesį, dažniausiai tik bobutės ir studentai/moksleiviai. Gal biurų vystymas šį reikalą išspręstų?
Tiesiog dabar Lietuvoj situacija, kai šalis neturi stipraus (šalies mąstu) ekonominio centro, o ir pagrindinis nugrūstas į šalies pakraštį.
Norėtųsi, kad Vilnius, Kaunas ir Klaipėda veiktų kaip vieno didelio megapolio pakaitalas (kaip Latvijos Ryga, ar kaip Estijos Talinas).
Tik norėtųsi, kad Kaunas labiau primintų Vilnių savo kontingentu Pvz. Vilniaus Gedimino prospekte pastebiu įvairaus amžiaus, įvairaus išsilavinimo žmonių, o Kauno centre, kiek atkreipiu dėmesį, dažniausiai tik bobutės ir studentai/moksleiviai. Gal biurų vystymas šį reikalą išspręstų?
Nereikia pamiršti to fakto kad Kaunas pokario metais labai nukraujavo. Daugybė įstaigų, tame tarpe kultūrinių, persikėlė į Vilnių, tuo pačiu ir juose dirbę žmonės. Tai leido Vilniui atsigauti, sulietuviškėti ir galiausiai iškilti. Kaunas tą jaučia iki šiol, tačiau mano nuomone ir miestas, ir jo žmonės yra puikūs pagal savo galimybes. Kaip ten bebūtų, viskas gerėja kasdien.
Nereikia pamiršti ir to, kad Kaunas tarpukariu iškilo būtent dėl to, kad Vilnius buvo okupuotas. Būtų buvęs Vilnius tarpukariu sostinė - būtų viskas suplaukę į jį. Ir nemaža tikimybė, kad Šiauliai ar Klaipėda dabar būtų svarbesni nei Kaunas.
Kauną visiška skyle laikyčiau iki kokių 2012 m. Paskui atėjo prioritetas, kad visų pirma, reikia siekti gyvenimo gražesnėje aplinkoje. Ir ką, sutvarkomos pagrindinės gatvės, dabar tvarkomi parkai, renovuojami namai. Tik norėtųsi, kad Kaunas labiau primintų Vilnių savo kontingentu Pvz. Vilniaus Gedimino prospekte pastebiu įvairaus amžiaus, įvairaus išsilavinimo žmonių, o Kauno centre, kiek atkreipiu dėmesį, dažniausiai tik bobutės ir studentai/moksleiviai. Gal biurų vystymas šį reikalą išspręstų?
Tiesiog dabar Lietuvoj situacija, kai šalis neturi stipraus (šalies mąstu) ekonominio centro, o ir pagrindinis nugrūstas į šalies pakraštį.
Norėtųsi, kad Vilnius, Kaunas ir Klaipėda veiktų kaip vieno didelio megapolio pakaitalas (kaip Latvijos Ryga, ar kaip Estijos Talinas).
Jeigu būtų geresnis susisiekimas su Vilniumi, tada verslas būtų labiau linkęs steigti padalinius Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose. Dabar gi suvažinėti į Klaipėdą trunka ilgiau, nei suskraidyti į kokią Skandinaviją.
Dar variantas, kurį nauja valdžia svarstė, tai perkelti į Kauną dalį ministerijų.
Kaunas tą jaučia iki šiol, tačiau mano nuomone ir miestas, ir jo žmonės yra puikūs pagal savo galimybes. Kaip ten bebūtų, viskas gerėja kasdien.
Manau, kad tai labiausiai neįvertintas miestas. Vilniuje brangsta darbo jėga ir NT. Iš Kauno gana daug emigravo, tai reiškia, kad dar papildomai yra potencialo susigrąžinti gana daug emigantų. 300k gyventojų ir dar emigrantų prisivilioti galima. Tai jau šis tas.
Ir vel kaune? Kiek galima viska kisti i kauna, kodel i kitus miestus nieko nesiuloma. Kazkokia kaunieciu mafija uzvaldzius IL.
Deja, bet dauguma didžiausių algų investuotojų kišami į Vilnių, Kaune čia pagrinde gamybos įmonės pastrauiju metu kur padavė naujienų. O ir šiaip apie dideles gamybos įmones - Velux Marijampolė, Yakazi - Klaipėda pvz.
Ta "viena vieta" lygiai taip pat sėkmingai galėtų būti pusė Lietuvos. Paminėta Bavarija plotu net didesnė už Lietuvą. Aišku nieko gero išbarstyt po Kalabybiškius. Bet <100km spinduliu nuo Kauno išdėsčius gamyklas nuo to efektyvumas baisiai nesumažės. Kaip tik ilgiau bus galima išlaikyt konkurencingesnę darbo jėgą nesukišant visko į vieną vietą (kaip pvz IT paslaugų centrai Vilniuje), o išbarstant po Ukmergę, Alytų ir pan.
Kaip tik ilgiau bus galima išlaikyt konkurencingesnę darbo jėgą nesukišant visko į vieną vietą (kaip pvz IT paslaugų centrai Vilniuje), o išbarstant po Ukmergę, Alytų ir pan.
Bite turi savo klientu aptarnavimo call-centra Ukmergeje. Reikalavimai ten mazi - moketi Lietuviu ir butu gerai Anglu kalbas, darbas kaip ir daugumoj call-centru - reikia ir vakarais/savaitgaliais padirbti. Net tokiam nedideliam filialui, kiek zinau, po metu nuo ikurimo negalejo uzpildyti visu laisvu vietu.
Taigi toks pasakymas - kurkit 1000 darbo vietu fabrika Ukmergeje ar kitam mazam mieste siek tiek prasilenkia su galimybemis.
Bite turi savo klientu aptarnavimo call-centra Ukmergeje. Reikalavimai ten mazi - moketi Lietuviu ir butu gerai Anglu kalbas, darbas kaip ir daugumoj call-centru - reikia ir vakarais/savaitgaliais padirbti. Net tokiam nedideliam filialui, kiek zinau, po metu nuo ikurimo negalejo uzpildyti visu laisvu vietu.
Taigi toks pasakymas - kurkit 1000 darbo vietu fabrika Ukmergeje ar kitam mazam mieste siek tiek prasilenkia su galimybemis.
Skambučių centruose darbas šūdinas (tiek dėl užmokesčio, tiek dėl pačios įtemptos darbo specifikos), todėl ne daug kas nori juose dirbti, šiuolaikiniame fabrike tikrai būtų daugiau norinčių dirbti. Mažuose miestuose esančiose Lifosoje ar Orlene tos laisvos darbo vietos greitai užsipildo.
Vien dėl to, kad reikia anglų kalba pakankamai gerai mokėti ir neranda. Ir dar už tokį užmokestį... O fabrike dirbančių atsirastų, nes kalba nafig reikalinga. Visa kita greitai išmokstama darbo vietoje, jei tam nereikia kvalifikacijos kaip kad kokiam suvirinimui ar sudėtingų staklių valdymui. Lietuvoje pilna darvbo jėgos paslaugų sektoriuje, kuris iš dalies yra parazitinis ir perteklinis. Nereikia tiek PC, kiek yra. Va, iš to sektoriaus ir galima būtų paimti kelias dešimtis tūkstančių darbo rankų per visą Lietuvą.
Ta "viena vieta" lygiai taip pat sėkmingai galėtų būti pusė Lietuvos. Paminėta Bavarija plotu net didesnė už Lietuvą. Aišku nieko gero išbarstyt po Kalabybiškius. Bet <100km spinduliu nuo Kauno išdėsčius gamyklas nuo to efektyvumas baisiai nesumažės. Kaip tik ilgiau bus galima išlaikyt konkurencingesnę darbo jėgą nesukišant visko į vieną vietą (kaip pvz IT paslaugų centrai Vilniuje), o išbarstant po Ukmergę, Alytų ir pan.
Ne mes ir ne musu isrinkta valdzia sprendziam kur gamyklas statyt, o zmones kurie investuoja pinigus.
Idėja skamba gerai, bet praktikoje koncentravimas į Kauną veiktų geriau.
Gamyklai Kaune būtų lengviau rasti kvalifikuotų darbuotojų nei Ukmergėj ar Alytui, nes pasiūla didesnė.
Ir jeigu gyventojas iš kito miesto, jis mieliau persikeltų į Kauną nei Ukmergę ar Alytų.
Vienai ar dviem gamykloms - taip. Bet jei atsidarytų daug - baigtųsi specialistai. Be to šiaip ar taip gamyklos nebus sugrūstos kaip sovietmečiu šalia miesto. Šiaip ar taip gamyklos būtų šalia miesto. O jei gamykla už pvz 30km nuo Kauno į Marijampolės pusę - jau labiau Marijampolėj nei Kaune. Logiškiau būtų neapsiriboti Kaunas-ne Kaunas, o vystyti pvz 100kmx100km pramoninį regioną. Aišku galima pavadinti Kauno regionu
Toj pačioj Ukmergėj dabar esančiose gamyklose kai kurie specialistai važinėja į darbą iš Kauno. Dėl nuvažiavimo į darbą - kartais gali būti greičiau iš gretimo miesto atvažiuoti nei gyvenant priešingoje Kauno pusėje. Pvz dirbant Kauno LEZ turbūt daug patogiau gyvent Jonavoje, nei Garliavoje. Sutvarkius ViaBalticą turbūt panašiai bus ir su pietiniais Kauno priemiesčiais ir Marijampole.
Gamyklų statymas ne mieste turėtų būti uždraustas būtent dėl logistikos. Darbuotojai turi gamyklas pasiekti su VT, o ne su automobiliais, kaip kad dabar. Ir taip jau pristatė ekstensyviai visokių sandėlių, gamyklėlių ir pan. už miestų, iki kurių be automobilio nusigauti neįmanoma. Ir darbuotojas tiesiog priverstas turėti automobilį, kitaip darbo geriau neieškok. Iš ten paskui ir spūstys miestuose, nes darbuotojai gyvena mieste, o ne kaimuose. Ir nusipjaut, kad taip geriau atvežti prekes ar žaliavimas. Nes jo pagrindinį pervežimų srautą sudaro gamyklose, o darbuotojai, vykdami į ir iš darbo. Pavyzdžiui, A1 tuoj palei Kauną bus sušiktas dar labiau nei dabar, nes statosi visokie sandėliai ir pan. Ir jau apie 20 km A1 ties Kaunu bus kažkokia tai vidinė gatvė. Viskas labai paprasta - statai gamyklą už miesto ar jo užkampyje - moki didelius mokesčius VT plėtrai (kaip kad Prancūzijoje). Arba pats organizuoji darbuotojų nemokamą atvežimą į darbą su autobusais.
Gamyklų statymas ne mieste turėtų būti uždraustas būtent dėl logistikos. Darbuotojai turi gamyklas pasiekti su VT, o ne su automobiliais, kaip kad dabar. Ir taip jau pristatė ekstensyviai visokių sandėlių, gamyklėlių ir pan. už miestų, iki kurių be automobilio nusigauti neįmanoma. Iš ten paskui ir spūstys miestuose, nes darbuotojai gyvena mieste, o ne kaimuose. Pavyzdžiui, A1 tuoj paleis Kauną bus sušiktas dar labiau nei dabar, nes statosi visokie sandėliai ir pan. Ir jau apie 20 km A1 ties Kaunu bus kažkokia tai vidinė gatvė.
Lietuvoje mažas gyventojų tankumas, tad VT nelabai efektyvus variantas regionams, kamščiai problema tik Vilniaus ir dalinai Kauno su Klaipėda dėl aplinkkelių, kitur nėra tikslo riboti automobilių.
Ne mes ir ne musu isrinkta valdzia sprendziam kur gamyklas statyt, o zmones kurie investuoja pinigus.
Valdžia savo sprendimais gali padėti nukreipti investicijas į vieną ar į kitą pusę. Jei kažkokiame mažesniame mieste nėra darbo jėgos, tai nedidelė problema - jos atsiras, kai atsiras gerų darbo vietų. Pvz., kokiame nors leisgyviame mieste pastačius stambią gamyklą atsiranda paskata kurtis ir kitokiems verslams bei ateiti kitiems investuotojams. Žinoma, verslui patogiau kurtis ten, kur jau visko yra: darbo jėga, infrastruktūra ir t. t.
Valdžios darbas būtų nustatyti, kuriuos regionus/miestus apsimokėtų vystyti, kurių ne. Po gamyklą kiekvienam kaimui nėra geras sprendimas, bet viską telkti vienoje vietoje irgi nėra geras sprendimas. Lietuvoje tos investicijos ir natūraliai diversifikuojasi, nes uostas yra viename šalies krašte, sostinė - kitame, Kaunas šiaip geografiškai geroje vietoje. Iš didesnių miestų gal Panevėžiui reikėtų įpūsti daugiau gyvybės.
Comment