Sėkmingai įgyvendinus biurų su neitin oficialia aplinka projektus, įrengtos ir mokyklos, kurių svarbiausias uždavinys - mokinių kūrybingumo skatinimas.
Pavyzdžiui, Stokholme, Telefonplan rajone, veikia viena tokio tipo mokyklų - Vittra (angl. Swedish Free School Organization Vittra), pirmoji įgyvendinusi naujos pedagoginės erdvės idėją – sukūrusi mokyklą be tradicinių klasių.
Joje nėra klasių ir griežtai išrikiuotų suolų eilių. Vietoje jų atsirado spalvingas, ribų nepaisantis landšaftas, kuriame sukurtos abstrakčios erdvės mokytis.
„Vittra“ mokykloje laužomi fizinio ir metaforinio suskirstymo į klases, kaip pagrindinės priemonės skatinti žingeidumą, pasitikėjimą ir benduomeniškai atsakingą elgesį, principai.
Nieko gero tame nematau. Mokykla - ne žaidimų aikštelė, o kompiuteris (ar skaitmeninis prietaisas) nėra visapusė mokymosi priemonė. Popamokinei įstaigai tokia koncepcija gal ir tinka. O tai, kad vaikai vaikšto ant rankų ar guli ant suolo atlošo - grubus tvarkos taisyklių pažeidimas. Kur žiūri pedagogai? Jei jie tokioje mokykloje reikalingi? Juk kompiuteris atstos mokytoją... Tik įdomu, kad atsakys, kai vaikas ranką susilaužys ar galvą nusisuks? Tada daugiamilijoninis ieškinys ir tokiai mokyklai teks užsidaryti, o patalpose įrengti, pavyzdžiui, viešnamį...
Priversk tu ką nors mokytis, kai galima palakstyti, padaužyti galvą į sieną, nusiridenti nuo laiptų ar tiesiog mėginti persikelti į stebuklingą veidrodžių pasaulį . Mokymas tokiame amžiuje yra šiokia tokia disciplina, kurios vaikai tikrai nemėgsta(bent aš tokiame amžiuje tikrai rimtai į mokslus nežvelgiau). Man apskritai sunkiai suvokiamas toks dalykas, nes šiuo atveju mokslas tikrai nepašus į dominuojanti arkliuką šioje įstaigoje. Žinoma, nesakau nieko konkrečiai, nes iš keleto nuotraukų ir straipsnio sunku susidaryti vaizdą, bet man tai neatrodo perspektyvu, o kaip eksperimentas turi visus tam reikalingus bruožus: bandomąsias žiurkes, daug galvosūkių(bandomųjų žiurkių lygio) ir dideli labirintą, kuriame žiurkės būtinai ieškos sūrio(nes niekas joms daugiau nerūpi, tik patenkinti savo poreikius).
Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Priversk tu ką nors mokytis, kai galima palakstyti, padaužyti galvą į sieną, nusiridenti nuo laiptų ar tiesiog mėginti persikelti į stebuklingą veidrodžių pasaulį .
Tame ir projekto esmė - išlaisvinti vaikų kūrybiškumą, juos mokant įdomiai naudoti savo įgytas žinias. Straipsnyje paminėta, kad yra ir laboratorija, kurioje galima atlikti įvairiausius bandymus ir pan.
Tame ir projekto esmė - išlaisvinti vaikų kūrybiškumą, juos mokant įdomiai naudoti savo įgytas žinias. Straipsnyje paminėta, kad yra ir laboratorija, kurioje galima atlikti įvairiausius bandymus ir pan.
Štai čia ir slypi didžiausia 21a. skandinavų mokymo problema-jie nepalaiko rimtos disciplinos, kuri būtina vystyti smegenų veiklą ne pagal individualų individo sugebėjimą perprasti kažką, o pagal poreikį, tai yra pagal programą. Jeigu teko matyti kaip mokosi skandinavai, tai loginis mąstymas ir sugebėjimas taikyti formules yra jų juodoji skylė. Pas mus atvirkščiai iki šiol išliko sovietinė disciplina, kuri neleidžia vystytis kūrybiškumui, dėl ir raštingumas kasmet žemyn ir lenda.
Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Štai čia ir slypi didžiausia 21a. skandinavų mokymo problema-jie nepalaiko rimtos disciplinos, kuri būtina vystyti smegenų veiklą ne pagal individualų individo sugebėjimą perprasti kažką, o pagal poreikį, tai yra pagal programą. Jeigu teko matyti kaip mokosi skandinavai, tai loginis mąstymas ir sugebėjimas taikyti formules yra jų juodoji skylė. Pas mus atvirkščiai iki šiol išliko sovietinė disciplina, kuri neleidžia vystytis kūrybiškumui, dėl ir raštingumas kasmet žemyn ir lenda.
Tai kokia nauda iš to skandinavams? Raštingumas be loginio mąstymo irgi negali būti normalus. O jei pas juos loginio mąstymo nėra, tai nėra ko stebėtis, kad kruštis su bet kuo yra norma, ir vaikai gali augti net ir pedikų "šeimoje". Žodžiu, nieko gero. Mūsų švietimo problema būtent disciplinos irime. Mokytojas dabar yra šūdo vietoje, o moksleivis - dievas, apie kurį reikia tūpčioti.
Štai čia ir slypi didžiausia 21a. skandinavų mokymo problema-jie nepalaiko rimtos disciplinos, kuri būtina vystyti smegenų veiklą ne pagal individualų individo sugebėjimą perprasti kažką, o pagal poreikį, tai yra pagal programą.
Visa tai yra, tačiau priedo nepamirštama ir individo laisvė - kūrybingumas. Manau, kad esmė šiuo atveju ne mokymo sistemoje, o aplinkoje.
Beje, jau yra nemažai panašaus pobūdžio biurų, kur oficiali aplinka suderinta su namų jaukumu. Tai, beje, nėra labai naujas reiškinys, nes ir universitetuose galima rasti kambarių poilsiui, virtuves bei erdves socialiniams poreikiams tenkinti.
Ne nu... Jūs dar nežinot, kaip veiks ta mokykla, kokia bus disciplina, kokius duos rezultatus toks mokymas ir t.t., o jau sakot kad viskas yra blogai. Nebūtumėt lietuviai, jei sakytumėte kitaip.
Kokie rezultatai? Naujajai pasaulio tvarkai nereikia kūribingų. Todėl tokie ekspreimentai skirti sudegraduoti dar labiau ir taip prastėjantį švietimo lygį.
Kokie rezultatai? Naujajai pasaulio tvarkai nereikia kūribingų. Todėl tokie ekspreimentai skirti sudegraduoti dar labiau ir taip prastėjantį švietimo lygį.
Jeigu eksperimentas nepasiteisins — jis pats numirs natūralia mirtimi. Problema išsispręs savaime.
Ne nu... Jūs dar nežinot, kaip veiks ta mokykla, kokia bus disciplina, kokius duos rezultatus toks mokymas ir t.t., o jau sakot kad viskas yra blogai. Nebūtumėt lietuviai, jei sakytumėte kitaip.
Spėju, tai vienas tų, smegenėles krutinančių, pavyzdžių. Iš tiesų, sraipsnio komentarai nebuvo tokie kategoriški, o kai kas net norėtų matyti tokią mokyklą Lietuvoje. Panašu, kad žmonės vis labiau bijo naujovių.
Ši citata labai puikiai atspindį tą laisvę. Kitaip tariant su laisve išnyksta visi tabu, ir įvyksta kas įvyksta. Žodžiu, reikia ieškoti racionalaus sprendimo, nes šis nėra pakankamai gerai apmąstytas. Geriausias variantas yra Balsių mokykla, kuri pati yra laisvesnė, nei kitos Vilniaus mokyklos, o ir disciplina esti, manau jų mokymosi rezultatai pranoks skandinavišką modelį.
Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Spėju, tai vienas tų, smegenėles krutinančių, pavyzdžių. Iš tiesų, sraipsnio komentarai nebuvo tokie kategoriški, o kai kas net norėtų matyti tokią mokyklą Lietuvoje. Panašu, kad žmonės vis labiau bijo naujovių.
Mes nebijome naujovių, tiesiog čia jau yra trūkumai, kurie turės nemalonių pasekmių. Jeigu galvoti apie modernią mokyklą, tai man pirmą mintis šoktelį, tai minkštas stilingas foteliukas(tokių turėtų būti apie 20), jokių suolų, planšetiniai ir dėstytojas ir jokių klasių didelė patalpa, kurioje mokosi apie 10 klasių, pamokos ne 45min. o 1val.
Lažinuos- 2017 metais Lietuvos gyventojų skaičius didės.
Comment