O traukiniam kuo kenkia? Tuo paciu pamasciau apie Lietuva, taigi prisininga ir 20-30cm, tai jauciu begiai paskende po sniegu kartais buna ir kaip suprantu nieko baisaus - vaziuoja.
Pernai buvo atvejų, kai per sniegą nesimatė bėgių ir mašinistai atsisakydavo važiuoti.
Šiandien ryte sniego buvo 5-10cm, bet visi bėgiai švarūs. Nepaisant to, traukiniai žiauriai vėlavo. Pats važiavau į Londono centrą: kelionė, kuri paprastai užtrunka 20min., užtruko 2 su puse valandos... kitur dar blogiau - traukiniai išvis nevažiavo. Žodžiu, visiškas chaosas.
Šiandien ryte sniego buvo 5-10cm, bet visi bėgiai švarūs. Nepaisant to, traukiniai žiauriai vėlavo. Pats važiavau į Londono centrą: kelionė, kuri paprastai užtrunka 20min., užtruko 2 su puse valandos... kitur dar blogiau - traukiniai išvis nevažiavo. Žodžiu, visiškas chaosas.
O kiek laiko važiuoja autobusas arba automobilis tą patį maršrutą gatvėmis?
Panašiai laiko nevalytomis gatvėmis (t.y. rizikuojant) + £8.00 "congestion charge" ir koks bent £10.00 parkavimas. Londone situacija su keliais ir parkavimu - tragiška. Kelių infrastruktūra čia yra blogesnė nei bet kuriame kitame dideliame Europos mieste.
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
O kiek laiko važiuoja autobusas arba automobilis tą patį maršrutą gatvėmis?
Nežinau, kaip yra kitur, bet iš mano namų iki centro net nėra tiesoginio autobuso dieną (nors yra naktinis autobusas). Tektų persėsti, nors tai pridėtų vos kelias minutes, nes autobusai važiuoja dažnai, o maršrutų daugybė.
Viskas atrodytų maždaug taip:
Traukiniu: 20min.
Mašina dieną (vidutiniškai intensyvus eismas: apie 1val.
Mašina dieną (intensyvus eismas: apie 1,5-2 val.
Mašina naktį arba nesant eismo: apie 30min.
Autobusu dieną: apie 1val. 40min - 2val. ir daugiau
Naktiniu autobusu (tiesioginis): 50min.
Nors važiuoti automobiliu nepatogu, nes teks važiuoti siauromis vingiuotomis gatvelėmis, po to mokėti "congestion charge" ir, galų gale, mokėti nežmonišką kainą už parkingą. Todėl vienintelė reali išeitis - traukinys.
Šiandien ryte sniego buvo 5-10cm, bet visi bėgiai švarūs. Nepaisant to, traukiniai žiauriai vėlavo. Pats važiavau į Londono centrą: kelionė, kuri paprastai užtrunka 20min., užtruko 2 su puse valandos... kitur dar blogiau - traukiniai išvis nevažiavo. Žodžiu, visiškas chaosas.
UK kaip visad, sniegas = tragedija Visai malonu dabar, kai Ciuriche pridrėbė sniego per vieną dieną, bet visi tramvajai ir dauguma autobusų nors ir šiek tiek vėluodami vis tiek važiuoja. Kitos dienos ryte viskas vyksta įprastu rimtu, keliai ir šaligatviai nuvalyti. Nors va Ženevos oro uostas buvo uždarytas kuriam laikui...
Kartais ką nors įdomaus bandau parašyt ir savo blog'e (Kelionė į Indiją, Nürburgring, Kosmoso stovykla Rusijoje, gyvenimas Australijoje)
Suprantu, kad pataikiau laiku išsineždinti iš Londono. Traukinius juk atrodo galima sureguliuoti, kaip kompiuterį, bet tik ne UK.... Ir kada jie pirks žiemines padangas arba M+S'us? Jau tiek pastarųjų metų jų nepamoko....
Suprantu, kad pataikiau laiku išsineždinti iš Londono. Traukinius juk atrodo galima sureguliuoti, kaip kompiuterį, bet tik ne UK.... Ir kada jie pirks žiemines padangas arba M+S'us? Jau tiek pastarųjų metų jų nepamoko....
Čia, ko gero, ne "paismokymo" problema, bet investicijų. Dabar sniegas jau kaip ir nutirpo ir traukiniai veikia daugmaž normaliai (bent jau Londone). Jų logika tikriausiai ta, kad neapsimoka investuoti į kažką, ko reiktų vos 2-3 dienas per metus. Kaip suprantu, tai visų pirma susiję su iešmais ir kitais šalčiui/sniegui jautriais objektais.
Tas pat galioja ir keliams. Tiesiog nėra pakankamai valymo technikos, kuri, esant reikalui, vienu metu galėtų valyti visos šalies kelius. Tai reiškia, kad iškritus daugiau sniego visoje šalyje, beveik garantuotai smarkiai sutriks visų rūšių transporto eismas.
Nelinksma tiems keleiviams ir keista, jog Britanijoje dėl sniego gali būti tiek problemų. Ko gero, gaučiau šoką ten nuvykęs, nes jau pripratau prie to, kad sniegas bent kelis kartus į dieną valomas (ir kiekvienoje gatvėje!), o oro uostuose jis nuvalomas dar dažniau ir greičiau (žinoma, tam reikia technikos bei investicijų). Laikas britams susiimti.
Čia visi įpratę, kad sniego būna vieną ar, geriausiu atveju, porą dienų per metus. Šiemet jo netrūksta jau kelias savaites, o šaltis irgi neįprastai didelis (naktį kartais nukrenta net iki -5, o dieną apie 0). Šiaip gan žiauru, nes traukinių grafikai visiškai sujaukti, daugybė smulkių autoavarijų, kritusios kalėdinės prekybos apyvartos ir t.t. Ekonomikai tai tikrai ne į naudą, ypač, kai toks sunkus ekonomikos klimatas ir toks žiaurus valstybinio sektoriaus deficitas.
Sniego būna, o kartais ir nemažai, tad ir technikos galėtų daugiau turėti. Be to, pastarosios žiemos buvo gana netikėtos ir nenuspėjamai šaltos.
Na, -5 tai nedaug. Labai keista, kad tai taip paveikia visą sistemą.
Čia visi įpratę, kad sniego būna vieną ar, geriausiu atveju, porą dienų per metus. Šiemet jo netrūksta jau kelias savaites, o šaltis irgi neįprastai didelis (naktį kartais nukrenta net iki -5, o dieną apie 0). Šiaip gan žiauru, nes traukinių grafikai visiškai sujaukti, daugybė smulkių autoavarijų, kritusios kalėdinės prekybos apyvartos ir t.t. Ekonomikai tai tikrai ne į naudą, ypač, kai toks sunkus ekonomikos klimatas ir toks žiaurus valstybinio sektoriaus deficitas.
Bet pastebėjau labai jau daug pastaruoju metu būna tų kelių šaltų ar snieguotų dienų, juolab dabar dar net ne šalčiausi sausio ar vasario mėnesiai. Bet kokiu atveju, toks oro uostas kaip Heathrow, beveik 70 mil. keleivių aptarnaujantis per metus, turėtų įsigyti reikiamą techniką savo dviem takams valyti, net jei to reikia tik savaitei per metus.
Pagal Heathrow puslapį, panašu, kad jau dauguma skrydžių vyksta, lyg ir apsitvarkė pagaliau. Ko gero dar užtruks bent kelias dienas, kol pavyks išskraidint visus užsilikusius keleivius, nes šiuo laikotarpiu ir šiaip lėktuvai juk gana pilni būna. Labai tikiuosi, kad artimiausiom dienom viskas grįš į savo vėžias, nes kaip tik turiu persėst Heathrow antradienį
Kartais ką nors įdomaus bandau parašyt ir savo blog'e (Kelionė į Indiją, Nürburgring, Kosmoso stovykla Rusijoje, gyvenimas Australijoje)
Kuria cia diena per BBC kalbejo kazkoks itakingas asmuo ir sake kad reik 4 milijardus investuot i UK oro uostus kad butu uztikrintas ju darbas betkokiom oro salygom. Nenuostabu jei kalba eina apie toki dideli skaiciu o sutrikimai pasitaiko netaip jau ir daznai, tai nenuostabu kad ir pataupo. Kazkaip nerealiai tas skaicius skamba.
Prastokai Londonas tvarkosi, pas mus vėl sniego užversta, bet lyg ir normaliai viskas, oro uostas veikia (vakar draugė iš Toronto parskrido), autobusai važiuoja, įdomu ar ilgai taip bus
Kuria cia diena per BBC kalbejo kazkoks itakingas asmuo ir sake kad reik 4 milijardus investuot i UK oro uostus kad butu uztikrintas ju darbas betkokiom oro salygom. Nenuostabu jei kalba eina apie toki dideli skaiciu o sutrikimai pasitaiko netaip jau ir daznai, tai nenuostabu kad ir pataupo. Kazkaip nerealiai tas skaicius skamba.
Gali būti, kad tiesa. Bet tai ne kas kita, kaip chroniško ir ilgalaikio UK "underinvestment'o" į transporto infrastruktūrą rezultatas. Viskas, pradedant keliais ir baigiant oro uostais, ištisus dešimtmečius kenčia nuo nepakankmamo ir neadekvataus finansavimo. Čia dar reiktų nutiesti bent antra tiek greitkelių, daugybę greitųjų geležinkelių, rekonstruoti esamus ir t.t... ir tai vien tam, kad būtų priartėta prie likusios V.Europos lygio. Taigi, apskritai transporto infrastruktūrai čia reiktų tikriausiai ne 4, o ~100 milijardų £, kad būtų daugmaž pasiektas Vokietijos ar Prancūzijos lygis šioje srityje.
Šioks toks progresas įvyko su Heathrow: pastatytas 5-as terminalas, kuris yra puikus, yra neblogas susisiekimas, statomas Crossrail, kuris dar labiau pagerins susisiekimą su Heathrow. Bet papildomo tako idėjos kaip ir atsisakyta (tokio dydžio oro uostas su dviem takais tiesiog fiziškai negali normaliai funkcionuoti), dėl ko net ir įgyvendinus dabartinius projektus, pats oro uostas liks nei luptas, nei skustas. Nors panaši "nei lupta, nei skusta" situacija yra bemaž visoje UK su visų rūšių transportu. Jei netingi, gali užmesti akį į Google maps D.Britanijos greitkelių tinklą ir pasižiūrėti kad ir į greitkelių susikirtimus ir jų inžinerinius sprendimus. Tokių dzyvų tikrai mažai kur būna. Žodžiu, kažkoks nacionalinis ypatumas nemylėti transporto infrastruktūros ir tenkintis nevykusiu, bet nežmoniškai brangiu servisu.
Comment