Kažkada girdėjau ir berods maximos atstovės spaudai pasisakymą jog tos kasos yra skirtos ir tėvams palikusiems vaikučius namie ir skubantiems apsipirkti ir namo šauti Daug vietos interpretacijai paliekama kas mūsų šalyje kolkas nėra labai gerai, nes žmonės pas mus šioje srityje gudrūs.
O matai pasirodo jau parašyta, kad TIK tėveliams su mažyliais. Nesinaudoju tom kasom ir nežinau pasirodo O įdomu kaip senelių su anūkais atveju?
O ką, nėra?! Juk kiekvienoje "Maximoje" tėvelių su vaikučiais kasa išskirta mėlynai: mėlynas lipdukas ant grindų su užrašu, mėlyni prekių skirtukai, mėlyna lenta viršuje ir šonuose. Ten AIŠKIAI parašyta "Tėvelių su mažyliais kasa". Anksčiau kasos priekyje būdavo parašyta "Tėveliai su mažyliai turi pirmumo teisę būti aptarnauti", dabar užrašai pakeisti į "Kasa skirta TIK tėveliams su mažyliais".
Taip pat ir express kasose (ne daugiau 5-7 prekių) - yra užrašai. Visa informacija pirkėjai pakišta palei nosį, bet vis tiek atsiranda tokių, kurie susikrauna prekes ir naglai reikalauja būti aptarnauti. Aptarnaus - kasininkė gaus baudą, jei kas nors pasiskųs. Neaptarnaus - pasiskųs šitie, kad neaptarnavo ir gaus vėlgi baudą.
Tai jei tokios kasos jums nėra skirtos, geriausia nelįsti kur jums nepriklauso ir neerzinti tų kasininkių, kurios ir taip jau pratampytais nervais (vienos įsijungusios absoliutų ignoravimą, kitos viduje tyliai verta, trečios verda ir tai matyti, bet tyli, ketvirtos ilgai neištempia ir bėga iš tokio darbo, penktos pirmą darbo dieną pradeda verkti prie žmonių kasoje).
O jei vaikiukas dar pilve? Ir dar visai neseniai? Su pažyma iš gydytojo eit? NEs ta kasa berods yra ne tik tėvams su vaikais, bet ir besilaukiančioms moterims.
O jei vaikiukas dar pilve? Ir dar visai neseniai? Su pažyma iš gydytojo eit? NEs ta kasa berods yra ne tik tėvams su vaikais, bet ir besilaukiančioms moterims.
Su pilvuku - drąsiai galima. Be pilvuko (pirmieji mėnesiai) - geriau neerzinti nei savęs, nei kasininkės. Kartais pasitaiko, kad tuo naudojasi stambokos su dideliu pilvu moterys - nors nėra nėščios, bet tokiomis apsimetinėja ir eina į tokią kasą.
Neperdeda. Kelis kartus bandėm eiti į visiškai tuščią "vaikų" kasą Maximoje Bazėje. Ir visą laiką kasininkė mandagiai įspėdavo, kad čia aptarnaujama TIK su vaikais. Nors gal tai labiau priklauso nuo prekybos centro administracijos? Pažįstamas dirbo toje sistemoje, sakė, kad kai kur situacija skiriasi kaip diena ir naktis to pačio tinklo parduotuvėse.
Taip. Kaip jau minėjau, tvarkos laikymasis priklauso ir nuo konkrečios parduotuvės direktoriaus.
Visai įdomu paskaityt apie prekybos tinklų darbo ypatumus
Komentaras dėl RIMI - nesakyčiau, kad ten labai jau brangu. RIMI siūlo daug savais prekių ženklais pažymėtos produkcijos labai konkurencingomis kainomis. Ir pakuotės tos produkcijos normalesnės, nei pvz. Maximos "Favorit" (kur į 0,5kg talpos pakuotę įpilta pvz. 0,36kg jogurto).
Mano nuomone išlieka tokia pati. "Rimi" beveik visada dauguma tų pačių prekių yra brangesnės, negu kitur. Tiesa, "Rimi" prekės ženklo produktai išties aukštesnės kokybės, negu kitų prekybos centrų.
O jei vaikiukas dar pilve? Ir dar visai neseniai? Su pažyma iš gydytojo eit? NEs ta kasa berods yra ne tik tėvams su vaikais, bet ir besilaukiančioms moterims.
Na jeigu būsima mama visur ir visada reikalauja savo 'teisių', tai tegul atsineša pažymą Paprastai pirmus 3mėn. apie nėštumą be mamos dar žino tik jos ginekologas, vyras ir būsimi seneliai. Maždaug nuo 3mėn. jau ima matytis nėštumas, ir jeigu kasininkė pati turi vaikų, tai problemų kaip ir neturėtų kilti.
O jei vaikiukas dar pilve? Ir dar visai neseniai? Su pažyma iš gydytojo eit? NEs ta kasa berods yra ne tik tėvams su vaikais, bet ir besilaukiančioms moterims.
Ar tikrai neperdedi, amiko? Baudzia uz zmoniu aptarnavima be vaiku vaiku kasoje? Tai, kad nepanasu - kai nera ten zmoniu su vaikais tai kasoje visada pilna eiliniu zmoniu. Jei uz tai baustu tai per viena diena numinusuotu viso menesio alga,
Neperdeda. Kelis kartus bandėm eiti į visiškai tuščią "vaikų" kasą Maximoje Bazėje. Ir visą laiką kasininkė mandagiai įspėdavo, kad čia aptarnaujama TIK su vaikais. Nors gal tai labiau priklauso nuo prekybos centro administracijos? Pažįstamas dirbo toje sistemoje, sakė, kad kai kur situacija skiriasi kaip diena ir naktis to pačio tinklo parduotuvėse.
Tai zinoma, kad kaip pavyzdi rasau.
amiko> velgi gerai as mastau, cia tu ivertinai isskirtinius atvejus, o as imu tiesiog tai, kad ilgame laikotarpyje statistinio dydzio pirkeju krepselis suvienodeja ir nebus taip, kad menesio gale vienos kasininkes vidutinis pirkejas bus isleides po 100Lt, o kitos tik po kokia 50Lt.
Bus labai ir labai apylygiai skaiciai.
Nebus apylygiai. Pirma tai galinės kasos visada suprekiauja daugiau, nes žmonės, įėję į parduotuvę, apeina prekybos salę puslankiu ir jau tingi grįžti prie priekinių kasų. Taigi priekinės kasos suprekiauja mažiau, nes ten mažiau žmonių. Dideliuose prekybos centruose didelė tikimybė, kad vienas žmogus kurioje nors kasoje atsiskaitys už 300-800 Lt per vieną pirkimą, todėl tai iškraipys kasininkės atlyginimą. Kalbant apie "Norfą", tai ten už tokias sumas per vieną kartą neatsiskaito, tačiau būna. Mano nuomone, nuo suprekiautos pinigų sumos mokėti atlyginimą negerai, nes taip diskriminuojamos darbuotojų lygios teisės į lygiai mokamą atlyginimą už tą patį darbą. Kaip jau minėjau, dirba abi kasos, bet per tiek pat laiko viena kasa suprekiauja 500 Lt, o kita - 300 Lt. Įsivaizduok, koks dienos gale skirtumas. Taip, kasininkėms keičiamos kasos, tačiau kitą dieną į galinę kasą pasodinta kasininkė, kuri vakar sėdėjo priekyje, gali būti, kad suprekiaus mažiau, nei vakar kolegė, sedinti galinėje kasoje, nes šiandien gali būti, kad yra sekmadienis, o vakar buvo šeštadienis. Primenu, sekmadienį parduotuvę aplanko pastebimai mažiau žmonių, negu šeštadienį.
Tai zinoma, kad kaip pavyzdi rasau.
amiko> velgi gerai as mastau, cia tu ivertinai isskirtinius atvejus, o as imu tiesiog tai, kad ilgame laikotarpyje statistinio dydzio pirkeju krepselis suvienodeja ir nebus taip, kad menesio gale vienos kasininkes vidutinis pirkejas bus isleides po 100Lt, o kitos tik po kokia 50Lt.
Bus labai ir labai apylygiai skaiciai.
Kaip tik tai yra gerai - kuo daugiau dirbi tuo daugiau gauni. Jei pro tavo kasa praeina 1000 zmoniu, o pro kita kasa 500 zmoniu yra labai sazininga, kad pirmasis gauna kiek daugiau atlyginimo, nes dirbo aptarnaudamas daugiau nei antrasis.
Tikriausiai rašai tik apibendrintai kaip pavyzdį. Bet vis tik, jeigu kelias dienas iš eilės pro kasininką praeis >1000 klientų, tai po pamainos silpnesnės sveikatos ir jautresnę kasininkę teks su neštuvais namo parnešti Paprastai per pamainą pro kasą praeina nuo 500-800 klientų (priklauso nuo parduotuvės dydžio, kasininkų skaičiaus ir savaitės dienos/šventės — šeštadienį daugiausiai, sekmadienį ir pirmadienį mažiausiai). Spėju, kad visutiniškai "Prismoje" kasininkė per darbo dieną aptarnauja 400-500 klientų, nes kasų daug, klientų nelabai, nes niekada nėra ilgesnės negu 3 žmonių eilės.
Kaip tik tai yra gerai - kuo daugiau dirbi tuo daugiau gauni. Jei pro tavo kasa praeina 1000 zmoniu, o pro kita kasa 500 zmoniu yra labai sazininga, kad pirmasis gauna kiek daugiau atlyginimo, nes dirbo aptarnaudamas daugiau nei antrasis.
Ne taip mąstai. Vieną žmogų aptarnausi, kuris perka 1 prekę už 300 Lt., o kita kasa aptarnaus 10 žmonių, kurie perka po 30 Lt. Pirmoji kasininkė bus nepavargusi, o antroji turės dirbti daugiau.
Taigi kasininkui mokėti už suprekiavimą - neadekvati kvailystė.
"Norfoje" taip pat ganėtinai lengva, tik ten kasininkas gauna algą + procentą nuo apyvartos, o tai nėra gerai, nes pažeidžiama darbuotojų lygybė.
Kaip tik tai yra gerai - kuo daugiau dirbi tuo daugiau gauni. Jei pro tavo kasa praeina 1000 zmoniu, o pro kita kasa 500 zmoniu yra labai sazininga, kad pirmasis gauna kiek daugiau atlyginimo, nes dirbo aptarnaudamas daugiau nei antrasis.
Ar tikrai neperdedi, amiko? Baudzia uz zmoniu aptarnavima be vaiku vaiku kasoje? Tai, kad nepanasu - kai nera ten zmoniu su vaikais tai kasoje visada pilna eiliniu zmoniu. Jei uz tai baustu tai per viena diena numinusuotu viso menesio alga, nes kaip minejau vaiku kasa paprastai dirba kaip iprasta kasa ir tik atejus su vaikais - jiems uzleidziama vieta. Net ir per garsiakalbius sako tai, kad jum su vaikais ten uzleis vieta.
Del urmo bazes, tai kaip ten tu apsiperki? Ten yra atskiri mazi skyriai ir pvz jei as savo pirkinio krepseli maximoje susirenku per 20-30min tai neisivaizduoju kiek laiko uztrukciau Urme po sandelius lakstydamas ir ieskodamas. Manau kokia 2val laiko skyrus vis tiek kokio ketvirtadalio reikiamu prekiu is vis nerasciau...
Kasininkas neturi teisės aptarnauti kitų klientų tėvelių su vaikais kasoje. Jei aptarnaus ir kas nors iš eilės pasiskųs - gaus baudą nuo keliasdešimt iki kelių šimtų litų. Anksčiau, kai buvo darbuotojų trūkumas, baudavimo nebuvo, dabar bauduoja dėl visko. Taigi neperdedu. Būna kuriozų, kad pasiskundžia žmogus, kad jo neaptarnavai vaikų kasoje (nors jis be vaikų atėjo) ir vis tiek gauni baudą. "Maxima" tiesiog naudojasi proga bauduoti ir visai nesigilina į skundų esmę. Net ir idiotiškiausias ir nepagrįstas skundas gali būti priimtas ir po to darbuotojas nubaustas. Žinoma, sakysite reikia skųstis. Bet "Maximoje" darbuotojai tokie įbauginti, kad bijo ką ir pasakyti, nes neteks darbo. Anksčiau buvo geriau, tada ir algos buvo dvigubai didesnės, ir pirkėjai mandagesni, ir "Maximos" valdžia kultūringesnė darbuotojų atžvilgiu...
Jau daugiau nei pusė metų kaip "Maximose" vaikų kasa skirta TIK tėveliams su vaikais ir kasininkas neturi teisės aptarnaut kitų net jei ta kasa tuščia. Ta kasa skirta tik tėveliams su vaikais ir kasininkas laukia specialiai tos grupės klientų. Jei vienoje ar kitoje "Maximoje" šios tvarkos nesilaikoma, vadinasi, tos parduotuvės direktorius pakoregavęs pagrindinę tvarką. Tačiau pagrindinė tvarka kokia ir sakiau - aptarnauti negalima, o kai kuriose parduotuvėse sistema pakoreguota. Dėl to žmonės kai kada ir painiojasi - nežino, kada galima ir kada negalima. Kai kuriose "Maximose" galioja pagrindinė taisyklė popieriuje, o žodžiu pasakyta, kad aptarnautų visus, jei kasa laisva. Neaptarnavus (suprask, laikantis tik rašytinės taisyklės), prasideda pykčiai ir grasinimai iš valdžios.
"Urme" aš jau turiu "savo" pardavėjus ir krepšelį susirenku per tiek pat laiko - 20-30 min. Nes žinau, kur ko ieškoti Iš esmės ten nieko sudėtingo, per paskutinius kelerius metus maisto prekybininkai sugrupuoti ir dirba visi keliuose gretimuose sandėliuose. Labai seniai reikėdavo lakstyti ir ieškoti. Dabar taip nėra (turbūt seniai lankeisi ).
"Urme" pasirinkimas prastesnis, negu "Maximoje", tačiau čia galima rasti visų dažnai perkamų ir dažnai vartojamų prekių. Ir daug kas pigiau, negu "Maximoje".
Kuo man nepatinka Maxima tai dėžėmis užgrūsti praėjimai, ypač mažesnėse parduotuvėse, kai tenka spraustis vien kad praeiti nuo vieno lentynų galo iki kito.
"Maximose" sandėlių galima sakyti nėra. Yra šiokios tokios sandėliavimo patalpos, neadekvataus dydžio, lyginant su prekybos sale. Kadangi "Maximose" apsiperka dauguma liaudies ir visi nori įsigyti akcijinių prekių, tai tenka užgriozdinti ne tik sandėlius, bet ir administracines patalpas bei prekybos salę. Situacija kiek geresnė hyper ir bazių "Maximose", bet ypač prastai mažiausiose parduotuvėse (vieno ikso).
Kuo man nepatinka Maxima lyginant su kitais tinklais, tai dėžėmis užgrūsti praėjimai, ypač mažesnėse parduotuvėse, kai tenka spraustis vien kad praeiti nuo vieno lentynų galo iki kito.
Ar tikrai neperdedi, amiko? Baudzia uz zmoniu aptarnavima be vaiku vaiku kasoje? Tai, kad nepanasu - kai nera ten zmoniu su vaikais tai kasoje visada pilna eiliniu zmoniu. Jei uz tai baustu tai per viena diena numinusuotu viso menesio alga, nes kaip minejau vaiku kasa paprastai dirba kaip iprasta kasa ir tik atejus su vaikais - jiems uzleidziama vieta. Net ir per garsiakalbius sako tai, kad jum su vaikais ten uzleis vieta.
Del urmo bazes, tai kaip ten tu apsiperki? Ten yra atskiri mazi skyriai ir pvz jei as savo pirkinio krepseli maximoje susirenku per 20-30min tai neisivaizduoju kiek laiko uztrukciau Urme po sandelius lakstydamas ir ieskodamas. Manau kokia 2val laiko skyrus vis tiek kokio ketvirtadalio reikiamu prekiu is vis nerasciau...
Keista - nes būtent "Norfoje" kasininkės labiausiai susiraukusios. O salės darbuotojų, atrodo, nėra iš viso (jeigu pirkėjai iškapstė prekes, tai taip ir stovi), ir tik "Norfos bazėje" pasitaiko toks dalykas - lentynose guli prekės, o kainų prie jų nėra (ne tai kad šalia nėra, o nėra iš viso - nei vienos kainų etiketės toje lentynoje).
Grįžtant prie temos - paprastas pavyzdys apie "Prismos" marketingo darbą. Visų prekybcentrių interneto puslapiuose yra galimybė užsiregistruoti naujienų gavimui, tai aš esu visuose užsiregistravęs. Maxima ir Rimi siunčia savo akcijas sąžiningai kiekvieną savaitę (Rimi dar kartais ir superneto atsiunčia). Iki ir Norfa niekada nieko nesiunčia. O Prisma akcijų nesiunčia, bet užtat siunčia "pranešimus spaudai"! Argi ne kvailystė siuntinėti pirkėjams ne pranešimus apie akcijas, nuolaidas ir pan, o tokius pranešimus kaip "Didcentrį „Prisma“ valdančios grupės 2009 m. pardavimai Baltijos šalyse ir Rusijoje augo daugiau nei 7 proc."?
Kalbant apie "Norfą", tai ten kasininkų ir salės darbuotojų alga menkai tesiskiria nuo "Iki" ar "Maximos" darbuotojų (kartais "Norfoje" algos net didesnės, bet labai menkai ir dabar turbūt dažniau mažesnės). Visa esmė yra "Norfos" valdžioje - jie beveik nereikalauja eilinių darbuotojų būti mandagiais, o "Maximoje" reikalavimų ir atsakomybės yra tiek, kad visas taisykles perskaityti ir pasirašyti trunka 1 val. O dar papildomai kiek pasakoma žodžiu įvairių "nerašytų" taisyklių... "Norfoje" tiesiog yra turginė prekyba
Dėl "Prismos" - taip, vadybos įdirbis dar ten menkas...
O man geriausia shopintis Silo parduotuvese, taip ten brangiau bet viskas sviezia, pasirinkimas mazesnis bet kokybiskiausiu produktu, o kadangi mazesnes parduotuves ir ir kasininkes sypsosi, ir eiliu nera. Ypac gera parduotuve yra Silas prie Telekomo.
"Šilas" man taip pat patinka. Apsipirkčiau ten dažniau, bet nėra arti namų, be to, studento pajamos neleidžia ten apsipirkinėti "Šilas" yra puikus Lietuvoje užkrautų mokesčių ant verslininkų pavyzdys, nes "Šilas" turbūt skaidriausiai dirbantis prekybos tinklas. Pvz., "Maximoje" kasininkai ir salės darbuotojai keliskart per metus turi dirbti naktį - tvarkyti salę, plauti lentynas, peržiūrėti prekių galiojimą (tai daroma ir dažniau). Dirbama naktį 22-6 h, bet algą už naktį gauni tik 20 Lt, nes popieriuje užrašo, kad dirbta 2-3 val. Valandos veliamos, sukamos, rašomos, braukiamos, koreguojamos, dėl to alga kas mėnesį gaunama vis kitokia. Dėl to darbuotojams sunku suprasti, už ką ir kiek jie gauna (gaunama galutinė suma, o su tarpiniais tarifikavimais nesupažindina. Darbuotojui paprašius parodyti algalapį išsisukinėjama įvairiausiais būdais ir galiausiai algalapyje būna parašyta "bauda už tą", "bauda už aną", dažnai valandų skaičius užrašomas mažesnis nei tas žmogus išdirbo. Dėl to "Maxima" darbuotojams patariu savarankiškai rašytis išdirbtas valandas ir pasiskaičiuot, kiek jie turėtų gaut algos. Nesutapus skaičiui, iš pradžių aiškintis su tos parduotuvės valdžia, jei situacija nesikeis - kalbėti su regiono direkcija). Už bet kokios taisyklės pažeidimą smarkiai ir skaudžiai baudžiama. Taip pat "Maxima" stengiasi išsisukti nuo mokesčių valstybei ir jai pavyksta, nes įstatymuose yra spragų. "Maxima" - naglų verslininkų irštva, sunkianti paskutinį prakaito lašą iš savo darbuotojų. O "Šile" viskas kitaip - yra pagarba darbuotojui, nors atlyginimai tai nežinau ten kokie. Žinau, kad "Šilas" nepriima darbuotojų pusei etato (nebent labai retais atvejais), nes valstybei už viso etato darbuotoją reikia mokėti proporcingai mažiau.
Dar pamiršau "Express market" (buv. "Taupyk"). Čia neva viskas labai griežta, reikalavimai dideli, kasininkams išvis neleidžiama turėti pliuso ar minuso, bet man žiūrint iš šono susidaro nuomonė, kad čia pinigai svarbiau už klientą ir bendravimą su juo. Čia galima rasti senų, sugedusių produktų už gana didelę kainą.
O man geriausia shopintis Silo parduotuvese, taip ten brangiau bet viskas sviezia, pasirinkimas mazesnis bet kokybiskiausiu produktu, o kadangi mazesnes parduotuves ir ir kasininkes sypsosi, ir eiliu nera. Ypac gera parduotuve yra Silas prie Telekomo.
"Norfoje" taip pat ganėtinai lengva, tik ten kasininkas gauna algą + procentą nuo apyvartos, o tai nėra gerai, nes pažeidžiama darbuotojų lygybė.
Keista - nes būtent "Norfoje" kasininkės labiausiai susiraukusios. O salės darbuotojų, atrodo, nėra iš viso (jeigu pirkėjai iškapstė prekes, tai taip ir stovi), ir tik "Norfos bazėje" pasitaiko toks dalykas - lentynose guli prekės, o kainų prie jų nėra (ne tai kad šalia nėra, o nėra iš viso - nei vienos kainų etiketės toje lentynoje).
Grįžtant prie temos - paprastas pavyzdys apie "Prismos" marketingo darbą. Visų prekybcentrių interneto puslapiuose yra galimybė užsiregistruoti naujienų gavimui, tai aš esu visuose užsiregistravęs. Maxima ir Rimi siunčia savo akcijas sąžiningai kiekvieną savaitę (Rimi dar kartais ir superneto atsiunčia). Iki ir Norfa niekada nieko nesiunčia. O Prisma akcijų nesiunčia, bet užtat siunčia "pranešimus spaudai"! Argi ne kvailystė siuntinėti pirkėjams ne pranešimus apie akcijas, nuolaidas ir pan, o tokius pranešimus kaip "Didcentrį „Prisma“ valdančios grupės 2009 m. pardavimai Baltijos šalyse ir Rusijoje augo daugiau nei 7 proc."?
Komentuoti: