Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Aš galiu. O tu?
Collapse
X
-
Šį tą radau..
„Bitės“ reklamos kūrėjai pristigo idėjų
Dovilė Jablonskaitė
Sostinės gatvėse pasirodžiusi „Bitės“ lauko reklama sukėlė sumaištį. Skelbiamas šūkis primena prieš kelerius metus Lietuvoje vykusį prevencijos projektą „Aš galiu“, raginusį jaunimą atsisakyti narkotikų, alkoholio ir tabako.
Šią savaitę visas Vilnius mirga nuo geltonos ir žalios spalvos lauko reklamų, teigiančių ir klausiančių „Aš galiu. O tu?“ Teiravimasis visuomenę pasiekia ne tik gatvėse, bet ir skaitant spaudą, naršant internete ar žiūrint televizorių. Įsukta galinga reklaminė kampanija, tačiau oficialiai nepaskelbta, nei kas, nei kodėl ją organizuoja.
„Čia „Bitė“. Bet blogai. Gatvėje galvojau, kad tai dar viena socialinė reklama: kadaise buvo toks grafitų stiliaus plakatas „Aš galiu“. Man vis dar su juo asocijuojasi šis šūkis“, – interneto puslapyje www.zudykreklama.lt rašo svetainės lankytojas.
„Taip, man irgi pirma šovė mintis, kad čia originalus „Aš galiu“ projektas – koalicija už sveiką ir saugų vaikų ir jaunimo gyvenimą“, – antrina Osam slapyvardžiu pasivadinęs internautas.
Iš trisdešimties svetainėje paliktų komentarų pusėje jų tikinama, kad reklama „Aš galiu. O tu?“ priklauso telekomunikacijų paslaugas teikiančiai bendrovei „Bitė“. Kiti reklaminius plakatus sieja su 2000–2004 m. Lietuvoje vykusiu socialiniu projektu „Aš galiu“.
Nuomonių mūšis verda ne tik internete. Pasirodžius naujajai reklamai interesų konfliktą prireikė spręsti žalingų įpročių prevenciją skatinusio projekto „Aš galiu“ koordinatoriams ir „Bitės“ vadovams.
Organizatoriai jaučia apmaudą
Pamatę naują reklamą Vilniaus, Jurbarko, Kaišiadorių ir kitų šalies miestų mokyklų vadovai suskato skambinti į Pilietinių iniciatyvų centrą. Būtent jis buvo pagrindinis projekto „Aš galiu“ koordinatorius.
„Projekte dalyvavo daugiau nei 600 Lietuvos mokyklų. Žmonės mano, kad vėl pradedame veiklą. Turime jiems aiškinti, kad to nėra, kad reklama, skelbianti visiems gerai žinomą šūkį, mums nepriklauso“, – „Vilniaus dienai“ pasakojo centro direktorius Girvydas Duoblys.
Buvusių dalyvių dėmesys tik sustiprino projekto „Aš galiu“ organizatorių apmaudą dėl pasisavinto, tarp jaunimo kadaise populiaraus šūkio. 2005 m. atlikto tyrimo duomenimis, projekto žinomumas tarp moksleivių ir studentų siekė 70 proc.
Suteršė gerą vardą?
2000 m. liepą prasidėjęs projektas „Aš galiu“ siekė padėti moksleiviams spręsti problemas mokykloje, sudaryti galimybių mokinių kūrybai ir saviraiškai, atskleisti žalingų įpročių priežastis, užkirsti kelią jiems plisti.
Dabar geltonos ir žalios spalvos lauko stenduose pateikta nuoroda žmones kviečia apsilankyti interneto puslapyje www.asgaliu.lt. Ten vyksta registracija šokinėjimo ant batuto, ilgiausio bučinio ir bėgimo takeliu rekordams siekti.
Palyginti su prevencijos projekto „Aš galiu“ misija, kvietimas dalyvauti tokiose varžybose jo iniciatoriams skamba pernelyg primityviai. Tai esą netgi diskredituoja per ketverius metus pelnytą projekto reputaciją. „Manau, kad projekto organizatorių nusivylimas pagrįstas, ypač jei jie turėjo minčių kada nors tą projektą plėtoti. Jei reklamos „Aš galiu. O tu?“ mastas ir toliau bus toks didelis, atgaivinti prevencijos projektą būtų sunku. Žmonės jį tapatintų su bendrove, kuri dabar vykdo aktyvią kampaniją“, – svarstė interneto dienoraščio www.zudykreklama.lt autorius, interneto reklamos bendrovės „BLOGas.lt“ projektų vadovas Arnoldas Rogoznyj.
Bendrovė rengiasi permainoms
Būdamas mokinys A.Ragoznyj dalyvavo projekto „Aš galiu“ veikloje, todėl mieste išvydęs reklaminius stendus iškart pamanė, kad projektas atgimė.
„Apsilankęs reklamoje nurodytu adresu pamačiau, kad ten viskas labai „supopsinta“, apie prevenciją – nė žodžio. Paskui atkreipiau dėmesį, kad reklamai panaudota visa įmanoma žiniasklaida. Tai per dideli pinigai, kad taip būtų reklamuojamas socialinis projektas. Be to, reklama atsirado ir ant „Laisvalaikio“ viršelio. Pastaruoju metu ten reklamuojasi tik telekomunikacijų bendrovės. Naudojamos spalvos labai artimos „Bitei“. Viskas natūraliai susidėliojo“, – pasakojo A.Ragoznyj.
Kad lauko stenduose reklamuojama jų kompanija, „Bitės“ atstovai nepatvirtino. Tačiau išplatino pranešimą, jog pirmadienį kompanija rengia spaudos konferenciją, per kurią bendrovė „Bitė Lietuva“ pristatys atnaujintą prekės ženklą. Jame turėtų dominuoti šviesiai žalia spalva.
Sutapimas ar taktika?
„O tai ten reklamuojamas ne prevencijos projektas?“ – nuostabos neslėpė „Skamp“ narys Vilius Alesius. Grupė „Skamp“ buvo viena projekto „Aš galiu“ partnerių.
„Važinėjome po Lietuvos mokyklas ir bendravome su mokiniais, padėjome jiems rengti projektus, skatinančius jaunimo užimtumą. Sakyčiau, buvo prasminga veikla. O ten tikrai ne tas projektas reklamuojamas? Kiek mačiau, net interneto svetainės adresas nurodytas toks, kokį mes turėjome“, – prisiminė V.Alesius.
Vienodus reklamuojamus šūkius jis vadina sutapimu, nesusikalbėjimu ir nežinojimu. „Nemanau, kad žinodami, jog toks projektas jau yra, idėjos autoriai būtų sąmoningai pasisavinę šūkį. Jei taip, labai gaila, kad kompanijai nekyla originalių minčių, kaip patraukti visuomenės dėmesį“, – apgailestavo V.Alesius.
Slaptas susitikimas
„Įdomu, į kokią auditoriją „Bitė“ taiko. Jei į jaunimą, tai jis tikrai žino ankstesnį šūkį. Nesvarbu, sąmoningai ar ne jis buvo pasirinktas, prevencijos projekto iniciatoriai turi teisę jaustis nukentėję. Būtų gražu, kad „Bitė“ susitiktų su „Aš galiu“ koordinatoriais ir su jais aptartų galimybę organizuoti ką nors dvasiškiau, nei šokinėjimas ant batuto“, – išeičių iš susidariusios padėties ieškojo A.Ragoznyj.
„Bitė“ situacijos nekomentuoja. Tačiau atkreipia dėmesį, kad analogiška reklaminė kampanija vyksta ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje.
Dienraščio žiniomis, vakar vakare turėjo susitikti „Bitės“ ir Pilietinių iniciatyvų centro atstovai. Apie ką ketinta kalbėti, nė viena šalis neatskleidė.
Tai, kad straipsnis iš "Vilniaus dienos" , manau, esmės nekeičia
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąBite turetu spirti lauk savo marketingo departamento vadovus
Comment
-
Parašė Valiukas Rodyti pranešimąBitė neseniai pakeitė savo Marketingo vadovus.. Berods, ten atėjo žmonės iš Vodafone. Kitą vertus, tai galbūt ir paaiškina šį "lepsusą"
Comment
-
Parašė John Rodyti pranešimąMano supratimu, tai ju marketingo krachas. Keista, kad rimta kompanija galetu taip "susimauti".
Ir šiaip jau, tiesą pasakius, labai abejoju ar didžioji dalis "Bitės" tikslinės auditorijos susiejo šią naująją kampaniją su ankstesne akcija. Tai aktualu tik jaunimui.
Apskritai, burbulas čia kažkoks pučiasi, nereikia taip sureikšmint.
Comment
-
Man tai patiko pasiaiškinimas: 2006-2007 m. toks adresas (asgaliu.lt) nebuvo registruotas. Nesvarbu, kad 2000-2005 buvo registruotas.
Šiaip pasakyčiau, kad Bitė susimovė, bet yra kita medalio pusė. Dabar visur apie tai ir kalba. Kai kurie iš neigiamos pusės, bet kai kurie ir iš teigiamos.
p.s. o "Aš galiu" pasirodo gerai buvo įsisukęs į pasamonę, kaip socialinis projektas.P.
Comment
Comment