Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Daina apie Klaipėdą

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
    Nesuprantu kodėl mes čia tiek dažnai skundžiamės kaip viskas blogai ir kokios blogos perspektyvos (outlook).
    Šitas komentaras nėra konkrečiai tau Stadionas, bet visiems. Viskas mums blogai ir nebus jokio ženklaus pagerėjimo.

    Apsukam atvirkščiai. Klausimas visiems, kas norit pamėginti duoti normalų atsakymą. Bus įdomu, jei bus dalyvaujančių.
    Ką ir kaip reikėtų reikėtų keisti, kad labai stipriai pagerinti kokio nors Lietuvos miesto ekonominę būklę?

    Pasiimk bet kurį miestą, tą kurį geriausiai išmanai.
    Aš dabar truputį užsiemęs, bet kurios nors dienos vakare galėčiau atsakyti į tą patį klausimą.
    Surašyčiau kaip Kauno, Klaipėdos ar Šiaulių ekonominę situaciją būtų galima 2x kokių 10 metų bėgyje.
    Nelabai spėju parašyti plačiau, bet jeigu labai trumpai – manau kad labai įmanoma kokioj nors Klaipėdoj BVP pakelti kokius 2x per artimiausius 10 metų.
    Dabar to nesimato ir su dabartiniu progresu nesišviečia, bet įmanoma. Šiandien Klaipėdos BVP per capita maždaug 2x atsilieka nuo Suomijos Visagino (South Karelia) ar labai šiaurinių regionų kur prakiškai niekas negyvena (Central Ostrobothnia, 70k visam regione).


    Klaipėdos atveju reikėtų padaryti keturis dalykus:
    1. Inflow of young people.
    Dar šeimų nesukūrę, tai sakykime iki apie 30 metų tūrėtų būti prioritetas.
    Šeimų nesukūrę nes daugiau naudojasi įvairiom paslaugomis (sportas, kultūra, kavinės ir t.t.) ir atgyviną miestą.
    Plius kad yra stiprus correlation (ir kažkiek causation) tarp inflow of young people & startup ecosystem


    2. Geriau sujungti su užsieniu, ir ne teoretiškai, o kad būtų realiai patogu.
    Kopenhaga, Amsterdamas ir Londonas turėtų būti prioritetinės kryptys.
    Kopenahaga, nes ji sujungia su Danija ir praktiškai visa pietų Švedija.
    Amsterdamu, nes neproporcingai daug EU būstinių yra Amsterdame. Plius kad vienas iš pačių didžiausių EU oro uostų, ir viskas labai patogiai jeigu skristi toliau.
    Londonu, nes labai didelė koncentracija VC, private equity, contract law ir t.t. Plius lietuvių diaspora.
    Dar Frankfurtą ir Paryžių būtų gerai pridėti.

    Kitas variantas yra tiesiog labai patogiai sujungti Klaipėdą su Kauno ir/ar Vilniaus oro uostais.
    Ir kad patogu ir nebrangu. Kaune ir Vilniuje prie oro uostų yra viešbučiai ir jie ganėtinai brangūs, lyginant su ką gauni.
    Jeigu turint skrydžiuo bilietą 3 žvaigždučių viešbutis kainuotų max 15-20 EUR/naktis (max 2 naktim), būtų visai kitas reikalas.
    Ir variantas padaromas. Jeigu privačiai nesigauna, galima su valstybe kaip NT savininku. Tas sėkmingai daroma kitose šalyse, Švedijoje yra kelios dešimtys valstybinių "real estate companies" su labai įvairiom specializacijom.
    Ir šiaip viešojo transporto sujungimas su Vilnium ir Kaunu yra tragiškai prastas, dar ir šitą reikėtų sutvarkyti.
    Prioritetas traukiniai, bet ir autobusai turėtų būti tokie (nuoroda) o ne kaip dabar (nuoroda).


    3.Sustiprinti Klaipėdos konkurencingumą dviejose industrijose
    Šitas pats svarbiausias ir šią akimirką dar negaliu plačiai išdėstyti.
    Klaipėdai reikėtų bent jau 2 industrijų kur miestas būtų vienas iš pačių konkurencingiausių regionų visoje rytų Europoje.
    Kokios tai industrijos, reikėtų gerai pagalvoti ir pa-researchint. Daug kas dėja atkris dėl elektros kainų ir didelio elektros importo.
    Bet įmanoma. Ir labai reikia.


    4. Pridėt "sex"
    Kiekvienam miestui reikia savo “mojo”, dalykų dėl kurių miestas traukia ir nėra "šiaip miestas".
    Amsterdam nėra "šiaip miestas". Ten gyventi yra fainai, ten daug veiklos ir unikalių dalykų.
    Šito reikia Klaipėdai. Daugiau veiklos ir dalykų kuriais galima lengvai didžiuotis. Mažų mažiausia reikėtų atstatyti pilį.
    Bet pilis tik 2% progreso. Reikia daugiau.


    Čia tik pradinė žinutė, visa esmė yra ką ir kaip padaryti.
    Visi keturi dalykai Klaipėdos atveju yra padaromi.
    Su dideliom pastangom, o ne šiaip kažkokiu smulkiu pakrapštymu.


    Paskutinis taisė T-K-K; 2023.08.29, 11:58.

    Comment


      #62
      Nėra tiek Lietuvoje gyventojų, kad visus miestus padaryti klestinčiais ir pilnais gyventojų, jei nedidinti imigracijos ir norėti turėti tokius kaip Klaipėda pilnus darbingo amžiaus žmonių reikia nuspręst kuriuos kitus miestus kišti po plentvoliu. Net Vilniaus ir Kauno tankis per mažas užtikrinti normalų gerbūvį ilgalaikėje perspektyvoje. Jei kokius Šiaulius su Panevežiu relokuoti į Klaipėdą tai būtų reali galimbė turėti tris miestus su normaliu gyventojų skaičiumi ir pajamom infrastruktūrai (gatvėm, VT, ugdymo įstaigom, sveikatos priežiūra, renginiais, darbo rinka ir t.t.). Kaunas gali dalinai išgyventi dėl to, kad yra arti Vilniaus ir su mažesniu gyventojų skaičium, nes net su apgailėtinu VT per pusantros valandos gali pasiekti reikalinga specialistą, įstaigą ar norimą renginį. Pusantros valandos commute yra dar priimtina, nors ir nepatogu. Klaipėdos atveju išvyka į Vilnių su VT yra dviejų dienų kelionė. Reiškia normaliam miestui reikia pilnai apsirūpinti pačiam, tam reikia daug darbingo amžiaus žmonių su pajamom.

      Comment


        #63
        Negi gaunasi "unwinnable battle"?
        Kaunas – Vilnius dvimiestis, o visa likusi Lietuva vasarnamiai ir "kišam po plentvoliu"?



        Parašė evil Rodyti pranešimą
        Klaipėdos atveju išvyka į Vilnių su VT yra dviejų dienų kelionė.
        Šitas geras


        Paskutinis taisė T-K-K; 2023.08.29, 12:17.

        Comment


          #64
          Parašė T-K-K Rodyti pranešimą
          Klaipėda turėtų būti mažų mažiausiai kaip Helsingborg.
          O šiandien dar labai toli iki Helsingborg.
          Neblogai ir dabar atrodo, pastaraisiais metais daug infrastruktūros atnaujinama, danės krantinė, senamiesčio gatvės, kai pasistatys Memelio miestas, Bastionų namai, Lindenau, pora aikščių atsinaujins, tada dar daugiau gyvybės bus. Nes dabar ekonomiškai Klaipėda neblogai laikosi, vien uostas sugeneruoja labai daug pajamų ir verslų, pradedant laivų gamyba ir baigiant logistika, ko tarkim Kaunas ar Šiauliai neturi, pažįstami architektai stebisi, kiek daug užsakymų gauna prabangiems namams aplink Klaipėdą net iš visokių jūrininkų, tik pats centras paskutinį dešimtmetį buvo stagnuojantis ir apleistas, bet kaip sakiau po kelių metų ir čia situacija pasikeis. Klaipėdos pliusas prieš visokius Helsingborgus, kad tai ne tik uostas, bet ir kurortas su Kuršių nerija viename mieste.

          Paskutinis taisė Lettered; 2023.08.29, 12:44.
          Flickr

          Comment


            #65
            Parašė T-K-K

            Šitas geras
            Čia liūdnesnis toks. Jei nori Vilniuje kokioje konferencijoje būti 9 ryto tai iš Klaipėdos turi atvažiuoti iš vakaro. O jei renginys baigiasi šiekt tiek po 18val. tai turėsi dar vieną naktį praleisti Vilniuje, nes paskutinis traukinys išvyksta 18:15.

            Comment


              #66
              Parašė evil Rodyti pranešimą

              Čia liūdnesnis toks. Jei nori Vilniuje kokioje konferencijoje būti 9 ryto tai iš Klaipėdos turi atvažiuoti iš vakaro. O jei renginys baigiasi šiekt tiek po 18val. tai turėsi dar vieną naktį praleisti Vilniuje, nes paskutinis traukinys išvyksta 18:15.
              Čia iki kovidinės problemos, dabar gali pajūrį sėdėdamas dalyvauti toje konferencijoje.
              Flickr

              Comment


                #67
                Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                Čia iki kovidinės problemos, dabar gali pajūrį sėdėdamas dalyvauti toje konferencijoje.
                Nesulyginami dalykai. Konferencijos būna daugiau apie networkingą, nei apie patį turinį, nes turinys seniai Youtube yra, bet konferencijos neišnyko ir netgi matosi renesansas būtent su gyvu dalyvavimu.

                Comment


                  #68
                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                  Čia iki kovidinės problemos, dabar gali pajūrį sėdėdamas dalyvauti toje konferencijoje.
                  Gyvai visada būna nepalyginamai geriau.

                  Ir Sam Altman (buvęs YCombinator direktorius ir dabar OpenAI/ChatGPT įkūrėjas) turėjo gerą pastebėjimą ta tema:
                  My other big tip is to show up in person whenever it’s important. When I was first starting out, I was always willing to get on a plane. It was frequently unnecessary, but three times it led to career-making turning points for me that otherwise would have gone the other way.

                  Comment


                    #69
                    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą

                    Gyvai visada būna nepalyginamai geriau.

                    Ir Sam Altman (buvęs YCombinator direktorius ir dabar OpenAI/ChatGPT įkūrėjas) turėjo gerą pastebėjimą ta tema:
                    Geriau, bet 95% susitikimų, koferencijų yra rutininės kada pilnai užtenka laptopo, plius tvaru, kas dabar verslams tampa svarbiausiu uždaviniu.
                    Flickr

                    Comment


                      #70
                      Parašė evil Rodyti pranešimą

                      Čia liūdnesnis toks. Jei nori Vilniuje kokioje konferencijoje būti 9 ryto tai iš Klaipėdos turi atvažiuoti iš vakaro. O jei renginys baigiasi šiekt tiek po 18val. tai turėsi dar vieną naktį praleisti Vilniuje, nes paskutinis traukinys išvyksta 18:15.
                      Autobusais galima išvykti. Reisų būna iki 23 val. Žinoma, išvukstant po 20 val. Klaipėdoje būtunėte sekančią dieną (naktį).

                      Comment


                        #71
                        Atmetus konferencijas, ar tikrai yra "unwinnable battle" Klaipėdos ar Šiaulių BVP/capita padaryti 2x per sakykime 10 metų?

                        Suomijoje, atmetus Uusimaa ir kaimyninius regionus, gyventojų tankumas visur mažesnis nei Lietuvoje.
                        Ir drįsčiau teigti kad ir sąlygos prastesnės nei Lietuvoje. Ir vistiek pilna regionų kurių regioninis GDP/capita yra 2-3x lyginant su Šiaulių apskritimi.




                        Parašė evil Rodyti pranešimą
                        Nėra tiek Lietuvoje gyventojų, kad visus miestus padaryti klestinčiais ir pilnais gyventojų
                        Na taip, pas mus gana mažas gyventojų tankis lyginant su klestinčiais EU regionais.
                        Apskritis žm. / km² km²
                        Vilniaus 83 9 731
                        Skåne (daug žemdirbystės) 120 11 302
                        North Rhine-Westphalia 526 34 085
                        North Holland 1 081 4 092
                        Paskutinis taisė T-K-K; 2023.08.29, 12:44.

                        Comment


                          #72
                          T-K-K, kaip igyvendinsi savo pirma punkta? Turiu omeny jaunus ir issilavinusius zmones.

                          Comment


                            #73
                            Parašė Sklansky Rodyti pranešimą
                            T-K-K, kaip igyvendinsi savo pirma punkta? Turiu omeny jaunus ir issilavinusius zmones.
                            Keli būdai yra, vienas per universitetą.
                            Čia daug idėjų galima pririnkti, manau 20+, o paskui atsirinkti.
                            Pvz.

                            1. Jeigu universitetas turi double degree programas, kur bakalaurą mokiniesi pusę laiko Klaipėdoj o kitą pusę Rygoj ar Tartu ar Helsinkyje ar Kalmar ar Malmö/Lund, univeras tampa gerokai atraktyvesnis.

                            2. Pritraukti kruopščiai atrinktų studentų iš non-EU, pvz Indijos. Ta prasme reklamuotis tenai, turėti įkandamas kainas ir t.t.

                            3. Padėt studentams įstoti į magistrus garsesniuose universuose. Jeigu bakalauras Klaipėdoje ir studijų kokybė normali ir univeras turi infrastruktūrą kuri padeda įstoti į magistrą Kopenhagoj, Amsterdame ar Lunde, tu gana greitai turėsi eilę norinčių į Klaipėdą.

                            4. Sutvarkyti Klaipėdos univero patalpas. Nuo mokslo salių iki sporto salių iki aukšto lygio ir nebrangių barakų.
                            Nes kai studentų 3k ir nėra tradicijų ir nėra reputacijos, reikės nemažai kompensuoti.

                            5. ir dar 10+ kitų.


                            Sakau valstybinio lygio projektas, o ne pakrapštymai,

                            Comment


                              #74
                              Net jei pritrauktum jaunų ir išsilavinusių žmonių į Klaipėdą, reiškia juos atimtum iš kažkur kitur (Vilniaus). Kodėl norėtų kokia nors vyriausybė to siekti?

                              Comment


                                #75
                                Parašė evil Rodyti pranešimą
                                Net jei pritrauktum jaunų ir išsilavinusių žmonių į Klaipėdą, reiškia juos atimtum iš kažkur kitur (Vilniaus). Kodėl norėtų kokia nors vyriausybė to siekti?
                                Nėra visiškai "atimti".
                                Plius kad jeigu Klaipėda labai atsigautų, tai gautusi "the whole is greater than the sum of its parts" scenarijus.
                                Trys atsigavę LT miestai, o ne pusantro.


                                Ir Klaipėdos atveju galėtum target'int kruopščiai atrinktas non-EU šalis.
                                Indiją. Ukrainą. Kazachstaną. Ir t.t.

                                Comment


                                  #76
                                  Parašė evil Rodyti pranešimą
                                  Net jei pritrauktum jaunų ir išsilavinusių žmonių į Klaipėdą, reiškia juos atimtum iš kažkur kitur (Vilniaus). Kodėl norėtų kokia nors vyriausybė to siekti?
                                  Iš pradžių siūlot varyti lauk programuotojus, vairuotojus, suvirintojus atgal į Baltarusiją, nes visi Batkos agentai, o po verkiat, kad regionai miršta, o žmonių iš Vilniaus netekti irgi nesinori.
                                  Flickr

                                  Comment


                                    #77
                                    Parašė T-K-K Rodyti pranešimą

                                    Nėra visiškai "atimti".
                                    Plius kad jeigu Klaipėda labai atsigautų, tai gautusi "the whole is greater than the sum of its parts" scenarijus.
                                    Trys atsigavę LT miestai, o ne pusantro.


                                    Ir Klaipėdos atveju galėtum target'int kruopščiai atrinktas non-EU šalis.
                                    Indiją. Ukrainą. Kazachstaną. Ir t.t.
                                    Ir kurti dedikuotus getus? O kodėl ne tam pačiam Vilniuje prisikviesti tuos pačius žmones? Kas būtų ir lengviau ir mažiau investicijų reikalautų. Tai dirbtinai kėlimas jų į Klaipėdą reikštų jog atimami iš Vilniaus.


                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
                                    Iš pradžių siūlot varyti lauk programuotojus, vairuotojus, suvirintojus atgal į Baltarusiją, nes visi Batkos agentai, o po verkiat, kad regionai miršta, o žmonių iš Vilniaus netekti irgi nesinori.
                                    Nepamenu, kad būčiau tai siūlęs

                                    Comment


                                      #78
                                      Parašė evil Rodyti pranešimą
                                      Nėra tiek Lietuvoje gyventojų, kad visus miestus padaryti klestinčiais ir pilnais gyventojų, jei nedidinti imigracijos ir norėti turėti tokius kaip Klaipėda pilnus darbingo amžiaus žmonių reikia nuspręst kuriuos kitus miestus kišti po plentvoliu. Net Vilniaus ir Kauno tankis per mažas užtikrinti normalų gerbūvį ilgalaikėje perspektyvoje. Jei kokius Šiaulius su Panevežiu relokuoti į Klaipėdą tai būtų reali galimbė turėti tris miestus su normaliu gyventojų skaičiumi ir pajamom infrastruktūrai (gatvėm, VT, ugdymo įstaigom, sveikatos priežiūra, renginiais, darbo rinka ir t.t.). Kaunas gali dalinai išgyventi dėl to, kad yra arti Vilniaus ir su mažesniu gyventojų skaičium, nes net su apgailėtinu VT per pusantros valandos gali pasiekti reikalinga specialistą, įstaigą ar norimą renginį. Pusantros valandos commute yra dar priimtina, nors ir nepatogu. Klaipėdos atveju išvyka į Vilnių su VT yra dviejų dienų kelionė. Reiškia normaliam miestui reikia pilnai apsirūpinti pačiam, tam reikia daug darbingo amžiaus žmonių su pajamom.

                                      Darbingo amžiaus žmonų reikia, bet kas iš to absoliutaus gyventojų skaičiaus? Visi didesni Lietuvos miestai, išskyrus Vilnių, jau turėjo 30-40 % didesnį gyventojų skaičių (1991 m.). Ar ten buvo visa ta geroji infrastruktūra, kultūra, gerai sutvarkyta aplinka, jaukus miestas?

                                      Lietuvos ypatumas, kad pagal Šešelgio apgyvendinimo sistemą miestai išsisklaidę tolygiau. Čia kaip tik buvo atsižvelgta į paslaugų pasiekiamumą visiems gyventojams. Jeigu Šiaulių ir Panevėžio nebūtų (ten būtų likę maži miesteliai), tada visa šiaurinė Lietuva būtų tundra be normalios sveikatos apsaugos, ugdymo įstaigų ir kitko. Atotrūkis tarp miestų ir provincijos būtų milžiniškas lyginant su dabartiniu. Gal kažkas panašaus į Latvijos nutolusius rajonus su žvyrkeliais ir griūvančiais namais.

                                      Parašė T-K-K Rodyti pranešimą

                                      4. Pridėt "sex"
                                      Kiekvienam miestui reikia savo “mojo”, dalykų dėl kurių miestas traukia ir nėra "šiaip miestas".
                                      Amsterdam nėra "šiaip miestas". Ten gyventi yra fainai, ten daug veiklos ir unikalių dalykų.
                                      Šito reikia Klaipėdai. Daugiau veiklos ir dalykų kuriais galima lengvai didžiuotis. Mažų mažiausia reikėtų atstatyti pilį.
                                      Bet pilis tik 2% progreso. Reikia daugiau.
                                      Uostas yra, trūksta raudonųjų žibintų kvartalo Gal XXII amžiuje, kai bus mažiau draudimų...

                                      O šiaip netinkamas palyginimas, nes Amsterdamas yra sostinė ir nuo seniai labai svarbus miestas, o Mėmelis/Klaipėda visada buvo provincinis miestelis. Beje, koks tavo nuomone yra/turėtų būti Kauno ypatumas? Ir ar Baltijos šalyse/Lenkijoje yra nors vienas provincinis miestas, turintis sėkmės istoriją? Kurortai nesiskaito.
                                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                                      Comment


                                        #79
                                        Parašė evil Rodyti pranešimą
                                        Nėra tiek Lietuvoje gyventojų, kad visus miestus padaryti klestinčiais ir pilnais gyventojų, jei nedidinti imigracijos ir norėti turėti tokius kaip Klaipėda pilnus darbingo amžiaus žmonių reikia nuspręst kuriuos kitus miestus kišti po plentvoliu. Net Vilniaus ir Kauno tankis per mažas užtikrinti normalų gerbūvį ilgalaikėje perspektyvoje. Jei kokius Šiaulius su Panevežiu relokuoti į Klaipėdą tai būtų reali galimbė turėti tris miestus su normaliu gyventojų skaičiumi ir pajamom infrastruktūrai (gatvėm, VT, ugdymo įstaigom, sveikatos priežiūra, renginiais, darbo rinka ir t.t.). Kaunas gali dalinai išgyventi dėl to, kad yra arti Vilniaus ir su mažesniu gyventojų skaičium, nes net su apgailėtinu VT per pusantros valandos gali pasiekti reikalinga specialistą, įstaigą ar norimą renginį. Pusantros valandos commute yra dar priimtina, nors ir nepatogu. Klaipėdos atveju išvyka į Vilnių su VT yra dviejų dienų kelionė. Reiškia normaliam miestui reikia pilnai apsirūpinti pačiam, tam reikia daug darbingo amžiaus žmonių su pajamom.

                                        Problema ta, kad nėra normalios susisiekimo su Vilniumi infrastruktūros.


                                        Paris-Nantes - atstumas 314 km, traukinys važiuoja 1:35 val. Pvz. poryt 08.31d. yra 21 reisas (dalis su persėdimais) važiuojantis iš Paryžiaus į Nantes. Pigiausias bilietas 13€
                                        Vilnius-Klaipėda - atstumas 308 km, traukinys važiuoja 4:09 val. Poryt yra 6 reisai iš Klaipėdos į Vilnių, Pigiausias bilietas 24,8€
                                        If a lion could speak, we could not understand him.

                                        Comment


                                          #80
                                          Parašė T-K-K Rodyti pranešimą

                                          Keli būdai yra, vienas per universitetą.
                                          Čia daug idėjų galima pririnkti, manau 20+, o paskui atsirinkti.
                                          Pvz.

                                          1. Jeigu universitetas turi double degree programas, kur bakalaurą mokiniesi pusę laiko Klaipėdoj o kitą pusę Rygoj ar Tartu ar Helsinkyje ar Kalmar ar Malmö/Lund, univeras tampa gerokai atraktyvesnis.

                                          2. Pritraukti kruopščiai atrinktų studentų iš non-EU, pvz Indijos. Ta prasme reklamuotis tenai, turėti įkandamas kainas ir t.t.

                                          3. Padėt studentams įstoti į magistrus garsesniuose universuose. Jeigu bakalauras Klaipėdoje ir studijų kokybė normali ir univeras turi infrastruktūrą kuri padeda įstoti į magistrą Kopenhagoj, Amsterdame ar Lunde, tu gana greitai turėsi eilę norinčių į Klaipėdą.

                                          4. Sutvarkyti Klaipėdos univero patalpas. Nuo mokslo salių iki sporto salių iki aukšto lygio ir nebrangių barakų.
                                          Nes kai studentų 3k ir nėra tradicijų ir nėra reputacijos, reikės nemažai kompensuoti.

                                          5. ir dar 10+ kitų.


                                          Sakau valstybinio lygio projektas, o ne pakrapštymai,
                                          Dekui. Tik 1 ir 3 punktai uzprogramuoti taip, jog studentai po studiju nelieka Klaipedoje. Ir kuo tiem skandinavu universitetam taip reiketu kooperuotis su Klaipeda? Retas kuris lietuvis ten nori studijuoti.

                                          Taip pat ar tos nisines specialybes destomos KU gali realiai pritraukti kritine mase jaunimo. Bendradarbiavimas gali buti, nenustebciau jei ir dabar vyksta, tik nematau kaip is to proverzi sukurti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X