Atsimenu ir iš savo kelionės, kad Bangkoke dominuoja naujos, japoniškos mašinos, dėl ko susidaro įspūdis, kad esi labai turtingoje šaly.
Tas tiesa. Nors masinos cia pigios (manau, kainos panasios, kaip JAV), bet paskaiciavus nominaliuas gyventoju pajamas ir tu masinu kainas, jos visvien butu sunkiai ikandamos eiliniam gyventojui. Palyginus su Malaizijos (kur nominalios gyventoju pajamos apie 1,5x didesnes) sostine Kuala Lumpur'u, tiek masinu amzius, tiek vidutine kaina cia atrodo kur kas geriau. Taip pat skiriasi ir masinu klases: be iprastu Taksi Coroll'u dominuoja SUV/Pick-upai (kainuojantys apie 13-18K £) arba vidutines bei aukstesnes klases (Toyota Camry, Nissan Teana) sedanai, kainuojantys panasiai, kuomet Malaizijoje dominuoja compaktine klase arba vidutines zemesnes klases sedaniukai (vietos gamybos Proton, Toyota Vios ir panasus modeliai), o pick-up'u pasitaiko kur kas maziau.
Is eurpietisku masinu teko matyti sayginai nemazai paskutines ir priespaskutines kartos BMW3 ir S bei E klases MB, iskaitant ir senstelejusi (1998-2000m) MB SEC 500, kuriu apskritai nesu daug mates (arba nepamenu) kur nors kitur. Kaip suprantu, Eurpietiskos msinos cia yra labai "exclusive", del ko BMW arba MB is tikruju reiskia ypatinga prestiza, nes su Europietiskomis kainomis plius importo mokesciais (kas reiskia, kad BMW ar MB cia turetu kainuoti gerokai brangiau, nei Europoje) tai tiesiog reiskia, kad esi labai turtingas.
Taip pat, pavyzdziui, lyginant su Lietuva, gyventoju pajamos cia apie 2,5-3 kartus mazesnes (net lyginant Bankoka su Vilniumi, Vilniuje pajamos turetu buti bent apie 1,5 karto didesnes, nei sostineje Bankoke), masinos cia atrodo gerokai naujesnes (vertinant "is akies", dauguma automobiliu neatrodo senesni, nei 3-4 metu bei vis dar einamu modeliu).
Zodziu ivertinus tokius faktorius, visvien atrodo truputi keista matyti tiek daug nauju, dideliu ir brangiu automobiliu salyje, kuria kai kurie vis dar vadina "3rd world" (vertinant kai kuriuos faktorius, taip galima sakyti). Tai pat ir infrastruktura, sukurta tiems automobiliams, atrodo, svelniai tariant, nekukliai (miskas greitkeliu, estakadu, viaduku, automatizuota sviesoforu sistema ir t.t.), kas turejo kainuoti, ko gero, ne viena desimti milijardu $.
/\ Pažįstamas grįžo iš atostogų Brazilijoje. Kaip papasakojo, tai beveik tas pats, jog III pasaulio šalis, bet naujų mašin sukasitai irgi ohoho, ir smarkiai Europos rinkoje nematytų. Nors šiaip Brazilija yra viena pagrindinių vokiškų mašinų "fabrikų" pasaulinėje rinkoje. Bet vėl nenorėčiau tikėti, jog su mažesnėm pajamom sugeba žmonės nusipirkti už didelę kainą pakankamai savarankiškai. Arba turi egzistuoti tam tikra nuolaidom paremta įstatiminė bazė darbo automobiliams, arba šiaip šis visur naujų automobilių vaizdas išlieka dėsningas dėl didesnės populiacijos.
/\ Pažįstamas grįžo iš atostogų Brazilijoje. Kaip papasakojo, tai beveik tas pats, jog III pasaulio šalis, bet naujų mašin sukasitai irgi ohoho, ir smarkiai Europos rinkoje nematytų. Nors šiaip Brazilija yra viena pagrindinių vokiškų mašinų "fabrikų" pasaulinėje rinkoje. Bet vėl nenorėčiau tikėti, jog su mažesnėm pajamom sugeba žmonės nusipirkti už didelę kainą pakankamai savarankiškai. Arba turi egzistuoti tam tikra nuolaidom paremta įstatiminė bazė darbo automobiliams, arba šiaip šis visur naujų automobilių vaizdas išlieka dėsningas dėl didesnės populiacijos.
Gali buti, kad tai savotiskas kulturos reiskinys - tureti kuo didesne ir grazesne masina. Azijoje del to nei kiek neabejoju, nes ivaizdis cia yra viskas. Net Uncyclopedijoje saipomasi is tailandieciu pomegio akcentuoti "casual clothing" t.y. rengimasi tik solidziai atrodanciais drabuziais (grieztas ne treningams, sortams, kedams ir t.t.), nepriklausomai, kas esi - turtingas vietos verslininkas, eilinis ubagas, turistas... kas sukuria gersni tavo ivaizdi. Masinos cia atlieka panasu vaidmeni (tik kur kas efektyvesni), todel graziai rengtis ar tureti gera masina = pagarba is kitu, kas yra bemaz svarbiausias socialinis faktorius sitoje salyje t.y. kaip tave mato kiti.
Net Uncyclopedijoje saipomasi is tailandieciu pomegio akcentuoti "casual clothing" t.y. rengimasi tik solidziai atrodanciais drabuziais (grieztas ne treningams, sortams, kedams ir t.t.)
Na cia tai labiau reiskia paprastas kelnes (tegul ir dzinsus), kokius nors uzdarus batus (ne kedus) ir marskinelius, turincius kokia nors apykakle (tai jokiu budu nereiskia formalaus apsirengimo). Treningai, kedai ar t-shirt'as, ko gero, labiau reikstu sportswear ar kazka panasaus (aisku, JAV ar UK tai gali buti vadinami "normaliais" rubais, nes daugelis juos devi kaip kasdienini apdara, ka cia vargiai pamatysime).
Bet vėl nenorėčiau tikėti, jog su mažesnėm pajamom sugeba žmonės nusipirkti už didelę kainą pakankamai savarankiškai. Arba turi egzistuoti tam tikra nuolaidom paremta įstatiminė bazė darbo automobiliams, arba šiaip šis visur naujų automobilių vaizdas išlieka dėsningas dėl didesnės populiacijos.
Tiesiog reikia atidet i sali musu europietiska supratima apie bendro salies pragyvenimo lygio ir vaizdo gatveje santyki.
Azija ne veltui vadinama kontrastu salimi. Skirtumas tarp turtinguju ir vargsu ten gerokai didesnis nei mums iprasta. Todel ir vidutine palatos temperatura turi buti vertinama kiek kitaip.
Snekant "vaizdziai", lietuvoje nera labai daug brangiu masinu, bet bent kazkokia masina sau gali leisti praktiskai kiekvienas. Tailande (ir seip kitose 3rd world pasaulio salyse) kiek kitaip: kiek didesnis % zmoniu gali sau leisti ultrabrangias (salies pajamu masteliu) masinas, bet dar daugiau negali sau leist absoliuciai jokios masinos. Ir dirba po 16 valandu per para vien tam kad nemirtu badu.
Bankokas savaime yra megapolis, kuriame gyvena bene 18 milionu zmoniu. Ir visai ne stebuklas, kad ten susikoncentravus salies grietinele. Galu gale, tik pasiturintys zmones turi laiko maltis po miesta, kiti arba dirba arba miega.
Is artimesniu pavyzdziu, galima paimt rusija ir maskva, santykis irgi panasus nors ir ne toks ekstremalus.
Tiesiog reikia atidet i sali musu europietiska supratima apie bendro salies pragyvenimo lygio ir vaizdo gatveje santyki.
Azija ne veltui vadinama kontrastu salimi. Skirtumas tarp turtinguju ir vargsu ten gerokai didesnis nei mums iprasta. Todel ir vidutine palatos temperatura turi buti vertinama kiek kitaip.
Snekant "vaizdziai", lietuvoje nera labai daug brangiu masinu, bet bent kazkokia masina sau gali leisti praktiskai kiekvienas. Tailande (ir seip kitose 3rd world pasaulio salyse) kiek kitaip: kiek didesnis % zmoniu gali sau leisti ultrabrangias (salies pajamu masteliu) masinas, bet dar daugiau negali sau leist absoliuciai jokios masinos. Ir dirba po 16 valandu per para vien tam kad nemirtu badu.
Bankokas savaime yra megapolis, kuriame gyvena bene 18 milionu zmoniu. Ir visai ne stebuklas, kad ten susikoncentravus salies grietinele. Galu gale, tik pasiturintys zmones turi laiko maltis po miesta, kiti arba dirba arba miega.
Is artimesniu pavyzdziu, galima paimt rusija ir maskva, santykis irgi panasus nors ir ne toks ekstremalus.
Reiktu pastebeti, kad cia klesti pigiu sedanu segmentas (Honda City, Toyota Vios), kurios skirtos zemesnes viduriniosios klases populiacijai. Tokiu masinu clabai daug. Taip pat keista tai, kad salyginai neturtingoje salyje masinu amzius atodo gan mazas. Net i skurdziose Tailando vietose (Pietuose) vyauja paknkamai jaunos masinos (kuriu apie 90% yra pick-up'ai).
Kaip suprantu, toje Suproje irengta kazkokia ypatinga tubina, kuri suteikia labai daug galios... siaip idomu, kaip tai atsiliepia degalu sanaudoms ir variklio ilgaamziskumui bei kitoms charakteristikoms?
Kaip suprantu, toje Suproje irengta kazkokia ypatinga tubina, kuri suteikia labai daug galios... siaip idomu, kaip tai atsiliepia degalu sanaudoms ir variklio ilgaamziskumui bei kitoms charakteristikoms?
Papraščiausią NOS'ą naudoja (azotą), pasibaigė azotas, pasibaigė ir filmukas
Kaip suprantu, toje Suproje irengta kazkokia ypatinga tubina, kuri suteikia labai daug galios... siaip idomu, kaip tai atsiliepia degalu sanaudoms ir variklio ilgaamziskumui bei kitoms charakteristikoms?
Na taip, ne tiek ir mažai tos galios, jei neklystu tai tas pats eksponatas, 1002 AG
Comment