https://www.best-selling-cars.com/eu...-efta-country/ :
ESTONIA 18,750
LATVIA 13,864
LITHUANIA 40,232
ROMANIA 126,351
Gyventojų skaičius - LT 2.795 million, RO 19.29 million.
Rumuniją lenkiam daugiau negu 2 kartus.
Tai sakai geriausias šitas grafikas, kur mes duodam į kuprą ... airiams? Be to naujų auto skaičiai pas visus bus way liūdnesni.
Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, 2021 m. spalį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) registravimas sumažėjo net 51,7% iki 1’793 vnt. 2020 m. spalį šalyje buvo įregistruota 3’715 automobilių.
https://www.best-selling-cars.com/eu...-efta-country/ :
ESTONIA 18,750
LATVIA 13,864
LITHUANIA 40,232
ROMANIA 126,351
Gyventojų skaičius - LT 2.795 million, RO 19.29 million.
Rumuniją lenkiam daugiau negu 2 kartus.
Kaip suprantu ukrainiečiai registruojantys automobilius Lietuvoje patenka į šitą statistiką.
Ant kontoros pakabint - labai sunkiai vakaruose. Nebent noręsi važinėt su Audi Q7 su dviem sėdynėm ir panašiai
Ne ar ant kontoros pakabint, o ar tos mašinos (ar ant kontoros, ar ne ant kontoros kabintos) kažkaip nepatenka į tą pacituotą statistiką.
Tavo pranešimo tonas buvo lyg tai kažkaip LT naudai nepelnytai iškreipia statistiką (neva mūsų atveju prisipliusuoja X5 ant kontoros kabintas, o toks pats nekabintas ant kontoros kitur, nesipliusuoja).
Ne ar ant kontoros pakabint, o ar tos mašinos (ar ant kontoros, ar ne ant kontoros kabintos) kažkaip nepatenka į tą pacituotą statistiką.
Tavo pranešimo tonas buvo lyg tai kažkaip LT naudai nepelnytai iškreipia statistiką (neva mūsų atveju prisipliusuoja X5 ant kontoros kabintas, o toks pats nekabintas ant kontoros kitur, nesipliusuoja).
Nesupratai. Lengvas kabinimas ant kontoros, visokie PVM grąžinimai = daugiau naujų auto statistikoje. FIAT 500 - reeksporto simbolis. Lietuvoje keletą metų daugiausiai parduodamas automobilis buvo FIAT 500. Jų daugiau parduodama nei VW Golf, ar Skoda Octavia. Jie patekdavo į Lietuvos naujų parduotų auto statistiką, bet Lietuvoje neišbūdavo nei mėnesio. Aiškiau?
Ir? Visame pasaulyje nauji automobiliai kabinami "ant įmonių". Tai niekaip neiškreipia naujo automobilio pardavimo fakto. Reeksportas? Egzistuoja daugelyje rinkų. Bet pvz. mes nežinome kiek Estijoje parduodamų automobilių yra išvežama Suomijon kaip reeksportas, nes estai niekur neskelbia tokios statistikos. Nes jie niekada neskelbia jokios statistikos, kuri galimai galėtų pakenkti jų įvaizdžiui.
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Ir? Visame pasaulyje nauji automobiliai kabinami "ant įmonių". Tai niekaip neiškreipia naujo automobilio pardavimo fakto. Reeksportas? Egzistuoja daugelyje rinkų. Bet pvz. mes nežinome kiek Estijoje parduodamų automobilių yra išvežama Suomijon kaip reeksportas, nes estai niekur neskelbia tokios statistikos. Nes jie niekada neskelbia jokios statistikos, kuri galimai galėtų pakenkti jų įvaizdžiui.
Įmesk reeksportus iš LV, EE, PL ir registravimą ant įmonių. Dėkui. Kad FIAT 500 būtų Tope. P.S. ko dar estai neskelbia? Kiek pasikaria? Kiek prageria?
Man atrodo naujų automobilių registracija visiškai nieko nepasako apie ekonomikos būklę, ypač Lietuvos atveju. Lietuviai (gal kartu su latviais) aplinkinių ES šalių kontekste išsiskiria savo meile naudotiems prabangių markių automobiliams, ir schemomis "nusipirkau iš JAV daužtą aukcione, parsipkludžiau, susiremontavau, du metus pavažinėjau, pardaviau ir sumoje į pliusą išėjau" - šituo šūdu niekas daugiau normalioje Europoje neužsiminėja. Vidurinės klasės gyventojas Estijoje ar vidurio Europoje už 20k pirks Toyota, Škoda ar kitą panašaus lygio naują automobilį, kai tipinis lietuvis pirks naudotą BMW/Audi/MB - nors automobilių kaina tokia pati, bet naujų auto pardavimų statistika ir vidutinis auto amžius skiriasi.
„Lietuvoje naudoti automobiliai yra labai paklausūs, nes įsigyti naują automobilį daugeliui tebėra per brangu. Dažniausiai automobiliui įsigyti skiriama suma sudaro 5000 – 7000 eurų, o populiariausi yra BMW, „Audi“ ir „Volkswagen“ automobiliai. Esminis kriterijus, ieškant automobilio, išlieka kainos ir kokybės santykis“, – sako Laurynas Dzindzelėta, „Mogo LT“ direktorius.
Man atrodo naujų automobilių registracija visiškai nieko nepasako apie ekonomikos būklę, ypač Lietuvos atveju. Lietuviai (gal kartu su latviais) aplinkinių ES šalių kontekste išsiskiria savo meile naudotiems prabangių markių automobiliams, ir schemomis "nusipirkau iš JAV daužtą aukcione, parsipkludžiau, susiremontavau, du metus pavažinėjau, pardaviau ir sumoje į pliusą išėjau" - šituo šūdu niekas daugiau normalioje Europoje neužsiminėja. Vidurinės klasės gyventojas Estijoje ar vidurio Europoje už 20k pirks Toyota, Škoda ar kitą panašaus lygio naują automobilį, kai tipinis lietuvis pirks naudotą BMW/Audi/MB - nors automobilių kaina tokia pati, bet naujų auto pardavimų statistika ir vidutinis auto amžius skiriasi.
Čia tiesiog pamąstymas perskaičius komentarą.
Manau yra tiesos, kad kai kur tikrai dar daug š malame. Čia kalbu, kai š malimas truputį peržengia raudoną liniją. Čia matyt didžiausia LT bėda šiuo metu: urbanistika, automobilis ir žmonių kompleksai. Matyt ši problema mane privertė išmokti pagal šią prizmę vertinti aplamai kitos valstybės kokybę, kur pinigai čia net nekuria svarbiausios vertės.
Seniai reikia nustoti kalbėt kiek kas kokį kapšą pinigų turi, o daugiau apie mūsų tvarumą (sustainability), urbanistiką ir moralę. Kalbant bendrai, jei užsiisim keistais dalykais, išradinėsim dviračius, kuriais kiti žmonės neužsiima, būsim tiesiog nepatraukli šalis. Vienas sėkmingiausių posovietinių kraštų nėra pasiteisinimas nesąmonių darymui ir tai tiesiog parodo kokioj š*knoj iš tikrųjų yra pati posovietinė erdvė, lyginant su ES šalimis.
Man atrodo ir Lietuvoje tas naratyvas, tegul ir pas tuos žmones, kurių ne visada mėgstame (bent jau Vilniaus novorišų sluoksniuose), kad pinigų gal turime, bet kažko lyg vis dar trūksta, kažkokio bendro tvarumo jausmo, nes PR apie savižudybes ir emigraciją yra tiesiog grynas anti-tvarumas žmonių akyse. Dabar jau emigracijos vietą užima įtempti, vos ne karo lygio santykiai su ne-ES kaimynais (kaimyne). Aišku, nesakau, visose šalyse žmonės bumba, ypač posocialistinėse šalyse, bet kartais ir bendra realybė bado Sėkmingi pavyzdžiai yra puiku, bet sunkiau apie juos galvoti, nes žmogus taip sukurtas, kad jis labiau atkreipia dėmesį į problemas, kurias po to stengiasi išspręsti (arba pabėgti)
Ta prasme galima skiest pasauliui ir sau atsiputus. Bet ar nuo tos bus kažkam geriau? Kiek geriau baltarusiams ar rusams nuo to? Juk jie gyvena vos ne idealiose valstybėse pagal jų valdžios įsivaizdavimą, bet geria nasmiert ir krenta kaip lapai. Jeigu mes pradėsim sakyt sau, kad čia tos savizudybės nulis ir čia viskas ok, tai tai ir pasidarys norma. Niekas į galvą nebeims. Jokių veiksmų. Ką laimėsim? Laimingesni būsim?
O ar egzistuoja kur nors reeksporto (privataus žinoma) statistika ? Ar kokie nors suomiai kur nors registruoja, kur Miakinenas nusipirko automobilį - Helsinkyje ar Taline ? Užregistravo naują automobilį ir tiek. Šiaip pagal statistiką Estija daugiausia eksportuoja automobilių į Lietuvą. Bet čia taip turbūt gaunasi tik todėl, kad daug Lietuvos dilerių įsiveža automobilius per Estiją (bent jau Toyota, Kia ir atrodo Volkswagenas taip daro, gal ir dar kas). Šiaip Estijos statistika skelbia, kad 2019 metais Estija eksportavo automobilių net už 640 milijonų eurų ir buvo 35 didžiausia automobilių eksportuotoja pasaulyje Jeigu primestume, kad vidutinė naujo automobilio eksporto kaina 2019 metais buvo 30 tūkst. (čia manau net ir gerokai padidinau), tai Estija per metus eksportuoja praktiškai tiek pat automobilių kiek ten užregistruojama iš viso. O jei į tą eksportą bandyti įtraukti ir dėvėtus automobilius su kokia vidutine 10 tūkst eksporto kainą, tai gautume, kad metai iš metų Estijoje daugiau automobilių eksportuojama negu užregistruojama pačioje Estijoje. Automobilių parkas Estijoje turėtų trauktis, nors ta pati statistika skelbia, kad jis metai iš metų Estijoje auga. Kažkokia košė su ta statistika
Taip, eilinis lietuvis neperka už 20k, bet mano hipotezė yra tik apie naujų automobilių pardavimo statistikos lyginimą su panašaus ekonominio lygio šalimis regione, ir pagal tai ką matau gatvėse spėju kad Lietuvoje naujų auto pardavimai mažesni, nes atitinkamos sumos yra išleidžiamos naudotiems automobiliems. O tie kas automobiliui gali išleisti tik 5-7k tiek Lietuvoje, tiek Lenkijoje perka ne naują automobilį. Tik mano spėjimu ir šitam kainos rėžyje PL/CZ/SK/EE yra daugiau ~5 metų senumo ekonominės klasės automobilių, kai Lietuvoje perkami ~10 metų senumo brangesnių markių automobiliai. Statistika tą ir patvirtina: Lietuvoje vidutinis įvežamo automobilio amžius 11 metų, top 3 markės VW, BMW, Audi, ir net tarp VW dominuoja kiek brangesni Passat ir Golf modeliai (o ne pigesnis Polo).
Taip, eilinis lietuvis neperka už 20k, bet mano hipotezė yra tik apie naujų automobilių pardavimo statistikos lyginimą su panašaus ekonominio lygio šalimis regione, ir pagal tai ką matau gatvėse spėju kad Lietuvoje naujų auto pardavimai mažesni, nes atitinkamos sumos yra išleidžiamos naudotiems automobiliems. O tie kas automobiliui gali išleisti tik 5-7k tiek Lietuvoje, tiek Lenkijoje perka ne naują automobilį. Tik mano spėjimu ir šitam kainos rėžyje PL/CZ/SK/EE yra daugiau ~5 metų senumo ekonominės klasės automobilių, kai Lietuvoje perkami ~10 metų senumo brangesnių markių automobiliai. Statistika tą ir patvirtina: Lietuvoje vidutinis įvežamo automobilio amžius 11 metų, top 3 markės VW, BMW, Audi, ir net tarp VW dominuoja kiek brangesni Passat ir Golf modeliai (o ne pigesnis Polo).
Passatas ir golfas praktiskesni - ir susidet kazka gali ir susodint 4-5 zmones. O polo jau kibiriukas, kur tik 2 telpa. Pats greit ateity atsinaujint galvoju ir golf vienas pagrindiniu variantu. Tikrai ne vien “prabanga” zaidzia.
Taip pat ir saugumas - mazas malonumas lenkiantis su fura jaust kaip oro gusis i sona meta. O ir avarijos atveju suzalojimu/mirties tikimybe dideja.
Man atrodo naujų automobilių registracija visiškai nieko nepasako apie ekonomikos būklę, ypač Lietuvos atveju. Lietuviai (gal kartu su latviais) aplinkinių ES šalių kontekste išsiskiria savo meile naudotiems prabangių markių automobiliams, ir schemomis "nusipirkau iš JAV daužtą aukcione, parsipkludžiau, susiremontavau, du metus pavažinėjau, pardaviau ir sumoje į pliusą išėjau" - šituo šūdu niekas daugiau normalioje Europoje neužsiminėja. Vidurinės klasės gyventojas Estijoje ar vidurio Europoje už 20k pirks Toyota, Škoda ar kitą panašaus lygio naują automobilį, kai tipinis lietuvis pirks naudotą BMW/Audi/MB - nors automobilių kaina tokia pati, bet naujų auto pardavimų statistika ir vidutinis auto amžius skiriasi.
Šiaip tai ekonomikos "klasika" ir yra tai, kad pagal tai, kaip žmonės perka naujas mašinas ar jas atsinaujina, galima spręsti pagal ekonomikos būklę.
Pravažiavau su nauja Dacia, kainuojančią 16 gabalų. Tikras liūdesėlis net lyginant su mano 15 metų senumo 407-u Peugeotu už 2 tūkstančius. Tai net nematau reikalo keisti į kažką naujo, prarasti daugybę pinigų vien dėl to, kad kažkam važinėti su sena suremontuota mašina yra užsiėmimas šūdais ar valdžia to nori. Nėra lietuviai kvaila tauta ir supranta pinigo vertę, todėl su senesnėmis ir prabangesnėmis mašinomis ir važinėja.
Comment