Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Automobiliai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Gladiator Rodyti pranešimą

    Pats esu pirkęs per mobile.de ir viskas buvo normaliai, čia kadangi neperku tai neskambinėsiu, bet kodėl jums užkliuvo kaina? Aišku kad Vokietijoje ID3 ne 40K kainuoja (bazinis variantas): Volkswagen ID.3 to cost less than the Golf in Germany Pigiausia VW vokiškam puslapyje dabar 31,495 bet yra dealai, yra showroominės mašinos, yra 2020/12 mėnesio mašinos plius valstybės subsidijos. Manau realu Vokietijoje už 25-29 susišaudyti.

    VW Vokietijos configuratorius: https://www.volkswagen.de/de/modelle...2F0%22%7D#MOFA

    P.S Nuėjau į Lietuvišką konfiguratorių https://www.volkswagen.lt/lt/models-...r/new-id3.html tai kaina nuo 32,990, pridedam 4 tūkstančių valstybės subsidiją ir gaunam 29K. Čia ponas Lettered priklaidino su teiginiais apie 40K.
    Tai ir golfas plikas kainuoja nuo 15 tūkst. Visada reikia žiūrėti kainas ne su plika komplektacija "nuo" ir svarbiausia, ką realiai siūlo salonas, o ne ką galėtų po metų atvežti iš katalogo. Realus pasirinkimas naujų golfų ir ID3:

    https://autoplius.lt/skelbimai/naudo...model_id=30559
    https://autoplius.lt/skelbimai/naudo...3&model_id=193
    Paskutinis taisė Lettered; 2021.01.29, 12:15.
    Flickr

    Comment


      Parašė Lettered Rodyti pranešimą

      Tai ir golfas plikas kainuoja nuo 15 tūkst. Visada reikia žiūrėti kainas ne su plika komplektacija "nuo" ir svarbiausia, ką realiai siūlo salonas, o ne ką galėtų po metų atvežti iš katalogo. Realus pasirinkimas naujų golfų ir ID3:

      https://autoplius.lt/skelbimai/naudo...model_id=30559
      https://autoplius.lt/skelbimai/naudo...3&model_id=193
      Na ne kaip ID3 pavyzdį Jūs dedat Pro Power modelį kuris yra brangesnis, plius neaišku kas pas jį prikomplektuota. Čia variantas kas nori čia ir dabar, bet jei ateisit į saloną ir užsakysit bazinį modelį ir nieko nedadėsit tai kaina nuo 29K su kompensacija, tuo tarpu kai naujas Golf nuo 20K (ne 15!), skirtumas 30%. Ir neaišku ar banalų Golf galima statyti į tą pačią klasę su ID3.
      Paskutinis taisė Gladiator; 2021.01.29, 12:27.

      Comment


        Parašė Gladiator Rodyti pranešimą

        Na ne kaip ID3 pavyzdį Jūs dedat Pro Power modelį kuris yra brangesnis, plius neaišku kas pas jį prikomplektuota. Čia variantas kas nori čia ir dabar, bet jei ateisit į saloną ir užsakysit bazinį modelį ir nieko nedadėsit tai kaina nuo 29K su kompensacija, tuo tarpu kai naujas Golf nuo 20K (ne 15!), skirtumas 30%. Ir neaišku ar banalų Golf galima statyti į tą pačią klasę su ID3.
        Aš taip pat lyginau ID4 ir Tiguan. Susidėjus viską, ko man reikia, Tiguan gaunasi 50000. ID4 gaunais 59000. Atėmus 4000 gauname, kad ID4 brangesnis tik 10%. Bet Tiguanas 4x4, o ID4 galu varomas, vėliau pasirodys ir 4x4 versija, bet aišku kainuos brangiau.

        Iš kitos pusės, jei krauni Igničio pakrovimo stotelėse po 0,30 € už kWh, tai nuvažiuoto kilometro kaina bus tik šiek tiek mažesnė, nei VDV atveju.

        Comment


          Tiguan už 50 k...Nieko sau laikai.
          Show must go von!

          Comment


            Parašė VNS Rodyti pranešimą
            Tiguan už 50 k...Nieko sau laikai.
            tai nuo 40 prasideda tik, ir dar priedų už 10k. O ten kur reklamoj Tiguan nuo 23, tai nesuprantu tokių pirkėjų. Nebent labai norisi NAUJO ir Tiguan.

            Comment


              Parašė VNS Rodyti pranešimą
              Tiguan už 50 k...Nieko sau laikai.
              Tai cia kainorascio kaina. Realiai buna akcijos siam modeliui ir daznai - gali tiketis labai geros komplektacijos faktiskai nupirkt uz 35k-36k EUR

              Comment


                Pradžioje elektromobilių tematika tik per elektros prizmę:
                Jeigu imame vietinę rinką, pradžioje reiktų atsakyti į klausimą kokia energija mes naudojame Lietuvoje, koks jos šaltinis? Kokia situacija Europoje? Pasaulyje?
                Lietuvos metinis elektros poreikis 12 TWh. Mes patys pasigaminame 4 TWh , turbūt suprantame, kad likę 8 TWh pas mus atkeliauja ne iš atsinaujinačios energetikos. Iš tų mūsų 4TWh pagamintų vietoje, 3 yra iš atsinaujinančių šatinių, o mūsų ilgamečiai tikslai, jei viskas eis kaip sviestu patepta iki 2030 metų pagaminti 7 TWh, ir šiandienos realijomis tai sudarytų 58 proc., tačiau elektros poreikis kasmet didėja, todėl 2030 metais, neaišku ar tai nebus tokia pat proporcija kaip šiandien. Kur lenkiu? Noriu tik pasakyti, kad žiūrint lokaliai per Lietuvą, naudojant elektromobilį mes negalime savęs skaityti draugiškais aplinka, kai į bakus pilame pagrinde iškastinio kuro elektrą.
                Kaip situacija ES? Panaši, gal dar blogesnė, atsinaujinančios energetikos dalis ten 20 proc.
                Kaip situacija pasaulyje? Panaši, bet dar blogesnė nei ES, ten dalis 11 proc.
                Dar pasakysiu, kad šiuo metu pasaulis labiau išgyvena elektros energijos gavybos piką, o ne jos ekologinę dermę. T.y. organinės energijos gavybos šaltiniai pasiekė savo pikines reikšmes, o vartojimo kiekis didėja. Šias skyles bandoma užkamšyti kažkur atomine energetika (beje ši energetika irgi skaičiuoja paskutinius dešimtmečius, nes urano atsargų faktiškai nebėra – apie tai norėčiau dar išsiplėsti, bet ne dabar), kažkur atsinaujinančios energetikos šaltiniais, bet pasaulis net prie geriausių norų nėra pasiruošęs dabar ir nebus pasiruošęs dar kelis dešimtmečius persodinti visus 1,5 mlrd. VDV vairuotojų ant elektros. Skaičiais nekalbėsiu, bet elektros energijos poreikis komfortiškam gyvenimui viršija 5 kartus (kad veiktų šaldytuvai, metro, būtų apšviestos gatvės, veiktų serveriai), pagaminamos kiekį, tai čia reikia tik džiaugtis, kad afrika, indija ir kitos šalys ramiai rūko kamputyje be komfortiško gyvenimo.
                Kas liečia atsinaujinančia energetiką, ji taip pat labai nepatogi. Saulė šviečia dieną, o 100KWh baterijas norime krauti naktį kai miegame. Sandėliuoti ją technologiškai brangu. Žiema kai reikia labiausiais jos mažai, vasarą atvirkščiai. Su vėju ir kitomis rūšimis irgi ne viskas taip paprasta.
                Iš čia seka išvada, kad nereikia bėgti prieš garvežį ir viskas po truputi ateis savo metu. Aišku yra viena, reikia kaip galima daugiau kombinuoti skirtingas elektros rūšis ir gaminti kaip galima daugiau atsinaujinančios. Bet čia pabrėžiu gaminti, o ne vartoti. Nes pradžioje dabartinius poreikius reikia žalia energija patenkinti, o tada jau bus galima ir apie kitus dalykus pagalvoti. Todėl vienintelis ekologiškas kelias čia mažiau vartoti, mažiau važiuoti automobiliu ir daugiau vaikščioti, važiuoti dviračiu, aišku ten kur tai įmanoma r nekelia diskomforto. Todėl susikoperavus su kaimynu, kad važiuoti kartu į darbą arba kad vaikus į mokyklą pakaitom nuvežti, kad ir su tuo pačiu dizeliu, bus gal net geriau bendra prasme, nei važiuoti su pigia elektra, kuri dotuojama.
                Viena „ekologiška“ mergina kažkada pateikė savo požiūrį: buvo ekologiška akcija, kai kurios kavinės rinko kavos tirščius, kad vėliau iš jų pagamintų elektros iš įžiebtų mieste nedidelę girliandą trumpam. Tai viena mergina, su savo Tešla iš Santariškių vežiojo į miestą tuos tirščius ir džiaugėsi kokia ji ekologiška, o kad sunaudoja 4 kWh elektros, tam kad pagaminti 0,005 KWh tai ne esmė, juk tirščiai tai bus sunaudoti, o elektra kuri krauna Tešla tai iš rozetės, nematoma, paliesti negali, kažkur iš žemės ateina

                Comment


                  Parašė Andriejus_P Rodyti pranešimą
                  nes urano atsargų faktiškai nebėra – apie tai norėčiau dar išsiplėsti, bet ne dabar
                  Iš kur tokia informacija, jei oficialiai skelbiama, kad užtektų 80 metų esamiems galingumams su rentabiliais ištekliais? Naftos resursai dar mažesni...

                  Comment


                    Ne tame esmė. Naudojant centralizuota energiją yra efektyviau, negu deginti viską vietoje. Todėl mes ir neturim variklių rūsyje tam kad gaminti savo namui elektrą. Todėl Elektromobilai yra daug ekologiškiau už vidaus degimo varikliu varomą. Tas procentas iš atsinaujinančio šaltinio, iš dalies, yra tik pliusas.
                    Iš paprasto googlo radau kad elektromobiliai 3 kart efektyviau:

                    Efficiency of electric motor vs combustion engine
                    The aim of this paper is to compare the WTW efficiency of conventional internal combustion vehicles (gasoline, diesel and natural gas) to electric vehicles. ... The results indicate that electrical driven efficiency (47.06 %) is three-time greater than liquid-fuelled engines (15.32 %).
                    https://content.sciendo.com/download...ticle-p669.pdf

                    Kituose straipsniuose rezultatai gali kiek skirtis bet esmė ta pati. Dar palyginimas: Kodėl troleibusus yra pigiau eksploatuoti? pagal jūsų logiką dyzeliniai autobusai efektyvesni.
                    Tik akli sako, kad elektromobiliai 100% švarūs, bet jų ir nereikia klausyt.

                    pirmą kartą naudoju citatas, tai gali viskas nebūt puikiai

                    Comment


                      Parašė Sula Rodyti pranešimą

                      Iš kur tokia informacija, jei oficialiai skelbiama, kad užtektų 80 metų esamiems galingumams su rentabiliais ištekliais? Naftos resursai dar mažesni...
                      Nemanau, kad forume šia tema yra specialistų, bet mano deletanto žiniomis atominių elektrinių reaktoriuose naudojamas sodrintas uranas u235, kurio atsargų yra nuo 40 iki 70 metų, kas yra niekingai mažas laiko tarpas. Ir jo nepakeisi rapsais ar Hesburegio panaudotu aliejumi, taip pat saugoti atliekas tūkstančiais metų ir plėtoti šios infrstruktūros nėra tikslo. O priklausomam nuo Urano tiekimo, čia daug didesnė energetinė priklausomybė nei nuo dujų ar naftos.

                      Comment


                        Elektromobilis yra pirmiausia patogumas, nes nereikia gaišti laiko pilant kurą, keisti tepalų, stabdžiai atvažinėjus virš pusantrų metų vis dar kaip nauji, nė vieno gedimo, važiuoji A juostom kaip ponas, nemokamas leidimas parkavimui, kai kur atvažiavęs apsipirkt dar gauni ir privilegiją nemokamai pasikraut (kuro nemokamai negirdėjau kad kas duotų užsipilt ) .

                        Problema dabar tik įperkamumas, kompromisų likę minimaliai, priešingu atveju norvegai taip masiškai neatsisakinėtų automobilių su VDV.

                        O elektros gamybos problema tik teorijoje, joms tapus praktinėmis iki šiol visada būdavo greitai išsprendžiamos, tas pats bus ir ateityje Didėjantis suvartojimas privers tiesiog greičiau ieškoti sprendimų ir paspartins progresą.

                        Comment


                          Parašė bimbam Rodyti pranešimą
                          Ne tame esmė. Naudojant centralizuota energiją yra efektyviau, negu deginti viską vietoje. Todėl mes ir neturim variklių rūsyje tam kad gaminti savo namui elektrą. Todėl Elektromobilai yra daug ekologiškiau už vidaus degimo varikliu varomą. Tas procentas iš atsinaujinančio šaltinio, iš dalies, yra tik pliusas.
                          Iš paprasto googlo radau kad elektromobiliai 3 kart efektyviau:



                          https://content.sciendo.com/download...ticle-p669.pdf

                          Kituose straipsniuose rezultatai gali kiek skirtis bet esmė ta pati. Dar palyginimas: Kodėl troleibusus yra pigiau eksploatuoti? pagal jūsų logiką dyzeliniai autobusai efektyvesni.
                          Tik akli sako, kad elektromobiliai 100% švarūs, bet jų ir nereikia klausyt.

                          pirmą kartą naudoju citatas, tai gali viskas nebūt puikiai

                          Aš šiaip esu už elektromobilius ir optimistiškai žiūriu į jų ateitį, tačiau dėl naudingumo paprieštarausiu:

                          Elektrą gaminančių elektrinių (iš iškasenų) naudingumo koeficientas dažniausiai neviršija 50 proc.

                          Elektromobilio variklio efektyvumas tiesa yra labai efektyvus ir siekią ~90 proc. (VDV kelis kart mažesnis).

                          Kas visur pamirštama, kad baterijos irgi turi naudingumo koeficientą, kuris dažiausiai neviršija 90 proc. įdealiomis sąlygomis. T.y. jei turi 100KWh bateriją, tai pagal skaitliuką "įpilsi" 110 KWh, 10 KWh kažkur krovimo eigoje pasimes.

                          Viską reiktų vieną iš kito padauginti ir bus naudingumas realus.

                          Kitas dalykas, mano supratimu elektromobilis yra pasiteisinantis dalykas taxi arba car sharingo strityje (labai palaikau Spark iniciatyvą), kur jis pastoviai naudojamas. Nes baterijos sensta, naudoji tu jų ar nenaudoji. Taip pat stovėdamas ne labaratorijoje, o lauke automobilis, pakankamai daug praranda įkrovos, pvz. tokiu kaip dabar metu Tesla prarastų įkrovos dydžio ekvivalentu apie 30-50km per parą. Aš pvz. šį savaitgalį niekur nebuvau išvažiavęs, tai ~20 kWh jau butų paleisti "vėjais". Todėl mažuose miesteliuose gyvenantiems žmonėms, kuriu metinės ridos ~10k km, jokios ekologijos nėra.

                          Troleibusas yra teigiamas dalykas, nes kaip minėjau yra pastoviai eksplotuojamas, taip pat neturi baterijos ir šioje vietoje sutaupo daug naudingumo. Čia pastebėčiau tai, kad benzinas ir dyzelis stipriai apkrauti akcizu, todėl šis kuras palyginus su elektra tampa sąlyginai brangiu. Norėčiau pažiūrėti kaip apsieitume be astravo elektros, jei bent puse autoparko pakeistume EV.

                          p.s. apie akumuliatorių utilizavimo problematiką turbūt nesiplėsim?


                          Comment


                            Parašė themanual Rodyti pranešimą
                            Elektromobilis yra pirmiausia patogumas, nes nereikia gaišti laiko pilant kurą, keisti tepalų, stabdžiai atvažinėjus virš pusantrų metų vis dar kaip nauji, nė vieno gedimo, važiuoji A juostom kaip ponas, nemokamas leidimas parkavimui, kai kur atvažiavęs apsipirkt dar gauni ir privilegiją nemokamai pasikraut (kuro nemokamai negirdėjau kad kas duotų užsipilt ) .

                            Problema dabar tik įperkamumas, kompromisų likę minimaliai, priešingu atveju norvegai taip masiškai neatsisakinėtų automobilių su VDV.

                            O elektros gamybos problema tik teorijoje, joms tapus praktinėmis iki šiol visada būdavo greitai išsprendžiamos, tas pats bus ir ateityje Didėjantis suvartojimas privers tiesiog greičiau ieškoti sprendimų ir paspartins progresą.
                            Visą ką tu sakai galioja tol kol tai nėra masiška ir yra skatinama. Aš kalbu ne apie tai, o apie tai, kad mes nepasiruošę masiškai EV. Jei puse Lietuvos parko rytoj bus EV, A juostos privalumas bus neprivalumas, nemokamas parkingas išnyks, nemokama įkrova dotuojama iš ES, po 5 metų pamatysi kainas, bus 0,3-0,4 EUR už KWh.

                            Dėl patogumo ir laiko gaišimo praktiškai patikrinau, vasarą išsinuomojau penktadienį Sparką dviem parom ir pajudėjau iš Vilniaus į Klaipėdą. Teko sustoti pusiaukelėje dasikraukti, o ir dar, netikėtai eilė buvo, nepasakysiu kiek užtrukau laiko, bet pakankamai ir saldžiai mintimis galvojau apie savo benziną paliktą parkinge. Nuvykus į Klaipėdą, teko palikti jį krauti tolokai nuo vietos kurioje buvo suplanuota nakvynė (nes ten iš daugiaaukščio pakrauti galimybės nebuvo), tai pasinaudojau boltu, ryte vėl boltu, kad pasiekti savo EV. Vėliau pakartojau veiksmą paliekant pasikrovimui prie kelionę į Vilnių, ir stovėmas pakeliui kamštyje vis galvojau jungti man kondicionierių ar pakentėti, bet nesustoti pakeliui antrą kartą pasikrovimui. Į pajūrį šią vasarą važiavau ~20-30 kartų. Todėl mano atveju, man reiktų galvoti apie kažkokį long range reikalą arba turėti antrą automobilį.

                            Norvegijos ir LT nelygink, Norvegijoje su elektra visai kita situacija, tokios situacijos pavydi didžioji pasaulio dalis.O Dėl teorinės el. gamybos problemos kaip sakote, aš parašiau aiškius dalykus, juos galite arba argumentuoti arba paneigti, o subjektyvi nuomonė nelabai svaru. Ir aš čia kalbu apie ekologiją, ne ekonomiškumą, ne praktiškumą, ne laiko taupymą, ne modelių gražumą ir technologijų modernumą.
                            Paskutinis taisė Andriejus_P; 2021.02.01, 00:25.

                            Comment


                              O tai kažkas ketina rytoj pusę Lietuvos parko pakeisti EV? Pokyčiai vyks tolygiai ir kartu vyks pasiruošimas. Kai EV išplis masiškai mes jau būsim tam pasiruošę. Kai kurių privalumų neliks, bet atsiras kiti kaip kad mažiau taršos ir triukšmo miesto gatvėse.

                              Tokios istorijos kur "išsinuomavau elektromobilį kad pirmą kart išbandyt ir neturėdamas supratimo apie range, krovimosi stoteles, galią ir pan. išvažiavau prie jūros ir turėjau po to daug nepatogumų" yra įprastas reiškinys, bet aš nepulčiau daryti išvadų jeigu nemokėdamas skraidyti išsinuomočiau lėktuvą ir nukrisčiau vos atsiplėšęs nuo pakilimo tako

                              o jeigu tikitės seamless patirties tai jos negausite net ir tarp įprastinių automobilių, pavyzdys kai žmonės atostogaudami ir norėdami sutaupyti išsinuomoja auto su rankine pavarų dėže, nors visą gyvenimą po teisių gavimo vairavo automatus ir po to negali net pajudėt iš vietos nes tiesiog nebepamena kaip
                              Paskutinis taisė themanual; 2021.02.01, 00:40.

                              Comment


                                Parašė themanual Rodyti pranešimą
                                Elektromobilis yra pirmiausia patogumas, nes nereikia gaišti laiko pilant kurą, keisti tepalų, stabdžiai atvažinėjus virš pusantrų metų vis dar kaip nauji, nė vieno gedimo, važiuoji A juostom kaip ponas, nemokamas leidimas parkavimui, kai kur atvažiavęs apsipirkt dar gauni ir privilegiją nemokamai pasikraut (kuro nemokamai negirdėjau kad kas duotų užsipilt ) .
                                Problema dabar tik įperkamumas, kompromisų likę minimaliai, priešingu atveju norvegai taip masiškai neatsisakinėtų automobilių su VDV.

                                Dėl to patogumo, kad nereikia pilti kuro, tai bent Lietuvoje dar tikrai taip nėra. Paskaitykite lietuviškas FB grupes elektromobilių, tai chebra pastoviai keikiasi, kad tarkim važiuojant iki Klaipėdos viena įkrovimo stotelė neveikia, prie kitos nėra laisvų vietų, o iki trečios jau nebeužtenka elektros, apie keliavimą ne tokiais populiariais maršrutais apskritai net neina kalba. Taip pat stotelėse dažnai krovimas būna ne tokios galios, kaip nurodyta oficialiai, kas gaišina laiką įkraunant. Taip pat viešose įkrovimo stotelėse kaip Ignitis elektros kaina kaip atitinkamai važiuojant ekonomišku benzu. Žodžiu su elektromobilių infrastruktūra Lietuvoje dar liūdnoka situacija. Aišku, tai laikina, bet kas perka elektromobilį šiandien turi daug nepatogumų.
                                Norvegai atsisako VDV dėl didžiulių mokesčių jiems, pas juos naujas Golfas įvertinus mokesčius kainuoja net brangiau nei ID3, kai Lietuvoje net įvertinus 4K Eur subsidiją kainų skirtumas vis dar kosminis, todėl ir elektromobilių dalis tarp naujų automobilių tik vos 1%, tarp senų parduodamų turbūt tas procentas dar mažesnis.
                                Paskutinis taisė Lettered; 2021.02.01, 01:09.
                                Flickr

                                Comment


                                  Parašė Andriejus_P Rodyti pranešimą

                                  Nemanau, kad forume šia tema yra specialistų, bet mano deletanto žiniomis atominių elektrinių reaktoriuose naudojamas sodrintas uranas u235, kurio atsargų yra nuo 40 iki 70 metų, kas yra niekingai mažas laiko tarpas. Ir jo nepakeisi rapsais ar Hesburegio panaudotu aliejumi, taip pat saugoti atliekas tūkstančiais metų ir plėtoti šios infrstruktūros nėra tikslo. O priklausomam nuo Urano tiekimo, čia daug didesnė energetinė priklausomybė nei nuo dujų ar naftos.
                                  Reikia turėti omenyje, kad beveik visi dabartiniai reaktoriai yra baisiai "neekonomiški". Beveik 90% U235 ir susidarančio PU izotopų yra nepanaudojama ir neišskiriama iš branduolinių atliekų. Branduolinė energetika yra stagnacijoje, tai yra bėda ir akligatvis. Nes be branduolinės sintezės įvaldymo žmonija neturi galimybių gauti laisvos energijos.

                                  As of 2017, identified uranium reserves recoverable at US$130/kg were 6.14 million tons (compared to 5.72 million tons in 2015). At the rate of consumption in 2017, these reserves are sufficient for slightly over 130 years of supply. The identified reserves as of 2017 recoverable at US$260/kg are 7.99 million tons (compared to 7.64 million tons in 2015).

                                  https://en.wikipedia.org/wiki/Peak_uranium

                                  P.S. aišku tai yra off-topas.

                                  Comment


                                    Parašė Andriejus_P Rodyti pranešimą

                                    Elektrą gaminančių elektrinių (iš iškasenų) naudingumo koeficientas dažniausiai neviršija 50 proc.

                                    Elektromobilio variklio efektyvumas tiesa yra labai efektyvus ir siekią ~90 proc. (VDV kelis kart mažesnis).

                                    Kas visur pamirštama, kad baterijos irgi turi naudingumo koeficientą, kuris dažiausiai neviršija 90 proc. įdealiomis sąlygomis. T.y. jei turi 100KWh bateriją, tai pagal skaitliuką "įpilsi" 110 KWh, 10 KWh kažkur krovimo eigoje pasimes.

                                    Viską reiktų vieną iš kito padauginti ir bus naudingumas realus.
                                    Gali susirasti tą puslapį kur siunčiau ar daugybę kitų ir juose ir yra realusis naudingumas, tik gal skaičiuojamas šiek tiek kitokiais metodais. Vistiek gaunasi kad elktromobiliai efektyvesni.

                                    Parašė Andriejus_P Rodyti pranešimą
                                    Kitas dalykas, mano supratimu elektromobilis yra pasiteisinantis dalykas taxi arba car sharingo strityje (labai palaikau Spark iniciatyvą), kur jis pastoviai naudojamas. Nes baterijos sensta, naudoji tu jų ar nenaudoji. Taip pat stovėdamas ne labaratorijoje, o lauke automobilis, pakankamai daug praranda įkrovos, pvz. tokiu kaip dabar metu Tesla prarastų įkrovos dydžio ekvivalentu apie 30-50km per parą. Aš pvz. šį savaitgalį niekur nebuvau išvažiavęs, tai ~20 kWh jau butų paleisti "vėjais". Todėl mažuose miesteliuose gyvenantiems žmonėms, kuriu metinės ridos ~10k km, jokios ekologijos nėra.
                                    Taip sutinku. Tokiu atvėju tiesiog nėra logiška. Geriau tiesiog lankstus VDV (vidaus degimo variklis). Bet manau, kad tinka ir daugiau nei vidutiniškai nuvažiuojamčiams miestiečiams.
                                    Parašė Andriejus_P Rodyti pranešimą
                                    Troleibusas yra teigiamas dalykas, nes kaip minėjau yra pastoviai eksplotuojamas, taip pat neturi baterijos ir šioje vietoje sutaupo daug naudingumo. Čia pastebėčiau tai, kad benzinas ir dyzelis stipriai apkrauti akcizu, todėl šis kuras palyginus su elektra tampa sąlyginai brangiu. Norėčiau pažiūrėti kaip apsieitume be astravo elektros, jei bent puse autoparko pakeistume EV.
                                    Visu pirma niekas, kaip jau kažkas minėjo, nekeis autoparko iškart. Bet kokiu atvėju energiją reikia kažkaip generuot. Geriau viena didelė efektyvi elektrinė negu tūkstančiai mažų benzininių ar dyzelinių. Čia tas pats kaip statyti didelę, bet labai neefektyvią VDV. Tai tiesiog nelogiška. Gal ne taip pigu kaip Norvegijoje, bet apsimoka. Lietuvos energetinė nepriklausomybė jau yra kitas klausimas, bet į ją atsakymas tikrai nėra boikotas centralizuotai energijai.

                                    Comment


                                      Parašė Lettered Rodyti pranešimą


                                      Dėl to patogumo, kad nereikia pilti kuro, tai bent Lietuvoje dar tikrai taip nėra. Paskaitykite lietuviškas FB grupes elektromobilių, tai chebra pastoviai keikiasi, kad tarkim važiuojant iki Klaipėdos viena įkrovimo stotelė neveikia, prie kitos nėra laisvų vietų, o iki trečios jau nebeužtenka elektros, apie keliavimą ne tokiais populiariais maršrutais apskritai net neina kalba. Taip pat stotelėse dažnai krovimas būna ne tokios galios, kaip nurodyta oficialiai, kas gaišina laiką įkraunant. Taip pat viešose įkrovimo stotelėse kaip Ignitis elektros kaina kaip atitinkamai važiuojant ekonomišku benzu. Žodžiu su elektromobilių infrastruktūra Lietuvoje dar liūdnoka situacija. Aišku, tai laikina, bet kas perka elektromobilį šiandien turi daug nepatogumų.
                                      Norvegai atsisako VDV dėl didžiulių mokesčių jiems, pas juos naujas Golfas įvertinus mokesčius kainuoja net brangiau nei ID3, kai Lietuvoje net įvertinus 4K Eur subsidiją kainų skirtumas vis dar kosminis, todėl ir elektromobilių dalis tarp naujų automobilių tik vos 1%, tarp senų parduodamų turbūt tas procentas dar mažesnis.
                                      Nepatogumų turi tie kurie perka ir nežino ką perka arba tikisi jog viskas bus taip pat kaip automobilyje su VDV ne, nebus, bet jei apgalvosi krovimąsi tuomet elektromobilis bus daug patogesnė ir mažiau priežiūros reikalaujanti transporto priemonė net ir Lietuvoje. Su normaliu elektromobiliu galima iki pat Palangos nuvažiuoti nesustojus

                                      Dėl Norvegijos tai mokesčiai dideli bet ne kosminiai pagal jų atlyginimus, kam reikia ir toliau perka automobilį su VDV, populiarūs ir plugin hibridai. Tiesiog elektromobiliai jau yra ant tiek geri jog labai reikia paieškoti argumentų, kodėl būtina vairuoti fosiliją.

                                      Comment


                                        Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                        Iš kur tokia informacija, jei oficialiai skelbiama, kad užtektų 80 metų esamiems galingumams su rentabiliais ištekliais? Naftos resursai dar mažesni...
                                        Tai čia tik iš eksplotuojamų kasyklų. Jeigu Uranas bus išgaunamas visasi būdais tai ir su padidintais galingumais užtektų keliems šimtmečiams. Jei statysime molten salt reaktorius kuriuse galima bus naudoti dabar taip vadinamas atliekas (iš kurių apie 90%+ masės galima panaudoti kaip kurą) tai tada dar pridėk šimtmetį.


                                        Parašė themanual Rodyti pranešimą
                                        Elektromobilis yra pirmiausia patogumas, nes nereikia gaišti laiko pilant kurą, keisti tepalų, stabdžiai atvažinėjus virš pusantrų metų vis dar kaip nauji, nė vieno gedimo, važiuoji A juostom kaip ponas, nemokamas leidimas parkavimui, kai kur atvažiavęs apsipirkt dar gauni ir privilegiją nemokamai pasikraut (kuro nemokamai negirdėjau kad kas duotų užsipilt ) .

                                        Problema dabar tik įperkamumas, kompromisų likę minimaliai, priešingu atveju norvegai taip masiškai neatsisakinėtų automobilių su VDV.
                                        Kuras isipila greičiau nei pasikrauna elektormobilis. A juostos tai čia tik vilniaus priedas kuris pradings padaugėjus elektromobilių nes užkiš A juostas.

                                        Kai lietuvoje dauguma dar stato automobilius purvyne, o ne sostinės miestuose gali rasti 4 pakrovimo stoteles iš kurių pusė neveikia tai pakrovimo problema liks labai opi ilgą laiką.

                                        Parašė Andriejus_P Rodyti pranešimą


                                        Aš šiaip esu už elektromobilius ir optimistiškai žiūriu į jų ateitį, tačiau dėl naudingumo paprieštarausiu:

                                        Elektrą gaminančių elektrinių (iš iškasenų) naudingumo koeficientas dažniausiai neviršija 50 proc.

                                        Elektromobilio variklio efektyvumas tiesa yra labai efektyvus ir siekią ~90 proc. (VDV kelis kart mažesnis).
                                        Didelės anglies elektrinės efektyvunas apie 60%. Modernaus vidaus degimo variklio automobilije - apie 15-20%. Net įvertinus tą 10% praradimą dėl elektrinio variklio, vistiek pasikrauti bus efektyviau. Beto reikia neužmiršti kad elektrinėse ant išmetimo kaminų yra sudėti filtrai sugaudantys blogiausią taršą, tuo tarpu automobiliuose jų nėra nies jie tiesiog persunkūs būti mobiliais.

                                        Net važiuojant taršiausiu kuru - anglies gaminama elektra tu terši mažiau nei nauju benzininiu varikliu.

                                        Teoriškai galima perdirbti 98% ličio pagrindu esančių akumuliatorių. Praktiškai yra perdirbama daug mažiau.

                                        Comment


                                          Parašė themanual Rodyti pranešimą

                                          Nepatogumų turi tie kurie perka ir nežino ką perka arba tikisi jog viskas bus taip pat kaip automobilyje su VDV ne, nebus, bet jei apgalvosi krovimąsi tuomet elektromobilis bus daug patogesnė ir mažiau priežiūros reikalaujanti transporto priemonė net ir Lietuvoje. Su normaliu elektromobiliu galima iki pat Palangos nuvažiuoti nesustojus

                                          Dėl Norvegijos tai mokesčiai dideli bet ne kosminiai pagal jų atlyginimus, kam reikia ir toliau perka automobilį su VDV, populiarūs ir plugin hibridai. Tiesiog elektromobiliai jau yra ant tiek geri jog labai reikia paieškoti argumentų, kodėl būtina vairuoti fosiliją.

                                          Iki Palangos (realiai ne popieriuje) net etronas nenuvažiuoja, tik Teslos arba to pačio ID3 versija, kuri kainuoja 45k eur.
                                          Norvegai elektromobilius perka ne šiaip dėl to, kad pinigų nežino, kur dėti, o dėl to, kad jie pas juos yra pigesni nei VDV automobiliai, kai Lietuvoje atvirkščiai, tas egolfas kainuoja vos ne dvigubai, todėl nelabai kas ir perka/pirko.
                                          ​​​​​​​ Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210201_125712.jpg
Views:	240
Size:	186,4 kB
ID:	1859199
                                          Flickr

                                          Comment

                                          Working...
                                          X