Švedija yra viena didžiausių muzikos rinkų/industrijų, kuri, toli gražu, neapsiriboja Avicii, Robyn, 'ABBA', 'Roxette', 'Ace of Base', 'Europe' ar 'Pain of salvation'. Šiomis dienomis švedų prodiuseriai ir muzikos kūrėjai sėkmingai įsitvirtino didžiausioje rinkoje - JAV, todėl jų kuriama šiuolaikinė muzika tapo dar paklausesnė. Švedai dirba ne tik su visiems žinomais atlikėjais kaip Madonna, Kylie Minogue, Celine Dion ar kt., bet ir rimtesnę muziką kuriančiais muzikantais.
Įsitvirtino JAV... Hm, čia faktas kaip kotletas? Tai aš galiu irgi pasakyti, jog ten įsitvirtinę ir puerto, Karibų salos ar britai ir pririnkti gausų sąrašą tokių prodiuserių ten dirbančių. Tai čia irgi faktas kaip kotletas?
Švedijos nacionalinis konkursas 'Melodifestivalen' yra sena tradicija ir būtent ten konvejeriu sukasi pop šlagriai. Tiesa, konkursas tapo toks populiarus, jog jame muzikos įvairovės vis daugiau, o pastaraisiais metais dalį balsų patikėjus tarptautinei žiuri, lieka vis mažiau skirtumo tarp šio konkurso ir Eurovizijos. Tai tas konkursas, kuriame gali pasiereikšti ir visame pasaulyje žymūs prodiuseriai, kurių paslaugomis domisi ir kitų šalių atstovai.
Na gerai. Sutinku, kad parako turi švedai, bet galutiniam rezultate pasiūlo vistiek savo ABBA'os ar neiABBA'os konvejerį. Tai kaip čia yra?
Eurovizija yra pop konkursas, todėl ten labai tinka trendy kūriniai ir pasirodymai, kuo ir nori išsiskirti konkurso dalyviai. Jau keli metai iš eilės favoritų tarpe yra švedų prodiusuoti kūriniai, nors juos atliko kad ir britų ar vokiečių atstovai.
Tai ir nesakau, jog ne pop konkursas. Bet švedų pop invazija štampuoja ir vienodina standartą per Europą. Prie to ne tik švedai prisideda, bet ir serbai - prodiusuojantys praktiškai visas Balkanų šalis+Bulgariją. O ar tai trendy, gali būti. bet kalbu bent kažkokią įvairovę laiko bent tarpe. Užtenka pasiklausyti paskutinių 4-5 metų pasirodymus skandinavų, ex-jugų, rumunų - tai vienodas formatas pasiūlomas. Jokios įvairovės, su minimaliom modifikacijom, kas tuo metu 'ant bangos' pakeistus aranžuotę. Ir palyginimui užtenka pasiklausyti prancūzų, britų ar vokiečių 4-5 metų, tai ir pamatai įvairovę
Švedų prodiuseriai šiemet dirbo su šiomis dainomis:
Azerbaijan: Sabina Babayeva – When the music dies (Anders Bagge, Sandra Bjurman, Stefan Örn, Johan Kronlund) Cyprus: Ivi Adamou – La la love (Alex Papaconstantinou, Björn Djupström, Alexandra Zakka, Viktor Svensson) Greece: Eleftheria Eleftheriou – Aphrodisiac (Dimitri Stassos, Mikaela Stenström and Dajana Lööf) Ireland: Jedward – Waterline (Nick Jarl, Sharon Vaughn) Italy: Nina Zilli – L’amore è femmina (Nina Zilli, Christian Rabb, Kristoffer Sjökvist, Frida Molander , Charlie Mason) Malta: Kurt Calleja – This is the night (Kurt Calleja, Johan Jämtberg, Michael Gunnerås) Norway: Tooji – Stay (Tooji, Peter Boström, Figge Boström) Spain: Pastora Soler – Quédate conmigo (Thomas G:son, Tony Sanchez-Ohlsson, Erik Bernholm) Sweden: Loreen – Euphoria (Thomas G:son and Peter Boström) United Kingdom: Engelbert Humperdinck – Love will set your free (Martin Terefe, Sacha Skarbek)
Ops, net italės daina. Beveik visos favoritės.
O tai dabar laimėjusi viena iš šių šalių turėtų viešai pripažinti Švedijos monopoliją, ar atiduoti pusę statulės, ar perkelti finalą į Stokholmą?
Beje, iš visų išvardintų neįsipaišo į tipinį švedų formatą tik IT, UK ir SP. Visos kitos štampofkės; o tikrų tikriausio neoABBA atitikmuo yra Kipro ir Graikijos daina, ko daugiau reikia - ilgų kojų, bum bum, dainos apie Sex+Love. Tokių dainų pilna n+1. Bet čia gal dėl to, kiek sugebi $$$ išleisti, tiek ir gauni, o kai graikams ne pyragai su pinigais...
O man iš visų dainų pirmo bei antro pusfinalio labiausiai patiko Albanija, Bulgarija na ir Švedija. Albanijos daina labai gerai ir jausmingai atlikta. Apšvietimas ir dūmai, mano manymu, buvo labai į temą. Tikrai išsiskiriantis ir įsimintinas pasirodymas. Bulgarijos daina labai jau priminė Inna, bet tai nebuvo nevykusi kopija, skambėjo neblogai. Bent jau man ši daina labiausiai įsiminė iš antro pusfinalio. Ir nebuvo nei jokių striptizų, nei kitokių nereikalingų dalykų, kurių paprastai būna tokio klubinio stiliaus dainose. Labai netikėta buvo, kad nepateko į finalą. Na, o Švedijos daina irgi labai nebloga, ne eurovizinio formato, o trance stiliaus net galima sakyt. Šokis ir efektai scenoje patiko, bet ma pasirodė įdomu, ar organizatoriai, ar šalių atstovai pasirenka kaip nufilmuot pasirodymą. Nes labai jau iššiskyrė Švedijos pasirodymas savo nufilmavimu. Šitos trys dainos mano favoritai, nors jau dabar aišku, kad laimės Švedija
Su pergale, Švedija! O ir Donatas užėmė padorią vietą. Ačiū gruzinams ir emigrantams, bei dar keliems prijaučiantiems. Estas man netikėtai aukštą vietą užėmė Gaila tik kad E. Humperdinck'as liko gale...
Šįkart nebuvo sensacijų- laimėjo dainininkė, kurią daugelis ir laikė favoritu. Beje, ar 372 taškai nėra absoliutus visų laikų Eurovizijos rekordas?
Hmm.. galbūt ir rekordas. Tačiau rekordas buvo pasiektas po antrojo pusfinalio, kai daugelyje šalių lažybų kontorose buvo negalima lažintis dėl Loreen pergalės - koeficientas buvo rekordiškai mažas.
Beje, labai gražiai atrodo Baltijos ir Skandinavijos balsai, skirti Švedijos atstovei:
Sweden (final):
12 pts from Finland
12 pts from Norway
12 pts from Denmark
12 pts from Iceland
12 pts from Estonia
12 pts from Latvia 10 pts from Lithuania
Loreen įdomi daininkė ir asmenybė. Kiek keista, o savo autoritetu laiko islandę Björk. Štai daugiau jos dainų
My heart is refusing me (grįžimas į sceną po pertraukos, su šia dainadalyvavo Švedijos atrankoje Melodifestivalen 2011 m.)
Sober
Euphoria (ilgesnė versija)
Joga (Björk dainos koveris)
Neužilgo bus išleistas jos pirmasis albumas.
O Donatas 2 pusfinalyje buvo 3 vietoje, po švedės ir serbo.
Donatas užėmė netgi labai labai padorią vietą ir užčiaupė visus "analitikus", kurie jam žadėjo neaukščiau 26-os vietos. Aplenkėme tikrai nemažai stirpių varžovų: britų legendą, bemaž favoritais laikytus islandus, norvegus, danus, kasmet aukštas pozicijas užimančius ukrainiečius, bosnius, graikus, ne vieną milijoną sukišiusius savo dainos reklamai ir pasirodymams airius ir prancuzus. O kas būtų buvę, jei būtume dainavę ne ketvirti, o prie galo?
Su puikiu pasirodymu nuoširdžiai pasveikinti nedažnai sužibančius estus, albanus, taip pat makedonus, kurie vis dėlto privertė mane pakeisti savo nuomonę apie juos. Jiems tai vienas iš aukščiausių pasiekimų Eurovizijoje.
Netrūko ir sensacijų: Donatas pusfinalyje buvo trečias!
Bemaž favoritais laikyti danai ir norvegai - rekordiškai žemos vietos.
Su balsavimu gal ir ne kažin kokios sensacijos - nebent tai, kad latviai davė rekordiškai mažai. Daugiausia balsavo arba kaimynai, arba emigrantais nusėti kraštai, plius nepaaiškinamas jokia kaiminyste Gruzijos įvertinimas () Malonu ir kaimyniška iš baltarusijos pusės - aštuoni. Sensacingiausi 5 taškai nuo Bulgarijos bei 4 nuo Maltos - ką mes ten pamiršom? Bulgarai davė daugiau negu latviai. Būtų gražu iš mūsų pusės kitąmet bulgarams bent kelis taškelius atseikėti.
Comment