Svarbu, kad Donskis yra profesorius ir kalba be pykčio Na nesistebiu Donskiu - jis tiesiog negali pakelti stipresnio už save žmogaus, pvz. taip ir neišdrįso niekada į laidą pasikviesti V. Radžvilo. Matyt, kad Donskis būtų neišlaikęs savo "be pykčio" testo, kaip kad John atveju
Cha, John gavo per ausi advokataudamas Kinijos propagandos masinai, ko ne "siaip linksma"?
Ten, kur apie baninimą, tai buvo skirta ne man, o kitam pašnekovui. Tą karta jis išbanino kelis jam oponuojančius pašnekovus, kurie neatitiko jo tolerancijos ir laisvės kriterijų su savo nuomonių įvairove.
Donskis mane nuvylė diskusijose irgi (esu su juo diskutavęs keliose temose). Labai jau silpnai jis pasirodė... Susidarė toks įspūdis, kad js rašo tekstus su tikslu gauti įvertinimą iš kokių nors atgyvenusių institucijų, o ne dėl to, kad jis turi kažką pasakyti. Nesakau, kad jis yra kvailys, bet jo argumentai yra skystoki, o internetuose (įskaitant šį forumą) tikrai yra rimtesnių žmonių nei jis.
You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
Bet pas Donskį argumentai irgi silpnoki, aišku, labai lengva filosofuoti ir labai sunku objektyviai vertinti Kiniją, kai tarpsti tame EP
Šiuo konkrečiu atveju Donskio argumentai paremti senomis ir nuvalkiotomis BBC stiliaus klišėmis ir visokiais pusiau mėgėjiškais "nepriklausomų NGO" Youtube filmukais apie organų prekybą ir "žmogaus teisių pažeidimus". Tai tokia tema, kurioje gali tarpti visiškai nieko nežinodamas ir varyti į vienus vartus cituodamas vien tokius šaltinius ir "studijas". Su tokia retorika tai yra kažkas, ką prie alaus gali diskutuoti kokia nors hipių kompanija, bet ne gerbiamas profesorius, kuriam empirinė medžiaga ir jos tikslumas turėtų būti prioritetai, nepriklausomai nuo asmeninių įsitikinimų.
Donskis tikriausiai turi stiprias teorines ir filosofines pozicijas humanitarinių mokslų (visų pirma, žmogaus teisių) srityje ir gali tokiomis temomis bendrai pafilosofuoti, nepalikdamas daug šansų pašnekovams. Bet su tuo straipsneliu jis įlindo šiek tiek ne į savo sritį, kur vadovaudamasis savo gana siaura sritimi, pabandė daryti apibendrinimus apie Kinijos valdžią apskritai. Tai tiesiog kur kas platesnė sritis, kurioje jis neturi nei žinių, nei profesinės ar akademinės patirties, dėl ko jo kompetencija vertinti tokius dalykus yra labai abejotina. Tai labai gerai matosi iš jo argumentacijos ir rašymo, nes akivaizdu, kad jis neturi žalio supratimo apie Kiniją ir joje vykusius bei vykstančius politinius ir socialinius procesus ar valdžios sistemą apskritai, kaip tikriausiai neturi supratimo ir apie kokius nors Dyzelinių variklių tepalo filtrus ar borto kompiuterius. Jo akademinis statusas paprasčiausiai tokių žinių neužtikrina, nors jis nenori to pripažinti
Padarius apie tai porą pastebėjimų (be abejo, labai mandagiu tonu ir su pakankamai respektabiliais akademinis šaltiniais, įskaitant taip pat labai gerbtinas Harvardo profesorių studijas), jis elementariai supyko ir pradėjo mėtytis primityviais ir ad hominem argumentais, bandydamas parodyti, kad jo akademinė patirtis savaime turėtų užtikrinti jo išskirtines žinias ir kad čia visokie John'ai jam neprilygsta, nes jie nėra super-duper profesoriai ir EP nariai.
Kas svarbaiusia, vos prieš porą savaičių buvau skaitęs to paties trolio Užkalnio "užvažiavimą" ant Donskio. Tada dar pagalvojau, kad gal ne Užkalniui prie jo kabinėtis, bet netrukus supratau, kad Užkalnis turėjo labai stiprų pointą . Donskis elmentariai netoleruoja kitokio požiūrio, net jei kokioje nors konkrečioje srityje jo paties kompetencija yra menkesnė, ko jis taip pat nesugeba pripažinti. Donskis mėgsta ir gali rašyti ilgus straipsnius su pakankamai giliomis filosofinėmis mintimis, bet nemėgsta ir nervinasi, kai jam būna paprieštarauta stipriais argumentais.
Šiuo konkrečiu atveju Donskio argumentai paremti senomis ir nuvalkiotomis BBC stiliaus klišėmis ir visokiais pusiau mėgėjiškais "nepriklausomų NGO" Youtube filmukais apie organų prekybą ir "žmogaus teisių pažeidimus". Tai tokia tema, kurioje gali tarpti visiškai nieko nežinodamas ir varyti į vienus vartus cituodamas vien tokius šaltinius ir "studijas". Su tokia retorika tai yra kažkas, ką prie alaus gali diskutuoti kokia nors hipių kompanija, bet ne gerbiamas profesorius, kuriam empirinė medžiaga ir jos tikslumas turėtų būti prioritetai, nepriklausomai nuo asmeninių įsitikinimų.
Tiesiog tokia pasaulėžiūra žmonių, kaip ir kokio musulmono neperkalbėsi, taip ir Donskio. Tokie žmonės skirto šalis į dvi kategerijas, demokratiškas ir nedemokratiškas. Pas nedemokratiškas nėra laisvės, visi skursta, yra užguiti, žodžiu viskas yra labai labai blogai (čia taip, beje, mano net ir Kinijoje gyvenę pažįstami), išskyrus kokį nors Tibetą, nes ten nors ir nėra stiprios ekonomikos, bet bent jau visi labai dvasiškai turtingi ir laimingi, tik Kinija nori jį užgrobti. Tokiems kokia Indija labai kieta kylanti šalis. Todėl net nebebandau apie tai diskutuoti, nes beviltiška ir žmogaus nuomonės vis tiek nepakeisi, geriau net negadinti nervų Kad ir apie tuos pačius greituosius traukinius ar oro uostus pradėjus kalbėti, pasipila visokios baisios istorijos kaip tie traukiniai ir lėktuvai krenta, ir jei juose nėra užsieniečių, visi lavonai paslėpiami, kad niekas apie nelaimę net nesužinotų, jei apie kokią pramonę - tai visi gyvena nuoduose ir miršta nuo vėžio, jei apie dangoraižius - visi gyvena sukišti kelių kvadratų barakuose, jei apie greitkelius - tai maždaug kažkur yra vienas nutiestas, o šiaip keliai blogiausiai pasaulyje, nes pažįstami kažkur į miškus važiuodami užklimpo, na žodžiu...
Tiesiog tokia pasaulėžiūra žmonių ir nieko nepakeisi, tokie kaip Donskis skirto šalis į dvi kategerijas, demokratiškas ir nedemokratiškas. Pas nedemokratiškas nėra laisvės, visi skursta, yra užguiti, žodžiu viskas yra labai labai blogai (čia taip, beje, mano net ir ten gyvenę pažįstami)
Būtent. Aš tai supratau. Visgi labai keista, nes mokslinis metodas (o Donskis yra mokslininkas), su kuriuo profesorius turėjo susidurti per visą savo karjerą, iš esmės ignoruoja neapibrėžtas vertybines pozicijas ir vadovaujasi faktais ir empirika. Jo atveju gi viskas susiveda į labai jau neapibrėžiamą ir filosofinį-vertybinį lygmenį, prieš kurį visa kita (tiek objektyviai pagrindžiami faktai, tiek alternatyvios vertybių sistemos) neturi jokios vertės. Iš esmės panašiai kaip su tikėjimu vardan tikėjimo monoteistinėse Abrahamiškose religijose, kur viskas užsibaigia "tiesiog taip turi būti ir viskas" argumentavimu.
Hmm, kaip įdomu - per paskutinį mėnesį tu dar tokias diskusijas turėjai ir su Bačiuliu bei Rokiškiu (anas berods net išbanino tave savo bloge).
Su Rokiškiu buvo labiau ne diskusija, o šiaip š malimas. Visgi su Bačiuliu teko gana įdomiai padiskutuoti. Jo minčių dėstymas ir retorika kartais gali net smarkiai prajuokinti. Visgi jam nereiktų taikyti tokių pačių kriterijų, kaip Donskiui, nes jis ir nesideda visažiniu profesoriumi ar EP nariu.
Comment