Oi netiesa. Gal ir atsirado dar daugiau šlamšto, bet atsirado ir daugiau kokybiškos muzikos. Ypač prašviesėjo elektroninės-klubinės muzikos scena. Taip kad sakyčiau atvirkščiai, jei tiesiog ignoruosi visą šlamštą (nematau priežasių, kodėl to negalima daryti), pamatysi, kad geros muzikos Lietuvoje šiandien yra daug, kaip niekad anksčiau.
Na, kas dėl klubinės muzikos, tai faktas. Tokie kaip Basanov ir Vidis, Metal On Metal, Happyendless, Zhemaitis, Moodbase ir kiti panašūs, tikrai džiugina savo kūryba. Bet kalbant apie popsą, jo kokybė smuko, ir labai žemai. Na, užtenka palyginti dainų tekstus - tarkim Rondo su Yva. Skirtumas milžiniškas.
Nežinau ar šitas buvo įdėtas - praėjusią vasarą buvo mano vienas mėgstamiausių.
Čia būtų kokybiško popso pavyzdys (apskritai, mano kuklia nuomone, tai geriausia kada nors lietuvių sukurta popsinė daina, aišku su techno prieskoniu, bet vistiek labiau link popso).
Oi netiesa. Gal ir atsirado dar daugiau šlamšto, bet atsirado ir daugiau kokybiškos muzikos. Ypač prašviesėjo elektroninės-klubinės muzikos scena. Taip kad sakyčiau atvirkščiai, jei tiesiog ignoruosi visą šlamštą (nematau priežasių, kodėl to negalima daryti), pamatysi, kad geros muzikos Lietuvoje šiandien yra daug, kaip niekad anksčiau.
O jei nesi elektronines muzikos megejas? Sutinku, kad siame stiliuje LT labai stipriai stovi. Taciau, kaip rasiau savo poste ir kaip rase cia keli kolegos, jei nesi elektronines, alternatyvios ar pan. muzikos megejas ir nesi linkes listi i rusius, kazko gero, placiajai visuomenes daliai skirto, nerasi. Isimtys butu gal Mamontovas, Marijonas, Sindikatas, SKAMP, keli tu paciu elektronines muzikos kureju kaip Happyendless ar pan. vadinkim popsovesni kuriniai (pvz Power Forever) ir viskas. Ir tie patys yra uzgoziami projekteliu, prodiuseriu ir pan.
O..............islisdavo vienetiniai projektai kaip Turboreanimacija ir pan, veliau izenge SKAMP, Mamontovas (solo), Marijonas (solo), ZAS, G&G Sindikatas ir pan. Sie atlikejai ir labiausiai trauke mano ausi. Vadinkim tai yra atlikejai, kurie galbut pagal standartus groja popsova muzika, bet juos laikau kurejais, kurie kuria muzika del muzikos ir nera kazkokie pinigu ar prodiuseriu projektai.
.....................
šiuos teiginius jau būtų galima dėti į šiaip linksma:
1 Turboreanimacija - vienkartinis projektas
2. Turboreanimacija - "pagal standartus groja popsova muzika"
Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai
šiuos teiginius jau būtų galima dėti į šiaip linksma:
1 Turboreanimacija - vienkartinis projektas
2. Turboreanimacija - "pagal standartus groja popsova muzika"
Atsiprasau jei netaip issireiskiau. Cia turejau omeny kiek jie laikesi radijo stotyse, tuo metu buvo minimi muzikos zurnale Ausis ir siaip buvo girdimi placiosiose masese. No del vienakartinumo, tai jie populiarojoje terpeje reiskesi gan trumpai, tai yra kai isleido albuma berods, Daugiau skerdienos (jei gerai pamenu pavadinima). Ju vienas gabalas "As nekenciu radijo stociu" kazkiek grojo radijo stotyse ir po to jie vel nugrimzdo i rusi. Aj dar bandymas buvo su "Vel geguzio ziedai" punk rock koveriu. Pasitaisau, tai ne vienkartinis popsovas projektas, o tik kaip pavyzdys grupiu, kurios buvo padorios, bet i muzikos didziaja scena buvo iskilusios gan trumpai, po to vel grizdavo atgal i siauras auditorijas ar rusius.
Dar apsibrezkim ka vadinam pop muzika... as tai labiau traktuoju kaip muzika kuria klausosi didzioji dauguma zmoniu, kuris groja bendro formato radijo stotyse, klipai sukasi muzikos kanaluose ir pan. Nes tokio stiliaus muzikos kaip POP nemanau kad yra. Vienas pop gabalas buna labiau rokavas, kitas labiau elektroninis, treciam dar kokio stiliaus uzuomazgu galime atrasti. Aisku cia galima iskelti ir priestaravimu, kazkada visi klausesi Metalikos, Guns'n'Roses, Def Leppard ar Rollin Stones. Tad manau tiem laikam galima buvo sakyti kad gitarine, roko muzika buvo pop t.y. populiarusis formatas.
O jei nesi elektronines muzikos megejas? Sutinku, kad siame stiliuje LT labai stipriai stovi. Taciau, kaip rasiau savo poste ir kaip rase cia keli kolegos, jei nesi elektronines, alternatyvios ar pan. muzikos megejas ir nesi linkes listi i rusius, kazko gero, placiajai visuomenes daliai skirto, nerasi. Isimtys butu gal Mamontovas, Marijonas, Sindikatas, SKAMP, keli tu paciu elektronines muzikos kureju kaip Happyendless ar pan. vadinkim popsovesni kuriniai (pvz Power Forever) ir viskas. Ir tie patys yra uzgoziami projekteliu, prodiuseriu ir pan.
Niekas ir nesako, kad Lietuva tapo visų rūšių muzikos Meka. Tiesiog bandau paneigti neteisingą požiūrį, kad Lietuviška muzika "smuko žemyn". To nebuvo. O ir smukti nelabai buvo kur.
Tiesiog prie viso to šlamšto ir, geriausiu atveju, vidutinybių (kaip kai kurių garbinamas Mamontovas ir į jį panašūs), atsirado ir vienas kitas visai perspektyvus ir progresyvus ansamblis ar individualūs atlikėjai, net jei dauguma jų apsiriboja vienu muzikos stiliumi, kuris įdomus nevisiems. Kaip bebūtų, faktas yra tas, kad geros ir kokybiškos muzikos, net jei ji apsiriboja elektroniniais stiliais, Lietuvoje šiuo metu yra daugiau, nei bet kada anksčiau šios šalies istorijoje, dėl ko reiktų bent šiek tiek pasidžiaugti. Ar tos muzikos yra tiek, kiek mums norėtųsi ir ar tiek, kiek galėtų potencialiai būti, neaišku (tikriausiai ne), bet tai nekeičia paties mano paminėto fakto.
Atsiprasau jei netaip issireiskiau. Cia turejau omeny kiek jie laikesi radijo stotyse, tuo metu buvo minimi muzikos zurnale Ausis ir siaip buvo girdimi placiosiose masese. No del vienakartinumo, tai jie populiarojoje terpeje reiskesi gan trumpai, tai yra kai isleido albuma berods, Daugiau skerdienos (jei gerai pamenu pavadinima). Ju vienas gabalas "As nekenciu radijo stociu" kazkiek grojo radijo stotyse ir po to jie vel nugrimzdo i rusi. Aj dar bandymas buvo su "Vel geguzio ziedai" punk rock koveriu. Pasitaisau, tai ne vienkartinis popsovas projektas, o tik kaip pavyzdys grupiu, kurios buvo padorios, bet i muzikos didziaja scena buvo iskilusios gan trumpai, po to vel grizdavo atgal i siauras auditorijas ar rusius.
dar anksčiau buvo "disko šokis" (ar žokėjas ar dar kažkaip nepamenu), bet dabar jo neberandu. žodžiu poziciją supratau ir..., na žiūrint per media prizmę viskas ką pasakei yra teisinga.
Silpnoji lytis stipresnė už stipriają dėl stipriųjų silpnybės silpnajai
Niekas ir nesako, kad Lietuva tapo visų rūšių muzikos Meka. Tiesiog bandau paneigti neteisingą požiūrį, kad Lietuviška muzika "smuko žemyn". To nebuvo. O ir smukti nelabai buvo kur.
Tiesiog prie viso to šlamšto ir, geriausiu atveju, vidutinybių (kaip kai kurių garbinamas Mamontovas ir į jį panašūs), atsirado ir vienas kitas visai perspektyvus ir progresyvus ansamblis ar individualūs atlikėjai, net jei dauguma jų apsiriboja vienu muzikos stiliumi, kuris įdomus nevisiems. Kaip bebūtų, faktas yra tas, kad geros ir kokybiškos muzikos, net jei ji apsiriboja elektroniniais stiliais, Lietuvoje šiuo metu yra daugiau, nei bet kada anksčiau šios šalies istorijoje, dėl ko reiktų bent šiek tiek pasidžiaugti. Ar tos muzikos yra tiek, kiek mums norėtųsi ir ar tiek, kiek galėtų potencialiai būti, neaišku (tikriausiai ne), bet tai nekeičia paties mano paminėto fakto.
Na slamstu ar vidutinybemis vadintis nereiketu, matuokim ne skoniu, o elementaria menine verte, kurybos gilumu. Tas pats tavo pavadintas vidutinybe Mamontovas kuria tikrai nebloga muzika (menine verte), nors ir man paciam ne visa jo kuryba patinka. Kazkaip jauciasi, kad cia losia ir kazkokios asmenines antipatijos ar tiesiog skirtingas skonis. Imkim koki Robbie Williams (kuris tera atlikejas, bet ne kurejas) ir kad ir to pacio Mamontovo kuryba? Tai nera kazkokio meno aukstumos, tik elementarus paprastas kokybiska popsas. Graziai sudelioti akordai, gyvas atlikimas, prasmingi tekstai, muzika ne "bumcik bumcik grazios akytes" lygio. Tik vienas turejo daugiau pinigu ir didesnes rinkas bei vadybininkus su tam tikrais tikslais, kitas galbut net neturejo tikslo uzkariauti pasauli, o tiesiog kure tai kas jam buvo idomu ir patiko. Ir dare tai is sirdies, o ne vedinas prodiuseriu, apklausu ar masiu skonio. Kaip kad daro dauguma siuolaikiniu elektronikos kureju, tik kitame stiliuje.
Nepasakyčiau kad čia pas mus yra taip jau tragiškai su ta muzika. Taip, popsas pas mus krito žemiau nulio. Geriau paieškojus galima atrast tikrai gerų atlikėjų ar grupių kurias žino tik nedidelis ratas žmonių.
Trumpai paieškojęs radau Frype šiek tiek pavyzdžių. Jei būčiau skiręs daugiau laiko, tai būčiau radęs daugiau.
Jurga Šeduikytė, Marijonas Mikutavičius, Mantas, Vaidas Baumila, Jazzu, Simona, o dar kiek elektronikos grupių SEL, MoM, Happyendless, Basanov ir t.t. Nematau tos kritiškos situacijos, kurią jūs čia reiškiate dėl Lietuvos muzikinio lygio smukimo. Lietuviams nėra kur kristi, nes ir pakilę nesame aukštai.
Tuomet kyla klausimas kas yra lietuviška muzika? ar tai muzika, kurią sukūrė lietuviai, ar muzika, kurioje dainuojama lietuviškai? Man lietuviška muzika yra tokia, kurioje galėtum girdėti savo gimtąją kalbą.
Kas liečia elektroninę muziką, tai lietuvių kuriama elektroninė muzika yra labai jau vidutiniška, palyginus su likusiu pasauliu. Ačiū, bet aš jau geriau klausysiu ne tą, kurią sukūrė lietuviai, bet tą, kurią klausant jaučiu malonumą.
Kas liečia elektroninę muziką, tai lietuvių kuriama elektroninė muzika yra labai jau vidutiniška, palyginus su likusiu pasauliu. .
Pilnai pritariu. Lietuvoje elektronika ir tai yra kaip popsas - vyrauja vien šioks toks housas ir šiap elektroniniai lengvi "paplaukiojimai". Jokios rimtesnės, šiuolaikiškesnės ir ilgesnio darbo reikalaujančios muzikos (išskirčiau Sweet Euphony ir Aivem vs. Vilmo duetą, bet gal būt yra ir daugiau). Beveik viskas vien tik "pim pim grr pim pim tuc" ir viskas kartojama visą kūrinį pasitelkiant daugiausia keletą efektų ar pridedant vieną ar kitą vokalinį intarpą. Tie, kuriems tai patinka - keikit mane, dėl skonio nesiginčyjama, bet vertinant iš kokybinės pusės, bent jau mano nuomone, lietuviškoji elektronika paprastesnė net už du litus.
Pilnai pritariu. Lietuvoje elektronika ir tai yra kaip popsas - vyrauja vien šioks toks housas ir šiap elektroniniai lengvi "paplaukiojimai". Jokios rimtesnės, šiuolaikiškesnės ir ilgesnio darbo reikalaujančios muzikos (išskirčiau Sweet Euphony ir Aivem vs. Vilmo duetą, bet gal būt yra ir daugiau). Beveik viskas vien tik "pim pim grr pim pim tuc" ir viskas kartojama visą kūrinį pasitelkiant daugiausia keletą efektų ar pridedant vieną ar kitą vokalinį intarpą. Tie, kuriems tai patinka - keikit mane, dėl skonio nesiginčyjama, bet vertinant iš kokybinės pusės, bent jau mano nuomone, lietuviškoji elektronika paprastesnė net už du litus.
Kad jau turi tokią kategorišką nuomonę, tai galėtum ir plačiau pasidomėt. Tingiu rinkt pavyzdžius, tad pateiksiu tik vieną, geriausią. Flaxen Beats.
2004-aisiais susikūrusi komanda Flaxen Beats vienija tris narius: Carl Keen, No Evil ir Andy Roze. Jų prodiusuotos kompozicijos pasirodė ne tik Lietuvos rinkiniuose ZIP Gatve, ZIP Gatve 2, Opus3, bet ir pateko i kelias populiarias kompiliacijas užsienyje. 2008 metais grupės singlas „Another Day“ legendinio Pete Tong internetinėje laidoje Fast Trax, laimėjo pirmą vietą paskelbtame konkurse ir pateko i populiarų rinkinį „Bedroom Bedlam“.
Kaip tik vakar naktį prisiminiau ir juos Įvairiose vietose ieškau to, kas būtų lietuviška, bet nelabai kažką bent jau vidutiniško esu radęs, todėl ir susidariau tokią nuomonę. Nors tokios muzikos, kokią groja Flaxen Beats nemėgstu, bet tikrai paspausčiau jiems ranką ir pagirčiau bei padėkočiau už tai, ką jie kuria.
Niekada netikėjau, kad patiks senoji lietuviška estrada, tačiau šita daina pakeitė mano nuomonę. Ilga daina, tačiau ją verta paklausyti visą. Spėju teks daugiau pasigilinti į senąją lietuvišką muziką
Comment