Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Dviratis

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Įkišiu ir aš savo penkis centus. Ilgą laiką turėjau seną gerą MTB Cube, tokį visiškai tradicinį, storu rėmu, storais 26 ratais, nu toks traktoriukas ir važinėjau aš juo sau sėkmingai, taip pat ir su vaikiška kėdute prikabinta. Nu ir nup*zdino man jį svoločiai pernai vasarą, tai nusipirkau hibridinį – lengvesnis, didesniais ir plonesniais ratais, minasi lengviau, važiuojasi greičiau, žodžiu viskas kaip ir turėtų būt, nu bet nedžiugina.. Tenka save kontroliuot, kad nekirtinėčiau kampų per bekeles (nes menkiausias smėliukas ir jau slidinėja ratai), mieste akys krypsta į pravažiuojančius MTB. Manau kažkaip panašiai jaučiasi normalūs bachūrai, kai gimsta netyčiukas ir žmona priverčia parduot savo kregždę ir nusipirkt dyzelinį universalą, kad vežimėlis tilptų Sprendimas atrodo kaip ir logiškas bei praktiškas, bet juk raudoną coupe cabrio irgi ne iš praktinių sumetimų perki. Tai va tokia ta patirtis.

    Comment


      Parašė John Rodyti pranešimą

      Kiek kartų apsisuks mažas 20" ratukas vs normalus ratas, pavyzdžiui, leidžiantis nuo Šeškinės kalno A juosta? Nori pasakyti, 20" trintis nebus didesnė už normalų ratą?
      Trintis stebulėje ar su asfaltu?

      Comment


        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

        Trintis stebulėje ar su asfaltu?
        Abiem atvejais.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą
          Jūs apie padangas ar ratus kalbat? Nes man atrodo mantasm kalba apie padangų storį, o ne ratų dydį. Didesni ratai aišku kad geriau dėl greičio.
          Apie dydį (rašiau kaip pvz 26 vs 28).
          Man irgi aišku, kad didesni geriau dėl greičio, tad pasimečiau kodėl jis kitaip galvoja.

          Comment


            Parašė mantasm Rodyti pranešimą

            Padangos atskira tema. Pvz teoriškai siauresnė padanga greitesnė. Jei dangai idealiai lygi.

            Didesni ratai nereiškia, kad išmindamas tiek pat vatų važiuosi greičiau/toliau. Didesnį ratą ir išsukt daugiau jėgos reikia. Iš principo mažesnį/lengvesnį ratą lengviau išsukti, didesnis/sunkesnis ratas labiau inertiškas ir geriau laiko greitį.

            Pagrindinis didesnio rato pliusas yra, kad mažiau reaguoja į kelio nelygumus. Taip pat didesnis kontaktinis plotas.
            Tai, kad su mažais lengviau startuit aišku.
            Bet jau startqvus pqts sakai, kad didesnis geriau laiko greitį.
            Vien ilsėjimo metu (neminant) tu nuriedėsi greičiau, toliau su didesniu ratu.
            It max greitį įsuksi didesnį su 28 nei su 26.

            Comment


              Parašė Valiukas Rodyti pranešimą
              Įkišiu ir aš savo penkis centus. Ilgą laiką turėjau seną gerą MTB Cube, tokį visiškai tradicinį, storu rėmu, storais 26 ratais, nu toks traktoriukas ir važinėjau aš juo sau sėkmingai, taip pat ir su vaikiška kėdute prikabinta. Nu ir nup*zdino man jį svoločiai pernai vasarą, tai nusipirkau hibridinį – lengvesnis, didesniais ir plonesniais ratais, minasi lengviau, važiuojasi greičiau, žodžiu viskas kaip ir turėtų būt, nu bet nedžiugina.. Tenka save kontroliuot, kad nekirtinėčiau kampų per bekeles (nes menkiausias smėliukas ir jau slidinėja ratai), mieste akys krypsta į pravažiuojančius MTB. Manau kažkaip panašiai jaučiasi normalūs bachūrai, kai gimsta netyčiukas ir žmona priverčia parduot savo kregždę ir nusipirkt dyzelinį universalą, kad vežimėlis tilptų Sprendimas atrodo kaip ir logiškas bei praktiškas, bet juk raudoną coupe cabrio irgi ne iš praktinių sumetimų perki. Tai va tokia ta patirtis.
              Man panaši situacija, seniau turėjau kalnų dviratį, o dabar hibridinį, greitis su juom didesnis, bet komforto mažiau. John turbūt tik centre raudonais takais ar kokiu Gedimino pr. pravažiuoja kelis šimtus metrų, todėl jam ir geriau dviratis plonais ratais.

              Parašė John Rodyti pranešimą

              Aš kaip tik vertinu viską iš komforto ir paprasto mietso dviratininko pozicijos, kur maksimalus greitis, minimalus pasipriešinimas ar galimybė pravažiuoti pro kuo gilesnį griovį nėra prioritetas. Teigti, kad kalnų dviračiai yra pro kažkur patogūs, yra tiesiog beprotybė. Nu panašiai kaip sakyti, kad su sunkvežimiu yra patogu važiuoti į parduotuvę.
              Storos padangos = daugiau komforto. Čia pan. kaip kad ir mieste su kokiu Mercedes suv'u patogiau važinėti nei Ferrariu.
              Flickr

              Comment


                Gal tiesiog John figura netinkama MTB. Pvz., zemas svorio centras, ar pan.

                Comment


                  Parašė Valiukas Rodyti pranešimą
                  Įkišiu ir aš savo penkis centus. Ilgą laiką turėjau seną gerą MTB Cube, tokį visiškai tradicinį, storu rėmu, storais 26 ratais, nu toks traktoriukas ir važinėjau aš juo sau sėkmingai, taip pat ir su vaikiška kėdute prikabinta. Nu ir nup*zdino man jį svoločiai pernai vasarą, tai nusipirkau hibridinį – lengvesnis, didesniais ir plonesniais ratais, minasi lengviau, važiuojasi greičiau, žodžiu viskas kaip ir turėtų būt, nu bet nedžiugina.. Tenka save kontroliuot, kad nekirtinėčiau kampų per bekeles (nes menkiausias smėliukas ir jau slidinėja ratai), mieste akys krypsta į pravažiuojančius MTB. Manau kažkaip panašiai jaučiasi normalūs bachūrai, kai gimsta netyčiukas ir žmona priverčia parduot savo kregždę ir nusipirkt dyzelinį universalą, kad vežimėlis tilptų Sprendimas atrodo kaip ir logiškas bei praktiškas, bet juk raudoną coupe cabrio irgi ne iš praktinių sumetimų perki. Tai va tokia ta patirtis.
                  Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                  Man panaši situacija, seniau turėjau kalnų dviratį, o dabar hibridinį, greitis su juom didesnis, bet komforto mažiau. John turbūt tik centre raudonais takais ar kokiu Gedimino pr. pravažiuoja kelis šimtus metrų, todėl jam ir geriau dviratis plonais ratais.

                  Storos padangos = daugiau komforto. Čia pan. kaip kad ir mieste su kokiu Mercedes suv'u patogiau važinėti nei Ferrariu.

                  Lygiai tokia pati mano patirtis, čia matasm parodau, kad ir kiti tą tvirtina.

                  Comment


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                    Man panaši situacija, seniau turėjau kalnų dviratį, o dabar hibridinį, greitis su juom didesnis, bet komforto mažiau. John turbūt tik centre raudonais takais ar kokiu Gedimino pr. pravažiuoja kelis šimtus metrų, todėl jam ir geriau dviratis plonais ratais.

                    Storos padangos = daugiau komforto. Čia pan. kaip kad ir mieste su kokiu Mercedes suv'u patogiau važinėti nei Ferrariu.
                    Aš gal nesakyčiau, kad man komforto mažiau, ko gero atvirkščiai - komforto daugiau dabar (ta prasme, kad dabar lengviau nuvažiuoti reikiamą atstumą su mažiau pastangų), bet kažkaip trūksta to tokio užtikrintumo jausmo, kad nesvarbu kokia ten bus danga už posūkio ar kokie bortai ar medžio šaknys, vis tiek pravažiuosiu ir turbūt nenudribsiu. Va dabar kažkaip reikia saugotis labiau to
                    P.S. John jau sakė, kad važiuoja daug (tikrai daugiau nei aš), tai čia ne argumentas. Gal tiesiog kiekvienam savo ir tiek.

                    Comment


                      Parašė Gator Rodyti pranešimą

                      Tai, kad su mažais lengviau startuit aišku.
                      Bet jau startqvus pqts sakai, kad didesnis geriau laiko greitį.
                      Vien ilsėjimo metu (neminant) tu nuriedėsi greičiau, toliau su didesniu ratu.
                      It max greitį įsuksi didesnį su 28 nei su 26.
                      Max greitis visų pirma priklauso nuo žvaigdžių kombinacijos. Jei išsuki kombinaciją su didžiausiu perdavimo santykiu - tada aišku didesnis ratas leis išsukt daugiau. Bet užsidėjus atitinkamas žvaigždes ir mažas ratas neribos.

                      Nuriedėsi daugiau iš energijos įdėtos bėgėjantis.

                      Comment


                        Parašė Gator Rodyti pranešimą
                        Lygiai tokia pati mano patirtis, čia matasm parodau, kad ir kiti tą tvirtina.
                        Naujas dviratis visada geriau važiuoja, nes dalys nesudėvėtos ir neužpuvusios. Technologijos irgi tobulėja.

                        Comment


                          Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                          Man panaši situacija, seniau turėjau kalnų dviratį, o dabar hibridinį, greitis su juom didesnis, bet komforto mažiau. John turbūt tik centre raudonais takais ar kokiu Gedimino pr. pravažiuoja kelis šimtus metrų, todėl jam ir geriau dviratis plonais ratais.



                          Storos padangos = daugiau komforto. Čia pan. kaip kad ir mieste su kokiu Mercedes suv'u patogiau važinėti nei Ferrariu.
                          Taigi aš jau kokius 5 kartus rašiau, kad storos padangos puikiai dera ant miesto dviračio. Ko tu man kiši į burną tai, ko aš niekada nesakiau. Plonos padangos? Whut?

                          Comment


                            Parašė John Rodyti pranešimą

                            Abiem atvejais.
                            Su asfaltu trintis bus ta pati. Gal net su dideliu ratu didesnė, nes kontaktinis plotas būtų didesnis su tokio pačio pločio padangom.

                            Esminis klausimas trintis stebulėje. Bet niekad neteko sutikt šito argumento mtbistų forumuose aptarinėjant 26/29 skirtumus tai įtariu, kad lyginant du ratus su tokios pat kokybės stebulėm turėtų praktiškai nebūti skirtumo. Jei ir būtų, turbūt jį atpirktų aerodinamikos skirtumas su mažesniu ratu.

                            Comment


                              Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                              Max greitis visų pirma priklauso nuo žvaigdžių kombinacijos. Jei išsuki kombinaciją su didžiausiu perdavimo santykiu - tada aišku didesnis ratas leis išsukt daugiau. Bet užsidėjus atitinkamas žvaigždes ir mažas ratas neribos.

                              Nuriedėsi daugiau iš energijos įdėtos bėgėjantis.
                              Tai savaime aišku, kad lyginam greitį su tom pačiom žvaigždžių kombinacijom.
                              Kaip tu net pagalvot galėjai, kad aš sakau, kad su bet kuria žvaigždžių kombinacija hibridas aplenks...

                              Jei lyginam ratų įtaką, tai aišku, kad kita turi būti vienoda.

                              Comment


                                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                Su asfaltu trintis bus ta pati. Gal net su dideliu ratu didesnė, nes kontaktinis plotas būtų didesnis su tokio pačio pločio padangom.

                                Esminis klausimas trintis stebulėje. Bet niekad neteko sutikt šito argumento mtbistų forumuose aptarinėjant 26/29 skirtumus tai įtariu, kad lyginant du ratus su tokios pat kokybės stebulėm turėtų praktiškai nebūti skirtumo. Jei ir būtų, turbūt jį atpirktų aerodinamikos skirtumas su mažesniu ratu.
                                Jei modeliuojam hipotetinę nusileidimo nuo šeškinės kalno situaciją, tai visus jūsų skaičiuojamos trinties skirtumus užgoš mažesnio rato sukuriamas mažesnis oro pasipriešinimas

                                Comment


                                  Parašė John Rodyti pranešimą

                                  Teisumas čia ne prie ko. Ar olandai ir danai neteisus, važinėdami beveik išskirtinai mietso dviračiais? Tiesiog stebiuosi, kodėl žmonės save kankina ir renkasi netinkamus dviračius.
                                  Būtų Vilnius plokščias kaip Danija ir Olandija - gal ir galima būtų kalbėt apie važinėjimą į darbą trijų pavarų miesto dviračiu nesuprakaitavus Dabar gi turim didžiąją dalį miegamųjų rajonų ant kalno ir senamiestį duobėje. Ne pats patogiausas reljefas kelionėms į darbą dviračiu neplanuojant persirenginėti

                                  Comment


                                    Parašė Nitro Rodyti pranešimą

                                    Būtų Vilnius plokščias kaip Danija ir Olandija - gal ir galima būtų kalbėt apie važinėjimą į darbą trijų pavarų miesto dviračiu nesuprakaitavus Dabar gi turim didžiąją dalį miegamųjų rajonų ant kalno ir senamiestį duobėje. Ne pats patogiausas reljefas kelionėms į darbą dviračiu neplanuojant persirenginėti
                                    O kam persirenginėti po greito pasivažinėjimo į pakalnę?

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą

                                      O kam persirenginėti po greito pasivažinėjimo į pakalnę?
                                      Dviratininkų klasika byloja, kad po kiekvienos nuokalnės yra ir įkalnė

                                      Comment


                                        Parašė Nitro Rodyti pranešimą

                                        Dviratininkų klasika byloja, kad po kiekvienos nuokalnės yra ir įkalnė
                                        Nu tai varai į darbą pakalnėn iš Šeškinės/Pašilų/Fabų. Po darbo varai namo į įkalnę ir tiesiai į dušą. Kur problema? Puikus cardio, jei po darbo į sporto salę, nereikia net apšilimo daryt.

                                        Comment


                                          Problemą matau jau supratai - įkalnė. Kurios nei Olandijoj, nei Danijoj nė su žyburiu nerasi. Taip, kad nustok lygint nesulyginamus dalykus.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X