Londone prieš kelis metus paleista "Cycle Superhighways" schema, kurios esmė sukurti tiesioginius ir nenutrūkstamus dviračių maršrutus į Londono centrą iš aplinkinių rajonų ir priemiesčių. Kol kas veikia tik du tokie "koridoriai", bet iki 2015 planuojami dar 10.
Šiandien pats išbandžiau vieną tokį, kuris kaip tik eina nuo mano rajono į centrą (apatinėje žemėlapio dalyje "Merton to City"). Apie 16km ilgio nuotolį galima nesunkiai įveuikti per maždaug valandą, o su tinkamesniu dviračiu ir labiau pasitreniravus galima susisukti ir per 30-45 minutes, priklausomai nuo eismo sąlygų (kurios dažniausiai bus blogos-labai blogos). Panaši kelionė traukiniu trunka... maždaug tiek pat. Tik tai kainuoja apie £7 (į abi puses).
Tos nuotraukos puikiai atspindi, kaip viskas atrodo gatvėje t.y. paprastai tai tėra mėlynai nudažytas gatvės pakraštys, prieš sankryžas ir šviesoforines perėjas įrengtos salelės dviratininkams prieš mašinas, sankryžose nurodytos kryptys, pristatyta ženklų ir t.t. Kitaip tariant, pabandyta sukurti "nenutrūkstamo" maršruto įspūdį. Nors, kaip matosi iš tų nuotraukų, dažnai kelias būna užblokuotas priparkuotų mašinų arba autobusų.
Visgi idėja iš principo yra gera ir sąlygos dviratininkams tapo geresnės, nei buvo anksčiau. Pagrindinė problema ta, kad Londono gatvės labai siauros, daug visokių kliūčių, platinimui nėra vietos (ir noro) ir tiesiog nėra vietos tiesti atskirus dviračių takus kaip Nyderlanduose ar Vokietijoje (ar net Lietuvoje). Bet esamomis sąlygomis, ko gero, padaryta tai, ką buvo galima padaryti.
Taigi, iš esmės labai gerai, kad kažkas daroma. Vilniuje (ir kitur Lietuvoje) situacija su gatvėmis yra nepalyginamai geresnė nei Londone, dėl ko būtinai reiktų panašios vieningos schemos, kur būtų kuriamos sąlygos nenutrūkstamu maršrutu nuvažiuoti iš vienos vietos į kitą. Galbūt su kur kas daugiau atskirų dviračių takų. Reiktų šiek tiek investicijų (nors gal ir ne per daugiausiai), bet tai garantuotai padidintų dviračiais važinėjančių žmonių skaičių.
Paskutines kelias dienas galvojau ir, galima sakyti, priėmiau sprendimą. Pirksiu kokį nors padorų dviratį ir kasdien važinėsiu į centrą ir atgal (viso ~35km), užuot važinėjęs traukiniu. Kelionė tikriausiai truktų ne ką ilgiau, nei traukiniu, tačiau nieko nekainuos (traukinys ainuoja £7 į abi puses) ir padės sveikatai.
Tik kilo keli klausimai, kuriuos turėtų žinoti labiau patyrę dviratininkai:
- kokį dviratį geriausia pirkti važinėjimui asfaltuotomis gatvėmis? Biudžetas būtų kažkur iki £500/€500. Norėtųsi kuo lengvesnio, stipresnio ir patikimesnio, kad nereiktų per daug vargti. Bet, kadangi, nesu dviračių žinovas, į ką reiktų atkreipti dėmesį?
- ar 30-35km per dieną (17+17) yra tinkamas krūvis širdžiai ir šiaip organizmui? Vaikystėje per dieną lengvai nuvažiuodavau iki 50km ar net daugiau ir, o ir šį kartą išbandžius pavažiuoti savo pigiu kalnų dviračiu panašų atstumą viskas ėjosi puikiai ir net nepavargau.
Dviratį pirkau prieš 4 metus ir kainavo 700lt. Buvo keletas nedidelių gedimų, bet dėl mano paties kaltės. Pardavėjas sakė, kad galima nuvažiuot iki Prancūzijos. Per ryt ir poryt ketinu nuvažiuot apie 160km(teks nemažai važiuoti kelkraščiu). Tai bus kolkas didžiausias išbandymas dviračiui.
Jonai, manau, kad daug daugiau pagalbos galėtum sulaukti "Gero dviračio" forume : http://www.gerasdviratis.lt/forum/ Na, bet gali ir čia žinovų atsirasti
Pasaulį reikia susprogdint, kad žmonės būtų laisvi, nes tada visos sienos išlėks į orą.
- ar 30-35km per dieną (17+17) yra tinkamas krūvis širdžiai ir šiaip organizmui? Vaikystėje per dieną lengvai nuvažiuodavau iki 50km ar net daugiau ir, o ir šį kartą išbandžius pavažiuoti savo pigiu kalnų dviračiu panašų atstumą viskas ėjosi puikiai ir net nepavargau.
Pagal save žinau, kad man 30 - 35 km yra šiek tiek mažoka, o 50 - 60 km jau yra pats tas. Nors aišku, visa tai individualu ir priklauso nuo organizmo.
t.y. "hybrid" dviratį, kuris turi visas "road" dviračio charakteristikas, bet paprastą ir patogesnį vairą, ant kurio nereikia "gultis" kaip sportininkui.
Svoris praktiškai toks pats, kas reiškia, kad važiavimo charaklteristikos turėtų būti beveik identiškos, išskyrus paties dviratininko piziciją dėl vairo padėties.
Dėl kitų dalykų nežinau, bet kas dėl krūvio, tai toks krūvis pakankamai neblogas, ir gali būti netgi didesnis. Pagal save žinau, kad man 30 - 35 km yra šiek tiek mažoka, o 50 - 60 km jau yra pats tas. Nors aišku, visa tai individualu ir priklauso nuo organizmo, kiek sportuojantis, ir t. t. Bet 50 km su dviračiu jaunam žmogui yra nieko ypatingo, o 30 - 35 iš viso lengva.
Jo, aš kažkaip irgi primečiau, kad 35km per dieną yra menkniekis. Manau dar šiek tiek apsipratęs galėčiau nesunkiai per dieną įveikti ~60km (aišku, daug kas priklauso nuo kelio, nes idealiu keliu būtų galima ir 100km nuvažiuoti). Tiesa, man tektų važinėti Londono gatvėmis, kas tikriausiai yra bent 3 kartus nepatogiau, nei šiaip važiuoti plentu. Iš tiesų, tai man dabar net keista, kad čia taip mažai žmonių važinėja dviračiais. Juk visai nesunku. Tiesiog visi įsitikine, kad Londonas toks didelis, kad commutinti dviračiu neįmanoma. Pasirodo, ne tik įmanoma, bet kai kuriais atvejais net greičiau, nei traukiniu ar metro. Žodžiu, labai džiaugiuosi, kad pagaliau galėsiu nuoširdžiai pasiūsti n***** lupikaujančias traukinių kompanijas, kurios išnaudoja žmones, netrinčius (arba to nežinančius) transporto alternatyvų. O už sutaupytus pinigus pirksiu naują DSLR'ą ir keliausiu į Aziją.
Nors oficialiai tai "hibridas", bet, kaip suprantu, realiai nuo tikro plentinio siriasi tik dėl "paprasto" vairo, nes visos kitos charakteristikos kaip ir identiškos panašiems 100% plentiniams. Svoris 12kg, kaina lyg ir nesikandžioja (buvau nusiteikęs skirti iki £500). Reikia tikėtis, savaitgalį jau turėsiu ir pabandysiu kur nors toliau palėkti, prieš pradėdamas kasdieninę eksploataciją.
Nors oficialiai tai "hibridas", bet, kaip suprantu, realiai nuo tikro plentinio siriasi tik dėl "paprasto" vairo, nes visos kitos charakteristikos kaip ir identiškos panašiems 100% plentiniams. Svoris 12kg, kaina lyg ir nesikandžioja (buvau nusiteikęs skirti iki £500). Reikia tikėtis, savaitgalį jau turėsiu ir pabandysiu kur nors toliau palėkti, prieš pradėdamas kasdieninę eksploataciją.
Geras ir gražus pasirinkimas Svoris normalus, kas nepatiks, ar norėsi - visada galėsi vieną kitą detalę pasikeisti į lengvesnę/patogesnę. O jei dažnai ir daug važinėsi ir užsikabinsi - neišvengiamai kažkada pasikeisi į brangesnį ir dar lengvesnį. Taip, kad - tik pirmyn
Jo, aš kažkaip irgi primečiau, kad 35km per dieną yra menkniekis. Manau dar šiek tiek apsipratęs galėčiau nesunkiai per dieną įveikti ~60km (aišku, daug kas priklauso nuo kelio, nes idealiu keliu būtų galima ir 100km nuvažiuoti). Tiesa, man tektų važinėti Londono gatvėmis, kas tikriausiai yra bent 3 kartus nepatogiau, nei šiaip važiuoti plentu. Iš tiesų, tai man dabar net keista, kad čia taip mažai žmonių važinėja dviračiais. Juk visai nesunku. Tiesiog visi įsitikine, kad Londonas toks didelis, kad commutinti dviračiu neįmanoma. Pasirodo, ne tik įmanoma, bet kai kuriais atvejais net greičiau, nei traukiniu ar metro. Žodžiu, labai džiaugiuosi, kad pagaliau galėsiu nuoširdžiai pasiūsti n***** lupikaujančias traukinių kompanijas, kurios išnaudoja žmones, netrinčius (arba to nežinančius) transporto alternatyvų. O už sutaupytus pinigus pirksiu naują DSLR'ą ir keliausiu į Aziją.
Kasdien į darbą važinėti dviračiu tiesiog nėra labai praktiška. Ne visur yra kur jį laikyti, vėsesniu metų laiku reikia daugiau apsirengti, tad važinėti nėra taip komfortiška, beto visas būni sušilęs ir suprakaitavęs nuo pat ryto biure, taip pat jei lyja, kas lieka iš drabužių ir kaip jie atrodo?
Kasdien į darbą važinėti dviračiu tiesiog nėra labai praktiška. Ne visur yra kur jį laikyti, vėsesniu metų laiku reikia daugiau apsirengti, tad važinėti nėra taip komfortiška, beto visas būni sušilęs ir suprakaitavęs nuo pat ryto biure, taip pat jei lyja, kas lieka iš drabužių ir kaip jie atrodo?
Reikia manyt, jei jau nusprendė važinėti, tai įvertino visus galimus nepatogumus. Realiai, jei darbe yra dušas - praktiškai visos problemos išsisprendžia...
t.y. "hybrid" dviratį, kuris turi visas "road" dviračio charakteristikas, bet paprastą ir patogesnį vairą, ant kurio nereikia "gultis" kaip sportininkui.
Svoris praktiškai toks pats, kas reiškia, kad važiavimo charaklteristikos turėtų būti beveik identiškos, išskyrus paties dviratininko piziciją dėl vairo padėties.
dviratis be purvasaugių yra problema mūsų klimate. kiekviena purvina balutė bus tavo klyne ir ant nugaros
John'ai - nesuklysk dėl vairo, pirk su normaliais plentiniais ragais Gultis ant tokio vairo visai nebūtina, o turesi mažiausiai 3 galimas rankų pozicijas, kas patogu važiuojant ilgesnes distancijas.
Tiesus vairas - tik viena rankų pozicija, be to pati nepatogiausia ir žalingiausia dilbio sąnariams
It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on
Comment