Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

EE. Talinas / Tallinn

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Jei neklystu, jūroje matosi dar viena sala, vardu Aegna


    Individualių namų kvartalai netoli bokšto


    Talino botanikos sodas




    Talino pakraštys


    Daugiabučių rajonai. Tolumoje spindi Julemistės ežeras (Ülemiste järv), teikiantis miestui geriamąjį vandenį


    Iki miesto centro toloka




    Ačiū už dėmesį.

    Comment


      Taline
      1

      2

      3

      4

      Comment


        Mano tetos pirktos gatavos nuotraukos apie 1960m.iš ekskursijos po Estiją.

        Užrašų nėra.Nenoriu suklyst,tikuosi su pagalba galėsiu pataisyt ir įvardint,kur kas yra.

        Talinas.



        Operos ir baleto teatro rūmai.




        Dainų slėnis.


        Rotušės bokštas.


        Barokiniai Kadriorg rūmai.

        Olevistės (Olafo)bažnyčia.


        Miesto siena.




        Šv.Jono bažnyčia.
        Paskutinis taisė digital; 2019.04.13, 17:11. Priežastis: atkurtos nuotraukos

        Comment


          Tęsinys.


          Ilgojo Hermano bokštas p.v.Senamiesčio kampe.


          Olevistės(Olafo) bažnyčia.




          "Rusalkos" memorialas 1902m. "Rusalka" - Rusijos karinis laivas, nuskendęs Suomių įlankoje 1893 m.


          Paskutinis taisė digital; 2019.04.13, 17:13. Priežastis: atkurtos nuotraukos

          Comment


            Lankantis Taline verta aplankyti Seaplane Harbour muziejų:
            http://www.lennusadam.eu/en/

            Akcentas estų povandeninis laivas Lembit (gamintas Anglijoje), leidžiama apžiūrėti povandeninio laivo vidų:
            http://en.wikipedia.org/wiki/EML_Lembit

            Titaniko ekspozicija su atkurtais koridoriais, pagrindiniais laiptais, kajute, pirmos klasės miegamuoju. Taip pat laivo maketas, istorija, aprašymai. Yra realių daiktų ekspozicijos iš nuskendusio laivo: lėkštės, šakutės, kojinės, kelnės, pinigai, atvirutės ir daug kitų.

            Muziejuje dar rasite įvairių minų, švyturių, išminuotojų, šaudymo bokštelių, burlaivių, senoviškų kite (burlaiviai ant ledo), tankas, yellow submarine su kino vizualizacija viduje. Daug interaktyvių ekranų su įvairia informacija, žaidimais, klausimynais. Šaudymo iš palimioto simuliatorius. Skrydžio su kariniu lėktuvu simuliatorius (už papildomą mokestį).

            Pirmojo pasaulinio karo lėktuvas:
            http://en.wikipedia.org/wiki/Short_Type_184

            Vieta žemėlapyje: http://bit.ly/1e4AqSu

            Kaina 14 eu su Titaniko ekspozicija.
            Muziejus vertas sumokėtų pinigų. Muziejuje prabuvome apie 3,5 valandos. Turistų daug, eilė šeštadienį dešimtą ryto jau buvo apie 75 metrus, laukėm apie pusvalandį.

            Be Titaniko ekspozicijos 10 eu.



            Bilietas į Titaniko ekspoziciją (viena pusė):

            Paskutinis taisė booraz; 2014.05.23, 22:04. Priežastis: Nuotraukų serveris keičiamas
            AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

            Comment


              Estai pradeda statyti „superministeriją“
              http://vz.lt/sektoriai/nekilnojamasi...perministerija

              Šiandien Taline pradedamas statyti pastatas, kuris populiariai vadinamas „superministerija“. Darbai bus baigti iki 2017 m. vasaros.

              Naujienų portalas dv.ee rašo, kad į naująjį pastatą, kuris bus energetiškai taupus persikels keturios ministerijos – finansų, socialinių reikalų, teisingumo ir ekonomikos.

              Toks ministerijų perkėlimas po vienu stogu per artimiausią dešimtmetį valstybei leis sutaupyti apie 7 mln. Eur. Didžiausias efektas bus pasiektas mažinant elektros energijos vartojimo sąnaudas.

              Comment


                Šiaip keista, kad kokiam mažesniame Taline daugiaaukščiai statomi, o pas mus nebelabai. Paklausa gal kitokia. Gal service centrų įtaka - nuomininkai nori plačių erdvių...
                ​​​

                Comment


                  O tai Talline, cia kazkas ispudingo, kad tu aukstesniu stiklaineliu prisistate? Cia siekiamybe?

                  Comment


                    Parašė Milwaukee Rodyti pranešimą
                    O tai Talline, cia kazkas ispudingo, kad tu aukstesniu stiklaineliu prisistate? Cia siekiamybe?
                    Taip, tai siekiamybė formuojant kalvą.

                    Comment


                      Parašė Zygis Rodyti pranešimą
                      Šiaip keista, kad kokiam mažesniame Taline daugiaaukščiai statomi, o pas mus nebelabai. Paklausa gal kitokia. Gal service centrų įtaka - nuomininkai nori plačių erdvių...
                      ​​​
                      Nieko keisto, Talino Maakri yra nepalyginamai mažiau laisvų vietų naujai statybai nei mūsų NMC, tad logiška, kad iš sklypų išspaudžia viską, kas tik įmanoma. Todėl Maakri yra tikrai daugiau big city feelingo nei mūsų vienos gatvės/trasos Konstitucijos prospekte (šiaip tai ten jo praktiškai ir nėra, atsiras nebent su K18 ir visos tos pusės užstatymu). Kaip bebūtų, Lvovo 37 yra didžiausias spjūvis į NMC raidą ir visą kalvos idėją. Taip, dabar šio projekto gynėjai gali sakyt "nu gi vis geriau nei parkingas" arba "tai nieko, šalia pastatys aukštesnį", bet esmė yra, kad po kokių 20 metų NMC jau bus tankiai užstatytas, nebeliks daug laisvų sklypų, o aukštiems pastatams NMC jau dabar yra pakantamai mažai sklypų, o jie 8 aukštų deže užima vieną perspektyviausių ir matomiausių NMC vietų, kur galima statyt 28. Net apstačius visas leidžiamas aplink esančias Lvovo gatvės vietas dangoraižiais, ta žema dežė pačiame kalvos centre vistiek atrodys blogai, o šansų kad ją paskui nugriaus tikrai nėra. Kas gali būti dar blogiau, tai jeigu dėl šitos 8 aukštų dėžės kitiems projektams į kairę nuo jos nebeleis aukštėt, nes "kalva"... Žinant mūsų šūdarchitektčius iš visokiausių tarybų ir rūmų, tai yra visai tikėtina.
                      Paskutinis taisė ttttt; 2019.04.13, 13:08.

                      Comment


                        Keletas nuotraukų iš Rotermanni Kvartal vakare. 2019 05mėn:









                        Kvartalas dar nebaigtas.

                        Comment


                          Praeitą savaitę, kol dar Covid rodiklai formaliai neperžengė 16/100K, išpuolė truputį pasibaladoti po Latviją ir Estiją su mašina. Estijoje buvau prieš 17 metų, tai buvo labai įdomu sugrįžti. Pokyčiai buvo netgi labai dideli. Tai keli įspūdžiai iš Talino.

                          Keliavau į Estiją po nelabai senos savo kelionės po Latviją. Tai buvau daugmaž nusiteikęs sudirbti Taliną panašiai kaip kokią Rygą. Arba sutrypti ir apdergiti, kaip kokį Kauną. Bet labai greit pasidarė aišku, kad galimai to padaryti nepavyks. Nes Talinas, pasirodo, yra galimai smarkokai tvarkingesnis, toliau pažengęs ir šiaip civilizuotesnis miestas, nei Vilnius ar bet kuri kita vieta Lietuvoje. Gal nebent išskyrus kokią Palangą. Tai teko staigiai keisti toną ir vietoj tyčiojimosi ir dergimosi pereiti į mokymosi ir stebėjimo režimą

                          Kas patiko ir kas nepatiko. Paprastas pros/cons, lyginant su Vilniumi. Nes nu kaip dabar nelyginsi.

                          Pros:
                          • Aplinkos tvarkymo standartai Taline yra pastebimai aukštesni, nei Vilniuje. Tiksliau jie apskritai yra ir jie realiai veikia ir yra matomi plika akimi, ko negalima pasakyti apie mūsų sostinę, Kauną arba Klaipėdą. Talinas šiuo požiuriu yra realiai panašesnis į Vokietijos ar Nordic šalių miestą be "Rytų Europos" atributų, kurie, deja, yra labai dažni pas mus.
                          • Gatvės, šaligatviai, horizontalus ir vertikalus ženklinimas ir visokie tokie dalykai yra pastebimai aukštesnio lygio, nei Vilniuje/Lietuvoje.
                          • Nauja architektūra. Taline daugiau ir labiau pastebima ypač kokybiška ir solidi naujoji architektūra. Maždaug tokio lygio, kaip Paupys. Rotermanni, Kalamaja, tas pats visiems pažįstamas centrinis ofisų kvartalas ir šiaip visokie arčiau centro esantys kvartalai. Nu geriau ten viskas atrodo nors tu ką.
                          • Įvažiavimai į miestą. Įvažiuoti teko pro 2 kelią iš Tartu. Nu tai ką čia galima pasakyti. Atrodo kaip kietas, modernus ir Vakarietiškas miestas. Deja Vilniuje visi įvažiavimai, gal išskyrus Nemenčinės plentą, atrodo panašesni į Tiraspolį, nei Taliną. Skirtumas yra ant tiek žiaurus, kad net sėdėdamas namie noriu bėgti į kokį bunkerį ir pasislėpti iš gėdos ir nevilties.
                          • Taline nėra daug arba nesimato prastos daugiabučių architektūros, kaip Vilniuje (Šnipiškės, Naujamiestis, Žirmūnai etc.). Ne tai, kad jos nėra, bet ji visiškai neišsišoka ir nedominuoja, kaip pas mus.
                          • Prastuose proletarų rajonuose, kaip Lasnamae, Kopli, Oismae (Šeškinės, Naujininkų ir Justiniškių atitikmuo), neegzistuoja nėra kūr parkoti problema. Mašinos parkuojamos tik tam skirtose vietose, niekada neparkuojamos ant šaligatvių, žolės ar panašių vietų. Taip matyt yra dėl vieno esminio dalyko - tvarkos įgyveninimo ir baudimo. Daug kur aiškiai pažymėtos parkavimo vietos ir visur pristatyta ženklų, įspėjančių apie nelegaliai parkuojamų mašinų nutempimą.
                          • Naktinis gyvenimas. Talinas turi puikų ir gyvybingą barų kvartalą prie Stoties Baalti Jama Turg. Visiškai next level nuo bet ko, kas yra Vilniuje. Įskaitant gerokai liberalesnį policijos ir visuomenės požiūrį į visokius dalykus. Na toks sakyčiau Berlyno vaibas.
                          • Taline nėra žvyro/smėlio gatvėse ir ypač po suparkuotomis mašinomis, kas yra tiesiog endemiška visame Vilniuje. Kažkokiu būdu šitą neišsprendžiamą problemą jie ten sugeba išspręsti.

                          Cons:
                          • Taline pavyko užmatyti tokių nesąmonių su požeminėmis perėjomis ir pėsčiųjų acceccibility, kokių net Kaunas "pavydėtų". Pagrindinė (požeminė) parėja iš senamiesčio į geležinkelio stotį uždaroma apie vidurnaktį, o pėstieji turi eiti per gatvę nelegaliai, kur pristatyta tvorų. Pavojinga ir labai labai blogai. Tiesiog nesuvokiama, kaip tokią nesąmonę jie paliko.
                          • Apie 2000 metus ir vėliau statytas ir perstatytas Talino Maakri kvartalas su visais dangoraižiais, panašu, sulaukė Vilnias NMC likimo: plačios gatvės, požeminės perėjos, didelės ambicijos, bet dabar tai tokia vieta, kur einama tik iš reikalo (pvz., į darbą), o požeminių perėjų liftuose taip dvokia myžalais, kad net sunku nusakyti. Nu nėra tai maloni vieta ir geriau ja gėrėtis iš toli. Gal dėl to nesimatė nė gyvos dvasios, nors aplinkiniai kvartalai buvo gerokai gyvesni ir labiau panašūs į miestą.
                          • Dviračių takai. Dėl kažkokių priežasčių Talinas nusprendė, kad dviračių transportas nėra prioritetas. Čia Vilnius atrodo nepalyginamai geriau ir nelabai ką galima pridurti. Tas, beje, negalioja Tartu, kuris ėmė ir pasistatė visai solidų dviračių takų tinklą ir žmonės noriai tais takais naudojasi.
                          • Kalba ir kontingentas. Kad ir kaip moderniai ir Vakarietiškai atrodytų Talinas, beveik kiekviename žingsnyje neišvengiamai apie save primena "šita" Talino pusė. Nu ta, kuri protestavo prieš bronzinio "kario" skulptūros perkėlimą. Net senamiestyje ar centre šitos kalbos yra žymiai daugiau, nei bet kur Lietuvoje. Garsiai grojama rusiška muzika ar būriai nelabai sofistiško kontingento, garsiai leidžiančio apie save žinoti aplinkiniams, deja, yra labai dažnas reiškinys Taline ir kažkas, kas tiesiog neįsivaizduojama pas mus.
                          • Lasnamae teko užmatyti visiškai šitam Europos regionui nebūdingą fenomeną: šiukšles gatvėje ir visoje aplinkoje. Tiesiog daug kur primėtyta šiukšlių. Nežinau, ar ten jų normaliai nesurenka, ar vietinis kontingentas toks, kuriam paj**at, bet vaizdas tikrai šokiruojantis. Teisybė, kituose panašiuose rajonuose šito nepastebėjau.
                          • Prie daugiabučių matosi nemažai nenaudojamų mašinų. Sakyčiau panašiai ar net daugiau, nei Vilniuje. Panašu, kad šita problema ten irgi egzistuoja ir, sprendžiant iš vaizdo, nėra baisiai feektyviai sprendžiama.
                          Kelios foto iliustracijai.

                          Naujoji architektūra:

                          Rotermanni


                          Noblessner


                          Komiblokų kiemų parkavimas ir aplinkos sutvarkymas


                          Väike-Õismäe



                          Mustakivi, Lasnamae





                          Apibendrinant reikia paskayti, kad Talinas atrodo kaip labai solidus, Vakarietiškas ir šiuolaikiškas miestas, iš kurio mums yra ko pasimokyti daugiau, nei jiems iš mūsų. Esant progai reiks ten vėl palėkti, nes dviejų dienų nė pro kur neužteko.
                          Paskutinis taisė John; 2020.09.03, 01:13.

                          Comment


                            Šiaip keletas bele kokių vaizdų

















                            Comment


                              Būtų įdomu aplankyti vėl Taliną, norėtųsi ir savo įspūdžiais pasidalinti

                              Tiesa, teisingas palyginimas su Lietuvos kurortais. Palanga, Druskininkai, Birštonas ir pan. jau iš seniau pasižymėjo geresniu aplinkos tvarkymu. Jau seniai pastebėjau, kad kurortai tvarkomi geriau, kai miestai apleisti, ir bus tvarkomi "tik geresniais laikais".

                              Įvažiavimai į Taliną tikrai geri, labiausiai nuo Tartu pusės, prasčiausiai nuo Narvos pusės. Vilniuje iš bėdos dar įvažiavimas pro Gariūnus neatrodo blogai dėl sutvarkytos gatvės, o tas turgus per daug nerėžia akių, bent jau man. Nuo A2 galbūt Vakarinis aplinkkelis kažkiek gelbėja, A14 irgi dar iš bėdos, ypač kai Geležinio Vilko g. pakeitė stulpus į nerūdijančius, o labiausiai įvažiavimu į Tiraspolį dvelkia A4/A16 įvažiavimas kartu su pramoniniu Savanorių pr. Praktiškai visa rytinė ir pietinė pusė - Tiraspolis. Šiaurinė ir vakarinė pusė - kažkas tarpinio tarp Talino ir Tiraspolio.

                              Šiaip kaip minimum norėtųsi, kad Lietuvoje (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje...) atsirastų horizontalusis ženklinimas paženklintas Talino principais, o nesilaikytų įsikabinę sovietinių principų.

                              Jaučiasi, kad Lietuvoje per stipriai įsikabinta pasenusių statybos standartų, kas daro Lietuvą labiau panašia į posovietinę respubliką nei su aiškia vakarietiška kryptimi. Laikyčiau, kad tai labai susiję su Lietuvos ir Latvijos nesėkminga strategija būti "tiltu tarp Rytų ir Vakarų", kai Estija tokių idėjų nevystė nuo pat pradžių, ir aiškiai judėjo link Vakarų (Šiaurės). Lietuva po 2000-ųjų šios idėjos lyg ir atsisakinėja (nors ir ne 100%), tai dalinis progresas vyksta su pavėlavimu, pvz. Vilniaus dviračių takai, o yra sričių, kaip pvz. aplinkos tvarkymas ir kelių ženklinimas kol kas dar palaikomas daugiau sovietinis, išskyrus išimtinius atvejus.
                              Paskutinis taisė PoDV; 2020.09.03, 01:34.

                              Comment


                                Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                                yra sričių, kaip pvz. aplinkos tvarkymas ir kelių ženklinimas kol kas dar palaikomas daugiau sovietinis, išskyrus išimtinius atvejus.
                                Žinant, kad į SM ir LAKD sugrįžo bebrai ir, ko gero, ilgam, šioje srityje daug nesitikiu. Estijoje pagrindinis privalumas po sovietijos griūties buvo esminė pertvarka valstybinėse institucijose. Plius, kur kas geresnis bendruomeniškumas (tiesa, išskyrus "bronzinę" dalį).

                                Comment


                                  Turbut del beveik visko galima sutikti isskyrus centrini ofisu kvartala, nera ten nieko ypatingo, dienos sviesoje atrodo kiek atgyvene pastatai, nei vieno Swedbank ar Quadrum lygio pastato. Cia gal tas efektas suveike kai vaziuoji nusiteikes “sudirbti, sutrypti”, plius nedaznai ten buni, tai kazkas naujo. Del tvarkos be saligatviu/gatviu dar prideciau aptriususius graficiais ismargintus Vilniaus fasadus/tiltus/viadukus/visokius atitvarus/laiptus/pozemines perejas ir tt. fasadai graficiais nutaginti net paciam senamiestyje, kas irgi sudaro svelniai tariant labai nekoki ivaizdi.

                                  Comment


                                    Aš pridėčiau, gal juos bauduoja už aplinkos darkymą???Kitaip aš nesuprantu tokios elementarios netvarkos ir paveldo niokojimo brangimam centriniam rajone pvz:, jų Kalamajos atitikmuo mūsų Žvėrynas: fasadai 5spalvų, langai gal 5 skirtingų dydžių ir medžiagų, pusė stogo šiferio, pusė čepių, kai kuriuose gatvelėse net šaligatvių nėra, užtat galima net lauko WC rasti. Bent jau aš tą labai pastebiu ir nesuprantu kodėl pas mus taip liberaliai žiūrima į tai..

                                    Comment


                                      Parašė Edd Rodyti pranešimą
                                      Turbut del beveik visko galima sutikti isskyrus centrini ofisu kvartala, nera ten nieko ypatingo, dienos sviesoje atrodo kiek atgyvene pastatai, nei vieno Swedbank ar Quadrum lygio pastato. Cia gal tas efektas suveike kai vaziuoji nusiteikes “sudirbti, sutrypti”, plius nedaznai ten buni, tai kazkas naujo. Del tvarkos be saligatviu/gatviu dar prideciau aptriususius graficiais ismargintus Vilniaus fasadus/tiltus/viadukus/visokius atitvarus/laiptus/pozemines perejas ir tt. fasadai graficiais nutaginti net paciam senamiestyje, kas irgi sudaro svelniai tariant labai nekoki ivaizdi.
                                      Tiesa. Peckionių ten nepastebėjau. Kažkaip šitą problemą irgi sprendžia. Spėju realiomis baudomis.
                                      O dėl centrinio ofisų kvartalo, na tai parašiau, kad ten ne kažką su aplinka. Bet pastatų architektūra visgi aukštesnio lygio bendrai paėmus. Nėra tokio šlamšto, kaip Vilniaus Europa ar savivaldybė. Nors aišku gal ir nereiktų baisii akcentuoti, nes apskritai tas Talino kvartalas yra nieko gero gatvės lygyje ir dvelkia blogais 2000-ųjų planavimo sprendimais, kaip ir Vilniaus NMC.
                                      Paskutinis taisė John; 2020.09.03, 10:25.

                                      Comment


                                        Parašė John Rodyti pranešimą

                                        Nėra tokio šlamšto, kaip Vilniaus Europa ar savivaldybė.
                                        Sakyciau kad Vilniaus NMC nera tokio slamsto kaip Talino Radisson BLU pvz., net nelyginciau su Europa. Siaip bendrai tiek Vilniaus, tiek Talino “NMC” yra nenusiseke, tik Vilniaus atveju yra keli isskirtiniai projektai (Swedbank, K29, Green hall, Quadrum, Lvovo 37), o siaip nebent ateityje nauji projektai pakels bendra lygi, gal kazkaip bus issprestos gatves lygio problemos.
                                        Paskutinis taisė Edd; 2020.09.03, 10:59.

                                        Comment


                                          Parašė Sula Rodyti pranešimą

                                          Žinant, kad į SM ir LAKD sugrįžo bebrai ir, ko gero, ilgam, šioje srityje daug nesitikiu. Estijoje pagrindinis privalumas po sovietijos griūties buvo esminė pertvarka valstybinėse institucijose. Plius, kur kas geresnis bendruomeniškumas (tiesa, išskyrus "bronzinę" dalį).
                                          Aš irgi nusiteikęs (ir iš akies paskaičiavau), kad šioje srityje bus prarasta kažkur 10-15 m. progreso standartų atnaujinimuose.

                                          Estija kelių ženklinime dalinai investavo į ženklinimo įvaizdžio atnaujinimą (kelių standartuose jau seniai jaučiamas Nordic įvaizdžio kūrimas), bet kaip nebūdinga skandinavams, vengiamas minimalizmas, kartais, kaip Lietuvoje, susidaro netvarkingas ženklų miškas, galbūt tik gelbėja malonesnis dizainas.

                                          Bet tiesa, dėl nenusisekusių idėjų (turiu omeny, idėja "būti tarpininku tarp Rusijos ir Europos"), kai Estija yra 90% Vakarai ir 10% Rytai (ko gero, tik dėl mažumų "issues"), tai Lietuva - 75% Vakarai, ir 25% Rytai. Vis tiek priklausom ES ir NATO, bet vietomis stipriau jaučiamas sovietinių elementų neatsisakimas.

                                          Iš kitos pusės Talino sėkmė gali būti paaiškinta ir geografine padėti. ES valstybės sostinė, kuri šalia Helsinkio, Stokholmo ir Sankt Peterburgo. Pastebėjau dalyką, kad praktiškai visos sostinės, kurių valstybės turi sienas su senosiomis ES narėmis yra tvarkingos. Šiuo metu naujausios kregždės pereiti iš netvarkingų į tvarkingas ES sostines yra Varšuva ir Vilnius (Lenkija ribojasi su skurdesne buv. Rytų Vokietija, o Lietuva su Švedija, bet Baltijos jūra čia kaip atskira "šalis"). Varšuva jau perėjo prieš kokius 5-10 m., tai Vilnius taip pat panašiai galėtų po kokių 5-10 m. (tiesa, vilniečiai trūkumus ir vėliau pastebės, bet gal "planas minimum" bent jau atmosferai įsitvirtinti bus). Paskui galbūt lauks Zagrebo, (Kauno) ir Rygos eilė O galų gale Bukareštas ir Sofija
                                          Paskutinis taisė PoDV; 2020.09.03, 11:53.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X