Parašė Tomizmas
Rodyti pranešimą
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
CN. Honkongas / Hong Kong
Collapse
X
-
Parašė andyour Rodyti pranešimąO lengviesiams automobiliams didmiesčiuose tikrai ne vieta.
Automobiliai, gatvės, eismas, kamščiai yra neatsiejama didmiesčio dalis kaip ir patys gyventojai
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąO kur vieta? Vienišam stovėti ir rūdyti vienkiemyje? \
Automobiliai, gatvės, eismas, kamščiai yra neatsiejama didmiesčio dalis kaip ir patys gyventojai
Comment
-
Parašė andyour Rodyti pranešimąJei neatsiejami, tai reikia per prievartą atsieti kamščius, taršą ir triukšmą, kurie švaisto žmogaus ir ekonomikos resursus, žaloja žmonių sveikatą.
Comment
-
Parašė andyour Rodyti pranešimąJei neatsiejami, tai reikia per prievartą atsieti kamščius, taršą ir triukšmą, kurie švaisto žmogaus ir ekonomikos resursus, žaloja žmonių sveikatą.100 minčių – miestai, transportas ir idėjos
Comment
-
2012 Vasaris
Šį vasarį septynias atostogų dienas praleidau Honkonge. Tikriausiai tai nėra pati populiariausia atostogų kryptis, bet aš kažkodėl jaučiu kažkokią neapsakomą trauką Azijai ir Azijos didmiesčiams. Honkongą pasiekiau per maždaug 15 valandų, skrisdamas per Helsinkį su Finnair. Tikrai labai patogu ir neblogas aptarnavimas, rekomenduoju!
Honkonge apsistojau pas draugę honkongietę, su kuria susipažinau per savo Erasmus studijas. Tai nebuvo labai patogu, nes teko apsistoti jos šeimos pusantro kambario maždaug 35-40 kv.m bute, kartu su jos mama ir seneliu. Žemė Honkonge neįprastai brangi, ir net šiek tiek didesni butai yra neįkandamai brangūs. Privačiuose namuose gyvena tik labai labai turtingi žmonės.
Štai taip atrodo 40-ties aukštų daugiabutis Shau Kei Wan'e, Honkongo saloje (Hong Kong Island):
DSCF4099 by berlynietis, on Flickr
1. Daugiaukštis daugiabutis Shau Kei Wan'e, apsiniaukę - vasaris, nors be sniego, bet vis tiek žiema, vidutinė temperatūra apie 10-15 laipsnių.
DSCF4113 by berlynietis, on Flickr
2. Honkongo centre
DSCF4115 by berlynietis, on Flickr
3.Honkongo centre
DSCF4117 by berlynietis, on Flickr
4. Honkongo centre
DSCF4121 by berlynietis, on Flickr
5. Maža lauko užeigėlė Honkongo centre, labai azijietiškas vaizdas
DSCF4124 by berlynietis, on Flickr
6. Pradeda temti, pirmoji diena Honkonge eina į pabaigą
DSCF4134 by berlynietis, on Flickr
7. Viena centrinių gatvių, kurioje taip pat likęs Honkongo tramvajus, pradėjęs veikti 1904 metais
DSCF4142 by berlynietis, on Flickr
8. Centrinė gatvė
DSCF4145 by berlynietis, on Flickr
9. Centras
DSCF4169 by berlynietis, on Flickr
10. Atrodo, lyg būtų žaislinis spalvotas miestas
DSCF4172 by berlynietis, on Flickr
11. Beveik kaip Tokijuj
DSCF4174 by berlynietis, on Flickr
12.
DSCF4180 by berlynietis, on Flickr
13. Raudonų plytų pastatas - The court of final appeal (aukščiausios instancijos teismas), įkurtas 1997 metais, prieš britams perduodant Honkongo kontrolę Kinijai. Šalia -
Cheyng Kong Center (vieno iš Honkongo milijardierių dangoraižis), aštuntas pagal aukštį pastatas, geriau matosi 15 nuotraukoj.
DSCF4181 by berlynietis, on Flickr
14. Raudonai-balti taksi atsieina tikrai pigiai ir yra labai popuiarūs
DSCF4184 by berlynietis, on Flickr
15. Jau minėtas Cheyng Kong Center dangoraižis, šalia jo - Bank of China Tower, vienas ryškiausių ir įspūdingiausių dangoraižių mieste, ketvirtas pagal aukštį.
DSCF4228 įrišimas by berlynietis, on Flickr
16. Centrinio Honkongo ir Viktorijos uosto (victoria harbour) panorama nuo kalno, kuris vadinamas tiesiog "The Peak"
DSCF4261 by berlynietis, on Flickr
17. Shau Kei Wan vidurdienį
DSCF4264 by berlynietis, on Flickr
18. Nelabai jaukūs vaizdai
DSCF4266 by berlynietis, on Flickr
19. Shau Kei Wan, pagrindinė gatvė, veda tiesiai į patį centrą, kuris vadinamas tiesiog "Central"
DSCF4267 by berlynietis, on Flickr
20. Tramvajus retai kada naudojamas ir labiausiai reikšmingas kaip miesto simbolis. Iš šios vietos nusigauti į Central užtruktų daugiau nei pusvalandį, o metro tą galima padaryti per 15-20 minučių.
DSCF4268 by berlynietis, on Flickr
21.Shau Kei Wan
DSCF4269 by berlynietis, on Flickr
22. Siauri šaligatviai, daug žmonių. Tačiau palyginus su Kowloon'u, kuris laukia šiek tiek vėliau, čia beveik tuščia...
DSCF4271 by berlynietis, on Flickr
23. Žemės atkovojimo "Land reclamation" projektas.
DSCF4276 by berlynietis, on Flickr
24. Honkongo metro "MTR" stotis. Puikiai veikianti ir efektyvi sistema.
DSCF4284 by berlynietis, on Flickr
25. Metro žemėlapis
DSCF4292 by berlynietis, on Flickr
26. Pirmieji žingsniai Kowloone. Išlipus iš metro stoties, pirma mintis, jog patekau į kur nors netoli stadiono pries finalines rungtynes: milžiniška minia, ramiai ir kryptingai juda tam tikra kryptimi.
Kowloon - viena tankiausiai apgyvendintų vietų pasaulyje 43.033 žmonės/km2
DSCF4303 by berlynietis, on Flickr
27. Kowloon'e
DSCF4306 by berlynietis, on Flickr
28. Kowloon'e
DSCF4307 by berlynietis, on Flickr
29. Kowloon'e
DSCF4337 by berlynietis, on Flickr
30. Kowloon'e
DSCF4338 by berlynietis, on Flickr
31. Kowloon'e
DSCF4341 by berlynietis, on Flickr
32. Kowloon'e
DSCF4376 by berlynietis, on Flickr
33. Kowloon'e
DSCF4378 by berlynietis, on Flickr
34. Kowloon'e
DSCF4381 by berlynietis, on Flickr
35. Kowloon'e
DSCF4383 by berlynietis, on Flickr
36. Kowloon'e
DSCF4390 by berlynietis, on Flickr
37. Po ilgos kelionės pėsčiomis pagaliau pasiekėme apžvalgos aikštę, su vienu įspūdingiausių vaizdų, kuriuos man teko matyti. Visas centrinis Honkongas (Central) ir Viktorijos uostas kaip ant delno.
DSCF4400 įrišimas by berlynietis, on Flickr
38. Vaizdo panorama
DSCF4483 by berlynietis, on Flickr
39. O čia jau persikėlus keltu į Central, viena centrinių gatvių
DSCF4484 by berlynietis, on Flickr
40. Kitą dieną - kelionė į kiek atokiau esančią Lantau salą, kurioje yra žymus vienuolynas ir milžiniška Budos statula. Dalis salos beveik neapgyvendinta, tačiau saloje yra šeši kalėjimai. O prie salos dirbtinai supiltoje saloje yra Honkongo tarptautinis oro uostas.
DSCF4488 by berlynietis, on Flickr
41. Beveik nebepanašu į Honkongą
DSCF4495 by berlynietis, on Flickr
42. Įėjimas
DSCF4496 by berlynietis, on Flickr
43. Didelė, didelė Budos statula
DSCF4497 by berlynietis, on Flickr
44. Lantau salos vaizdas, prie Budos statulos
DSCF4500 by berlynietis, on Flickr
45. Lantau sala
DSCF4529 by berlynietis, on Flickr
46. Lantau sala
DSCF4530 by berlynietis, on Flickr
47. Saloje esantis mažas žvejų miestelis su jūros produktų turgumi
DSCF4549 by berlynietis, on Flickr
48. Vakare, grįžus į centrą, aukščiausias Honkongo dangoraižis, Kowloon'e, - International Commerce Centre - 108 aukštai, 484 metrai. Vikipedija sako, kad tai penktas aukščiausias pastatas pasaulyje
DSCF4561 by berlynietis, on Flickr
49. O čia jau vaizdas kitoje pusėje - Central - pats pirmas International Finance centre, antras pagal aukštį Honkongo pastatas
DSCF4584 by berlynietis, on Flickr
50. International Finance centre komplekse esantis milžiniškas Apple store
DSCF4591 by berlynietis, on Flickr
51. Central naktį. Pirmas iš dešinės - HsBC būstinė, po kuria vyko Occupy Wallstreet tipo demonstracija
DSCF4594 by berlynietis, on Flickr
52. Central. Legislative Council of Hong Kong. Arčiausiai, ką Honkongas turi iki parlamento.
DSCF4610 by berlynietis, on Flickr
53. Central.
DSCF4623 by berlynietis, on Flickr
54. Central naktį.
DSCF4626 by berlynietis, on Flickr
55. Central naktį
DSCF4633 by berlynietis, on Flickr
56. Kitą dieną. Kelionė į kitoje Honkongo salos pusėje esantį parką.
DSCF4634 by berlynietis, on Flickr
57. Geriamo vandens rezervuaras. Vanduo yra didelė problema mieste, didžiąją dalį jo tenka importuoti.
DSCF4639 by berlynietis, on Flickr
58. Stanley Bay, pietinėje Honkongo salos pusėje, Pietų Kinijos jūra.
DSCF4644 by berlynietis, on Flickr
59. Stanley Bay, vieta su puikiais vaizdais, viena brangiausių vietų gyventi Honkonge.
DSCF4647 by berlynietis, on Flickr
60. Stanley Bay.
DSCF4663 by berlynietis, on Flickr
61. Labai tipiškas vaizdas: letos su ženklais, ką galima, ir ko negalima daryti. Nanny state.
DSCF4669 by berlynietis, on Flickr
62. Paskutinė diena Honkonge. Dar kartą Kowloone, dar kartą nerealūs vaizdai.
DSCF4671 by berlynietis, on Flickr
63. Central vaizdas iš Kowloon pusės.
DSCF4674 by berlynietis, on Flickr
64. Lyja.
DSCF4685 by berlynietis, on Flickr
65. Dar viena vietelė Kowloon'e - gatvė, kurioje parduodamos akvariumų žuvytės. Supakuotos į vienkartinius maišelius - ready to go
DSCF4687 by berlynietis, on Flickr
66. Kowloon vaizdai dieną.
DSCF4694 by berlynietis, on Flickr
67. Kowloon vaizdai dieną.
DSCF4696 by berlynietis, on Flickr
68. Kowloon vaizdai dieną.
DSCF4701 by berlynietis, on Flickr
69. Prieš tai buvo ženklas "Please be silent", čia jau atvirkščiai. Sunku susigaudyti, ko iš tavęs nori
DSCF4720 by berlynietis, on Flickr
70. Ir paskutinis vienas vaizdas iš centrinės dalies
Honkongą palikau po septynių dienų. Nerealus, milžiniškas miestas. Tikrai verta pamatyti. Išvykdamas pradėjau galvoti, ar norėčiau tokiame mieste gyventi. Iš tikro galimybės milžiniškos - viskas verda, pilna žmonių iš viso pasaulio, daugybė pasaulinių korporacijų ir t.t. Keliems metams turbūt būtų labai įdomi ir neįkainojama patirtis. Tačiau ilgesniam laikui tikriausiai gįžčiau į Europą.
Comment
-
Parašė JohnAčiū už puikų reportažą, Berlineri. Labai džiugu matyti daug ir, svarbiausia, gerų nuotraukų. Aš pats su atodūsiu prisimenu savo paskutinį apsilankymą HK, kai vėliau bekeliaudamas pamečiau Honkongo nuotraukų pilną atminties kortelę.
Honkongas tikrai fantastiška vieta. Labai unikalus miestas pasauliniu mastu. O kas netingi pasidaryti Kinijos vizą (kiek teko girdėti, Honkonge vizą gauti bene lengviausia), čia pat yra ir Shenzhenas, į kurį galima patekti tiesiog nuvažiavus metro ir, šiek tiek toliau, Guangzhou t.y. faktiškai besiribojantys trys didžiuliai didmiesčiai, kurių kiekviename yra labai daug ką pamatyti ir nuveikti. O nuo 2014 bus galima tiesioginiu HSR traukiniu per 8-10 valandų nuvažiuoti į Pekiną, kuris yra už ~2300km. Spėju, kad reiks būtent taip ir padaryti.
Comment
-
Labai puikus reportažas. Puikios nuotraukos. Puikūs aprašymai. Svajonė praleisti kokią savaitę būtent Honkonge.Architektūros fotografija: http://www.garbacauskas.com
Comment
-
Honkongą palikau po septynių dienų. Nerealus, milžiniškas miestas. Tikrai verta pamatyti. Išvykdamas pradėjau galvoti, ar norėčiau tokiame mieste gyventi. Iš tikro galimybės milžiniškos - viskas verda, pilna žmonių iš viso pasaulio, daugybė pasaulinių korporacijų ir t.t. Keliems metams turbūt būtų labai įdomi ir neįkainojama patirtis. Tačiau ilgesniam laikui tikriausiai gįžčiau į Europą.
Comment
-
Parašė surskis18 Rodyti pranešimąBerliner, kokie, tavo manymu, yra didžiausi skirtumai tarp Seulo ir Hong Kongo? Ką pastebėjai kitokio nuo Korėjos?
Seulas neturi tokių "landmarks", tokių iš karto atpažįstamų ir visame pasaulyje žinomų vaizdų, kaip Honkongas. Dėl to Seule galbūt nėra tokio didelio miesto pojūčio. Bet čia turbūt labai subjektyvu, ir Seulas taip pat keičiasi labai labai greitai.
Honkongas taip pat labai daug išlaikęs britiškos įtakos - daug vietovardžių angliškų (Admirality, Central, Fortress Hill, etc.), o anglų yra oficiali kalba, todėl viskas aprašyta angliškai, ir visi žmonės, dirbantys aptarnavimo srityje šia kalba puikiai šneka. Seule, kiek girdėjau, prieš ~20 metų apskritai nebuvo užrašų anglų kalba ir ne tiek daug žmonių ja kalba. Viskas pradėjo keistis po Olimpiados 1988 metais. Nor dabar aišku tos problemos Seule irgi nebėra.
Taip pat Honkonge, skirtingai nei Seule, yra išlikusių istorinių europinio stiliaus pastatų, paminklų. Ir žinoma, visi autobusai tokie kaip Londone - dviaukščiai. Net dalis pinigų, panašiai kaip UK, spausdinami privačių bankų (pvz. HSBC turi savo banknotus ir pan.). Tad tikrai yra toks jausmas, kad esi kažkur daug arčiau Europos, nei Seule.
Comment
-
Parašė Gator Rodyti pranešimąTramvajus - isvaziuoja tik per sventes kaip simbolis ar kaip retai?
Comment
-
Parašė andyour Rodyti pranešimąTaxi automobiliai pasirodė senoki, ar tikrai? O nuotraukų daugiau yra iš gamtos, pvz. papludimių? Ar galima ten gamtoje pabūti ramybėje, ar aplink dūzgia žmonės? Pats HK kaip suprantų yra finansų centras, ten gamyklų nėra daug.
Iš gamtos daugiau neturiu nuotraukų, tačiau mane gamta labiausiai ir nustebino, nesitikėjau jos tiek daug rasti.
Honkongas sudarytas iš kelių dalių - žemyninės, kur yra viena tankiausiai apgyvendintų vietų - Kowloon - ir kuri turi sieną su Kinija, Honkongo salos, kurioje yra pats finansų centras ir visi pagrindiniai dangoraižiai, ir kelių salų, pavyzdžiui Lantau salos.
Pietinė Honkongo salos dalis yra mažiau angyvendinta, ir ten yra tikrai nemažai gamtos, parkų, miškų, paplūdimių. Tas labai nustebino. Kiek supratau, ten yra labai populiari vieta iškylauti, pabūti gamtoje. Be to, ten gyvena patys turtingiausi Honkongo piliečiai.
Kiek atokiau nuo centro easnti Lantau sala yra dar mažiau apgyventinta, ir ten dar daugiau natūralios gamtos. Tikrai puiki vieta pabėgti nuo miesto!
Comment
-
Parašė Lettered Rodyti pranešimąO kaip saugumas mieste, tose siaurose gatvelėse naktimis? Ar yra skirtumas tarp centro ir periferijų?
Pavyzdžiui, galioja taisyklė, kad metro negalima valgyti ar gerti. Didelis skandalas buvo, kai viena mergaitė iš Kinijos (apskritai į Kinijos piliečius ten žiūrima iš aukšto, kaip į itin nemandagius, neišauklėtus ir keistus žmones, gal šiek tiek panašiai kaip mes žiūrime į rusus) metro pritrupino valgydama ir tokia žinia pateko net į žiniasklaidą!
Ir visur pilna įvairiausių draudžiančių ženklų: negalima kalbėti, negalima džiovinti rūbų, negalima naudoti radijo bangomis valdomų žaislų, negalima čia stovėti, o čia jau galima, ir t.t. Tas šiek tiek keistai atrodo, bet turbūt to reikia, kad palaikyti tam tikrą tvarką.
Comment
-
Parašė JohnDėl to yra gana įdomu. Dar ne taip seniai (prieš kokius ~20 metų) Honkongas irgi "garsėjo" tuo, kad žmonės ten buvo nemandagūs ir neturėjo gerų manierų, stumdėsi viešąjame transporte ir šiaip elgėsi taip, kaip dabar elgiasi (tikrai ar tariamai) kiniečiai Šiaurėje.
O aš prieš kelis metus Honkonge buvau tokio vaizdelio liudininkas: pasų kontrolės metu pasienio pareigūnas, tikrinantis pasus, sau lyg niekur nieko gana garsiai "buuuuurbt" ir nusiriaugėjo net neprisidengęs srėbtuvės... savaime suprantama ir be "sorry" ar "excuse me"... ir toliau sau tikrina pasus
O bent vizualiai viešose vietose nepasakyčiau, kad žmonės Honkonge ar Shenzhene/Guangzhou elgtūsi labai skirtingai. Vientelis tikrai pastebimas skirtumas - Kinijoje žmonės spjaudosi gatvėje. Taip pat neseniai iš kaimų atvažiavę migrantai darbininkai akivaizdžiai nesusivokia, kur pateko ir elgiasi lyg vis dar būtų savo kaime. Bet, kita vertus, tokie dalykai, kaip lipimo į traukinius ar elgesio metro piko metu taisyklės ir manieros atrodo labai panašiai, tiek Honkonge, tiek gretimuose miestuose už sienos. Panašu, kad progresas vyksta ne tik vizualiai miestų gatvėse, bet ir žmonių galvose.
Honkongo spauda (kad ir koks South China Morning Post) labai mėgsta varyti ant šalia esančio Shenzheno ir kuria tikras ar tariamas istorijas apie užpuldinėjamus ir apvagiamus Honkongiečius. Netgi buvo istorijų apie vagiamus inkstus. Man atrodo, kad tiesiog yra užsilikęs tam tikras stereotipas ir pranašumo kompleksas, o Shenzhene dažniausiai nukenčia girti viešnamių lankytojai iš Honkongo, kurie savaitgaliais bėga nuo žmonų ir yra labai lengvos aukos visokiems kišenvagiams ar vagims.
O realybė jau šiandien yra tokia, kad šalia esantis Šendženas (į kurį Honkongiečiai vis dar žiūri "iš aukšto") jau dabar atrodo švaresnis, tvarkingesnis, patogesnis ir modernesnis miestas. Aišku, tai dar neatsispindi vidutinėse žmonių pajamose, bet jeigu kas nors prieš 20 metų būtų pasakęs, kad Šendžene stovės daugiau ir aukštesnių dangoraižių, nei Honkonge, o gatvėmis važinės daugybė naujų Audi ir MB, tai tikriausiai bet kas būtų tik nusijuokęs.
Tuo metu, kai buvau Honkonge, mano draugas korėjietis autostopu jau kelias savaites keliavo per Kiniją ir turėjo greitai pasiekti Honkongą. Kai apie tai prasitariau honkongiečiams, jų reakcija buvo isteriška: tai neįmanoma, kiniečiai yra visiškai asocialūs žmonės ir niekas niekada neimtų žmogaus autostopu už dyką, o jei imtų, tai su tikslu parduoti jų organus, ir t.t. ir pan. Kai prasitariau, kad pats mačiau daugybę nuotraukų su mano draugu ir jį vežusiais kiniečiais (o vienu atveju jį sulaikė policija, nes greitkeliuose negalima tranzuoti, ir davė jam pakankamai grynų pinigų, kad jis galėtų traukiniu pasiekti kitą miestą! - ir viskas buvo nuotraukose). Galiausiai honkongiečiai priėjo išvados, kad nuotraukos tikros, bet jis pats sumokėjo pakeleivingoms mašinoms, kad jį pavežtų, nes kitaip Kinijoj negali būti.
Taip, kad stereotipai tikrai labai stiprūs.
Paskutinę kelionės dieną susitikau savo draugą korėjietį ir paklausiau, kaip ten iš tiesų buvo su tuo tranzavimu. Pasirodo, Kinija tikrai nėra pati geriausia šalis tranzuoti (buvo keli periodai kai jis gan ilgai negalėjo nieko pasigauti - teko nakvoti pakelėj palapinėj), tačiau tikrai ne tokia bloga, kaip nupasakojo honkongiečiai.
Comment
Comment