Darom pertrauką, mūsų dar laukia įdomiausia dalis, reikia pasistiprinti, kėdes pasilikti.
Stovėjimo aikštelėje- pievoje patruliuoja skautai. Automobilių statymas buvo taip šauniai suorganizuotas, kad kiekvienas automobilis buvo palydėtas į stovėjimo vietą nurodant vėliavėlėmis kelią, tame dalyvavo gal kokia 30 žmonių. Žinoma ne šių vaikų...
Kai kurie tiesiai stovėjimo aikštelėje pasirodymą žiūrėjo.
Nors jie skrenda labai aukštai, pasirodymui vykstant dalis nusimanančių kuom tai kvepia atsinešė ausines ar ausų kištukus. Kelis kartus praskridus tiesiai virš galvos net pritūpiau nuo kurtinančio garso.
Thunderbirds komandą sudaro šeši Lockheed Martin F-16C, visi ir dalyvavo pasirodyme. Tiesa šių metų komandą iš viso sudaro 12 žmonių.
Žiūrim toliau.
Manau, kad tiek nuotraukų pradžiai užteks, dabar galime ir artimiau susipažinti su pačiais lakūnais.
Štai ir jie, kokia 15-20 minučių po pasirodymo atvyko dalinti savo šių metų komandos albumų ir autografų.
Otto iškeliauja, atlaisvina aikštę sekantiems reginiams, o mes einame iš arčiau pasižiūrėti į lakūnus.
Thunderbird No.1 - Lt Col Greg Thomas (Commander/Leader)
Thunderbird No.2 - Major John Baum IV(Left Wing)
Už jo John pirmas - Thunderbird No.3 - Major Kirby Ensser (Right Wing)
... ir t.t.
Komandos albume nuotraukos ir visi duomenys apie šių metų komandos lakūnus, komandos senjorus ir t.t. Puikios nuotraukos iš jų pasirodymų ir kasdienio darbo. Žiūrovų rankose jūs juos ir matote.
Vaikinai linksmi, pasitempę, mielai bendrauja, žiūrovus kalbina patys, juokauja.
Gražūs treniruoti kūnai, puikios uniformos, baltos amerikietiškos šypsenos ir jokio pasipūtimo. Pasikalbėjom, vienas iš jų asmeniškai mus apdovanojo.
Kaip europiečius, atsiminimui
Buvo ir oficialus susitikimas su jais, apsikeitimas dovanomis su miesto vadovais ir t.t.
Manau, kad Budulis ir kiti, gerai žinantys JAV gyventojus užsikvatos pamatę šias tris nuotraukas.
Ne ne - tai ne aktoriai, ne persirengėliai, ne žydai ir lėktuvo jie nepirks.
Į Nepriklausomybės dienos šventę juos atvežė samdytas transportas, nes jie nevairuoja automobilių ir buityje nenaudoja jokių variklių. Tai Amerikos amish su savo išeiginiais rūbais. Jie su visais stebėjo pasirodymus ir jautėsi šventėje puikiai.
O mes įsitaisėme pakraštyje, užmetame vis akį į besivėžinančius su "monstriuku" ir laukiam labiausiai atpalaiduojančios dalies...
Amishai tai tokie teigiami keistuoliai. Jie svetimus vadina "english". Parduotuvėse perku medų ar šiaip kokią žemės ūkio produkciją.
O tas monstras - mikroautobuso vairuotojo svajonė
Aha, amišai šalia lėktuvų kažkoks nesusipratimas . Kiek reikia stiprybės, kad tokioje šalyje kaip JAV, kur tiek pagundų pramogauti ir išlaidauti, išlaikytum tokį gyvenimo būdą. Nors kai tokia gyvensena perduodama iš kartos į kartą, matyt viskas paprasčiau.
Ziuriu as i tuos lektuvus ir galvoju. O jums nekilo mintis nulekt paziuret Shuttle pakilimo ? Gyvenant Amerikoj - manau butu nuodeme, bent karta nepasigrozet tokiu reginiu
Buduliui -
Sakai tas monstras - mikroautobuso vairuotojo svajonė ?
... aš taip ir matau, kaip pvz Kaune, Vydūno alėjoje į tokį mikroautobusą lipa keleiviai...
Senam namui - nepatikėjau savo akimis, kai pamačiau juos taip smalsiai stebinčius pasirodymą, apžiūrinėjančius lėktuvus ir t.t. Akys priprato prie savo palapinėse per šventes prekiaujančių namudiniais gaminiais, suvenyrais indėnų, tačiau amish'iai ir naikintuvų derinys mano maumonėliui signalizavo "error". Dabar suprantu, kad tai tik mano riboto mąstymo išdava
To TH1-
Shuttle pakilimo ?
Šiandien ir rytoj keliasdešimt mylių atstumu vyksta Blue Angels aerodrome diiiiidelis show - tam laiko bus ir įleidžiami visi norintys, tik bilietą nusipirk .
Mums kaip ir užteks savaitgaliui šiam. Dar puikus festivalis Henrio Fordo muziejuje abi dienas.
O su Shuttle reikalas ilgas ir tolimas, tam reikia rimtai pasiruošti, su laisvu laiku dirbantiems JAV tai problema.
Giedra, tai tau lėktuvų nuotraukos neįdomios? Nu va...
O kai nugriebiu kiek laiko po darbų iškvaršinta galva sumesti nuotraukoms, tai dažnai komentarams surašyti ir jėgų nelabai yra.
Draugai reportažų laukia, pažystami, dalis forumiečių, todėl ir noriu parodyti koks tas gyvenimas iš tikrųjų JAV, kas čia įdomaus. Kad žmonės savo akimis pamatytų, išvadas nuosavas padarytų, o ne nusistovėjusias daudelio galvose klišes taikytų .
O tai Lietuvos spaudoj kai pasižiūriu dažnai tokias nesąmones rašo ir rodo, kad nesuprantu kokioj JAV anie lankėse jei iš viso lankėsi, apie kokią šalį rašo... gal dar kita yra JAV kur nors? Gal pas mus ar jus akys kitokios?
Todėl šie reportažai, komentarai, nuotraukos čionai ir yra...
.............
Ramiai įsitaisome toliau nuo minios ir stebime labiausią atpalaiduojančią, ramią ir lėtą šventės dalį.
Oro balionai Aeroshell Acrobatic Team T-6's fone- kas gali būti gražiau?
Battle Creeck miestas - sausų pusryčių gamintojų sostinė JAV.
Tai gamintojų simbolis tigriukas The Gr-r-reat Tony:
Ore jau sklando didžiuma oro balionų, vaizdas visai kitoks nei kad praeitoje oro balionų šventėje, nes mes aerodrome- didelės erdvės plius mes labiausia nutolusioje nuo pagrindinės žiūrovų susibūrimo vietos dalyje kur dar leidžiama būti pašaliniams.
Paskutinė grupelė ruošiasi skrydžiui, o mes judame link išėjimo.
Dar vyko įspūdingi naktiniai pasirodymai, tačiau mums pilnai užteko daugiau nei 8 valandų aktyvaus dalyvavimo šioje šventėje. Plius dar laukė išsikapstymas iš miesto bei grįžimas namo.
Smagu buvo, liko nuotraukos, dovanos ir puikūs šilti įspūdžiai.
Kiekvieną vasarą vyksta labai įdomus renginiai Willow Run Aerodrome. Televizija, radijas, spauda ir t.t. pilni skelbimų:
The Chrysler Jeep® Superstores Thunder over Michigan Air Show takes place each summer at Willow Run Airport, which is located just outside Ypsilanti, Michigan...
Ir.t.t.
Mums tai nėra toli, nuvažiuojam pasižiūrėti- plius kad šiais metais pasirodymo dienomis nėra tokių alinančių karščių kaip kad pasitaikė praeitais metais.
Dalyvauja didelis skaičius lėktuvų, dalis reti, įžymūs. Sąrašiuko ištrauka:
U.S. Navy Aerial Demonstration Squadron "Blue Angels"
United States Navy,
Avro Lancaster Mk X
Canadian Warplane Heritage Museum,
Supermarine Spitfire Mk IX "Acro Routine"
Russell Group Aviation,
Hawker Hurricane XII
Russell Group Aviation,
Curtis P-40N Kittyhawk
Vintage Wings of Canada,
Goodyear FG-1D Corsair
Vintage Wings of Canada,
Hawker Hurricane Mk IV
Vintage Wings of Canada,
North American Aviation P-51 Mk IV Mustang
Vintage Wings of Canada,
North American Aviation P-51D Mustang "Moonbeam McSwine" *Heritage Flight*
Vlado Lenoch,
North American Aviation P-51B Mustang "Old Crow"
Jack Roush,
North American Aviation P-51D Mustang "Gentleman Jim"
Jack Roush,
North American Aviation B-25D Mitchell "Yankee Warrior"
Yankee Air Museum,
North American Aviation B-25J Mitchell "Briefing Time"
Mid Atlantic Air Museum,
McDonnell Douglas F-4D Phantom
Collings Foundation,
Mikoyan-Gurevich MIG-21MF
Will Ward,
Mikoyan-Gurevich MIG-17F
Will Ward,
Mikoyan-Gurevich MIG-15UTI
Richard Cooper,
Bell UH-1H Huey "369"
American Huey 369 Organization,
Bell UH-1H Huey "803"
American Huey 369 Organization,
Douglas AD-1 Skyraider "Bad News"
Warbird Heritage Foundation,
Douglas AD-5 Skyraider
Dr. Brent Hisey,
Douglas EA-1E Skyraider
Eric Downing,
Douglas AC-47D "Spooky"
Air Heritage Museum,
Fairchild C-123K Provider
Air Heritage Museum,
De Havilland DHC-4A Caribou
Yankee Air Museum,
Cessna L-19A Bird Dog
Warbird Heritage Foundation,
*Cessna O-2A Super Skymaster
Robert Schaffer,
*Cessna O-2A Super Skymaster
John Russman,
*Beechcraft T-34B Mentor
Joe Pardi,
Douglas C-47D Skytrain "Yankee Doodle Dandy"
Yankee Air Museum,
*Douglas DC-3 (N34)
FAA,
North American Aviation T-28C Trojan
Jim Stitt,
North American Aviation LT-6G Texan "SCREAM 'N REBEL"
Jim Greeson,
North American Aviation SNJ-5 Texan
Dan O' Connor,
North American Aviation T-6 Texan
Bob Pingston,
North American Aviation Harvard
CHAA - Canadian Harvard Aircraft Association
*North American Aviation Harvard,
CHAA - Canadian Harvard Aircraft Association
Vultee SNV-1 Valiant
ir t.t.
Atvažiuojam į miestelį sekmadienį po pietų, eilė vien tik įvažiuoti į aerodromo lankytojų automobilių stovėjimo aikštelę mažiausia valandai. Išvažinėti po pagrindinio pasirodymo truks mažiausia pora valandų. Net nebandom, pasukam į aikštelę netoli aerodromo. Žmonių stebinčių lėktuvus mieste gal dešimt kartų daugiau nei pačiam aerodrome.
O lėktuvų pilnas dangus, jie sukinėjasi 5-10 mylių spinduliu nuo aerodromo.
Pakeičiam lokacijos vietą, mes dabar iš kitos pusės aerodromo, turėtume neblogai matyti tai ko atvykome. Laukiame ir stebime eilinius pasirodymo dalyvius...
Įsitaisėme šalia kažkokių įstaigų, vietos čionai daug, kompanija įvairi. Susipažinkite su kalbia mičiganiečių šeimynėle, mielai leidžiasi fotografuojami:
Vairuotojas savo kieme su broliu ir pusbroliais sumonstravęs dešimt tokių monstrų - rodė albumą su nuotraukomis. Šio dešimtviečio auto "gamyba" truko lygiai tris mėnesius, jis vienas iš didžiausių jų kolekcijoje. Patampykite virvutę ir pasigirs garsoka sirena
Pertrauka, sėdim pievoje, gurkšnojam kavą iš termosų, laukiam renginio kulminacijos.
O jau debesys aplinkui gražūs... Praeitoje šventėje dangus rūškanas, apiblukęs buvo, o šiandien - rinktinis debesynas. Kažkoks ponaitis atsilošęs sėdi, į pagalvę atsirėmęs, matyt kaip ir mes angelų laukia...
Iš karto matyt kad mėlynieji angelai "globojami jėgų iš aukščiau"- diena kaip pagal užsakymą, dangus reto grožio.
Ups - prasikalbėjau ... pasižiūrėkite į šį ženklą, neabejoju, kad žinote, ką trikampis danguje reiškia!
O jis tikrai milžiniško dydžio...
Ir staiga prasideda. Mamytė "Angelina" prašauna tiesiai virš mūsų galvų, net kepurė nuo galvos nuskrenda žemėn - taip atlošiu galvą ir skubu fotografuoti.
Lėktuvas apsuka didžiulį ratą ir grįžta skrydžiui virš aerodromo.
Sukiojamės pievoje, šį kartą žmonės, palapinės, stendai mums nebeužstoja plačiaekraninio vaizdo kaip kad buvo praeitą kartą aerodrome...
Šį kartą Hercules praskrenda dar žemiau ir vėl visiškai virš mūsų galvų:
"Mamytė" nuskrenda ir tolumoje pasirodo Blue Angels lėktuvai: kairėje matote du ir dešinėje keturis, pagrindinę programos dalį jie taip ir atlikinėjo 2+4, pačioje pabaigoje jau visi 6.
Programa prasideda, vos spėjame sukioti galvas į visas puses, bet visuomet- aukštyn.
Comment