sunku kazka komantuoti, vaizdai tiesiog ispudingi ispudinga matyt ne architektura (kuri nera stbuklinga) bet urbanizacijos lygis. labai neiprastai ziurisi visi tie viadukai, magistrales iskylancios tiesiog virs eiliniu didmiescio namu...
Siaip architektura pastatu turbut nera kazkuo issikirianti. Pakanka ir baisoku. Man patiko tik vienas kitas pastatas, tačiau kazkodel gana ispudingas pasirode tas zalias dangoraizis 35 nuotraukoj - ne tiek savo architektura, kiek neblogais mastais. O siaip urbanizacija stulbina, kazin, kaip tokioj urbanizuotoj aplinkoj jauciaisi pats bankokietis. Turbut daugelis ju kitaip miesto ir neisivaizduoja. O, beje, kur ten paprasti gyventojai pagrinde gyvena? Private, block ar dar kazkur?
Dekui John! Si syki ne toks grazus BKK atrodo. Beje, tas dievukas tavo nuotraukoj ne visai dievukas, bet Tailando herbas. Kas liecia tas maldykleles prie ofisu, tai kiek as aiskinausi jos statomos gerosiom dvasiom, kurios gyveno pastato vietoje pries ji pastatant - kad geris nepyktu ir neissibegiotu, tai ir jam pastatomas namelis salia (beveik kiekvienas pastatas turi tokia sventyklele kiek pastebejau).
O del Bankoko grazumo galima pasakyti tiek, kad tas miestas apskritai vargiai yra grazus... pilkas ir be architektrinio veido... senoji architektura irgi vargiai prilygsta Europietiskajai (net vidutinio rango miestams a la Vilnius)... tik tiek, kad mums nematyta ir labiau egzotiska.
Cia turbut kalta azijieciu mentaliteto specifika. Kiek pastebejau, jie visiskai nesirupina daiktu ilgaamziskumu, tame tarpe ir pastatu. Nei statydami nei veliau priziuredami. Todel pvz apie viesbucio "kokybe" galima beveik neklystamai spresti pagal jo amziu. Kuo senesnis tuo bus labiau aptriuses, nors ir matyti buvusios prabangos zenklai. Toks vaizdas, kad po pastatymo jie praktiskai nebeinvestuoja i einamaji remonta.
Kitas tipiskas pavyzdys - tailando sventyklos. Ju dekoracijos labai blizgios ir ryskios, bet matomai pakankamai neilgaamzes. Daugeli kartu teko matyt kai salia naujos tviskancios sventyklos stovi dar viena beveik tokia pat, tik visa apleista, pajuodusi ir apsiurusi. Veliau matyt ja nugriaus, pastatys vietoj jos nauja, o dabartinei leis taip pat pajuoduot. Tokia vilniaus katedra jauciu jau butu kokius 10 kartu perstatyta is naujo
Tas pats manau ir su kitais pastatais. Ipac kai del karsto ir dregno oro nepriziurimi pastatai labai greitai pajuoduoja.
mmm.. joo is to ka pasakei tai tikrai susidaro toks keistokas ispudis apie ju urbanistika. Na tiesiog "kitoks". Siuo poziuriu europietiskas poziuris man labiau patinka bet apskritiai tai saunuoliai, jei susitvarko nepaisant tokio "chaotisko" urbanizmo. Juokinga tada darosi pasiziurejus i musiskio Vln, urbanistines bedas. O siaip tas toks nesiskaitymas su bendra aplinka Europos miestuose net nebutu imanomas. Bet matyt tai turetu sumazinti bendra biurokratijos statybose lygi. Speju turetu ganetinai skirtis ir statybu tempai (nuo projektavimo ir leidimu iki paciu statybu). O apskritai tai turbut malonumas tokiame mieste fotkinti. Visada rasi idomu objekta - jeigu architektura ne pagrindinis ieskomas taikinys.
Siam Square. Is esmes tai nelabai didelis, siuolaikiskai irengtas, prekybos kvartalas, primenantis Europietisko stiliaus prekybos gatves. Skirtumas tik tas, kad net ir cia pestiesiems nepalikda daug vietos, o visur irengti automobiliu parkingai. Visgi, siuo atveju, padaryta didele klaida, nes tai galetu buti unikali shoppinimosi vieta Bankoke, skirta pestiesiems (parkingai ir privaziavimai galetu buti is salutiniu gatveliu, ka padaryti butu visai nesunku ir nereikalautu daug investiciju). Tuomet tai butu tikrai daug analogu neturintis Europietiskas prekybos kvartalas su daug mazu parduotuveliu ir keliais nelabai dideliais prekybos centrais. Bet kol kas viskas vyksta Bankoko stiliumi, kur masinos valdo
Seip nestebina, gi Siam sq. skirtas ne vargsams. O jei jau esi turtingas, tai atvaziuosi su savo masina ar taksi.
Buvo karta uztejus tokia kalba su gide. Tai pastaroji pareiske, kad "mes tajai nemegstam vaikscioti, nes karsta". Atseit vasara net pora simtu metru stengiasi pavaziuot kokiu nors tuktuk ar moto-taksi. Zinoma jei gali tai sau finansiskai leist.
Patinka man Bankoko atsipalaidavimas, nors tas azijietiskas "chaosas" gan glumina... Prisipazinsiu, mane pirmiausiai domina Tailando gamta ir pliazai, kaip pvz cia:
tad Bankokas palauks
Sveiki, pasidalinu savo nuotraukomis iš Bankoko. Temą dedikuoju John, kurio daug temų apie šį angelų miestą jau yra šiame forume.
Bankoke teko pabuvoti porą kartų. Pirmąjį – Liepos pabaigoje keletą dienų, prieš skrendant studijuoti į Singapūrą. Tada įspūdis man, berniokui, mačiusiam tik šiek tiek Europos, buvo tikrai stiprus. Prisižiūrėjau įvairiausių vaizdų, kurių nesugebėčiau atpasakoti ir atrodė, kad po Bankoko sunkiai kas begali nustebinti. Niekas, kolkas, net iš tolo ir neprilygo tam.
Antrajį kartą buvau visai neseniai. Visi turbūt žino, kad lapkričio pabaigoje dėl protestų buvo uždarytas Suvarnabhumi oro uostas (dabar jau mintinai šį pavadinimą žinau, prieš tai vis maišydavau raides). Uždarė dieną prieš man vykstant į Tailandą. Skridau į Puketą, kuriame planavau praleisti keletą dienų, tad ten skrydžiai veikė, o į Bankoką būčiau ir nenuskridęs. Po Puketo – maždaug 12 h kelionė autobusu iki Bankoko.
Planavau grįžti į Lietuvą gruodžio pradžioje, tad su nerimu klausiausi naujienų apie situaciją oro uoste. Nesinorėjo gi papildomų išlaidų ar šiaip kokių problemų. Oro uostas pradėjo veikti kaip tik tos dienos vakare, kai turėjo būti mano skrydis. Tačiau tačiau.. Skrydis turėjo būti ryte, tad jį atšaukė.
Kas toliau? Nemažai viešbučių siūlė nemokamą nakvynę turistams, užstrigusiems Bankoke. Apsistojau 4* viešbutuke, kuriame naktis paprastai kainuoja ~550 litų. Sunkiai protu suvokiami pinigai – kambarys, mano nuomone, tikrai nebuvo vertas to. Nakvynę apmokėjo TAT (Tourism Authority of Thailand). Dar viešbutis suteikė maitinimą tris kartus per dieną. Taip praleidau keturias dienas ir galų gale grįžau į Lietuvą per porą parų su penkiais skrydžiais.
Įspūdžiai iš antro vizito padėjo „išgryninti“ pirmojo apsilankymo atsiminimus. Esu tikras, kad nuvykus ten dar kartą, susidaryčiau dar tikresnį Bankoko vaizdą. Tai miestas, kuris tikrai palieka neišdildomą įspūdį. Ir, ko gero, kad tai priklauso nuo to, kurią šio milžiniško miesto pusę "paragauji". Gal tai ir nėra svajonių vieta, tačiau esu tikras, kad gyvenimas ten bent jau būtų įdomus. Tad visai rimtai pasvarstyčiau galimybę pagyventi ten bent jau trumpam.
Vaizdas, pro viešbučio langą.
Ta pati vieta naktį. Centre matosi Nana BTS stotis.
Dar pora vaizdų iš ten.
Miestas gyvas tiek dieną, tiek naktį. Chaotiškas eismas ir masės žmonių.
Kontrastai.
Tuk-tuk vairuotojas.
Vaizdas, važiuojant šia transporto priemone.
Turistams skirta Khao San gatvė. Nors nieko išskirtinio ten nėra.
Atsipūtę tailandiečiai. Nors Tailandas save pristato kaip šypsenų šalį, tačiau surasčiau daug daugiau nuotraukų su susikrimtusiais jų veidais negu kad linksmais.
Jei keliaujate ne vienas, tai su taksi galite keliauti net pigiau negu kad pvz.: su Skytrain. Vienintelė problema – kamščiai.
Nemačiau nei vieno taksi, kuris nebūtų pasikabinęs budos atvaizdo ar statulėlės.
Pirmosios kelionės metu buvau prigąsdintas, kad būtinai reikia prašyti, jog įjungtų taksometrą. Antrosios kelionės metu pastebėjau, kad praktiškai visi geranoriškai be klausimų ir taip įjungia.
Tailandas garsus ir dėl sex turizmo. Laabai didelė dalis vakariečių ten vienokiu ar kitokiu būdų susiranda sau kažkokių nuotykių.
Skytrain – greičiausias būdas aplenkti transporto spūstis.
Traukinio viduje.
Tailando vėliavos. Nors jų čia gana daug, susidariau įspūdi, kad Malaizijoje jas yra dar madingiau kabinti bet kur ir bet kaip.
Eismo reguliuotojas.
Kelių policininkas.
Tokią nuotrauką padariau pirmojo apsilankymo metu. Panašoka į mitingą, ar ne?
Dramblys. Keletą jų teko matyti iš viso. Išnyra tiesiog gatvėje, tarp mašinų ir praeivių. Įspūdis gana nemažas būna, kai pirmąkart pamatai tokį dalyką.
Kelios nuotraukos, darytos naktį gatvėse. Vieną paskutinių vakarų buvau išėjęs pasivaikščioti, tik kad maršrutą kvailoką pasirinkau: maždaug pusantros valandos ėjau viena puse Sukhumvit Road.
Šiukšlės gatvėje. Nieko keisto, kad to pasivaikšiojimo metu mačiau netoli dešimties žiurkių, o tarakonų net neskaičiavau.
Tipiškas gyvenimas siaurose gatvelėse.
Pačios skaniausios sultys, kokias tik esu gėręs. Pagamintos iš saldžiųjų mandarinų, o ir kainos neveikia jokios infliacijos – 20 batų (~1,4 lito).
Kartais tikrai suskausdavo širdį praeinant prašančius išmaldos. Ypač, kai matai neįgalius ir negalinčius savimi pasirūpinti. Tad paskutinį vakarą atidaviau visus turėtus smulkius.
Darbininkai statybose.
Karalius Rama IX yra be galo gerbiamas Tailande. Gruodžio 5 jam sukako 81-eri metai ir ta proga prie viešbučio vestibiulio transliavo tiesioginę transliaciją iš sveikinimo šventės, o visiems žmonėms išdalino žvakutes, kurioms degant dainavo Tailando himną. Kaip sakė viena tailandietė: „jei mano karalius būtų paprašęs nutraukti protestus, taip, ko gero, ir būtų įvykę“. Kodėl jis nesikišo – nežinia.
Dar pora nuotraukų iš Bankoko gatvių.
Tiesa, dabar dėl tų protestų Tailandas stipriai susigadino savo vardą. Berods net 80% britų atšaukė savo atostogas ten. Gaila tailandiečių, bet aš vykčiau drąsiai. Ir kitus padrąsinčiau, ypač kai dabar kelionių agentūros siūlo pigiais keliones ten.
Tūkstantį kartų, matyt, būtų galima žiūrėt ir žiūrėt. Ir kas kart vis labiau norisi ten pačiam nuvykti. Dėkui labai už malonias akimirkas, bežiūrinėjant nuotraukas .
Dabar jau taip. Bet pvz pacioje japonijoje Lexusai pradeti pardavineti kaip lexusai tik 2005 metais. Iki tol sitos masinos ten vadinosi toyota
Anyway, ta pati marke, ta pati platforma, tie patys komponentai. Beveik kiekvienam lexusui rasi "sister car" su toyota logotipu. Kaip kad ir mineta camry nedaug skiriasi nuo kokio nors lexus es. Cia panasiai kaip audi a3 yra tas pats golf, tik su pakeistu dizainu.
Kas link corolos, tai mazdaug golpo klase. Europiniai konkurentai tokiu salonu sitoje klaseje sau jau senai neleidzia...
Pataisymai:
Bet pvz pacioje japonijoje Lexusai pradeti pardavineti kaip lexusai tik 2005 metais
Taip buvo pardavinejami bet kaip Toyota Crown Series, zenkliukas kitoks buvo nei mes dabar matome
Beveik kiekvienam lexusui rasi "sister car" su toyota logotipu
Dalis tiesos T Camry = Lexus ES (jis tik JAV ir arabu rinkoms eina), taciau kiti modeliai IS, GS, LS neturi sesers, jie visi yra RWD, naudoja kitus variklius, kitas transmisijas ir labai skiriasi nuo eiliniu Toyotu. Sneku is patirties nes Lexus ir Toyota explotuoju, daugiau panasumu yra VW ir OOOO negu Toyota ir Lexus, pvz Audi ir VW naudoja tuos pacius agregatus
Bet pvz pacioje japonijoje Lexusai pradeti pardavineti kaip lexusai tik 2005 metais
Taip buvo pardavinejami bet kaip Toyota Crown Series, zenkliukas kitoks buvo nei mes dabar matome
Toyota Crown yra atskiras automobilis kurio tikslaus analogo lexusas neturi.
Beveik kiekvienam lexusui rasi "sister car" su toyota logotipu
Dalis tiesos T Camry = Lexus ES (jis tik JAV ir arabu rinkoms eina), taciau kiti modeliai IS, GS, LS neturi sesers, jie visi yra RWD, naudoja kitus variklius, kitas transmisijas ir labai skiriasi nuo eiliniu Toyotu.
Seip tai turi ir skiriasi netiek jau daug.
Lexus IS atitikmuo yra Toyota Altezza
Lexus GS atitimuo - Toyota Aristo
Lexus LS atitikmuo - Toyota Celsior
Lexus RX atitimuo - Toyota Harrier
Lexus SC - Toyota Soarer
Kalbant apie ankstesnius modelius - taip. Bet ar tai galioja dabartiniams modeliams (isskyrus kiek senstelejusius RX ir SC)? Lyg ir ne.
Kadangi mazdaug nuo 2005 toyota pardavineja lexusus ir vidaus rinkoje, tai visiskai neber prasmes leisti identiskas masinas kuriose pagrinde skiriasi tik logotipas ir gimdyti vidine konkurencija.
Beje, niekaip nesuvokiu Lexus ES prasmingumo. JAV yra is esmes identiskas Toyotos modelis - Camry. O norintiems mazesnio ir kuklesnio Lexus turetu uztekti IS.
ES pirkeju i IS'a neikisi, plius nemazai kam camry neitinka vien todel kad toyota. Seip ES yra amerikos rinkoje bene geriausiai parduodamas lexusas apskritai.
GS'as gi daug kam neitinka nes varomas galu beigi brangesnis. Jau greiciau neaiski butent jo prasme
/\
Apie automobilius geriau diskutuokit kitoje temoje, o grįžtant prie temos, man viskas labiau primena sim city nei sims žaidimą, ir šiaip atrodo miestas lyg ,,mišrainė'', viskas suplakta į vieną.
IS irgi varomas galiniais (kaip ir GS ir, be abejo, LS). O GS'as yra is esmes aukstesnes klases masina, todel lyginti su ES isvis netinka. Taciau IS is principo lyg ir turetu buti panasus. Esminis skirtumas tik tas, kad varomas galiniais, kuomet ES varomas priekiniais.
Esminis skirtumas, kad ES yra 30cm ilgesnis uz IS, t.y. zymiai didesne masina klasiu hierarchijoje stovinti ant aukstesnio laptelio.
Daugumai pirkeju apskritai nesvarbu ar varomi priekiniai ar galiniai. Jie (ipac lexuso pirkejai) net neisivaizduoja ka tai realiai reiskia. Todel fwd ir rwd automobilius visiskai laisvai galima lyginti tarpusavyje.
O GS prasmingumu abejoti tikrai nereiktu, kaip ir nereiktu MB E klase ar BMW 5. Atitinkamai ir IS, C klase, BMW3bei LS, S klase ir BMW7. O su kuo konkuruoja ES? Su Toyota Camry? Ar kokiu nors "lievu" vietos GM ar Chrysler "perliuku"?
Kazkaip idomiai dalini masinas i klases. Nors skirtingu gamintoju masinas ir iprasta gretinti, bet jos visiskai nebutinai privalo tureti 1:1 atitikmenis. Viskas zymiai paprasciau, juk viskas prasideda nuo turimos pinigu sumos ir noro.
Tarkim zmogus nori isleisti 35k$, toyotos nenori is principo nes "ne fasonas" arba nepatinka camry dizainas, o IS'as jam per mazas. Va ateina ir perka ES'a.
Jei turetu 45k$ ir noretu dar daugiau prabangos, gal pirktu GS'a.
Ko gero, Toyota pabijojo withdrawinti "best selling" modeli is rinkos, nes juk tai nesa $, kaip bebut. Tiesiog mels, kol melsis, o veliau tyliai ramiai nutrauks modelio gamyba ir paliks standartini range'a.
Teisingai, kam zudyti auksinius kiausinius dedancia anti? ES atsirado keleta metu ankciau uz GS, todel butent pastarasis yra "papildomas". Ir atsirado tam, kad uzkisti skyle tarp savo dydziui salyginai pigaus ES beigi prabangaus LS.
I ES galima ziuret kaip ir klientu "gaudykle" skirta zmonems ieskantiems vidutinio dydzio automobilio, norintiems vazinet kazkuom kieciau nei banali toyota bet nenorintiems moket pilno lexuso antkainio.
Nors siaip, Toyota pasizymi idomiomis marketingo strategijomis. Taip ir nesupratau, kodel Toyota Camry Europoje neparduodamas, nors parduodamas jo "analogas" (Avensis), kuris yra mazesnis ir konkuruoja su kitos klases auto, nei Camry JAV.
Avensis yra zemesnes klases nei Camry. Kokioj nors rusijoje pardavinejami abu
Europoje (bent jau Vokietijoje) Camry del ivairiu objektyviu priezasciu buvo visiskai nepopuliarus. Todel ir prapuole.
Japonams budinga visiskai chaotiska modeliu politika, seip jau tradicijas itin gerbianti tauta sioje vietoje jas visiskai ignoruoja.
Pvz Camry savo gyvenimo pradzioje buvo "compact" klases, po to staiga pasidare "midsize". T.y. tas pats pavadinimas, bet visai kita masina. Europieciams tokie fintai net nesisapnuoja.
Panasi istorija ir su Avensiu. Avensis I buvo tiesiog corola su uodega, didziausi varikliai buvo 2 litrai ir realiai konkuravo megane, vento, bora ir pan klaseje.
Avensis II (t.y. tik ka nuejes nuo gamybos) staiga pasidare visa ismiera didesnis ir prabangesnis, nors pavadinimas nepasikeite.
Europine corolla iki siol daugumoj buvo checbekai, nors buvo ir sedanu bei universalu. Amerikine corolla buvo isimtinai sedanas ir didesne uz europine.
Dabar gi europine corolla patapo auris, corolla pasidare isimtinai sedanai (ir panasu analogiski i USA) beigi uzeme Avensio I vieta
Arba pvz mazda, per keleta metu (198x-199x sanduroje) pakeite gal 3 skirtingus logotipus. Europoje tai butu neisivaizduojama.
Kaip pasakytu vokieciai - japonai siuo poziuriu yra visiskai "schmerzlos" (painless)
Jo, temos pavadinime yra "automobiliai"
Plius diskusijos yra apie uzsieninius modelius
O siaip, taip ir yra - misraine. Visko ir visaip (isskyrus, Vakarietiskos morales ).
Nors vienas is reiskiniu (be zmoniu kulturos, maisto ir viso kito), kuris man tikrai labai imponuoja - keliai ir greitkeliai. Sunku isivaizduoti, kaip jie galejo pastatyti toki kieki greitkeliu mieste... ypac turint omeny, kad praktiskai visi jie iskelti gerus 10-15m virs zemes lygio ant masyviu betono poliu (ten ir igliausia pasaulyje "estakada", kuri tesiasi nei daug, nei mazai - 54km).
Matyt ten visiskai paprasta paimti zeme "visuomenes reikmem"
Comment