Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

PL. Stańczyki viadukai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Kadangi subjuręs oras neleido pamatyti visko, kas verta, tiriausiai sekančių metų vasarą praleisime pora dienų kelionėje iki Geldapės (Goldap). Pakeliui iš Geldapės iki Lietuvos:

    Panorama nuo šalia Geldapės esančių kalvų (slidinėjimo trasa)


    Senojo (dabar neegzistuojančio) geležinkelio viadukai Dubeninkuose (Dubeninki)



    Bei Stančikuose





    Viso su nuklydimais pravažiuota apie 600 km...Liko neaplankyta X objektų...
    Įspūdžiais pasidalinta ir http://www.blogas.lt/rs/278327/lenki...-ezerynai.html
    http://www.maps4u.lt/ Puslapis apie istorinius žemėlapius.

    Comment


      #42
      Šiauriniai Mozūrijos pakraščiai (o gal pietvakariniai Sūduvos pakraščiai) pačių lenkų nelabai lankomi, o ką jau kalbėti apie lietuvius. Būtent čia, tarp nuostabiai gražių kalvų ir pievų, už Stanzauschen (lietuviškai – Statučiai, dabar lenkiškai – Stanczyki) kaimo, yra dideli neveikiančios geležinkelio linijos Gopldapė- Žytkiemis (31 km) tiltai. (...)
      Šie tiltai – tai dalis geležinkelio linijos, kuri buvo patatyta 1917-1918 m. iš Chojnicos per Čerską, Smetovą, Kvidziną, Prabutus, Morongą, Ornetą, Varmijos Lidzbarką, Bartošicus, Kentšiną, Vengoževą, Goldapę, Kalvariją į Alytų ( Vilnių).
      Statučiuose pirmasis buvo pastatytas pietinis tiltas (1912-14 m., užbaigtas 1917 m.), o šiaurinis tiltas – 1918 m.. Po pirmojo pasaulinio karo visos statybos nutrūko. Tai prarado prasmę, nes pasikeitė sienos ir politinė situacija. Nutarta statybas užbaigti kaip vietinės geležinkelio linijos dalį.
      1938 m. čia važinėjo trys poros keleivinių traukinių per parą. Šeštadieniais ir sekmadieniais buvo paleidžiama dar viena pora traukinių. 1927-1933 m. keleivinių traukinių eismas buvo mažas, nes šiame regione buvo bene mažiausias gyventojų tankis Vokietijos teritorijoje. Po 1933 m. eismo intensyvumas dar labiau sumažėjo, kai II Reicho „didžiojo medžiotojo“ Hermano Geringo įsakymu visa Ramintos giria buvo aptverta. Čia vyko slapti Vokietijos vadų susitikimai. Šeštadienio ir sekmadienio traukiniai šiuo keliu važinėjo iki 1943 m. ir atveždavo į čia negausius turistus, grybautojus, žvejus ir slidininkus. 1945 m. tarybinė armija, pasitraukdama iš Lenkijai perleidžiamų žemių, išardė bėgius. Taip ir liko geležinkelio tiltai be bėgių.


      Apie geležinkelio tiltus be bėgių Šiaurės Lenkijos – straipsnis http://www.suduvosgidas.lt/index.php?cid=45&new_id=3136

      Comment


        #43
        Gal vasarą kas nors norės ten apsilankyti - juk sienų nebeliko.
        Džipu nuo Vištyčio - tik 20-30 km (paprasta mašina teks važiuoti aplink per Kalvariją)

        Mindaugas Sėdaitis
        Šiaurės viadukai
        2008 04 21
        Šiauriniai Mozūrijos pakraščiai (o gal pietvakariniai Sūduvos pakraščiai) pačių lenkų nelabai lankomi, o ką jau kalbėti apie lietuvius. Būtent čia, tarp nuostabiai gražių kalvų ir pievų, už Stanzauschen (lietuviškai – Statučiai, dabar lenkiškai – Stanczyki) kaimo, yra dideli neveikiančios geležinkelio linijos Gopldapė- Žytkiemis (31 km) tiltai. Jų ilgis- 200 m., aukštis- 36 m. Senoji geležinkelio linija kerta didelį mažyčio Ramintos upelio slėnį. Šie slėniai atsiradę po ledynų pasitraukimo. Čia gausu gilių slėnių, kurių dugnu teka nedideli upeliai. Gelžbetoninė penkių 15 metrų pločio arkų konstrukcija. Galima buvo pasukti geležinkelio liniją šiek tiek į vieną ar kitą pusę – ir būtų pakakę labai neaukšto ir neilgo tilto. Sako, kad vokiečiai gal net propagandos tikslais tokius tiltus statė.
        http://www.suduvosgidas.lt/index.php...46&new_id=3136

        Comment


          #44
          Atsidarius sienoms nuo Vištyčio iki viadukų tapo arčiau nei iki Vilkaviškio rajono centro.

          Foto 2009.07


          Comment


            #45
            Foto 2009.07


            Kainos - 4 PLN suaug./ 2 PLN vaikams
            Ant būdelės reklamuojamos ekskursijos į Vilnių-Trakus, Kauną-Pažaislį, Druskininkus


            Apačioje reikia būti atsargiems












            Du 42 m aukščio (kaip Lyduvėnų tiltas) geležinkelio viadukai pastatyti per Blindupio (Błędzianka) upeliuką






            Comment


              #46
              Nerestauruotas viadukas






              Nenustebsiu, jei šitą viaduką uždarys lankymui
















              Comment


                #47
                Įspūdingos nuotraukos. Teko ten pabūvot prieš 6 metus. Bet tuomet lyg ir nereikėjo mokėt už įėjimą, nes tikrai to nepamenu (nes foto matau "kioskelį" ir kainas rašėt), na bet esmė ne tame.
                Šiaip dar įstrigo vienas dalykas, tai "nuzulinti" turėklų kuoliukai. Jie tokie kvadratiniai, o vietomis buvo likę storio kaip pirštas. Kodėl? O todėl, kad ten mėgdavo (dabar turbūt nėra to, nes ir įėjimas mokamas) su gumom ("Bungee jumping") pašokinėt. Įsivaizduoju, kad ten tikrai kaifuodavo tie šokinėjantys Ir tose vietose, kur upelis iškart teka, tai labiausiai nuzulinti kuoliukai būdavo
                Dabar turbūt jau tokių ekstremalų nebėra, nes teritorija turbūt saugoma, neveltui ir mokama.
                Dar paieškosiu nuotraukų, lyg ir esu nufotografavęs tuos kuoliukus, aišku nuotraukos popierinės, nes skaitmeninio fotiko dar neturėjau, bet skaneris po ranka guli

                Comment


                  #48
                  Ačiū už informaciją. Nežinojau, kad viadukus nusiaubė tie šokinėtojai.

                  O dėl kainų - jos per kelerius metus išaugo dvigubai:
                  2007.04: Įėjimas - 2 PLN suaugusiam, 1 PLN - lengvatinis. Parkingas - 2 PLN.
                  2009.07: Įėjimas - 4 PLN suaugusiam, 2 PLN - lengvatinis. Parkingas - 3 PLN.

                  Skubėkit aplankyti, kol dar neišaugo. Bet visiškai negaila pinigų už tokius vaizdus.
                  Paskutinis taisė Romas; 2009.08.09, 12:02. Priežastis: Įdėtas kainų palyginimas

                  Comment


                    #49
                    Paskutinė nuotraukų dozė
                    Senas viadukas


                    Atnaujintas viadukas.
                    Tiesą sakant, labiau patiko vaikščioti po neatnaujintą viaduką. Kažkaip atnaujinimas šiek tiek atsiduoda sintetika. Gal reikia, kad praeitų kiek laiko
























                    Comment


                      #50
                      Atsivėrus sienoms, šiame objekte lankysis daugiau lietuvių. Gal reikėtų pagalvoti, kaip lietuviškai vadinti vietovę Stańczyki, kurioje yra šie vokiečių inžinierių paminklai. Tuose kraštuose yra likę daug lietuviškų vietovardžių, kuriuos lenkai po 1945 m. iš esmės paliko, ne taip kaip rusai Kaliningrado srityje.

                      Upelis vokiškai vadinosi Blinde, lenkai po karo pavadino Błędzianka. Aišku, kad mums reikia tokiais įspūdingais tiltais pagerbtą upelį vadinti Blindupiu arba Blinde
                      Vietovė prieš karą vokiškai vadinosi Staatshausen (lenk. Staciewo), po karo Lenkijai (at)gavus šias žemes, pavadinta Stańczyki.
                      Buvo minėta versija Statučiai. Gal kas nors galėtų paieškoti tinkamo lietuviško pavadinimo?

                      Prieš karą lenkų leistas žemėlapio lapas "Przerośl" M1:100.000, www.mapywig.org

                      Bendras teritorijos ir geležinkelio vaizdas. Paryškinau anuometines ir pažymėjau apytikres dabartines sienas.
                      Geležinkelis ėjo retai gyvenamomis teritorijose pačiu pasieniu. Aišku, kad vienintelis tikslas - sutelkti daug kariuomenės prieš Rusijos Imperiją, Lenkiją ar Lietuvą (nors turbūt dėl Lietuvos jie nebūtų tokių viadukų statę)



                      Teritorija tarp Dubininkų ir Blindagalio.
                      Pažymėti šie viadukai ir du mažesnieji Kiepojcie (Eszergallen) vietovėje.

                      Gal kas sugalvos padaryti dviračių žygį šia trasa...
                      Paskutinis taisė Romas; 2011.12.05, 22:27.

                      Comment


                        #51
                        O, pasirodo jau vienas viadukas net atnaujintas. Trinkelės, šviestuvai Kai aš buvau, tai tikrai nebuvo jokio atnaujinimo ir tikrai buvo nemokama. Sakau, kad ten buvo tikrai prasta būklė ir turėklai ypač kentėdavo nuo šokinėtojų. Matyt susiėmė ir nusprendė paremontuot. Man asmeniškai taip pat tas atnaujinimas nelabai kaip atrodo. Bent jau tom trinkelėm neklotų... Kažkaip nesižiūri. Seni geležinkelio viadukai, o grindinys trinkelėm. Tos žemės su žolėm tai bent jau kažkaip primena "išvogtą" geležinkelio liniją, o trinkelės tai jau visai...

                        Comment


                          #52
                          Seinai-Augustavas-Suvalkai-Stanczyki

                          Seinai
                          (...)

                          Augustavas
                          (...)

                          Suvalkai

                          Pirmą kartą teko pabuvot Stanczykuose žiemą, keista, bet pirmą kart teko už juos susimokėt kaina žmogui 4 zl, buvom keturiese, padaviau 10, nesuprasdamas lenkiškai, supratau, kad užteks už visus






                          Paskutinis taisė Romas; 2016.10.02, 22:42. Priežastis: Kopija iš temos "Suvalkija"

                          Comment


                            #53
                            Tiltai pastatyti Romintos girios pakraštyje, per Blindės upelį tiesiant siaurojo geležinkelio linijos Rytų Prūsija-Karaliaučius atkarpą Geldapė-Žydkiemis. Šiaurinis tiltas pastatytas 1912–1914 m., darbai nutrūko prasidėjus Pirmajam pasauliniam karui. Pietinis tiltas pastatytas 1923–1924 m.

                            Abu tiltai penkių arkų, abiejų ilgis 180 m, aukštis 31,5 m. Tai aukščiausi tiltai Lenkijoje. Pastatyti pagal Senovės Romos akveduko prie Pont du Gard pavyzdį. Tiltus projektavo vokiečių inžinieriai, manoma, kad jie pastatyti betoną klojant be armatūros. Bėgiai buvo pakloti tik ant šiauriniojo tilto, nes 1927 m. baigta tiesti geležinkelio linija buvo vienbėgė, antrasis vaidino tik strateginį ir propagandinį vaidmenį. (Vikipedija)







                            Rytas. Šlapia. Miglos. Tiltas. Upė.
                            www.airfoto.lt

                            Comment


                              #54
                              Žydkiemio stoties pastatas iš buvusio kelyno pusės.



                              Pavadinimas vis labiau blunka. Prieš 5-10 metų darytose nuotraukose raidės matosi aiškiau.



                              Stančikų tiltai toje pačioje geležinkelio linijoje kaip ir Žydkiemio stotis.



                              Nuo apžvalgos bokšto.



                              Bendresnis vaizdas. Patekimas ant tiltų mokamas net ir šaltą darbo dieną žiemą... Ant pylimo matomame namelyje yra kasa.



                              Kasos namelis stovi ant pylimo ties šiais tilteliais virš kelio. Automobilis, kuris matosi, yra kasininko, renkančio pinigus už patekimą ant tiltų.



                              Žydkiemio pakraštyje yra šitas geležinkelio viadukas virš kelio.

                              Comment


                                #55
                                Parašė Bluefox Rodyti pranešimą
                                Kaip tik dviraciu aplankiau sias apylinkes praeitais metais rudeni Labai vertas demesio marsrutas, su besikeicianciu krastovaizdziu, nors ir minimui ne pats lengviausias reljefas.

                                Stanciku tiltas. Kaip ir pamineta straipsniuose, suturistinas objektas, sudetos lygios dangos.
                                Nerodo nuotraukos.

                                Papildymas laukiamas šioje temoje

                                Comment


                                  #56
                                  2015 gegužė:

                                  Click image for larger version

Name:	IMG_20150524_194052.jpg
Views:	123
Size:	1,15 MB
ID:	2106747 Click image for larger version

Name:	IMG_20150524_195129.jpg
Views:	122
Size:	876,9 kB
ID:	2106743 Click image for larger version

Name:	IMG_20150524_195132.jpg
Views:	127
Size:	987,9 kB
ID:	2106746 Click image for larger version

Name:	IMG_20150524_195436.jpg
Views:	119
Size:	1,22 MB
ID:	2106748 Click image for larger version

Name:	IMG_20150524_195641.jpg
Views:	119
Size:	1,11 MB
ID:	2106745 Click image for larger version

Name:	IMG_20150524_195644.jpg
Views:	121
Size:	1,23 MB
ID:	2106749 Click image for larger version

Name:	IMG_20150524_195701.jpg
Views:	132
Size:	719,1 kB
ID:	2106742 Click image for larger version

Name:	IMG_20150524_195743.jpg
Views:	126
Size:	936,5 kB
ID:	2106744 Click image for larger version

Name:	IMG_20150524_195754.jpg
Views:	125
Size:	1,03 MB
ID:	2106750

                                  Comment

                                  Working...
                                  X