9 diena. 4200 m - Muktinath (3800 m) - Jomsom (2720 m) 11,51 km
Šventyklų kompleksas Muktinath. Populiari vieta tarp indų maldininkų, kurių pakankamai matėm ir anksti ryte. Nepale 80 proc. gyventojų yra induistai, apie 10 proc. budistai. Budizmas paplitęs šiaurinėje šalies dalyje, prie Tibeto.
109.
110.
111.
112.
Čia būtų nebloga užeiga, deja, šiuo metu nereikia
113.
Muktinath pasijaučia civlizacija, kalnų ramybė dingo, nuo jo žemyn veda pakankamai normalus kelias (nes važiuoja net autobusai), todėl iki Jomsomo nusprendžiam pavažiuoti. Tuo labiau, kad nėra normalaus tako. Matėm keliu einančių pėsčiomis ir jie skendo dulkėse. Be to, įveikus perėją dingęs ir kopimo entuziazmas.
Tačiau nors transporto yra, išvažiuoti ne taip paprasta . Džipų ir autobusų aikštelėje vyksta chaotiškas džipų ekipažų formavimas. Reikia susigaudyti, kas veža ir iki kur veža. Vairuotojai nuolat telefonu kažką derina ir aiškinasi tarpusavyje. Į džipą telpa 8 asmenys. Keletas džipų išvažiuoja. Į vieną netelpam, iki kito ekipažo trūksta trijų asmenų. Tenka laukti. Jei tai būtų ne Nepalas, tai žmonės būtų statomi į eilę, atvažiuotų džipas, paimtų kiek telpa ir važiuotų. Bet čia tokie paprasti dalykai vyksta labai sudėtingai . Tvarkaraščiai ir maršrutų informacija? Nu tik nereikia per daug įsisvajoti.
Pasigirsta gandų, kad greitai turėtų atvažiuoti autobusas. Yra stoties darbuotojas, bet jis nieko konkretaus negali pasakyti - informacija, kiek autobuse bus laisvų vietų ir ar išvis bus, keičiasi kas 10 min. Pagaliau atvažiuoja autobusas, į jį sutelpa visi laukę turistai. Stoties darbuotojas su vairuotoju dar kurį laiką aiškinasi ir skaičiuoja keleivius. Matyt, nelabai sueina keleivių skaičius ir parduotų bilietų skaičius . Pagaliau vairuotojas dideliu garsu paleidžia indišką-nepalietišką muzikėlę (turbūt, kad nesigirdėtų, kaip barška sukleręs autobusas ) ir pajudam. Jomsomas netoli, tai po valandos kratymosi, zigzagų ir siūbavimo esame vietoje.
Jomsome vidurdienis ir visiška vasara
114.
Gaunam lėktuvo bilietus rytdienai į Pokharą, kurioje praleisim sutaupytą dieną.
Šventyklų kompleksas Muktinath. Populiari vieta tarp indų maldininkų, kurių pakankamai matėm ir anksti ryte. Nepale 80 proc. gyventojų yra induistai, apie 10 proc. budistai. Budizmas paplitęs šiaurinėje šalies dalyje, prie Tibeto.
109.
110.
111.
112.
Čia būtų nebloga užeiga, deja, šiuo metu nereikia
113.
Muktinath pasijaučia civlizacija, kalnų ramybė dingo, nuo jo žemyn veda pakankamai normalus kelias (nes važiuoja net autobusai), todėl iki Jomsomo nusprendžiam pavažiuoti. Tuo labiau, kad nėra normalaus tako. Matėm keliu einančių pėsčiomis ir jie skendo dulkėse. Be to, įveikus perėją dingęs ir kopimo entuziazmas.
Tačiau nors transporto yra, išvažiuoti ne taip paprasta . Džipų ir autobusų aikštelėje vyksta chaotiškas džipų ekipažų formavimas. Reikia susigaudyti, kas veža ir iki kur veža. Vairuotojai nuolat telefonu kažką derina ir aiškinasi tarpusavyje. Į džipą telpa 8 asmenys. Keletas džipų išvažiuoja. Į vieną netelpam, iki kito ekipažo trūksta trijų asmenų. Tenka laukti. Jei tai būtų ne Nepalas, tai žmonės būtų statomi į eilę, atvažiuotų džipas, paimtų kiek telpa ir važiuotų. Bet čia tokie paprasti dalykai vyksta labai sudėtingai . Tvarkaraščiai ir maršrutų informacija? Nu tik nereikia per daug įsisvajoti.
Pasigirsta gandų, kad greitai turėtų atvažiuoti autobusas. Yra stoties darbuotojas, bet jis nieko konkretaus negali pasakyti - informacija, kiek autobuse bus laisvų vietų ir ar išvis bus, keičiasi kas 10 min. Pagaliau atvažiuoja autobusas, į jį sutelpa visi laukę turistai. Stoties darbuotojas su vairuotoju dar kurį laiką aiškinasi ir skaičiuoja keleivius. Matyt, nelabai sueina keleivių skaičius ir parduotų bilietų skaičius . Pagaliau vairuotojas dideliu garsu paleidžia indišką-nepalietišką muzikėlę (turbūt, kad nesigirdėtų, kaip barška sukleręs autobusas ) ir pajudam. Jomsomas netoli, tai po valandos kratymosi, zigzagų ir siūbavimo esame vietoje.
Jomsome vidurdienis ir visiška vasara
114.
Gaunam lėktuvo bilietus rytdienai į Pokharą, kurioje praleisim sutaupytą dieną.
Comment