Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

NP. Nepalas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    NP. Nepalas

    Galvojau apie Nepalą nerašyti, bet žiūriu, kad yra tema apie Kambodžą, Mianmarą ir net Š. Korėją, bet apie Nepalą nėra. Tai reikia užkamšyti šią spragą .
    Lapkričio pirmoje pusėje Himalajuose 2 savaites keliavau Anapurnos žiedu, kuris tęsiasi aplink keletą žinomų Himalajų viršūnių, iš kurių aukščiausia yra 8091 m. Anapurna. Pasaulyje yra 14 viršūnių, viršijančių 8 km aukštį, iš jų 8 yra būtent Nepale. Šis maršrutas laikomas vienu žymiausių kalnų žygių maršrutų pasaulyje, tiek dėl ilgio (maždaug 200 km), tiek dėl vaizdų, tiek dėl aukščio. Aukščiausias maršruto taškas yra 5416 m aukštyje esanti Thorong La perėja. Maršrutą kažkiek gadina vis tiesiami keliai, kurie vietiniams gerina susisiekimą, bet kažkiek atbaido turistus, nes einant reikia ryti džipų keliamas dulkes. Bent jau vietomis yra alternatyvus takas, leidžiantis išvengti kelių - kažkiek ėjome ir juo, bet ne visada, nes nėra kruopščiai sužymėtas ir ne visada lengva jį rasti. O keliais vakarinėje pusėje šiuo metu galima pasiekti 3800 m aukštį, o rytinėje 3500 m aukštį.

    Anapurnos draustinio vieta bendram supratimui. Šiaurėje yra Kinijos siena (Tibetas). Pietuose - antras pagal dydį Nepalo miestas Pokhara. Už 200 km į petryčius - sostinė Katmandu.
    1.

    Detalesnis maršruto žemėlapis.
    2.

    Iš pradžių Katmandu. Turistinis prekybinis rajonas Thamelis, kuriame kas antra parduotuvė prekiauja alpinizmo įranga. Ir tokių parduotuvių ten šimtai.
    3.

    4.

    5.

    Reikėtų siųsti pasistažuoti elektrikus
    6.

    7.

    Eismas. Norint pereiti gatvę reikia būti drąsiam ir vikriam. Perėjos kai kur nupaišytos, bet niekam jos neįdomios. Miestas milijoninis, bet šviesoforų nepastebėjom - didesnėse sankryžose stovi reguliuotojai, bet jiems sunkiai sekasi. Mieste kabo dulkių debesys ir dėl to kai kurie vietiniai vaikščioja su kaukėm, nes gatvės nors ir asfaltuotos, bet daug kur padengtos smėliu. Vasarą būna musoniniai lietūs, tai kažkiek padeda, o rudenį nusistovi ramūs, saulėti orai. Iki gatvių valymo Nepalas dar nėra pažengęs .
    8.

    9.

    10.

    11.
    Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.04, 23:14.

    #2
    Dar kelios nuotraukos iš Katmandu

    12.

    13.

    Gražūs vartai
    14.

    Svarbiausi žygio reikmenys . Kalnuose bankomatų ir keityklų nelabai yra, tai reikia susiskaičiuoti ir susipakuoti iš anksto. 1000 Nepalo rupijų yra 8 eurai. Pinigai smulkūs ir nepatogūs, pavalgius atneša keturženklę sąskaitą ir reikia daug skaičiuoti.
    15.

    Katmandu stengėmės negaišti, per vieną dieną susitvarkėm formalumus, įsigijom, ko reikia, ir kitos dienos ryte autobusu išvažiavom į Besisaharą, kuris nuo Katmandu nutolęs 170 km. Kelionė autobusu Nepale yra įdomi patirtis, skrendantys lėktuvu daug praranda . Yra vietiniai ir turistiniai autobusai (kažkiek brangesni ir tvarkingesni). Važiavom pastaruoju, tačiau keliai dėl to netapo lygesni ir tiesesni . Visas kelias tęsiasi Himalajų priekalnėm, todėl horizontalių ruožų nėra daug.

    Pakeliui
    16.

    Marshyangdi upė, palei kurią iš esmės ir eina maršrutas bei įsikūrę kaimai. Ji prasideda 3600 m. aukštyje netoli Manango, kurį pasieksim vėliau.
    17.

    Į Besisaharą atvažiavom 14-15 h, temsta 17-18 h, tai nusprendėm dėl apšilimo kelias valandas paėjėti.

    1 žygio diena. Besisahar (820 m)-Khudi (790 m) 16,13 km (atstumas pagal telefono duomenis)
    Ne visada kelias veda tik aukštyn - būna kad palipus reikia ir nusileisti. Tik grįžęs sužinojau, kad pirmą dieną ne pakilom, o nusileidom .

    Besisaharas
    18.

    Ryžių terasos
    19.

    20.

    Khudi
    21.

    Pradėjo temti, nelabai buvo iš ko rinktis, kur nakvoti, tai ėjom į pirmą pasitaikusią vietą, kurioje sąlygos buvo gana rūsčios . Kambarys kiauras ir kai paryčiais iškrito rasa, ant skardinių lubų pradėjo kauptis drėgmė ir reguliariai lašėti. Ir ne kažkur vienoje vietoje, o visame kambaryje. Tai kėlėmės anksti . Be to, iš vakaro prisigėrėm masala arbatos, kuri buvo stipri ir nėjo užmigti nepaisant nuovargio. Tai juodoji arbata su prieskoniais (cinamonas, kardamonas ir pan.) bei pienu. Dėl pieno nesijautė, kad ji stipri. Masala arbatos šiuo metu galima paragauti Rotušės aikštėje esančiame Indijos kupole . Tai pirma nakvynė nelabai nusisekė, pats kaimas irgi nepatenka tarp gražiausių, bet užtai šeimininkė buvo maloni ir linksma. Apskritai nepaliečiai draugiški ir paslaugūs, angliškai padoriai kalba ir pagyvenę žmonės. Aišku, iš esmės bendravom su besiverčiančiais iš turizmo, tai gal tuo ir galima paaiškinti.
    Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.05, 22:25.

    Comment


      #3
      2 diena. Khudi (790 m)-Jagatas (1300 m) 25,64 km

      Hidroelektrinė. Nepale dabar vystoma daugiau hidroelektrinių projektų, nes sraunių upių netrūksta. Daug kur rašoma, kad elektros tiekimas nepastovus net miestuose, bet kiek buvom elektros sutrikimų nebuvo, o šviečianti lemputė buvo net ir prasčiausiose užeigose. Tik didesniame aukštyje įrenginių įkrova kainuodavo papildomai.
      22.

      23.

      24.

      25.

      Jaukus Bahundanda kaimas, esantis ant kalniuko - į visas puses atsiveria vaizdai. Kažkodėl gražiausios vietos būdavo ten, kur nebūdavom suplanavę apsistoti
      26.

      27.

      28.

      Tai bent jau sustojome papietauti.
      29.

      Žemutiniuose kaimuose kainos mažesnės, bet nėra be galo pigu, nes vietos orientuotos į turistus (kursas 100 rupijų - 80 centų). Meniu visur gana didelis pasirinkimas ir nė karto negirdėjom, kad kažko neturi arba negali pagaminti. Tik maisto reikia laukti apie valandą (net jei kitų klientų ir nėra), tai nusprendėm, kad viską gamina nuo nulio. Kai klientų skaičius neprognozuojamas, niekas nelaikys išvirtų 10 rūšių sriubų puodų. Pvz., užsakius obuolių pyragą vieną kartą girdėjom kaip tarkuoja obuolius . Ir ko gero, kad iš maisto ir gauna pagrindinį uždarbį, nes nakvynė kainuoja tik simboliškai - 100-300 rupijų, o vienoje vietoje išvis nekainavo su sąlyga, kad valgysime ten, kur apsistojome. Ir jei apsistojus ilgiau nenueinam valgyti, tai meniu maloniai atneša į kambarį .

      Vietiniai doroja ryžius.
      30.

      31. Panašu į vieną gerai pažįstamą vėliavą

      Nepalas yra subtropikų klimato juostoje, tai mažesniame aukštyje dieną oras dar vasariškas (bet naktį gerokai atvėsta), džiunglės ir netrūksta egzotiškų augalų.
      32.

      33.

      34.

      Jagate yra visai padoriai atrodančių užeigų, gera vieta apsistoti.
      35.
      Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.06, 12:49.

      Comment


        #4
        Kaip Katmandu Durbar Square - ar is jo daug like po zemes drebejimo ir ar ji atstatineja?

        Comment


          #5
          Durbar aikštei neliko laiko, bet gal daug ir nepraradom, nes, kiek skaičiau, ten rimtai sugriauta, kai kas yra atstatoma, bet iki ankstesnio vaizdo dar toli.

          Comment


            #6
            Kažin ar suskaičiuoti 3500 sąskaitai apmokėti yra sunkiau nei 35 ar 3,5 ar 350. Beje prabangos kainos jei keturženklėmis sąskaitomis mokėjot, na nebent kalbama apie didesnę grupę

            Comment


              #7
              Užeigose tvarka tokia - atsiskaitoma ryte kartu už maistą (vakarienė ir pusryčiai) bei už nakvynę. Tai keturženklę sumą pasiekti nėra sunku. Be to, aukščiau ir kainos didesnės nei parodytame meniu.

              Comment


                #8
                3 diena. Jagatas (1300 m)-Danaqyu (2200m) 27 km

                36.

                37.

                Vis dar džiunglės
                38.

                39.

                40.

                41.

                42.

                Pasiekiam gana jaukų Talo kaimą.
                43.

                Visai šalia upė ir didokas lygios vietos plotas
                44.

                Karvės pliaže ne toks ir dažnas vaizdas
                45.

                Tokių kabančių tiltų ko gero perėjom kelias dešimtis
                46.

                Po šita uola turbūt ne kiekvienas sutiktų gyventi
                47.
                Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.21, 15:46.

                Comment


                  #9
                  4 diena. Danaqyu (2200 m)-Viršutinis Pisangas (3310 m) 30,93 km
                  Danaqyu prasidėjo grūdinimosi procedūros . Karštas dušas kalnuose nėra savaime suprantamas dalykas, bet kai kur jis buvo. Vandeniui šildyti naudojami dujų balionai arba ant stogo laikomi dideli 500 l talpos bakai, kurie per dieną kažkiek įšyla, jei būna saulėta. Iš jų vanduo jau nebūna labai karštas. Tiksliau sakant drungnas. Danaqyu vanduo buvo karštas, tačiau vonioje skirtinguose šonuose buvo grotuoti langeliai be stiklų ir maudantis traukė šaltas skersvėjis . Reikia ruoštis, vėliau bus dar šalčiau. Aukščiau dar laukė drungno dušo ir ledinių betoninių grindų derinys. Šiaip kalnuose vandentiekis paprastas: iš kalnų versmės kur nors šalia namų atvesta žarna, pro kurią nuolat bėga vanduo (ledinis). Jokių čiaupų ir skaitiklių.

                  Anksti ryte išėjus iš Danaqyu jau buvo vėsoka, sniegas atrodė ne taip ir toli.
                  48.

                  49.

                  Pagal viską prasilenkti reikia laikantis arčiau kalno, na bet kas turi ragus užsiima geresnę padėtį
                  50.

                  Moteriškės skaldo akmenis
                  51.

                  52.

                  Stengiamasi pataikauti vakariečiams ir pasiūlyti jiems įprastesnio maisto. Italas turbūt iš tokios picos pasijuoktų, bet vis tiek skanu.
                  53.

                  54.

                  55.

                  Vietinė buitis
                  56.

                  Nepaliečiai turi kuo didžiuotis
                  57.
                  Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.07, 21:33.

                  Comment


                    #10
                    Gerai matosi, kaip kelias iškirstas kalne.
                    58.

                    59.

                    Džiunglės baigėsi, ima vyrauti akmuo
                    60.

                    61.


                    62.


                    63.


                    64.
                    Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.12, 20:14.

                    Comment


                      #11
                      5 diena. Viršutinis Pisangas (3310 m) - Manangas (3540 m) 24 km
                      Ši diena gana įspūdinga, nes pakylama aukščiau virš upės slėnio ir atsiveria rimtos viršūnės. Kai kuriuose aprašymuose ši atkarpa vadinama gražiausia maršruto vieta.

                      65.



                      66.


                      Populiarus kaimas, populiariu laiku išeinam, tai pamatom daug panašių į save.
                      67.


                      68.


                      69.


                      Takas kyla ir praeinam porą nuošalių kaimų
                      70.


                      Vietinės neša akmenis
                      71.


                      Kokią medžiagą naudoti statyboms, padiktuoja gamta
                      72.
                      Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.12, 20:42.

                      Comment


                        #12
                        73.


                        Vienuolynas
                        74.


                        75.


                        76.


                        77.


                        Pagaliau Manangas, kuriame turėsime užtarnautą poilsio dieną
                        78.
                        Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.12, 20:54.

                        Comment


                          #13
                          Gera kelione, seniai jau forume nebuvo tokio reportazo

                          Comment


                            #14
                            Parašė deep'as Rodyti pranešimą
                            Gera kelione, seniai jau forume nebuvo tokio reportazo
                            Tikėkimės smegenėles nesusisuks ištrinti viską po kurio laiko
                            Turme karčios patirtes su tuo

                            Comment


                              #15
                              6 diena. Manangas 3540 m., 1,55 km
                              Manange patariama praleisti daugiau laiko dėl aklimatizacijos, bet jei eičiau antrą kartą, daugiau laiko stengčiausi praleisti 4,5 km aukštyje. Tuo labiau, kad prieš tai nakvojom 3310 m. aukštyje, tai ta aklimatizacija aktualesnė per dieną tiek pakylantiems džipais. Na bet Manangas yra didžiausias kaimas tame regione (6,5 tūkst. gyventojų), tai jau kaip didmiestis . Kaune gyvena vienas iš Manango kilęs nepalietis. Neseniai L. ryte buvo straipsnis, kaip lietuvė bekeliaudama po Nepalą jį sutiko ir parsivežė į Lietuvą .
                              Manange radom netgi dvi kavines su normalia kava. Tai irgi suteikia rimtų pliusų, nes su kava nepaliečiai absoliučiai nedraugauja ir nežino, kas tai yra. Tačiau tai netrukdo jiems siūlyti ją meniu. Netgi Katmandu viešbutyje, pretenduojančiame į aukštesnį lygį, kava, nors ir buvo stipri, bet buvo tirpi. Keletą kartų surizikavom pabandyti kavos kalnuose, tai spalva buvo nuo šviesiai rudos iki vos gelsvo vandenėlio. Tai verslas, kuris siūlo normalią kavą, reklamuojasi iškabom real coffee ir iškart įgyja konkurencinį pranašumą. Svarbiausia, kad Nepalas turi tinkamą klimatą kavai auginti (reikia šilumos ir maždaug 1 km aukščio) ir kažkiek jos augina, bet Nepale tai gana naujas užsiėmimas ir eksportuoja nežymius kiekius. Matėm arbatos parduotuvėse ir kelias rūšis parduodamos vietinės kavos, bet jos būdavo sunkiai pastebimos tarp begalybės arbatos rūšių.

                              Centrinė gatvė
                              79.

                              80.

                              Maldų ratai
                              81.

                              82.

                              83.

                              Priešas iš šios pusės nelabai užpultų . Šiaip Nepalas niekada nėra buvęs kolonizuotas.
                              84.
                              Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.21, 15:48.

                              Comment


                                #16
                                Eismo spūsčių būna ne tik Katmandu
                                85.

                                Prie pat Manango yra nedidelis ežeriukas.
                                86.

                                87.

                                Na ir nakvynės "hiltono" interjeras . Manangą pasiekėm vakarėjant, laisvą kambarį radome tik 5-oje užeigoje, tai ėmėm, kas buvo.
                                88.

                                89.

                                Valgomuosiuose paprastai stovi tokia krosnis, kūrenama malkomis ir sudžiūvusiu gyvulių mėšlu. Vakarais būna labai populiari ir vertinama .
                                90.

                                Vietinė duona chapati
                                91.
                                Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.15, 22:11.

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                  . Kaune gyvena vienas iš Manango kilęs nepalietis. Neseniai L. ryte buvo straipsnis, kaip lietuvė bekeliaudama po Nepalą jį sutiko ir parsivežė į Lietuvą .
                                  Koka šaunuolė, praturtino Lietuvą.

                                  Comment


                                    #18
                                    7 diena. Manangas (3540 m) - Letdaras (4200 m), 25,62 km

                                    Pirma diena, kai žygį apriboja aukštis. Atstumas tarp kaimų tik 10 km, tai likusius kilometrus "prisukam" dairydamiesi po rytdienos maršrutą. Pagal įvairių rekomendacijų vidurkį, virš 3 km nereikėtų sekančią naktį nakvoti aukščiau nei 700 m. Tolesnis kaimas nors ir arti, bet jau yra 4450 m aukštyje.

                                    Namukai Letdare visai tvarkingi (tik šeimininkė griežtoka ), dieną per langus saulė neblogai šildo, sunku net patikėti, kad naktį reikės miegoti su dviem megztiniais, miegmaišiu ir dar anklode ant viršaus.
                                    92.

                                    93.

                                    94.

                                    Panašu į nuolatinį gyventoją
                                    95.

                                    Populiariausias nepalietiškas patiekalas dalbhat: ryžiai, lęšių sriuba, šviežios daržovės, troškintos daržovės, kažkas panašaus į špinatus ir dar kažkas aštraus. Jei ne fizinis krūvis, tai po tokio patiekalo nieko daugiau ir nereikėtų.
                                    96.

                                    Jakai. Laisvėje jų nelabai yra likę (tik Tibete). Šie buvo ganomi piemenų. Minta kerpėmis ir panašiais skurdžiais augalais, todėl gali išgyventi net iki 5 km aukščio.
                                    97.

                                    Comment


                                      #19
                                      8 diena. Letdaras (4200 m) - Thorang La perėja (5416 m) - nusileidimas kitoje pusėje iki 4200 m. 23,37 km

                                      Letdare savijauta gera, tai nusprendžiam nenakvoti pagal planą numatytame 4850 m aukštyje, lipti iki perėjos ir grįžti atgal, tik jei nepavyktų. Be to, mums trūko vienos laisvos dienos, jei neišeitų sklandžiai nusileisti (transportu Nepale 100 proc. pasitikėti nereikėtų ). Švinta 6 val., išeinam 6.30. Thorang Phedi (4450 m) pasiekiam nesunkiai, nes pakilimas nestatus. O nuo Thorang Phedi prasideda rimtas darbas. Iki High Camp (4850 m) atstumas tik 1 km, bet jį einam ko gero visą valandą, takas vingiuoja gana stačiai ir pirmą kartą pajuntam, kad kažkaip tai dažnai reikia stabčioti pailsėti. High Camp išgeriam termosą arbatos ir išeinam, nors daug smagiau būtų pasėdėti kuo ilgiau . Iki perėjos maždaug 5 km ir 566 m pakilimo. Takas sužymėtas metaliniais stulpais, bet šviečia saulė (visos dienos Nepale buvo saulėtos), sniego ant tako nėra, tai orientuotis galima be problemų. Tačiau žiūrint į viršų nesimato, kiek yra likę eiti ir nėra jokio aukščio arba atstumo žymėjimo. Nes čia ne Vokietija . Priekyje matosi artimiausia viršūnė ir kažkiek paėjus vis atrodydavo, kad gal jau viršus, tačiau ją pasiekus atsiverdavo platesnis vaizdas, tolesnė viršūnė ir t. t. Sutikom besileidžiančius varovus su asilais (galima užsisakyti ir užneša iki viršaus), paklausėm, kiek dar liko iki perėjos. Sako 1-2 val., priklauso nuo jūsų . Prasidėjo etapas, kai stovėdavom ilgiau nei eidavom, net fotoaparato išsitraukimas ėmė reikalauti pastangų. Kvėpavimas atrodė lyg per kokį slopintuvą - įkvepi, bet kažkaip nepilnavertiškai. Buvo stačių atkarpų mažesniame aukštyje, tačiau jos didesnio vargo nekėlė. Ko gero, kad papildoma nakvynė 4850 m. aukštyje būtų kaip reikiant padėjusi. Na bet mes vis dar paeinam . Pagaliau po dar kelių apgaulingų viršūnių sušmėžuoja maldų vėliavėlės ir aukščiausias taškas jau čia pat. Pasiekėm maždaug 13 val., kaip ir buvo galima tikėtis pagal prognozes. Tai, matyt, kad ėjom tokiu tempu, koks tokiame aukštyje yra normalus. Nematėm, kaip sekasi kitiems, nes dauguma ko gero, kad šturmuoja iš artimesnių kaimų, tai jau buvo praėję. Keletą žmonių radom viršuje ir keletą pavijom tik leisdamiesi.

                                      98.

                                      99.

                                      100.

                                      101.

                                      102.
                                      Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.18, 21:16.

                                      Comment


                                        #20
                                        Perėjos viršuje ilsisi karavanas. Didesniame aukštyje transportas tik toks.

                                        103.

                                        Šonuose 6000+ m aukščio viršūnės.
                                        104.

                                        Laukia apie 3 val. nusileidimas. Leidžiantis pradeda šiek tiek skaudėti galvą. "Pasivijo" aukščio liga. Bet kadangi geriausias vaistas nuo jos leidimasis, tai kaip netikėtai prasideda, taip netikėtai ir baigiasi. Užsibuvus viršuje ilgesnį laiką, gerai nebūtų. Trūksta aklimatizacijos. Vietiniams gyvulių varovams turbūt tokių problemų nekyla . Gimusieji kalnuose, gal nelabai dažnai iš jų ir nusileidžia. Pvz., norint iš tų vietų, kurias praėjom, pasiekti Katmandu ir grįžti reikėtų keleto dienų. Nusileisti (automobiliu) iki didesnio papėdės miesto - 1 dienos.
                                        Apie 16 h pasiekiam pirmuosius pastatus 4200 m. aukštyje (toks pat aukštis kaip nakvojom praeitą naktį) ir be didelių dvejonių nusprendžiam apsistoti, nes iki rimtesnio kaimo Muktinath dar valanda kelio. Šiandien net ir ėjimo žemyn valanda neatrodo lengvas užsiėmimas . Kambarys kaip iš muziejų apie karo belaisvius , bet poreikiai tik du: pavalgyti ir atsigulti - daugiau niekas nerūpi.

                                        105.

                                        106.

                                        Vaizdas žemyn
                                        107.

                                        Vaizdas atgal, perėjos link
                                        108.

                                        Oras visą laiką buvo idealus (spalis, lapkritis tinkamiausi rudens sezono mėnesiai), nes jau būna pasibaigę vasariniai musoniniai lietūs. Todėl sunku patikėti, kad šioje trasoje 2014 m. spalio mėn. nuo Bengalijos įlankos atklydęs ciklonas atnešė pūgą ir sniego griūtis, per kurias žuvo 43 žmonės. Panašus skaičius dingo be žinios ir dar kažkiek buvo išgelbėta. Per 12 val. iškrito apie 2 m sniego. Tą kaip ir buvo galima prognozuoti, bet Nepale nėra kokios nors perspėjimo sistemos, tai viskas priklausė nuo pačių keliautojų. Kurie nusprendė tą dieną neiti, liko gyvi, kurie buvo užklupti toliausiai nuo pastatų, šansų turėjo nedaug. Geru oru nusileisti iš aukščiausios vietos per 3 h nėra problema, bet jei būtų blogas matomumas ir nors kažkiek šviežio sniego, pasidaro sudėtinga orientuotis, nes neaišku, kur takas. O kai sniego apie du metrus, tai kur nors nubristi be šansų. Kiek skaičiau išsigelbėjusių prisiminimų, tai žmonės išsekę tiesiog šalo sniege.
                                        Bet šiaip pats maršrutas techniškai nesudėtingas. Kiek praėjom, nebuvo nė vienos pavojingos siauros atkarpos, kur reikėtų laikytis už grandinių ir žiūrėti, kaip statyti koją. Jei nėra sniego, nereikia net aulinių batų, patogiausia avalynė - bėgimo bateliai. Tatrų garbei galima pasakyti, kad juose yra didesnė tikimybė išsisukti koją. Ir žinau perėją, kur reikia vos ne stačiai kabarotis įsikibus grandinių. Nors aukštis tik 2 km. Kuo arčiau viršūnių, tuo stačiau. O Himalajuose 5,5 km nėra ypatingas aukštis - praktiškai iki 4 km aukščio dar gyvena žmonės.
                                        Pati Anapurna, kuri šmėžavo ankstesnėse nuotraukose, irgi yra įnoringa. Į ją yra įkopę tik apie 200 alpinistų ir mirtingumas siekia net 34 proc. Kitaip sakant, žūsta kas trečias kopiantis. Tai pavojingiausia viršūnė, iš viršijančių 8 km aukštį. Everesto mirtingumas siekia tik 3 proc., nors ir 800 m aukštesnis.
                                        Paskutinis taisė senasnamas; 2017.12.19, 20:20.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X